Δείτε τα πέντε νέα B-SUV, C-SUV και E-SUV που δοκιμάσαμε στο MotorOne.gr το μήνα που μας πέρασε και πατήστε τα σχετικά links για να διαβάσετε τις αναλυτικές δοκιμές τους.

Hyundai Kona 1.0T MHEV

Το Hyundai Kona δεύτερης γενιάς κέρδισε το βραβείο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα». Αισθητικά είναι τολμηρό και με μήκος που αυξήθηκε στα 4.355 χιλ., φλερτάρει πλέον με τη μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV. Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους της καμπίνας.

Κάτω από το καπό του Kona που δοκιμάσαμε τον Δεκέμβριο βρίσκεται ο βασικός τρικύλινδρος 1.000άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας που συνοδεύεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt (MHEV) και αποδίδει ικανότατη ισχύ 120 ίππων και πλούσια ροπή 200 Nm. Συνδυάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και διακρίνεται για τον τρόπο που κινεί το κορεατικό B-SUV.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην οδήγηση του νέου Kona, ωστόσο, είναι τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά και το υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης που προσφέρει η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.

Με τιμή εκκίνησης τα 25.290 € για την βασική έκδοση που δοκιμάζουμε και αρκετά καλή διαθεσιμότητα από το εργοστάσιο, σύντομα το Hyundai Kona θα αποτελεί μια πολύ συχνή εικόνα τους ελληνικούς δρόμους.

Kia Niro 1.6 HEV

Το Niro 2ης γενιάς μεγάλωσε και με μήκος 4,42 μ. κατατάσσεται στην κατηγορία των C-SUV, προσφέροντας ευρυχωρία και πρακτικότητα στην καμπίνα του. Πρόσφατα δοκιμάσαμε την πλήρως υβριδική έκδοση (HEV), που φορτίζει μόνη της εν κινήσει, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα 32 kW και μία μικρή μπαταρία 1,32 kWh.

Η απόδοση φτάνει τους 141 ίππους σε ισχύ και τα 265 Nm σε ροπή, που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα.

Το υβριδικό σύστημα προσδίδει καλή ροπή σε χαμηλές ταχύτητες και φυσικά συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου, με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη να πραγματοποιεί τις αλλαγές ομαλότατα. Η μαλακή ανάρτηση εξασφαλίζει άνεση στα ταξίδια και δεν αφήνει τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος να περάσουν στην καμπίνα επιβατών.

Οι τιμές του Kia Niro HEV ξεκινούν από 33.690 ευρώ και συνοδεύονται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) και 5 χρόνια δωρεάν service.

Lexus LBX

Το LBX είναι το ολοκαίνουργιο υβριδικό μοντέλο της Lexus που στοχεύει στην κατηγορία των premium B-SUV. Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην Βαλένθια στα μέσα Δεκεμβρίου. Βασίζεται στο Toyota Yaris Cross αλλά διαφέρει πολύ, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε πολυτέλεια.

Κινείται από ένα νέο, αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία και αυτόματο κιβώτιο CVT.

Το σύνολο, είναι ρυθμισμένο για απολαυστικές επιδόσεις, με ισχυρή, γραμμική επιτάχυνση από τη στιγμή εκκίνησης. Αποδίδει συνολική ισχύ 136 ίππων, μέγιστη ροπή 185 Nm και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,2 δλ. για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 9,6 δλ. για το τετρακίνητο.

Οι παραγγελίες για το νέο LBX έχουν ήδη ανοίξει, με τις τιμές να ξεκινούν από 31.300 ευρώ και τα πρώτα αυτοκίνητα στην χώρα μας να αναμένονται τον Φεβρουάριο.

Mercedes GLE 350de 4MATIC

Εξηλεκτρισμένη, ψηφιοποιημένη και πολυτάλαντη. Αν έπρεπε συνοπτικά να περιγράψεις τη νέα GLE, κάπως έτσι θα ξεκινούσες, και η εμπειρία μαζί της απλά το επιβεβαιώνει. Η σπορ διάθεση της εξωτερικής εμφάνισης συνοδεύεται από την προσεγμένη ποιότητα, την πολυτέλεια, τη φινετσάτη υλοποίηση και τις ανέσεις της καμπίνας.

Η ευρυχωρία και οι παροχές είναι αναμενόμενα ανάλογες του μεγέθους και της κλάσης που ανήκει η GLE.

Ο συνδυασμός του 2λιτρου turbodiesel με τον ηλεκτροκινητήρα προσφέρει 334 ίππους και, ως plug-in hybrid, προσφέρει τη δυνατότητα της ηλεκτρικής μετακίνησης για 109 χλμ. απόστασης. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,9’’ και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο υλοποιεί βελούδινες και εύστοχες αλλαγές.

Στην οδήγηση διαπιστώνεις ότι οι θηριώδεις διαστάσεις δεν είναι και τόσο πρόβλημα. Η τετρακίνηση ανακαλύπτει πρόσφυση, ενώ το έξυπνο σύστημα αερανάρτησης E-Active Body Control προσαρμόζει ανάλογα την απόσβεση και τη ρύθμιση ύψους για κάθε τροχό ξεχωριστά. Οι τιμές της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινούν από 103.900 €.

MG ZS 1.0Τ Auto

Στη βάση της γκάμας της MG βρίσκεται το ZS, μία από τις πιο ελκυστικές προτάσεις της κατηγορίας των B-SUV, δεδομένης της χαμηλής τιμής του. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 111 ίππων, τον ισχυρότερο στη βενζινοκίνητη γκάμα του ZS (υπάρχει και το ηλεκτρικό ZS EV), ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, για πιο ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη.

Στην οδήγηση το αυτόματο ZS δείχνει αισθητά ζωηρό και σβέλτο, με τις αλλαγές του κιβωτίου ωστόσο να μην είναι απόλυτα ομαλές. Εκεί που κερδίζει το ZS είναι στην άνεση και την πρακτικότητα, προσφέροντας μεγάλους για την κατηγορία χώρους.

Στα πράγματα που το κάνουν μία ελκυστική πρόταση περιλαμβάνεται η λογική τιμή για αυτόματο B-SUV (από 25.150 ευρώ), η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) καθώς και το γεγονός ότι υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.