Διαβάστε στο motorone.gr: Η BMW M3 θα γίνει ηλεκτρική έως το 2027
Ο επικεφαλής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, επιβεβαίωσε ότι το επόμενο sedan (και ενδεχομένως με station wagon παραλλαγή) υψηλών επιδόσεων της βαυαρικής εταιρείας, η Μ3, θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Η M3 EV θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse της BMW, και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2027, «όχι πολύ αργότερα από το αρχικό λανσάρισμα της Neue Klasse ως σειράς προϊόντων», σύμφωνα με τον Weber.
Μιλώντας κατά την παρουσίαση της νέας Σειρά 5 και της ηλεκτρικής i5, ρωτήθηκε αν η BMW χρειάζεται ένα μοντέλο κορωνίδα όταν ένα sedan παραγωγής βασισμένο στην πλατφόρμα Neue Klasse ξεκινήσει να πωλείται το 2025, ο Weber επιβεβαίωσε: «Η επόμενη M3 θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα έχει “την καρδιά της χαράς”», αναφερόμενος σε μία νέα ECU (ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου).
«Αυτή η ECU σχεδιάστηκε για τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν ανεξάρτητα και αποδίδουν έως και ένα Megawatt» (1 MW = 1.360 ίπποι). Η νέα ECU της BMW συνδυάζει το λογισμικό ελέγχου ευστάθειας, του συστήματος κίνησης/μπαταρίας και του πλαισίου σε μία μονάδα, ως μέρος της μεγαλύτερης επένδυσης στην ιστορία της βαυαρικής μάρκας για την πλατφόρμα Neue Klasse, και θα ξεκλειδώσει νέες δυναμικές δυνατότητες σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος BMW M, Frank van Meel: «Το αποκαλούμε “χέρι του Θεού“, όπως είχαμε στην M5 με το σύστημα M xDrive».
«Στο μέλλον, όταν μιλάμε για παράδειγμα για τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, θα πρέπει το χέρι του Θεού να είναι ακόμη πιο ισχυρό. Σε αυτή την περίπτωση, δεν χρειάζεσαι μόνο την πλευρική και διαμήκη δυναμική από πλευράς πλαισίου (όπως με το σύστημα M xDrive), αλλά και τον κινητήρα. Πρέπει να υπάρχει μία κεντρική λογική, επειδή στην πίστα θέλεις να επιβραδύνεις με ταχύτητα έως και 1 G ή και περισσότερο, αλλά ταυτόχρονα θέλεις να έχεις τη σωστή ευστάθεια», προσέθεσε ο van Meel.
«Δεν έχει σημασία αν φρενάρω με ABS ή με τους ηλεκτροκινητήρες, επειδή τα μοτέρ είναι ούτως ή άλλως ταχύτερα από τα υδραυλικά συστήματα, αλλά αποτελεί προϋπόθεση για να περάσουμε σε μια νέα εποχή με τα Μ και τα ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων. Σημαίνει ότι θα μπορείς να οδηγήσεις αυτό το αυτοκίνητο με έναν τρόπο που δεν το έχεις ξανακάνει ποτέ».
Ενώ ο van Meel ανέφερε ότι η πλατφόρμα αποδίδει έως και ένα Megawatt, είναι απίθανο το επόμενο μοντέλο M3 να διαθέτει αυτό το επίπεδο ισχύος. Στην πραγματικότητα, ο επικεφαλής της BMW M πιστεύει ότι δεν πρόκειται μόνο για την ισχύ. Η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος θα καθορίσει την οδό που θα ακολουθήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα M στο μέλλον, διαφοροποιώντας τα προϊόντα της BMW από τους αντιπάλους της.
Ο van Meel δήλωσε: «Δεν χρειαζόμαστε ένα Megawatt ισχύος, αλλά φυσικά το εγκαθιστούμε γιατί δεν σκεφτόμαστε μόνο την Μ3. Θα φτάσουμε ίσως μέχρι την XM ή την X5 M, και αν αυτά τα αυτοκίνητα έχουν υψηλό βάρος, χρειαζόμαστε αυτή την ισχύ για την τυπική αίσθηση οδήγησης της M. Αλλά όλα έχουν να κάνουν με τη δυναμική του οχήματος, τη συνολική φιλοσοφία».
Η αλληλεπίδραση με τον οδηγό θα είναι το κλειδί και για τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του τμήματος BMW M, εκτιμά ο van Meel. Όταν ρωτήθηκε αν η βαυαρική εταιρεία θα προσπαθήσει να προσομοιώσει τις αλλαγές ταχυτήτων για να ενισχύσει την αίσθηση, απάντησε: «Αν έχεις μόνο μία ταχύτητα και δεν έχεις καθόλου πληροφόρηση, δεν ξέρεις πόσο γρήγορα κινείσαι, αν δεν μπορείς να κοιτάξεις το ταχύμετρο. Είναι λίγο σαν μια μοτοσικλέτα, τρίτη ταχύτητα και ακούς τις στροφές».
«Οπότε, στην πραγματικότητα ξέρεις αν πηγαίνεις με 130 – 135 χλμ./ώρα, και μετά έχεις τις ενδείξεις αλλαγής που μπορείς να δεις με την άκρη του ματιού σου. Έτσι δεν χρειάζεται να κοιτάξεις κάτω. Ξέρεις πάντα με τι ταχύτητα κινείσαι, και αυτό λείπει αν δεν έχεις ακουστική ή οπτική πληροφόρηση. Εξετάζουμε διάφορους τρόπους για να προσφέρουμε αυτή την πληροφόρηση».
Όσον αφορά τη βενζινοκίνητη M3, πιθανώς να πωλείται παράλληλα με την M που θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse. Ο Weber δήλωσε ότι η BMW έχει εξελίξει τον τρέχοντα 6κύλινδρο εν σειρά 3λιτρο turbo κινητήρα, ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7, γεγονός που του δίνει παράταση ζωής. Αυτό σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής της M3 με κινητήρα εσωτερικής καύσης πιθανότατα θα συμπέσει με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα καταφθάσει το 2027.