Διαβάστε στo motorone.gr: Τα πάντα για το ολοκαίνουριο Toyota C-HR που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα
Κυρίες και κύριοι, υποδεχτείτε το ολοκαίνουριο Toyota C–HR. Το ‘Coupe High Rider’ που άλλαξε την εικόνα της Toyota στην Ευρώπη, κυρίως σε ότι αφορά τη σχεδίαση των αυτοκινήτων της, περνά στη δεύτερη γενιά του ύστερα από μια άκρως πετυχημένη πορεία 6 ετών. Είναι το πρώτο ίσως μοντέλο της Toyota στο οποίο προτεραιότητα έχει το στυλ, με την αποδοτικότητα να έπεται
Είχαμε την ευκαιρία να παραβρεθούμε στην επίσημη αποκάλυψη του νέου C–HR στο Αμβούργο, καλεσμένοι της Toyota Ελλάς, και να περιεργαστούμε το νέο SUV από κοντά. Όπως συνέβη και με το πρώτο C-HR το 2017, έτσι και το νέο μοντέλο ελάχιστα διαφέρει από το πρωτότυπο C-HR Prologue, με το οποίο μας προϊδέασαν οι Ιάπωνες στα τέλη του 2022.
Το στυλ σε πρώτο ρόλο
Η εντυπωσιακή, άκρως τολμηρή αισθητική είναι αναμφίβολα το πιο δυνατό σημείο του αυτοκινήτου – αυτό άλλωστε ήταν που έκανε και την πρώτη γενιά τόσο πετυχημένη. Από όποια γωνιά κι αν το δεις, το νέο C-HR πείθει τη ματιά σου να ασχοληθεί με την καλλίγραμμη κουπέ σιλουέτα και τις αιχμηρές λεπτομέρειες του αμαξώματος του.
Το εμπρός μέρος υιοθετεί τη λογική που πρωτοσυναντήσαμε στο ηλεκτρικό bZ4X και στο νέο Prius, με τους ιδιαίτερους προβολείς να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο πλάι, το βλέμμα σταματά αφενός στην ένωση των τριών γραμμών στην εμπρός πόρτα, στις χωνευτές χειρολαβές – που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε Toyota – αλλά και στο μαύρο πίσω τμήμα που χαρίζει την ωραία αντίθεση της διχρωμίας.
Πίσω, η λεπτή μπάρα των φωτιστικών σωμάτων που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου δίνει μια ξεχωριστή ταυτότητα στο νέο μοντέλο.
Όσο για τις διαστάσεις του νέου C-HR, το μήκος είναι 4,36 μ., το πλάτος 1,83 μ. και το ύψος 1,56 μ..
Ο οδηγός στο επίκεντρο
Το εσωτερικό είναι ο ορισμός του χαρακτηρισμού «οδηγοκεντρικό». Όλα είναι σχεδιασμένα γύρω από τον οδηγό. Το ταμπλό διαμορφώνει την λογική πιλοτηρίου, με ένα ξεκάθαρο χώρισμα στην πλευρά του συνοδηγού, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 12,3” και γραφικά υψηλής ανάλυσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις προκαθορισμένες βασικές διατάξεις απεικόνισης των πληροφοριών, μέσω διακοπτών στο τιμόνι, αλλά και να διαλέξει τις ενδείξεις που επιθυμεί, π.χ. της διαδρομής, των συστημάτων υποβοήθησης ή της πλοήγησης.
Η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Toyota Smart Connect είναι 8” ή 12,3”, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Οι ιδιοκτήτες του C-HR θα μπορούν επίσης να κατεβάσουν την εφαρμογή MyT στο smartphone τους έτσι ώστε να έχουν απομακρυσμένο έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από το ταξίδι.
Το νέο coupe SUV της Toyota θα διατίθεται από το 2024 με σύστημα ψηφιακού κλειδιού, όπου ο χρήστης χρειάζεται μόνο να έχει το τηλέφωνό του μαζί του για πρόσβαση και εκκίνηση του οχήματος. Μοναδική στην κατηγορία είναι η λειτουργία αυτόματης στάθμευσης, με τον οδηγό να ελέγχει τη διαδικασία βρισκόμενος εκτός αυτοκινήτου, με το κινητό του (μέσω ειδικής εφαρμογής), έχοντας τη δυνατότητα για ακόμα πιο ακριβείς ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους.
Η καμπίνα εξοπλίζεται επίσης με σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έως και 64 χρώματα. Οι 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς πρωινούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ.
Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας. Για παράδειγμα, οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.
Κατά τα λοιπά, η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που περιμένεις από ένα Toyota. Στο εμπρός μέρος της καμπίνας έχει γίνει εκτεταμένη χρήση μαλακών πλαστικών. Παράλληλα, έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό, όπως στο ύφασμα των καθισμάτων που προέρχεται από πλαστικά μπουκάλια PET.
Οι χώροι δεν ήταν ανάμεσα στα δυνατά σημεία του C-HR και αυτό ισχύει και στη νέα γενιά. Ειδικά στο πίσω κάθισμα, ο χώρος για το κεφάλι είναι μέτριος και η στάση του σώματος άβολη, με τα πόδια αρκετά λυγισμένα λόγω του κοντού και χαμηλού εδράνου. Αυτό οφείλεται κυρίως στο πάτωμα που έχει ψηλώσει για να φιλοξενήσει τη μπαταρία κάτω από το κάθισμα. Από την άλλη, η νέα σχεδίαση στα παράθυρα έχει εξαλείψει σχεδόν την κλειστοφοβική αίσθηση που είχε το απερχόμενο μοντέλο στις πίσω θέσεις.
Τέσσερις υβριδικές εκδόσεις & τετρακίνηση
Η γκάμα του νέου C-HR απαρτίζεται από τέσσερις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις: δύο full hybrid (HEV), μία τετρακίνητη HEV και μία plug-in hybrid (PHEV). Ουσιαστικά, το ιαπωνικό C-SUV δανείζεται τα υβριδικά συστήματα κίνησης 5ης γενιάς που συναντάμε στην Corolla HEV και το Prius PHEV.
Πιο αναλυτικά, υπάρχουν οι εξής επιλογές:
Hybrid 140 με βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh, αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, συνδυαστική ισχύ 140 ίππων, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9’’, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8-5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 103 γρ./χλμ..
Hybrid 200 με βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh, αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, συνδυαστική ισχύ 198 ίππων, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8-5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 107 γρ./χλμ..
Hybrid 200 AWD–i με βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, 2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 0,41 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, συνδυαστική ισχύ 198 ίππων, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,1-5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ..
Plug–in Hybrid 220 με βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 5,1 kWh, αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, συνδυαστική ισχύ 223 ίππων, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 0,9 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 19 γρ./χλμ. και ηλεκτρική αυτονομία 66 χλμ..
Ειδικά στο C-HR PHEV, χάρη στη λειτουργία «one pedal driving» – με τρία επίπεδα ισχύος ανάκτησης ενέργειας – ο οδηγός για να επιβραδύνει αρκεί απλώς να αφήσει το γκάζι, όσο χρειάζεται. Επιπλέον, με το σύστημα geofencing η έκδοση PHEV μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία ηλεκτροκίνησης (EV) όταν το αυτοκίνητο εισέλθει σε ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ), βελτιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Αν και στην επίσημη Πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Toyota δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο (κάτι που προγραμματίζεται για αρχές φθινοπώρου), οι Ιάπωνες δηλώνουν σίγουροι για την σπορτίφ οδηγική εμπειρία που θα προσφέρει το νέο C-HR – όπως βέβαια ίσχυε και με την πρώτη γενιά. Δεν είναι τυχαίο πως, οι δοκιμές εξέλιξης της ανάρτησης έφτασαν μέχρι και την πίστα του Νίρμπουργκρινγκ!
Κορυφαία ασφάλεια για όλους
Το νέο Toyota C-HR βάζει την ασφάλεια των επιβαινόντων αλλά και των υπολοίπων χρηστών του δρόμου ψηλά στις προτεραιότητές του, εκμεταλλευόμενο την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού (ADAS), Toyota Safety Sense. Για μεγαλύτερη ευκολία μάλιστα, οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού του συστήματος μπορούν να γίνονται over-the-air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Από τα νέα συστήματα ADAS ξεχωρίζει το Acceleration Suppression που κόβει αυτόματα την επιτάχυνση όταν ο οδηγός πατά το γκάζι αλλά υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Επίσης, το νέο σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή.
Νέα είναι και η Υποβοήθηση Διεύθυνσης (Steering Assist), που αναγνωρίζει μία επερχόμενη στροφή και προσαρμόζει τη ροπή διεύθυνσης για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά.
Φυσικά, το πακέτο ασφάλειας του C-HR περιλαμβάνει τις κλασικές λειτουργίες ADAS, όπως οι Lane Change Assist με Front Cross Traffic Alert, Κάμερα Παρακολούθησης Οδηγού, Αυτόματο Σύστημα Μεγάλης Σκάλας Φώτων και hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.
Λανσάρισμα με δύο ειδικές εκδόσεις
Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με δύο ειδικές εκδόσεις. Η GR SPORT Premiere Edition θα διακρίνεται για τις στιλιστικές λεπτομέρειες GR, όπως μοτίβο G-mesh στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου 20” νέας σχεδίασης, σήματα GR, διακοσμητικά “Liquid Black” στην κεντρική κονσόλα και σπορ εμπρός καθίσματα με το λογότυπο GR ανάγλυφο στα προσκέφαλα.
Το χαρακτηριστικό του χρώμα είναι το Precious Silver στη νέα διχρωμία που επεκτείνει το μαύρο φινίρισμα από την οροφή σε όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αν και θα είναι διαθέσιμες και άλλες χρωματικές επιλογές. Η λίστα εξοπλισμού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων head-up display, premium ηχοσύστημα JBL και πανοραμική οροφή.
Η έκδοση High Premiere Edition ξεχωρίζει για το χαρακτηριστικό δίχρωμο εξωτερικό Sulphur – θα διατίθενται βέβαια και με άλλα χρώματα. Αξιοσημείωτα στοιχεία είναι τα διάτρητα δερμάτινα καθίσματα με ραφές αντίθεσης Sulphur, το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display), η πανοραμική οροφή και το premium ηχοσύστημα JBL.
Αναμφίβολα, το νέο C-HR μας έδειξε από την πρώτη κιόλας επαφή μας μαζί του ότι θα συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική πορεία της πρώτης γενιάς, με όπλα του την εντυπωσιακή αισθητική, την προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας και τα υβριδικά σύνολα υψηλής αποδοτικότητας.
Εδώ ο οδηγός είναι στο επίκεντρο. Όλα συναινούν στην συναρπαστική εμπειρία που αποκομίζει κυρίως όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, είτε απλώς κάθεται εκεί, είτε οδηγεί. Άλλωστε, για όσους η ευρυχωρία και η πρακτικότητα παίζουν σημαντικό ρόλο, η Toyota έχει φροντίσει να καλύψει τις ανάγκες του με την Corolla Cross.
Οι παραγγελίες για το νέο Toyota C-HR στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το τέλος του έτους.