Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Subaru Crosstrek e-Boxer
Ταξιδέψαμε στη Βιέννη για το XV που ανανεώνεται δημιουργικά και συνοδεύεται πλέον απο την global ονομασία Crosstrek. Το made in Japan κόμπακτ SUV προσφέρει Subaru αξίες, με hybrid εσάνς
Subaru Crosstrek e-Boxer: Παραδοσιακά οι κατασκευές της Subaru δεν απευθύνονται στη μάζα, αλλά σε κοινό που αναζητά κατασκευές που διαφέρουν, κυρίως στο τεχνολογικό επίπεδο που απογειώνει τις οδηγικές τους δυνατότητες.
Η συμμετρική τετρακίνηση είναι ένα απο τα βασικά συστατικά της επιτυχίας των Subaru. Όταν ακούς ή αποκαλείς το όνομα του Ιάπωνα κατασκευαστή, συνειρμικά θα οδηγηθείς σε 4WD ή AWD αν προτιμάτε προτάσεις που έγραψαν ιστορία για την προσαρμοστικότητά τους σε κάθε έδαφος και συνθήκες (καιρικές ή μη).
Ελάχιστα στην σύγχρονη ιστορία της γκάμας τα αυτοκίνητα χωρίς τετρακίνηση, ενώ επίσης καρμική είναι η σχέση της εταιρίας απο τη χώρα του ανατέλλοντος ήλιου, με τον επίπεδο κινητήρα.
Παραπάνω απο 2,5 εκατομμύρια κινητήρες boxer έχουν τοποθετηθεί σε Subaru, απο το 1966, ενώ η συμμετρική τετρακίνηση βρήκε εφαρμογή απο το 1972, κάτι που υπογράφει τις ακλόνητες θέσεις της εταιρείας στην υλοποίηση οδηγοκεντρικών κατασκευών.
Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι η εξέλιξη δεν αγγίζει μια εταιρεία που της εμπιστεύεται η Boeing, την κατασκευή πτερυγίων απο πολλά εν ενεργεία επιβατικά της αεροσκάφη, αλλά και αναμενόμενων (π.χ Boeing 777X), η Subaru δεν μένει στάσιμη.
Το δηλώνουν άλλωστε τα 4 νέα μοντέλα που αναμένονται έως το 2028, αλλά και το 40% των αυτοκινήτων που θα έρθουν έως το 2030 και θα αφορούν BEV και HEV προτάσεις.
Η εννιαμελής ελληνική αποστολή συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής της αποστολής Γιάννη Χεκιμιάν (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS), “πετάχτηκε” μέχρι τη Βιέννη για μια σύντομη γνωριμία με το Subaru Crosstrek.
H 2η κατά σειρά γενιά του ΧV παρουσιάστηκε το 2018 κάτι που σημαίνει ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για τον διάδοχο, ο οποίος εκτός από τα αναβαθμισμένα του χαρακτηριστικά υιοθετεί και την νέα ονομασία Crosstrek η οποία θα αξιοποιηθεί οριζοντίως σε όλες τις αγορές όπου θα διατεθεί. Αν και η Subaru χαρακτηρίζει το Crosstrek ως την νέα, τρίτη γενιά του μοντέλου, επί της ουσίας πρόκειται για ένα εκτεταμένο facelift.
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το Crosstrek διαθέτει μια νέα όψη την οποία χαρακτηρίζουν τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, η μεγαλύτερη γρίλια και τα νέα φώτα ομίχλης. Τα πλαστικά στους θόλους παραμένουν, αλλά επιστρέφουν πιο γενναιόδωρα και οι ζάντες αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών τονίζουν την αιχμηρή και σύγχρονη σχεδίαση.
Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο Outback, ενώ την εικόνα πίσω συμπληρώνει ένας πιο μυώδης προφυλακτήρας με το ψευδοdiffuser να τονίζει το ανάγλυφο στη βάση του. Ένα δυναμικό στιλ που δεν συμβιβάζει το πεδίο δράσης του, άλλωστε ως γνήσιο SUV διαπρέπει με τα 220 χιλιοστά απόστασης απο το έδαφος και φυσικά προσφέρει ως αναπόσπαστο στοιχείο του χαρακτήρα του την μόνιμη συμμετρική τετρακίνησης (AWD) της Subaru. Η επίσης στάνταρ ενεργή κατανομή ροπής (Active Torque Vectoring) προσφέρει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και δυναμική απόδοση στις στροφές.
Ακόμα πιο εκτεταμένες είναι οι μεταβολές στο εσωτερικό με κυρίαρχη την μεγαλύτερη, κάθετη οθόνη των 11,6 ιντσών για το infotainment η οποία και έχει εξαλείψει την πλειονότητα των φυσικών διακοπτών. Συνδυάζεται με έναν αναλογικό πίνακα οργάνων ο οποίος σε κάθε περίπτωση φέρει μια οθόνη TFT στο κέντρο του. Την σχεδιαστική αναβάθμιση του εσωτερικού ολοκληρώνουν οι νέου σχεδιασμού αεραγωγοί, χειρολαβές και κεντρική κονσόλα. Η σπορ εξωτερική σχεδίαση συνδυάζεται με ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Εκτός από τη καλύτερη θέση οδήγησης, ωφελημένοι βγαίνουν και οι επιβάτες τόσο στο ύψος των ώμων, όσο και στην περιοχή των ποδιών.
Η Subaru υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση που βασίζεται στη δομή του ανθρώπινου σώματος ενσωματώνοντας καθίσματα που αποτρέπουν την πλάγια ταλάντευση του κεφαλιού με αποτέλεσμα λιγότερη κούραση, πόνο στην πλάτη και στον αυχένα κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών. Επίσης βελτιωμένη είναι και η άνεση στην καμπίνα χάρη στη μειωμένη ηχητική πίεση, το μειωμένο θόρυβο από το δρόμο, αλλά και από τον κινητήρα.
Ο κινητήρας στο νέο Crosstrek υιοθετεί φυσικά ένα σύνολο e-Boxer το οποίο συνδυάζει τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό με την υβριδική τεχνολογία και έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων προσαρμοσμένο στο CVT κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic, επιτυγχάνοντας την ομαλά αποτελεσματική επιτάχυνση. Παράλληλα τα υβριδικά δεδομένα δεν επηρεάζουν αρνητικά το δυναμικό σκέλος του SUV, με το Crosstrek να επιτυγχάνει ακόμη χαμηλότερο κέντρο βάρους και μια εξαιρετικά ισορροπημένη κατανομή βάρους, όπως μας συνηθίζει παραδοσιακά η Subaru.
Οι ευρωπαϊκοί περιορισμοί βέβαια έφεραν ανάλογο αποτέλεσμα και στην απόδοση του Crosstrek, όπου οι ίπποι σηκώνουν την σημαία με το νούμερο 136 στο αριθμητικό τους τοπ αντίκρισμα. Η ροπή των 182 Nm, το πουσάρισμα του mild hybrid και η συμμετρική τετρακίνηση που επιτρέπει στην διατήρηση της φόρας και μέσα στην στροφή, είναι η αποτελεσματική παρηγοριά στην υπόθεση επιδόσεις. Εδώ συμβάλλει και η Subaru Global Platform (SGP) που έχει βελτιωθεί, όπως και η δυναμική ποιότητα πλαισίου, ανάρτησης και αμαξώματος (αύξηση στρεπτικής ακαμψίας κατά 10%).
Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Boxer προσαρμόζει την αναλογία κατανομής ισχύος μεταξύ του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για να ταιριάζει με την κατάσταση οδήγησης, αλλάζοντας ανάμεσα σε 3 τρόπους οδήγησης με τον έναν απο αυτούς να περιλαμβάνει την EV οδήγηση (έστω και για λίγο), ενώ προσφέρει αναμενόμενα και βελτιωμένη κατανάλωση.
Αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο μέτωπο της τεχνολογίας και των συστημάτων υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται κάμερα περιμετρικής θέασης, ενεργά φωτιστικά σώματα LED και ευρυγώνια κάμερα. Bελτιωμένο είναι και το παλμαρέ ασφάλειας με σύστημα αυτόνομης πέδησης καθώς και στοχευμένες τροποποιήσεις στην Subaru Global Platform για βελτιωμένες επιδόσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης και στην πραγματικότητα φυσικά, σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος.
Με τη νέα έκδοση του EyeSight, της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού, το Crosstrek e-Boxer διαθέτει 14 λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας (7 νέες, 3 βελτιωμένες, 4 υπάρχουσες).
Το Crosstrek είναι εξοπλισμένο με X-MODE, το σύστημα που αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος τετρακίνησης και των φρένων για βέλτιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και απότομες ανηφόρες – πλέον εφαρμόζεται και στην όπισθεν.
Μπορεί η σύντομη γνωριμία με το αυτοκίνητο να μην είχε οδήγηση στο δρόμο, αλλά μια σειρά απο δοκιμασίες σε ένα οργανωμένο οδηγικό camp, όμως πήραμε μια καλή γεύση ειδικά με την σύγκριση απερχόμενου και νέου. Χωρίς να κρίνουμε επιδόσεις και επιτάχυνση, το νεότερο απέδειξε την αποφασιστικότερη αντιμετώπιση απο πλευράς ανάρτησης, την άνεση των καθισμάτων και την συνολική του ησυχία ακόμα και απο το πέρασμα σε καλντερίμι, την ελκτική δυνατότητα της τετρακίνησης, την αμεσότητα στις εντολές μέσω μιας βελτιωμένης τριπλέτας (κρεμαγιέρα – ανάρτηση – πλαίσιο) και φυσικά μιας ολιστικής αναβάθμισης και προσθήκης ηλεκτρονικών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που το καθιστούν ακαταμάχητο και εύκολο να ανταπεξέλθει στα δύσκολα. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα το Crosstrek σε κάνει να αναρωτιέσαι που πραγματικά ανήκει γιατί το 50-50 ανάμεσα στους δυο κόσμους είναι κτήμα του.
Το ολοκαίνουργιο Crosstrek είναι μια νέα προσέγγιση του Subaru XV. Το Crosstrek θα συνεχίσει την κληρονομιά του Subaru XV ως ένα αξιόπιστο, ανθεκτικό SUV. Από την πρώτη του κυκλοφορία το 2011, το Subaru XV έχει γίνει η δημοφιλής επιλογή που οδήγησε στην επανατοποθέτηση της μάρκας στην Ευρώπη με το motto “Subaru Safe, Fun, Tough”. Είναι επίσης το μοντέλο της Subaru με τις καλύτερες πωλήσεις Πανευρωπαϊκά, με πάνω από το 40% στο σύνολο των πωλήσεων φέτος (Ιανουάριος έως Αύγουστος 2023).
Συνδυάζοντας την ευελιξία ενός SUV με το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Boxer, το ολοκαίνουργιο Crosstrek επιδιώκει να προσφέρει την καλύτερη δυνατή προσφορά στις σύγχρονες και παραδοσιακές αξίες Subaru, εντός και εκτός δρόμου.
Θα διατίθεται σε 10 χρώματα, τέσσερα από τα οποία είναι καινούργια (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl), ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται στην Ελλάδα με τις τιμές να μην εχουν διαμορφωθεί ακόμα.
Η συμμετρική τετρακίνηση είναι ένα απο τα βασικά συστατικά της επιτυχίας των Subaru. Όταν ακούς ή αποκαλείς το όνομα του Ιάπωνα κατασκευαστή, συνειρμικά θα οδηγηθείς σε 4WD ή AWD αν προτιμάτε προτάσεις που έγραψαν ιστορία για την προσαρμοστικότητά τους σε κάθε έδαφος και συνθήκες (καιρικές ή μη).
Ελάχιστα στην σύγχρονη ιστορία της γκάμας τα αυτοκίνητα χωρίς τετρακίνηση, ενώ επίσης καρμική είναι η σχέση της εταιρίας απο τη χώρα του ανατέλλοντος ήλιου, με τον επίπεδο κινητήρα.
Παραπάνω απο 2,5 εκατομμύρια κινητήρες boxer έχουν τοποθετηθεί σε Subaru, απο το 1966, ενώ η συμμετρική τετρακίνηση βρήκε εφαρμογή απο το 1972, κάτι που υπογράφει τις ακλόνητες θέσεις της εταιρείας στην υλοποίηση οδηγοκεντρικών κατασκευών.
Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι η εξέλιξη δεν αγγίζει μια εταιρεία που της εμπιστεύεται η Boeing, την κατασκευή πτερυγίων απο πολλά εν ενεργεία επιβατικά της αεροσκάφη, αλλά και αναμενόμενων (π.χ Boeing 777X), η Subaru δεν μένει στάσιμη.
Το δηλώνουν άλλωστε τα 4 νέα μοντέλα που αναμένονται έως το 2028, αλλά και το 40% των αυτοκινήτων που θα έρθουν έως το 2030 και θα αφορούν BEV και HEV προτάσεις.
Η εννιαμελής ελληνική αποστολή συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής της αποστολής Γιάννη Χεκιμιάν (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS), “πετάχτηκε” μέχρι τη Βιέννη για μια σύντομη γνωριμία με το Subaru Crosstrek.
H 2η κατά σειρά γενιά του ΧV παρουσιάστηκε το 2018 κάτι που σημαίνει ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για τον διάδοχο, ο οποίος εκτός από τα αναβαθμισμένα του χαρακτηριστικά υιοθετεί και την νέα ονομασία Crosstrek η οποία θα αξιοποιηθεί οριζοντίως σε όλες τις αγορές όπου θα διατεθεί. Αν και η Subaru χαρακτηρίζει το Crosstrek ως την νέα, τρίτη γενιά του μοντέλου, επί της ουσίας πρόκειται για ένα εκτεταμένο facelift.
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το Crosstrek διαθέτει μια νέα όψη την οποία χαρακτηρίζουν τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, η μεγαλύτερη γρίλια και τα νέα φώτα ομίχλης. Τα πλαστικά στους θόλους παραμένουν, αλλά επιστρέφουν πιο γενναιόδωρα και οι ζάντες αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών τονίζουν την αιχμηρή και σύγχρονη σχεδίαση.
Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο Outback, ενώ την εικόνα πίσω συμπληρώνει ένας πιο μυώδης προφυλακτήρας με το ψευδοdiffuser να τονίζει το ανάγλυφο στη βάση του. Ένα δυναμικό στιλ που δεν συμβιβάζει το πεδίο δράσης του, άλλωστε ως γνήσιο SUV διαπρέπει με τα 220 χιλιοστά απόστασης απο το έδαφος και φυσικά προσφέρει ως αναπόσπαστο στοιχείο του χαρακτήρα του την μόνιμη συμμετρική τετρακίνησης (AWD) της Subaru. Η επίσης στάνταρ ενεργή κατανομή ροπής (Active Torque Vectoring) προσφέρει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και δυναμική απόδοση στις στροφές.
Ακόμα πιο εκτεταμένες είναι οι μεταβολές στο εσωτερικό με κυρίαρχη την μεγαλύτερη, κάθετη οθόνη των 11,6 ιντσών για το infotainment η οποία και έχει εξαλείψει την πλειονότητα των φυσικών διακοπτών. Συνδυάζεται με έναν αναλογικό πίνακα οργάνων ο οποίος σε κάθε περίπτωση φέρει μια οθόνη TFT στο κέντρο του. Την σχεδιαστική αναβάθμιση του εσωτερικού ολοκληρώνουν οι νέου σχεδιασμού αεραγωγοί, χειρολαβές και κεντρική κονσόλα. Η σπορ εξωτερική σχεδίαση συνδυάζεται με ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Εκτός από τη καλύτερη θέση οδήγησης, ωφελημένοι βγαίνουν και οι επιβάτες τόσο στο ύψος των ώμων, όσο και στην περιοχή των ποδιών.
Η Subaru υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση που βασίζεται στη δομή του ανθρώπινου σώματος ενσωματώνοντας καθίσματα που αποτρέπουν την πλάγια ταλάντευση του κεφαλιού με αποτέλεσμα λιγότερη κούραση, πόνο στην πλάτη και στον αυχένα κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών. Επίσης βελτιωμένη είναι και η άνεση στην καμπίνα χάρη στη μειωμένη ηχητική πίεση, το μειωμένο θόρυβο από το δρόμο, αλλά και από τον κινητήρα.
Ο κινητήρας στο νέο Crosstrek υιοθετεί φυσικά ένα σύνολο e-Boxer το οποίο συνδυάζει τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό με την υβριδική τεχνολογία και έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων προσαρμοσμένο στο CVT κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic, επιτυγχάνοντας την ομαλά αποτελεσματική επιτάχυνση. Παράλληλα τα υβριδικά δεδομένα δεν επηρεάζουν αρνητικά το δυναμικό σκέλος του SUV, με το Crosstrek να επιτυγχάνει ακόμη χαμηλότερο κέντρο βάρους και μια εξαιρετικά ισορροπημένη κατανομή βάρους, όπως μας συνηθίζει παραδοσιακά η Subaru.
Οι ευρωπαϊκοί περιορισμοί βέβαια έφεραν ανάλογο αποτέλεσμα και στην απόδοση του Crosstrek, όπου οι ίπποι σηκώνουν την σημαία με το νούμερο 136 στο αριθμητικό τους τοπ αντίκρισμα. Η ροπή των 182 Nm, το πουσάρισμα του mild hybrid και η συμμετρική τετρακίνηση που επιτρέπει στην διατήρηση της φόρας και μέσα στην στροφή, είναι η αποτελεσματική παρηγοριά στην υπόθεση επιδόσεις. Εδώ συμβάλλει και η Subaru Global Platform (SGP) που έχει βελτιωθεί, όπως και η δυναμική ποιότητα πλαισίου, ανάρτησης και αμαξώματος (αύξηση στρεπτικής ακαμψίας κατά 10%).
Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Boxer προσαρμόζει την αναλογία κατανομής ισχύος μεταξύ του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για να ταιριάζει με την κατάσταση οδήγησης, αλλάζοντας ανάμεσα σε 3 τρόπους οδήγησης με τον έναν απο αυτούς να περιλαμβάνει την EV οδήγηση (έστω και για λίγο), ενώ προσφέρει αναμενόμενα και βελτιωμένη κατανάλωση.
Αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο μέτωπο της τεχνολογίας και των συστημάτων υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται κάμερα περιμετρικής θέασης, ενεργά φωτιστικά σώματα LED και ευρυγώνια κάμερα. Bελτιωμένο είναι και το παλμαρέ ασφάλειας με σύστημα αυτόνομης πέδησης καθώς και στοχευμένες τροποποιήσεις στην Subaru Global Platform για βελτιωμένες επιδόσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης και στην πραγματικότητα φυσικά, σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος.
Με τη νέα έκδοση του EyeSight, της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού, το Crosstrek e-Boxer διαθέτει 14 λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας (7 νέες, 3 βελτιωμένες, 4 υπάρχουσες).
Το Crosstrek είναι εξοπλισμένο με X-MODE, το σύστημα που αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος τετρακίνησης και των φρένων για βέλτιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και απότομες ανηφόρες – πλέον εφαρμόζεται και στην όπισθεν.
Μπορεί η σύντομη γνωριμία με το αυτοκίνητο να μην είχε οδήγηση στο δρόμο, αλλά μια σειρά απο δοκιμασίες σε ένα οργανωμένο οδηγικό camp, όμως πήραμε μια καλή γεύση ειδικά με την σύγκριση απερχόμενου και νέου. Χωρίς να κρίνουμε επιδόσεις και επιτάχυνση, το νεότερο απέδειξε την αποφασιστικότερη αντιμετώπιση απο πλευράς ανάρτησης, την άνεση των καθισμάτων και την συνολική του ησυχία ακόμα και απο το πέρασμα σε καλντερίμι, την ελκτική δυνατότητα της τετρακίνησης, την αμεσότητα στις εντολές μέσω μιας βελτιωμένης τριπλέτας (κρεμαγιέρα – ανάρτηση – πλαίσιο) και φυσικά μιας ολιστικής αναβάθμισης και προσθήκης ηλεκτρονικών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που το καθιστούν ακαταμάχητο και εύκολο να ανταπεξέλθει στα δύσκολα. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα το Crosstrek σε κάνει να αναρωτιέσαι που πραγματικά ανήκει γιατί το 50-50 ανάμεσα στους δυο κόσμους είναι κτήμα του.
Το ολοκαίνουργιο Crosstrek είναι μια νέα προσέγγιση του Subaru XV. Το Crosstrek θα συνεχίσει την κληρονομιά του Subaru XV ως ένα αξιόπιστο, ανθεκτικό SUV. Από την πρώτη του κυκλοφορία το 2011, το Subaru XV έχει γίνει η δημοφιλής επιλογή που οδήγησε στην επανατοποθέτηση της μάρκας στην Ευρώπη με το motto “Subaru Safe, Fun, Tough”. Είναι επίσης το μοντέλο της Subaru με τις καλύτερες πωλήσεις Πανευρωπαϊκά, με πάνω από το 40% στο σύνολο των πωλήσεων φέτος (Ιανουάριος έως Αύγουστος 2023).
Συνδυάζοντας την ευελιξία ενός SUV με το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Boxer, το ολοκαίνουργιο Crosstrek επιδιώκει να προσφέρει την καλύτερη δυνατή προσφορά στις σύγχρονες και παραδοσιακές αξίες Subaru, εντός και εκτός δρόμου.
Θα διατίθεται σε 10 χρώματα, τέσσερα από τα οποία είναι καινούργια (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl), ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται στην Ελλάδα με τις τιμές να μην εχουν διαμορφωθεί ακόμα.