Η Hyundai αποκάλυψε το IONIQ 5 N, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σπορ γκάμας N – την Πέμπτη 13 Ιουλίου στο Goodwood Festival of Speed που διεξάγεται στο West Sussex της Αγγλίας. Το κορυφαίο IONIQ 5 εντυπωσιάζει με την τολμηρή αισθητική του, στην οποία συμβάλουν και οι τροχοί 21’’ με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21.

Σύμφωνα με τους Κορεάτες, το IONIQ 5 N συνδυάζει την πλατφόρμα E-GMP (Electrified-Global Modular Platform) του βασικού μοντέλου με τις τεχνολογίες N που βασίζονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ αξιοποιεί την τεχνογνωσία της N από τα ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα, τα «Rolling Labs» όπως τα ονομάζει η εταιρία, όπως τα RM20e, RN22e και N Vision 74.

To εκρηκτικό ηλεκτρικό μοντέλο είναι τετρακίνητο και κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 650 ίππους στη λειτουργία N Grin Boost, με τις επιδόσεις να είναι επιπέδου supercar: 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4’’ μόλις και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.

Η απόδοση και η ταχύτητα δεν είναι ωστόσο τα μόνα επιχειρήματα του IONIQ 5 N. Οι νέες τεχνολογίες που ενσωματώνει υπόσχονται μοναδική οδηγική απόλαυση και σπορ αποτελεσματικότητα, υποστηρίζοντας τους τρεις πυλώνες επιδόσεων της Hyundai N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar.

Μεταξύ αυτών των τεχνολογιών είναι το N Pedal που δίνει προτεραιότητα στη γρήγορη και συναρπαστική οδήγηση στις στροφές έναντι της καλύτερης εκμετάλλευσης της ενέργειας, το N Drift Optimizer που συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, το N Torque Distribution που παρέχει τη δυνατότητα μεταβολής της κατανομής ροπής εμπρός και πίσω σε 11 επίπεδα και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e–LSD στον πίσω άξονα.

Επιπλέον, το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση. Η λειτουργία N Race βελτιστοποιεί περαιτέρω την αντοχή του αυτοκινήτου στην πίστα, δίνοντας στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο της κατανάλωσης ενέργειας.

Το IONIQ 5 N διαθέτει επίσης φρένα N–tuned, τα οποία αποτελούν το πιο ισχυρό σύστημα πέδησης που έχει παρουσιάσει η Hyundai, με εμπρός δίσκους 400 mm με τετραπίστονες monobloc δαγκάνες και πίσω δίσκους 360 mm. Στις δοκιμές που έγιναν στην πίστα του Nürburgring, οι μηχανικοί της Hyundai N σχεδίασαν επίσης το N Brake Regen, το οποίο προσφέρει μέγιστη επιβράδυνση έως και 0,6 G – κορυφαία τιμή στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Μια ακόμη καινοτομία του IONIQ 5 N , είναι η τεχνολογία που προσφέρει την αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων, όπως σε ένα συμβατικό σπορ αυτοκίνητο, μέσω του ενσωματωμένου N e–shift που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός 8-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) και του N Active Sound +, ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου.

Στην καμπίνα του IONIQ 5 N ο διάκοσμος είναι έντονα σπορ, με στοιχεία όπως τα λογότυπα “N” και τα καθίσματα με ενισχυμένα πλαϊνά. Όπως και στο κανονικό IONIQ 5, βιώσιμα – ανακυκλωμένα υλικά εφαρμόζονται σε όλο το εσωτερικό. Χρησιμοποιείται επίσης ανακυκλωμένο χρώμα χρωστικής από ελαστικά και ανακυκλωμένο ύφασμα κάλυψης καθισμάτων από αλκαντάρα.