Μόλις μία σεζόν πριν από τη μεγάλη αλλαγή τεχνικών κανονισμών της Formula 1, που το 2026 θα δημιουργήσουν μονοθέσια ελαφρύτερα κατά 50 κιλά και μικρότερα σε μήκος και πλάτος, η FIA σκοπεύει να τροποποιήσει τη διαμόρφωση της παρούσας γενιάς για να διευκολύνει και πάλι τα προσπεράσματα, τα οποία έχουν γίνει πιο δύσκολα, λόγω της εξέλιξης που έχουν πραγματοποιήσει οι ομάδες.

Η FIA θέλει να μειώσει και πάλι την απώλεια αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων όταν ακολουθούν προπορευόμενο λόγω του διαταραγμένου αέρα εντός του οποίου κινούνται. Αυτός άλλωστε ήταν ο στόχος των κανονισμών που τέθηκαν σε ισχύ το 2022 και επικέντρωσαν την παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου περισσότερο στο δάπεδο, που επηρεάζεται λιγότερο από το διαταραγμένο αέρα. Επιπλέον, οι πίσω αεροτομές των σύγχρονων μονοθεσίων είναι διαμορφωμένες ώστε να στέλνουν τον αέρα ψηλά, επάνω από τα μονοθέσια που ακολουθούν.

Ο Carlos Sainz δήλωσε πρόσφατα: «Έχει αρχίσει να γίνεται λίγο σαν το 2021 ή το 2020, όπου είναι δύσκολο να ακολουθήσεις το προπορευόμενο μονοθέσιο». Ο George Russell προσέθεσε: «Πηγαίνει σιγά-σιγά προς τη λάθος κατεύθυνση για τα προσπεράσματα». Ο Βρετανός ανέφερε ότι σε αυτό συμβάλλει και η μείωση της επίδρασης του slipstream.

O επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, εξήγησε: «Αν πάρουμε τα μονοθέσια του 2021 με προπορευόμενο δύο μήκη μονοθεσίου μπροστά, έχαναν πάνω από 50% του αεροδυναμικού φορτίου. Με τα μονοθέσια του 2022 είχαμε μόνο 20% μείωση του φορτίου, ενώ τώρα είμαστε γύρω στο 35%. Σίγουρα υπήρξε επιδείνωση και ο Carlos έχει δίκιο σε αυτό το σημείο, αλλά έχουμε προσδιορίσει τι πρέπει να κάνουμε».

Αυτή τη στιγμή είναι πολύ αργά για να γίνουν τροποποιήσεις στους τεχνικούς κανονισμούς του 2024, καθώς θα πρέπει να εγκριθούν από 8 εκ των 10 ομάδων, οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης των μονοθεσίων της επόμενης χρονιάς και δεν θα ήταν διατεθειμένες να αλλάξουν το σχεδιασμό τους.

Ο Τομπάζης δήλωσε: «Μελετάμε λύσεις για το 2025. Έχουμε εντοπίσει ορισμένα μέρη των μονοθέσιων στα οποία πρέπει να δράσουμε, όπως τα πλευρικά τοιχώματα της εμπρός αεροτομής ή τα πλαϊνά του δαπέδου και ορισμένα πτερύγια στο εσωτερικό των τροχών. Σε αυτούς τους τομείς θα μπορούσαμε να θέσουμε κάπως πιο περιοριστικά πρότυπα. Δεν έχουμε πλέον το πλεονέκτημα του 2022 και γνωρίζουμε ότι υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει».

Με αυτό τον τρόπο, η FIA θα προσπαθήσει να περιορίσει το φαινόμενο του outwash, όπου τα μονοθέσια «διώχνουν» αέρα προς τις εξωτερικές πλευρές, διότι έτσι μειώνεται η οπισθέλκουσα. Αυτό διευρύνει την περιοχή που διαταράσσει τα μόρια αέρα το μονοθέσιο και αυξάνει τους επιβλαβείς για αυτόν που ακολουθεί στροβιλισμούς. Παρότι οι κανονισμοί έχουν προσπαθήσει να περιορίσουν αυτή την πρακτική, οι ομάδες έχουν βρει τρόπους να την εφαρμόσουν.

Από τη διαμόρφωση των εμπρός αεροτομών και τον τρόπο που συνδέονται τα πτερύγια με τα πλευρικά τοιχώματα, τα πτερύγια στο εσωτερικό των τροχών έως τους περίπλοκους σχεδιασμού γεννητριών στροβίλων (vortex generator) στα άκρα των δαπέδων, η FIA έχει διακρίνει ότι μπορεί να είναι πιο περιοριστική σε αυτές τις περιοχές. Αυτές οι λύσεις όμως δύσκολα θα κάνουν τεράστια διαφορά στη διευκόλυνση των προσπερασμάτων.