Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLA 200
Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLA μας συστήθηκε το 2020 ως ένα κομψότερο, τεχνολογικά πιο προηγμένο και συνολικά βελτιωμένο premium C-SUV, σε σχέση με τον προκάτοχό της. Τρία χρόνια μετά, το δημοφιλές SUV ανανεώθηκε στα σημεία σε ότι αφορά την εμφάνιση, αλλά έρχεται ουσιαστικά αναβαθμισμένο με υβριδική τεχνολογία και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Και λέμε στα σημεία, καθώς σχεδιαστικά η GLA παραμένει ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας της. Μοιραία λοιπόν οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz αρκέστηκαν στο να ρετουσάρουν απλώς την εμφάνισή της με μικρές αλλαγές στους προφυλακτήρες, τη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τους τροχούς (17’’ έως 20’’).
Ειδικά η GLA 200 που δοκιμάζουμε, εξοπλίζεται με τη γραμμή AMG και ξεχωρίζει με το διακριτικά επιθετικό λουκ και τις μαύρες ζάντες 19’’.
Στα ενδότερα
Μικρές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό. Το δερμάτινο τιμόνι και οι δύο μεγάλες οθόνες 10,25’’, μία για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα MBUX είναι πλέον στάνταρ και συνοδεύονται από αναβαθμισμένες υπηρεσίες και βελτιωμένο ψηφιακό βοηθό που απαντά στο “Hey Mercedes”, ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, ακόμη και gaming!
Με το προαιρετικό πακέτο εξατομίκευσης για τις υπηρεσίες του Mercedes me connect, μία επιλογή από παιχνίδια είναι διαθέσιμα στη νέα GLA, όπως Sudoku, παζλ κλπ. Ο χειρισμός γίνεται τόσο από την οθόνη αφής όσο και τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι.
Ανασχεδιασμένο είναι το κάτω μέρος της κονσόλας, όπου μια μικρή ρηχή θήκη έχει πάρει τη θέση του touchpad – ο χειρισμός του MBUX άλλωστε γίνεται μέσω φωνής, αφής ή των διακοπτών στο τιμόνι. Ο πλουσιότερος στάνταρ εξοπλισμός της GLA περιλαμβάνει επίσης καθίσματα με επένδυση συνθετικού δέρματος και υφάσματος, χειριστήρια αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι και θύρες USB-C.
Κατά τα λοιπά, η καμπίνα της GLA 200 εκπέμπει αυτή τη γνωστή αίσθηση κορυφαίας ποιότητας και στιβαρότητας των Mercedes-Benz, αλλά και πολυτέλειας χάρη σε στοιχεία όπως ο προσεγμένος διάκοσμος και ο ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός.
Προσφέρει ταυτόχρονα πολύ καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες μεγάλου αναστήματος. Αν χρειαστεί να επιβιβαστεί και πέμπτος, θα δυσκολευτεί να βολευτεί τόσο λόγω του ογκώδους τούνελ στο πάτωμα όσο και του σκληρού κεντρικού τμήματος στην πλάτη του πίσω καθίσματος (όπου υπάρχει αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο).
Το πορτμπαγκάζ συνεχίζει να προσφέρει μεγάλο και τετραγωνισμένο (εύκολα εκμεταλλεύσιμο) όγκο 435 λίτρων με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, καθώς το υβριδικό σύστημα έχει τοποθετηθεί από κάτω, εκεί που κανονικά θα βρισκόταν ο εφεδρικός τροχός. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ο συνολικός χώρος φόρτωσης εκτινάσσεται στα 1.430 λίτρα.
Υβριδικές αρετές με σπορ προσανατολισμό
Η σημαντικότερη αλλαγή στην ανανεωμένη GLA έχει να κάνει με τους βενζινοκινητήρες και την προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Ειδικά στην περίπτωση της GLA 200, η οποία αποτελεί πλέον την βάση της γκάμας, το σύστημα Mild Hybrid συνδράμει με επιπλέον 14 ίππους τον κινητήρα turbo βενζίνης των 1.332 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει από μόνος του υψηλή ισχύ 163 ίππων. Η ροπή φτάνει τα 270 Nm και οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9’’ και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Το υβριδικό σύστημα δεν έχει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης του αυτοκινήτου, αλλά βοηθά συνεχώς τον βενζινοκινητήρα έτσι ώστε να βελτιώσει τόσο τις επιδόσεις όσο και την κατανάλωση. Στην πράξη, νιώθεις το έξτρα πουσάρισμα του ηλεκτροκινητήρα στις εκκινήσεις και την πλουσιοπάροχη δύναμη που ακολουθεί στο πάτημα του γκαζιού.
Η GLA 200 είναι πάντα πρόθυμη να επιταχύνει και να προσπεράσει ταχύτητα ή να καλύψει μεγάλες αποστάσεις σε ελάχιστο χρόνο, παράγοντας μάλιστα έναν ευχάριστο ήχο με σπορ χροιά στο σανίδωμα του δεξιού πεντάλ.
Η οικονομία καυσίμου από την άλλη δεν είναι το φόρτε του. Ο κατασκευαστής κάνει λόγο για 6,6-7,3 λτ./100 χλμ. (αναλόγως έκδοσης εξοπλισμού και μεγέθους τροχών), ωστόσο απαιτείται αυτοσυγκράτηση και προσπάθεια για να δεις τιμές κάτω από 8. Αν από την άλλη παρασυρθείς από τη ζωντάνια του μοτέρ, εύκολα η ένδειξη στο trip computer σκαρφαλώνει σε διψήφια νούμερα (πριν την υποδιαστολή). Όσο για τη μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, αυτή κυμάνθηκε στα 8,5 λτ/100 χλμ..
Στον σπορτίφ χαρακτήρα της GLA 200 συμβάλλει το ομαλό και σβέλτο στις αλλαγές ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7G-DCT), καθώς και η σφικτή ανάρτηση της AMG Line που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι αλλαγές πορείας γίνονται άμεσα, η πληροφόρηση από τα δρώμενα στην άσφαλτο είναι επαρκέστατη και η αποτελεσματικότητα είτε σε ευθείες είτε σε στροφές είναι δεδομένη.
Νιώθεις σιγουριά να πιέσεις και να απολαύσεις δυναμική οδήγηση σε κάθε συνθήκη και διαδρομή, έχοντας σε κάθε περίπτωση τη βοήθεια του πλούσιου πακέτου συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Μια από τις αναβαθμίσεις του Η αναβάθμιση του Driving Assistance στη νέα GLA είναι και ο πιο άνετος έλεγχος του Lane Keeping Assist μέσω του Active Steering Control.
Έχεις φυσικά τη δυνατότητα να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο στυλ οδήγησης που επιθυμείς, επιλέγοντας μέσω του Dynamic Select το ανάλογο πρόγραμμα: Comfort, Eco, Sport ή το Individual με τις προσωπικές σου ρυθμίσεις. Η επιλογή γίνεται πλέον μέσω μπουτόν που έχει αντικαταστήσει τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα.
Στα θετικά συγκαταλέγονται αναμφίβολα τα φρένα, που αφενός είναι πανίσχυρα αφετέρου αντέχουν στη σκληρή χρήση και δεν χάνουν εύκολα την απόδοσή τους.
Η άνεση πέφτει εν μέρει θύμα του σπορ οδηγικού χαρακτήρα της GLA 200 AMG Line. Και αυτό επειδή φανερώνει τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης σε λακκούβες και ανωμαλίες, χωρίς πάντως να γίνεται δυσάρεστη. Παράλληλα προσφέρει ποιοτική κύλιση, η οποία σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση, βοηθά έτσι ώστε τα ταξίδια να είναι πιο ευχάριστα και ήσυχα.
Τελικά
Η ανανεωμένη GLA 200 ισορροπεί με μαεστρία μεταξύ κομψότητας και δυναμισμού και προσφέρει μια πολύ ευχάριστη εμπειρία οδήγησης αλλά και διαβίωσης, χάρη στην κορυφαία ποιότητα, την προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας και τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.
Έχει τα φόντα για να αντισταθεί στον ενισχυμένο ανταγωνισμό, όπως αυτός εκφράζεται με την ολοκαίνουρια BMW X1 και το γεμάτο επιχειρήματα Audi Q3 έτσι ώστε να παραμείνει πρωταγωνιστής στην κατηγορία των premium C-SUV, με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο.
ΦΩΤΟ: Γ. ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ, Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ