Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε τα νέα MG στην Ελλάδα: MG4, ZS και eHS
MG Motor: Με μια δυναμική είσοδο που περιλαμβάνει και μια μοντέρνα έκθεση στην Λ. Κηφισίας 240-242 στο Χαλάνδρι, η MG επαναλανσάρεται επίσημα στην Ελλάδα. Η βρετανική μάρκα που ανήκει από το 2007 στον κινεζικό κολοσσό SAIC Motor Corp. εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Συγγελίδη με μια ευρεία γκάμα βενζινοκίνητων, υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων. Είναι μάλιστα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά, με 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η φαρέτρα των MG περιλαμβάνει εκτός των άλλων και εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ.. Επίσης σημαντική είναι η εξαιρετικά καλή διαθεσιμότητα για όλα τα μοντέλα της μάρκας, καθώς υπάρχει ήδη αρκετός αριθμός ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων στη χώρα μας, ενώ και οι χρόνοι παράδοσης για ιδιαίτερες παραγγελίες είναι πολύ σύντομος και δεν ξεπερνά τους τρεις μήνες.
Ακολουθεί μια πρώτη γεύση των μοντέλων που είδαμε και οδηγήσαμε στην επίσημη παρουσίαση και σύντομα θα επανέλθουμε με αναλυτική δοκιμή τους.
MG ZS
Το B-SUV που σε καλωσορίζει στον κόσμο της MG και αποτελεί, ως εισαγωγικό, και το πιο προσιτό στην παρούσα φάση μοντέλο στη γκάμα. Συνδυάζει το κομψό στιλ με την κομπακτ πρακτικότητα έχει μήκος 4,32 μ. και προσφέρει καλούς χώρους επιβατών και αποσκευών (448 λίτρα), ενώ δείχνει προσεγμένο στις παροχές του και στην ποιοτική του προσφορά.
Οι Full LED προβολείς δίνουν μια πρόγευση τεχνολογίας που δεν λείπει από τις MG κατασκευές. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας παραμένει επίκαιρος και πλούσιος. Ένας εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών με συνδεσιμότητα Apple CarPlay/Android Auto, αναλαμβάνουν το ενημερωτικό και ψυχαγωγικό κομμάτι, τη στιγμή που το σαλόνι δείχνει φινετσάτο και προικισμένο ώστε να τα βάλει με την εμπορική αφρόκρεμα της κατηγορίας.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό 1,5 λίτρων και 106 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και έναν 3κύλινδρο 1.0 Turbo 111 ίππων με στάνταρ αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Παράλληλα, υπάρχει και το αμιγώς ηλεκτρικό ZS EV με δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή DC (από το 5% στο 80%, σε 40’). Υπάρχουν δύο εκδόσεις διαθέσιμες, μία με ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και αυτονομία 320 χλμ. και μία με 157 ίππους και μεγαλύτερη αυτονομία 440 χλμ.
Στη σύντομη οδηγική γνωριμία το ZS με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη κινητήρα άφησε θετικές εντυπώσεις και έδειξε ότι είναι ένα επίκαιρο σύνολο που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις δίπλα στον ανταγωνισμό. Χωρίς να εικάζει την σπορ φιλοσοφία τόσο σε επιδόσεις όσο και σε συμπεριφορά, ξεχωρίζει για την ευκολία χρήσης και την εκδρομική αποτελεσματικότητα. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο απλοποιεί την αστική χρήση, ενώ το ελαφρύ τιμόνι και η προσανατολισμένη στην άνεση ανάρτηση αποδεικνύουν ότι το ZS δεν ήρθε για να σε καταπλήξει οδηγικά, αλλά για να συνοδεύει ευχάριστα την καθημερινότητα και τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου.
Στην οδηγική υπερβολή θα ανοίξει την τροχιά του, κάτι αναμενόμενο για SUV, ενώ η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις παραμένει σύμμαχος του οδηγού στην προσπάθεια για υψηλή μέση ταχύτητα. Τα φρένα στέκονται στο ύψος τους τόσο σε αίσθηση όσο και σε ουσία επιβράδυνσης ενώ η ανάρτηση απορροφά σωστά τις ελληνικές κακοτεχνίες, δεν κοπανάει και δεν εμφανίζει κλίσεις που θα κάνουν τα ηλεκτρονικά να βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία.
Παραμένουν όμως σε επιφυλακή και θωρακίζουν ακόμα περισσότερο στην ασφάλεια και στην ομοιογένεια που προσφέρει το MG ZS ώστε σε συνδυασμό με την τιμή και την συνολική του προσφορά, να γίνει αντικείμενο συζήτησης δίπλα σε άλλες προτάσεις της αγοράς.
MG EHS
H premium αύρα είναι ορατή στην πρώτη, αλλά και στην δεύτερη ματιά. Δυναμική εμφάνιση με σπορτίφ εικόνα και επιβλητικότητα που είναι εμφανής. Η εύστοχη σχεδιαστική παρουσία ακολουθεί επίκαιρες παραπομπές στην αφρόκρεμα της αγοράς. Τo HS δηλώνει το οικογενειακό C-SUV πρόσωπο της MG και είναι διαθέσιμο τόσο με κινητήρα βενζίνης, όσο και σε υβριδική έκδοση PHEV(EHS).
Αν στην υπόθεση ZS η συνολική προσφορά σε εκπλήσσει ευχάριστα, εδώ εντυπωσιάζει. Ένα ευρύχωρο εσωτερικό, υπέρπληρες εξοπλισμού με digital απεικόνιση πληροφοριών και γεμάτο προηγμένα και έξυπνα gadgets σε καλωσορίζει σε ένα κόσμο πλούσιων παροχών. Το MG HS σε προσκαλεί σε αρχοντικές μετακινήσεις – αποδράσεις προσφέροντας ευρυχωρία, ηλεκτρικά καθίσματα, pκαι έξυπνες τεχνολογίες. Ο πίνακας οργάνων είναι 100% ψηφιακός με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και διαγώνιο 12,3 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής των πολυμέσων έχει διαγώνιο 10,1 ίντσες κι υποστηρίζει Android Auto και του Apple CarPlay.
Το μήκος του είναι στα 4,61 μ. και η απόσταση από το έδαφος 145 χιλ., ενώ ο χώρος αποσκευών των 463 – 1.454 λίτρων υπερκαλύπτει το μεταφορικό του έργο. Κινείται από βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo ισχύος 162 ίππων. Υπάρχουν επίσης διαθέσιμες εκδόσεις με χειροκίνητο 6άρι ή με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
To Plug-in Hybrid EHS διαφέρει εμφανισιακά αλλά παραμένει φυσικά στο ύφος της κλάσης του προσεγγίζοντας επίσης αρχοντικά τη θέση του εκεί. Είναι ελαφρώς κοντύτερο (4,57 μ.), ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 448 λίτρα ή 1.375 με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον ίδιο 1.5 Turbo με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 258 ίππους, η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 1,8 λτ./100 χλμ. και η ηλεκτρική αυτονομία είναι 52 χλμ..
Η σύντομη οδηγική γνωριμία με το Plug-in Hybrid EHS άφησε τις θετικές του εντυπώσεις τόσο με τις επιδόσεις του όσο και με τη συνολική του προσέγγιση στην απόδοση συμπεριφοράς. Και εδώ απουσιάζει η σπορ φιλοσοφία χωρίς όμως να νοιώθεις ότι κάτι δεν συμβαίνει σωστά. Φιλικό, εύχρηστο και αποτελεσματικό τόσο σε αστικές συνθήκες όσο και εκτός, δείχνει να ανταποκρίνεται θετικά σε ότι του ζητήσεις. Η ανάρτηση αντιδρά ποιοτικά, οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες και το αποτέλεσμα έχει θετικό πρόσημο.
MG4
Αιχμηρό και εντυπωσιακό! Ο εξωστρεφής σχεδιασμός του αμιγώς ηλεκτρικού MG4, το κάνει να ξεχωρίζει κάτι που συμβάλλει στον χαρακτήρα του. Με μήκος 4,29 μ. το hatchback με την coupe αισθητική, προσφέρει ρεαλισμό χρήσης και όχι μόνο μόστρα. Η πρακτικότητα από τις μεγάλες πίσω πόρτες κάνουν φιλόξενο ένα σαλόνι για επιβάτες που δεν αναλώνεται σε εντυπωσιασμούς αλλά σερβίρεται με minimal σχεδιασμό και πλούσια φαρέτρα έξυπνων τεχνολογιών.
Έπι τοις ουσίας τίποτα δεν του λείπει με τις δύο οθόνες στο ταμπλό και τον περιστροφικό περιστροφικό διακόπτη για την επιλογής κίνησης, να αποτελούν τα high lights. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 363 λίτρων που αυξάνει στα 1.177 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Βασίζεται φυσικά στη νέα πλατφόρμα Modular Scalable (MSP) της MG και διακρίνεται για την αυτονομία που φτάνει έως και 450 χλμ., αλλά και την ταχεία φόρτιση: 10-80% σε 35’. Υπάρχουν κι εδώ δύο εκδόσεις διαθέσιμες. Η Excite έχει ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων, μπαταρία 51 kWh, ισχύ φόρτισης έως 88 kW και αυτονομία 350 χλμ.. Η έκδοση Εxclusive έχει αυξημένη ισχύ 204 ίππων, μπαταρία 64 kWh, ισχύ φόρτισης έως 135 kW και αυτονομία 450 χλμ..
Στην πράξη αποδεικνύεται ένα ευέλικτο ηλεκτρικό hatchback με ευχάριστη αίσθηση που δεν υποδηλώνει κιλά παραπανίσια καθώς το οδηγείς και ελίσσεσαι στο δρόμο. Φυσικά και η πόλη είναι το βασίλειό του, όπως και σε κάθε ηλεκτρικό, όμως αποδεικνύεται ικανό και πρόθυμο όταν ο δρόμος στριφογυρίζει. Δείχνει και αφήνει παιχνιδιάρικες προσδοκίες με το πρόγραμμα Sport πίσω από το τιμόνι του, που μέχρι ένα σημείο τις υλοποιεί.
Το λειτουργικό, compact αλλά και ευρύχωρο MG4 Electric είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Ένα αυτοκίνητο με ζωηρά και ευέλικτα σχεδιαστικά, που επιτρέπει την οδηγηση να συμβεί και την ηλεκτροκίνηση, να κάνει το καθαρό της έργο.
Η υπόλοιπη γκάμα της MG περιλαμβάνει τα ηλεκτρικά MG ZS και MG5, καθώς και το βενζινοκίνητο HS.