Ferrari SF90 XX Stradale και Spider: Επιθετικές παραλλαγές
Οι πρώτες Ferrari παραγωγής με το σήμα XX αποτελούν πιο επιθετικές παραλλαγές της SF90, με μέγιστη ισχύ 1.030 ίππων και αεροδυναμική διαμόρφωση πίστας
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ferrari εφάρμοσε το πειραματικό σήμα «XX» σε αυτοκίνητο παραγωγής, αποκαλύπτοντας την SF90 XX Stradale και την ανοιχτή SF90 XX Spider. Το πρόγραμμα Ferrari XX προορίζεται συνήθως για σκληροπυρηνικά μοντέλα που προορίζονται αποκλειστικά για τις πίστες, εμπνευσμένα από αγώνες. Ωστόσο, αυτές οι δύο XX μπορούν να κυκλοφορήσουν στο οδικό δίκτυο.
Τα δύο μοντέλα διαθέτουν στάνταρ πίσω αεροτομή, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε Ferrari παραγωγής από την F50 της δεκαετίας του 1990. Το πρόσθετο αεροδυναμικό φορτίο που δημιουργείται εξισορροπείται από έναν μεγαλύτερο διαχύτη στο εμπρός μέρος και διπλό S-duct, εμπνευσμένο από τη Formula 1, που παρέχει 20% περισσότερη κάθετη δύναμη στο εμπρός σε σύγκριση με την κανονική SF90.
Υπάρχει επίσης ένα πλήρως «μονωμένο» (για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και αναβαθμισμένο δάπεδο) χάρη στα μετατοπισμένα ψυγεία μεσαίας θερμοκρασίας, καθώς και άλλα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, όπως τα πτερύγια των θόλων των τροχών εμπρός και πίσω για τη μείωση της πίεσης στο εσωτερικό τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι η SF90 XX Stradale αναπτύσσει 530 κιλά κάθετης δύναμης με ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Μια νέα ενεργή αεροδυναμική διάταξη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που ονομάζεται «shut-off Gurney», μπορεί να μειώσει την οπισθέλκουσα, επιτρέποντας στα δύο μοντέλα να αγγίζουν τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα. Το shut-off Gurney έχει δύο λειτουργίες που ελέγχεται αυτόματα από το αυτοκίνητο: χαμηλής οπισθέλκουσας (για υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες) και υψηλού αεροδυναμικού φορτίου (για περισσότερη πρόσφυση στις στροφές). Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί και τα ελατήρια των αναρτήσεων είναι πιο σκληρά για να ανταπεξέλθουν στο επιπλέον φορτίο.
Τόσο η XX Stradale όσο και η Spider χρησιμοποιούν μια βελτιωμένη έκδοση του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης της SF90, με έναν 4λιτρο twin-turbo V8 και μια μπαταρία 7,9 kWh που τροφοδοτεί τρεις ηλεκτροκινητήρες: έναν μέσα στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και δύο στον εμπρός άξονα. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται στα 25 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα τα 135 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει πλέον 797 ίππους (17 ίππους περισσότερους από τη στάνταρ SF90), ενώ οι ηλεκτροκινητήρες 233 ίππους, μια αύξηση 13 ίππων σε σχέση με το κανονικό μοντέλο. Αυτό συμβάλλει σε μια συνολική αύξηση της ισχύος κατά 30 ίππους σε σύγκριση με τις SF90 Stradale και Spider.
Η συνολική ισχύς των 1.030 ίππων είναι διαθέσιμη στο πρόγραμμα οδήγησης Qualifying, η οποία επιλέγεται μέσω του διακόπτη eManettino στο τιμόνι, και δίνει πρόσβαση στη λειτουργία Extra Boost της Ferrari. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος μπορεί να γεμίσει εν κινήσει χρησιμοποιώντας τον κινητήρα, και κατά το φρενάρισμα οι ηλεκτροκινητήρες ανακτούν ενέργεια την οποία στέλνουν στη μπαταρία.
Στη λειτουργία Qualifying επιτυγχάνεται επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,3 δλ. και 0-200 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. για την SF90 XX Stradale και 6,7 δλ. για την SF90 XX Spider. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ανοιχτό μοντέλο, με την αναδιπλούμενη οροφή από ανθρακονήματα που ανοίγει σε 14 δλ. με ταχύτητα έως 48 χλμ./ώρα, ζυγίζει 100 κιλά περισσότερο από το coupe μοντέλο, δηλαδή 1.660 κιλά.
Η SF90 XX Stradale των 1.560 κιλών ζυγίζει μόλις 10 κιλά λιγότερο από την SF90 στην ελαφρύτερη διαμόρφωσή της. Η Ferrari αναφέρει ότι ο V8 είναι επίσης 3,5 κιλά ελαφρύτερος από το στάνταρ αυτοκίνητο, ενώ έχει εξελίξει μια νέα λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων για το κιβώτιο, ώστε να ενισχύσει την ένταση και τον ήχο των αλλαγών.
Ferrari SF90 XX StradaleFerrari SF90 XX StradaleFerrari SF90 XX Stradale
Ferrari SF90 XX StradaleFerrari SF90 XX Stradale
Υπάρχουν νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό, με βελτιώσεις που έγιναν στο σύστημα Ferrari Dynamic Enhancer (FDE 2.0) το οποίο συνεργάζεται με το ESC, το traction control, το ηλεκτρονικό διαφορικό, το Side Slip Control και τα φρένα, για να βελτιώσει την ισορροπία του αυτοκινήτου στο όριο και να προσφέρει περισσότερη οδηγική διασκέδαση. Ένα νέο σύστημα ABS Evo (που μεταφέρθηκε από την 296 GTB), το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες 6D για τη συλλογή περισσότερων δεδομένων, συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης των φρένων, που διαθέτουν σε δίσκους 398 χλστ. μπροστά και 390 χλστ. πίσω.
Η Ferrari δημιούργησε επίσης μια πιο αγωνιστική καμπίνα επιβατών, για να ταιριάζει με την πιο ακραία μηχανική και εξωτερική σχεδίαση. Τα πάνελ των θυρών είναι απλοποιημένα όπως και άλλα στοιχεία στο εσωτερικό. Πολλές περιοχές είναι διακοσμημένες με τεχνητά υφάσματα, ενώ για λειτουργικές περιοχές του εσωτερικού χρησιμοποιούνται ανθρακονήματα. Το επάνω μέρος του ταμπλό είναι διακοσμημένο με Alcantara. Το σύστημα infotainment διαθέτει την ίδια κυρτή οθόνη HD 16 ιντσών με την κανονική SF90.
Η Ferrari θα κατασκευάσει μόλις 799 μονάδες της SF90 XX Stradale και 599 μονάδες της Spider, οι τιμές των οποίων ξεκινούν από 770.000 και 850.000 ευρώ, αντίστοιχα. Όλες έχουν ήδη πωληθεί, ενώ οι παραδόσεις του coupe αναμένεται να ξεκινήσουν στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με την Spider να ακολουθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2024.