Αισθησιακή, εκθαμβωτική, σαγηνευτική, ερωτεύσιμη… Από όποια μεριά κι αν περιπλανηθεί η ματιά σου πάνω στη νέα Mercedes–Benz CLE, μαγεύεσαι από την αρμονία των γραμμών και την αισθητική πυγμή της.

Βρισκόμαστε στην Ισπανία, στη χώρα των Βάσκων και στο πανέμορφο Σαν Σεμπαστιέν, και απολαμβάνουμε μια κλασική κουπέ σιλουέτα δοσμένη με ένα μοντέρνα σπορ σχεδιασμό, αλλά και με την χαρακτηριστική επιβλητικότητα που χαρακτηρίζει διαχρονικά τα μοντέλα με το ‘Άστρο της Στουτγάρδης στη μάσκα.

Το μακρύ (μήκος 4,85 μ.) και χαμηλό (ύψος 1,43 μ.) προφίλ, η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα, το φαρδύ αμάξωμα (πλάτος 1,86 μ.), το μεγάλο μεταξόνιο (2,87 μ.) και οι κοντοί πρόβολοι, χαρίζουν στην CLE εξαιρετικές αναλογίες και έναν εξαίσιο καμβά για να αναδειχτούν εντυπωσιακά στοιχεία, όπως οι διαμήκεις ακμές στο καπό, οι τονισμένοι ώμοι, η έντονη κλίση στις κολώνες και το πίσω τζάμι, καθώς και τα όμορφα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.

Η ολοκαίνουρια CLE Coupe έχει διττό ρόλο στη γκάμα της Mercedes-Benz, καθώς αντικαθιστά ταυτόχρονα τις C-Class Coupe και E-Class Coupe.

Είναι βέβαια συνολικά μεγαλύτερη και από τις δύο, αλλά αυτό συνεπάγεται ευρυχωρία στο εσωτερικό της, τόσο για τους 2+2 επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν δύο ενήλικες μετρίου αναστήματος ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 420 λίτρων, με τη Γερμανική εταιρεία να δηλώνει περήφανα πως χωράει τρεις σάκους του γκολφ.

Κομψή λεπτομέρεια: για πρώτη φορά σε Mercedes-Benz, για την επιβίβαση στις πίσω θέσεις, τα μπροστινά καθίσματα δεν μετακινούνται προς τα εμπρός με μοχλό, αλλά με θηλιά από δέρμα Nappa που βρίσκεται στο επάνω άκρο της πλάτης. Γενικά, η CLE προσφέρει χώρους αντίστοιχους της απερχόμενης E-Class Coupe και αρκετά μεγαλύτερους συγκριτικά με την μικρότερη C-Class Coupe.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, η κάθετη κεντρική οθόνη αφής 11,9 ιντσών με κλίση προς τον οδηγό, όπου φιλοξενείται το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων MBUX, και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 χρώματα. Προαιρετικά διαθέσιμο είναι και το σύστημα ήχου Burmester 3D, με επιπλέον δύο ηχεία στο ύψος των προσκεφάλων που αναβαθμίζουν την ηχητική εμπειρία. Συνολικά το σύστημα αποτελείται από 17 ηχεία!

Ως κλασική Mercedes-Benz, βέβαια, η CLE διακρίνεται για την ποιότητα, την υφή και την συναρμογή των υλικών της καμπίνας, ενώ η αίσθηση πολυτέλειας είναι ισχυρή και διάχυτη. Η θέση οδήγησης διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις και στηρίζει σωστά το σώμα, έτσι ώστε ο οδηγός να απολαύσει οδήγηση, με όποιο ρυθμό και στυλ αυτός επιθυμεί.

Οδηγικά, η CLE εκπληρώνει άριστα τον ρόλο της. Άνετη και ταχύτατη, όποιος κινητήρας κι αν βρίσκεται κάτω από το μακρύ καπό της, σταθερή όποιες κι αν είναι η επικρατούσες συνθήκες και αποτελεσματική σε κάθε είδους διαδρομή. Κινείται αρχοντικά και με αυτοπεποίθηση, προσφέροντας κράτημα και επιδόσεις υψηλού επιπέδου, χωρίς προσπάθεια, ξεκούραστα και ευχάριστα.

Προφανώς μιλάμε για ένα ταχύτατο, ταξιδιάρικο GT που προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, αίσθηση ασφάλειας και ακρίβεια, παρά για ένα supersport μοντέλο με ακονισμένες αντιδράσεις στο όριο.

Στην άριστη οδική συμπεριφορά συμβάλλει το χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά πλαίσιο συγκριτικά με την E-Class, ενώ όταν θελήσεις να κάνεις πιο άνετη ή πιο πικάντικη την οδηγική εμπειρία, επιλέγεις το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης στο DYNAMIC SELECT. Το DYNAMIC BODY CONTROL με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση της ανάρτησης και το σύστημα τετραδιεύθυνσης προσφέρονται με το προαιρετικό πακέτο Technology και αναβαθμίζουν περαιτέρω τις δυνατότητες και την ευελιξία της CLE.

Το παρών δίνει φυσικά κι ένα πλήρες πακέτο με συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως τα Attention Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Speed Limit Assist και το σύστημα στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας.

Η γκάμα κινητήρων της Mercedes-Benz CLE περιλαμβάνει επιλογές για κάθε γούστο. Αποτελείται από τέσσερις εκδόσεις βενζίνης και μία diesel. Η CLE 200 και η CLE 300 κινούνται από 2λιτρο βενζινοκινητήρα με ισχύ 204 και 258 ίππους αντίστοιχα. Η τετρακίνηση 4MATIC προσφέρεται εναλλακτικά στην CLE 200 και είναι στάνταρ στην CLE 300, όπως και στην κορυφαία CLE 450 με τον 3λιτρο 6κύλινδρο των 381 ίππων. Σε diesel, υπάρχει η 2λιτρη CLE 220 d με τους 200 ίππους.

Όλα τα μοτέρ της νέας CLE Coupe διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία, με ηλεκτρικό σύστημα 48 volt που προσθέτει στην απόδοση 23 επιπλέον ίππους, και συνδυάζονται με 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Αργότερα θα προστεθούν στη γκάμα εκδόσεις Plug-in Hybrid.

Στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής, αρχής γενομένης με την CLE 220 d. Ο πετρελαιοκινητήρας διακρίνεται για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις χάρη κυρίως στην πλουσιοπάροχη ροπή των 440 Nm, στα οποία προστίθενται ακόμη 205 Nm από το υβριδικό σύστημα. Η επιτάχυνση είναι δυνατή και το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,5”, με την ταχύτητα να κορυφώνεται στα 238 χλμ./ώρα. Βασικός λόγος επιλογής ενός diesel είναι βέβαια η οικονομία καυσίμου και η CLE 220 d την προσφέρει με μέση κατανάλωση που κυμαίνεται μεταξύ 4,7-5,2 λτ./100 χλμ..

Ο βενζινοκινητήρας της CLE 300 4MATIC από την άλλη μας έδειξε με το καλημέρα το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου εύρους λειτουργίας, ανεβάζοντας ψηλότερα στροφές και ξεδιπλώνοντας με μεγαλύτερη διάρκεια τους 258 ίππους του. Για να φτάσει στα 100 χλμ./ώρα από στάση αρκούν 6,2”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Προφανώς η μέση κατανάλωση είναι υψηλότερη αλλά παραμένει καλή, με μέσο όρο τα 7,0-7,6 λτ./100 χλμ..

Κάθε έκδοση του νέου κουπέ της Mercedes-Benz σου φαίνεται υπεραρκετή, μέχρι να οδηγήσεις την κορυφαία CLE 450 4MATIC. Δεν είναι μόνο οι αισθητά καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4,4”, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα) αλλά και ο ήχος του εξακύλινδρου κινητήρα, σε συνδυασμό με την αμεσότητα της επιτάχυνσης στο πάτημα του γκαζιού, που κάνουν αυτή την έκδοση την πιο απολαυστική και πιο επιθυμητή. Αλλά αυτό, προφανώς το περιμέναμε…

Το εμπορικό λανσάρισμα της νέας Mercedes-Benz CLE Coupe στην Ευρώπη θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο, ενώ το 2024 θα ακολουθήσει η επίσης εντυπωσιακή CLE Cabriolet, την οποία είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά – αλλά όχι και να οδηγήσουμε. Είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως όταν ολοκληρωθεί η εξέλιξή της και βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της, απλά θα ενισχυθεί το δίλημμα: CLE Coupe ή CLE Cabriolet;