Διαβάστε στο motorone.gr: Η ακαταμάχητη γοητεία του ηλεκτρικού supercar Aehra Sedan
Η Aehra, η ιταλική μάρκα ultra-premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αποκάλυψε την εξωτερική σχεδίαση του δεύτερου μοντέλου της, ενός κομψού τετράθυρου Sedan. Το Aehra Sedan, που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου Milano Monza, ακολουθεί το πρώτο μοντέλο της μάρκας, ένα SUV που παρουσιάστηκε στα τέλη του περασμένου έτους.
Βασισμένο στην ίδια ευέλικτη πλατφόρμα EV (κινεζικής τεχνολογίας) με το Aehra SUV, το Sedan σχεδιάστηκε παράλληλα με το αδελφάκι του. Ενώ το νέο μοντέλο μοιράζεται την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με το SUV, έχει αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα χάρη στις μοναδικές υπογραφές φωτιστικών σωμάτων στο εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η Aehra αναφέρει ότι θα εισέλθει στην «ultra-premium» αγορά, αντιμετωπίζοντας τις Mercedes EQS, BMW i7 και Porsche Taycan. Ο σχεδιασμός είναι εμπνευσμένος από αιώνες ιταλικού design και η σχεδιαστική ομάδα της Aehra απέφυγε τη δημιουργία πολυάριθμων ακμών στο αμάξωμα. Στο εμπρός μέρος, τα ενεργά αεροδυναμικά και ψυκτικά στοιχεία συγχωνεύονται στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου.
Σε συνδυασμό με μια εξειδικευμένη λύση μπαταρίας που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την αυστριακή εταιρεία Miba Battery Systems, τα Aehra Sedan και SUV έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν βέλτιστη απόδοση. Eίναι εξοπλισμένα με μπαταρία 120 kWh που λειτουργεί στα 925 Volt (κορυφαία τιμή στην αγορά) και ισχύ 600 kW (816 ίππων). Με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες που διαθέτουν, στοχεύουν σε αυτονομία 800 χιλιομέτρων και ταχύτητα φόρτισης 350 kW.
Η διαμόρφωση του ρευστού σχήματος του αμαξώματος εμπνεύστηκε από τον τομέα της αεροναυπηγικής και αποπνέει την αίσθηση ότι το Aehra Sedan γλιστρά αβίαστα στον αέρα, τηρώντας παράλληλα το δόγμα της Aehra ότι η λειτουργία έχει προτεραιότητα επί της μορφής. Στο εσωτερικό, μία τεράστια οθόνη πλήρους πλάτους κοσμεί το επάνω μέρος του ταμπλό, ενώ οι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέπτες μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση.
Η Aehra χρησιμοποιεί προηγμένα βιώσιμα και ελαφρά συνθετικά υλικά, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας «σφυρήλατων» ινών άνθρακα. Τα υλικά αυτά, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο του τομέα των supercar και hypercar, επιτρέπουν στην ιταλική μάρκα να διευρύνει τα όρια του τεχνικού σχεδιασμού και να περιλάβει πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, όπως οι θύρες που ανοίγουν προς τα επάνω.
Οι πρώτες παραδόσεις του Aehra Sedan (και του SUV) θα ξεκινήσουν το 2026. Oι τελικές εκδόσεις παραγωγής, θα μοιάζουν σχεδόν πανομοιότυπες με τα μοντέλα που έχουν αποκαλυφθεί. Με σημαντική ιδιωτική χρηματοδότηση, η Aehra έχει καταρτίσει έναν σαφή οδικό χάρτη για την υλοποίηση του επιχειρηματικού της μοντέλου. Μια στρατηγική εξάπλωση του έχει προγραμματιστεί για βασικές αγορές το 2026, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ θα ακολουθήσουν η Κίνα και οι χώρες της Μέσης Ανατολής.
Βασισμένο στην ίδια ευέλικτη πλατφόρμα EV (κινεζικής τεχνολογίας) με το Aehra SUV, το Sedan σχεδιάστηκε παράλληλα με το αδελφάκι του. Ενώ το νέο μοντέλο μοιράζεται την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με το SUV, έχει αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα χάρη στις μοναδικές υπογραφές φωτιστικών σωμάτων στο εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η Aehra αναφέρει ότι θα εισέλθει στην «ultra-premium» αγορά, αντιμετωπίζοντας τις Mercedes EQS, BMW i7 και Porsche Taycan. Ο σχεδιασμός είναι εμπνευσμένος από αιώνες ιταλικού design και η σχεδιαστική ομάδα της Aehra απέφυγε τη δημιουργία πολυάριθμων ακμών στο αμάξωμα. Στο εμπρός μέρος, τα ενεργά αεροδυναμικά και ψυκτικά στοιχεία συγχωνεύονται στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου.
Σε συνδυασμό με μια εξειδικευμένη λύση μπαταρίας που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την αυστριακή εταιρεία Miba Battery Systems, τα Aehra Sedan και SUV έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν βέλτιστη απόδοση. Eίναι εξοπλισμένα με μπαταρία 120 kWh που λειτουργεί στα 925 Volt (κορυφαία τιμή στην αγορά) και ισχύ 600 kW (816 ίππων). Με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες που διαθέτουν, στοχεύουν σε αυτονομία 800 χιλιομέτρων και ταχύτητα φόρτισης 350 kW.
Η διαμόρφωση του ρευστού σχήματος του αμαξώματος εμπνεύστηκε από τον τομέα της αεροναυπηγικής και αποπνέει την αίσθηση ότι το Aehra Sedan γλιστρά αβίαστα στον αέρα, τηρώντας παράλληλα το δόγμα της Aehra ότι η λειτουργία έχει προτεραιότητα επί της μορφής. Στο εσωτερικό, μία τεράστια οθόνη πλήρους πλάτους κοσμεί το επάνω μέρος του ταμπλό, ενώ οι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέπτες μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση.
Η Aehra χρησιμοποιεί προηγμένα βιώσιμα και ελαφρά συνθετικά υλικά, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας «σφυρήλατων» ινών άνθρακα. Τα υλικά αυτά, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο του τομέα των supercar και hypercar, επιτρέπουν στην ιταλική μάρκα να διευρύνει τα όρια του τεχνικού σχεδιασμού και να περιλάβει πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, όπως οι θύρες που ανοίγουν προς τα επάνω.
Οι πρώτες παραδόσεις του Aehra Sedan (και του SUV) θα ξεκινήσουν το 2026. Oι τελικές εκδόσεις παραγωγής, θα μοιάζουν σχεδόν πανομοιότυπες με τα μοντέλα που έχουν αποκαλυφθεί. Με σημαντική ιδιωτική χρηματοδότηση, η Aehra έχει καταρτίσει έναν σαφή οδικό χάρτη για την υλοποίηση του επιχειρηματικού της μοντέλου. Μια στρατηγική εξάπλωση του έχει προγραμματιστεί για βασικές αγορές το 2026, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ θα ακολουθήσουν η Κίνα και οι χώρες της Μέσης Ανατολής.