Διαβάστε στο Motorone.gr: Δοκιμάζουμε το Ford Focus 1.0 MHEV 125PS
Αυτό είναι το τελευταίο Ford Focus που θα κυκλοφορήσει, καθώς το πάλαι ποτέ κραταιό σε πωλήσεις μοντέλο θα πάψει να παράγεται. Διαβάστε γιατί ίσως να θέλετε να το προλάβετε.
Όταν είχε κυκλοφορήσει το 1997 η πρώτη γενιά του Ford Focus, κατάφερε άμεσα να καθιερωθεί ως ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή, με κύριο πλεονέκτημα την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά.
Οι ηρωικές εμφανίσεις του αείμνηστου Colin McRae στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις – και όχι μόνο – επιβεβαίωσαν τα διαπιστευτήριά του και έστρωσαν το δρόμο για την τεράστια εμπορική επιτυχία της δεύτερης γενιάς του στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Τώρα, το μικρομεσαίο της Ford βρίσκεται στην 4η γενιά του (η οποία λανσαρίστηκε το 2018) και το αυτοκίνητο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε είναι η ανανεωμένη έκδοση. Το πρώτο σχόλιο που βγαίνει αβίαστα μετά τη δοκιμή μας, είναι ότι ελάχιστα αυτοκίνητα προσφέρουν αντίστοιχη οδηγική ευχαρίστηση σε αυτό το επίπεδο τιμής (28.070 ευρώ για το αυτοκίνητο δοκιμής, στην έκδοση ST-Line).
Εξωτερική εμφάνιση
To ανανεωμένο Focus διακρίνεται από το γεγονός ότι στο εμπρός μέρος, το μπλε οβάλ έμβλημα της Ford έχει μεταφερθεί από το αμάξωμα στη νέα κυψελοειδή γρίλια, ενώ το καπό είναι ανασχεδιασμένο, με πιο τονισμένες ακμές, που το κάνουν να στέκεται πιο ψηλά. Στην έκδοση ST-Line η μάσκα είναι πιο επιθετική από τη στάνταρ έκδοση και συνοδεύεται από φαρδύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι full LED και έχουν δυναμική φωτεινή υπογραφή.
Στη σπορ όψη συμβάλλουν στο προφίλ οι πλαϊνές ποδιές, και στο πίσω μέρος η αεροτομή, ο διαχύτης και η χρωμιωμένη διπλή απόληξη εξάτμισης. Σήματα ST-Line στα εμπρός φτερά συμπληρώνουν το σκηνικό, με φόντο το μεταλλικό χρώμα «Fantastic Red» του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο κολακεύει τις γραμμές του Focus.
Εσωτερικός κόσμος
Ωστόσο, ο έλεγχος του κλιματισμού έχει μεταφερθεί στην οθόνη αφής, και παρότι είναι πάντα ορατός στο κάτω μέρος της, ο χειρισμός εξακολουθεί να είναι πιο δύσκολος εν κινήσει από ό,τι με τα φυσικά χειριστήρια.
Η εύρεση ιδανικής θέσης οδήγησης είναι εύκολη με το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι (τηλεσκοπικά και καθ’ ύψος), ενώ τα σπορ καθίσματα της έκδοσης ST-Line παρέχουν επιπλέον πλευρική στήριξη για να ακινητοποιούν το σώμα.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο, με μία έγχρωμη μικρή οθόνη 4,2” στο κέντρο. Το πλήκτρο εκκίνησης του κινητήρα έχει μεταφερθεί στην κεντρική κονσόλα, και η οροφή έχει μαύρη επένδυση, γεγονός που κάνει την καμπίνα λίγο πιο σκοτεινή.
Μαλακή επένδυση καλύπτει τις περισσότερες ανώτερες επιφάνειες της καμπίνας, και μόνο προς τα κάτω υπάρχουν σκληρά πλαστικά. Κόκκινες ραφές στα καθίσματα και τον επιλογέα ταχυτήτων τονίζουν το σπορ χαρακτήρα.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων υπάρχει πλούσιος χώρος για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι, παρά το μικρό συνολικό ύψος, ενώ το αυτοκίνητο είναι αρκετά φαρδύ για να μεταφέρει τρεις ενήλικες επιβάτες στην πίσω σειρά χωρίς πολύ στρίμωγμα. Δεν υπάρχει κεντρικό υποβραχιόνιο στο πίσω μέρος και κατά συνέπεια ούτε άνοιγμα προς το χώρο αποσκευών των 358 λίτρων, κάτω από τον οποίο υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης.
Οδηγικός χαρακτήρας
To μακρύ μεταξόνιο 2,7 μ. βελτιώνει τη σταθερότητα, ενώ η σπορ ανάρτηση προσδίδει αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς να θυσιάζει την άνεση, και σε εμπνέει να κινηθείς πιο σβέλτα, σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα που σου δίνουν αυτοπεποίθηση, αφού ξέρεις ότι θα σε υποστηρίξουν αν τα χρειαστείς.
Αυτά τα χαρακτηριστικά όμως δεν του στερούν τίποτα από την καθημερινή ευχρηστία. Η καμπίνα είναι ήσυχη (βοηθάνε και οι μικροί πλευρικοί καθρέπτες), ενώ στο όνομα της οικονομίας καυσίμου, τα έξυπνα ηλεκτρονικά θα σβήσουν τον κινητήρα εν στάσει, ακόμα και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, εμείς κινηθήκαμε με περίπου 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες (Ford: 5,2-5,9 λτ./100 χλμ.).
Τελικά;
Το Ford Focus είναι ένα πραγματικά καλό οικογενειακό αυτοκίνητο: ευρύχωρο, ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο, αποδοτικό, διασκεδαστικό στην οδήγηση και διαθέσιμο σε σχετικά προσιτή τιμή. Δύσκολα θα βρείτε σε αυτά τα χρήματα ένα αυτοκίνητο με τόσο καλή οδηγική συμπεριφορά. Εάν αυτό το στοιχείο βρίσκεται μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων σας, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε πολύ σοβαρά το Focus.
Όταν είχε κυκλοφορήσει το 1997 η πρώτη γενιά του Ford Focus, κατάφερε άμεσα να καθιερωθεί ως ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή, με κύριο πλεονέκτημα την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά.
Οι ηρωικές εμφανίσεις του αείμνηστου Colin McRae στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις – και όχι μόνο – επιβεβαίωσαν τα διαπιστευτήριά του και έστρωσαν το δρόμο για την τεράστια εμπορική επιτυχία της δεύτερης γενιάς του στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Τώρα, το μικρομεσαίο της Ford βρίσκεται στην 4η γενιά του (η οποία λανσαρίστηκε το 2018) και το αυτοκίνητο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε είναι η ανανεωμένη έκδοση. Το πρώτο σχόλιο που βγαίνει αβίαστα μετά τη δοκιμή μας, είναι ότι ελάχιστα αυτοκίνητα προσφέρουν αντίστοιχη οδηγική ευχαρίστηση σε αυτό το επίπεδο τιμής (28.070 ευρώ για το αυτοκίνητο δοκιμής, στην έκδοση ST-Line).
Εξωτερική εμφάνιση
- Δυναμικό λουκ στην έκδοση ST-Line και νέα μάσκα
- Χαμηλή σιλουέτα, με ύψος μόλις 1,454 μ.
- Τονισμένοι γοφοί στο πίσω μέρος, ζάντες 17”
To ανανεωμένο Focus διακρίνεται από το γεγονός ότι στο εμπρός μέρος, το μπλε οβάλ έμβλημα της Ford έχει μεταφερθεί από το αμάξωμα στη νέα κυψελοειδή γρίλια, ενώ το καπό είναι ανασχεδιασμένο, με πιο τονισμένες ακμές, που το κάνουν να στέκεται πιο ψηλά. Στην έκδοση ST-Line η μάσκα είναι πιο επιθετική από τη στάνταρ έκδοση και συνοδεύεται από φαρδύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι full LED και έχουν δυναμική φωτεινή υπογραφή.
Στη σπορ όψη συμβάλλουν στο προφίλ οι πλαϊνές ποδιές, και στο πίσω μέρος η αεροτομή, ο διαχύτης και η χρωμιωμένη διπλή απόληξη εξάτμισης. Σήματα ST-Line στα εμπρός φτερά συμπληρώνουν το σκηνικό, με φόντο το μεταλλικό χρώμα «Fantastic Red» του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο κολακεύει τις γραμμές του Focus.
Εσωτερικός κόσμος
- Μεγαλύτερη οθόνη αφής 13,2 ιντσών
- Σπορ καθίσματα με επιπλέον πλευρική στήριξη
- Χώρος αποσκευών 358 λίτρων
Ωστόσο, ο έλεγχος του κλιματισμού έχει μεταφερθεί στην οθόνη αφής, και παρότι είναι πάντα ορατός στο κάτω μέρος της, ο χειρισμός εξακολουθεί να είναι πιο δύσκολος εν κινήσει από ό,τι με τα φυσικά χειριστήρια.
Η εύρεση ιδανικής θέσης οδήγησης είναι εύκολη με το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι (τηλεσκοπικά και καθ’ ύψος), ενώ τα σπορ καθίσματα της έκδοσης ST-Line παρέχουν επιπλέον πλευρική στήριξη για να ακινητοποιούν το σώμα.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο, με μία έγχρωμη μικρή οθόνη 4,2” στο κέντρο. Το πλήκτρο εκκίνησης του κινητήρα έχει μεταφερθεί στην κεντρική κονσόλα, και η οροφή έχει μαύρη επένδυση, γεγονός που κάνει την καμπίνα λίγο πιο σκοτεινή.
Μαλακή επένδυση καλύπτει τις περισσότερες ανώτερες επιφάνειες της καμπίνας, και μόνο προς τα κάτω υπάρχουν σκληρά πλαστικά. Κόκκινες ραφές στα καθίσματα και τον επιλογέα ταχυτήτων τονίζουν το σπορ χαρακτήρα.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων υπάρχει πλούσιος χώρος για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι, παρά το μικρό συνολικό ύψος, ενώ το αυτοκίνητο είναι αρκετά φαρδύ για να μεταφέρει τρεις ενήλικες επιβάτες στην πίσω σειρά χωρίς πολύ στρίμωγμα. Δεν υπάρχει κεντρικό υποβραχιόνιο στο πίσω μέρος και κατά συνέπεια ούτε άνοιγμα προς το χώρο αποσκευών των 358 λίτρων, κάτω από τον οποίο υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης.
Οδηγικός χαρακτήρας
- Η σπορ ανάρτηση το καθιστά ευέλικτο και σταθερό
- 0-100 χλμ./ώρα σε 10”, μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα
- Χιλιάρης turbo κινητήρας 125 ίππων και ηλεκτροκινητήρας 16 ίππων
To μακρύ μεταξόνιο 2,7 μ. βελτιώνει τη σταθερότητα, ενώ η σπορ ανάρτηση προσδίδει αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς να θυσιάζει την άνεση, και σε εμπνέει να κινηθείς πιο σβέλτα, σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα που σου δίνουν αυτοπεποίθηση, αφού ξέρεις ότι θα σε υποστηρίξουν αν τα χρειαστείς.
Αυτά τα χαρακτηριστικά όμως δεν του στερούν τίποτα από την καθημερινή ευχρηστία. Η καμπίνα είναι ήσυχη (βοηθάνε και οι μικροί πλευρικοί καθρέπτες), ενώ στο όνομα της οικονομίας καυσίμου, τα έξυπνα ηλεκτρονικά θα σβήσουν τον κινητήρα εν στάσει, ακόμα και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, εμείς κινηθήκαμε με περίπου 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες (Ford: 5,2-5,9 λτ./100 χλμ.).
Τελικά;
Το Ford Focus είναι ένα πραγματικά καλό οικογενειακό αυτοκίνητο: ευρύχωρο, ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο, αποδοτικό, διασκεδαστικό στην οδήγηση και διαθέσιμο σε σχετικά προσιτή τιμή. Δύσκολα θα βρείτε σε αυτά τα χρήματα ένα αυτοκίνητο με τόσο καλή οδηγική συμπεριφορά. Εάν αυτό το στοιχείο βρίσκεται μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων σας, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε πολύ σοβαρά το Focus.