Mazda CX-60 e-SkyActive PHEV AWD: Μπορεί να θεωρηθεί και αργοπορημένη παρουσία σε μια ιδιαιτέρως δημοφιλή κλάση, όμως η Mazda όταν εμφανίζεται το κάνει εμφατικά ώστε να στριμωχτεί με αυτοπεποίθηση ανάμεσα στους ισχυρούς της κατηγορίας.

Βέβαια στα D-SUV, που ανήκει το CX-60, δεν έχει εύκολο έργο μπροστά του και για την ακρίβεια πρέπει να αντιμετωπίσει πανστρατιά premium ανταγωνισμού και τη αφρόκρεμα της κατηγορίας. Πρακτικά λοιπόν το ενδιαφερόμενο κοινό είναι δυσκολότερο να ξεστρατίσει από παραδοσιακές κυρίως γερμανόφωνες δυνάμεις.

Και αν το έκαναν, οι εναλλακτικές θα τους έστελναν σε Βρετανικές, Σουηδικές ή Αμερικανικές προτάσεις με τους Ιάπωνες να είναι υπαρκτοί, αλλά όχι πρώτο όνομα στην μαρκίζα των προτιμήσεων.

Από την άλλη, η προέλευση είναι ένας λόγος σιγουριάς ότι το προϊόν θα είναι άρτιο, αρτιότερο του ανταγωνισμού του τέλος πάντων, γιατί η συνέπεια των κατασκευών από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ποτέ δεν έκανε εκπτώσεις. Πόσο μάλιστα σε εκδόσεις που κατατάσσονται ψηλά σε κατηγοριοποίηση.

Το CX-60 PHEV 2.5 E-Skyactiv ως το μεγαλύτερο και ισχυρότερο μοντέλο της Mazda που τυχαίνει να είναι και το πρώτο plug-in hybrid της εταιρείας από τη Χιροσίμα έχει τη δική του θεωρεία περί ιδανικού SUV.

Πρώτη εικόνα
Πληθωρικό SUV με μήκος που πλησιάζει τα 4,8 μ.
Το πρώτο plug-in hybrid Mazda στη γκάμα
Με εμφανώς premium τοποθέτηση στα D-SUV

Έχεις μπροστά σου ένα SUV μήκους 4,75 μέτρων, πλάτους 1,89 και ύψους 1,68, κάτι που αυτομάτως εκπροσωπεί πληθωρικότητα στο δρόμο. Οπτικά το μάτι γεμίζει όπως και ο δρόμος, με τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες να μην απλώνονται στο πεδίο της εξωστρέφειας, αλλά της κομψής ουσίας. Δεν μπορείς φυσικά να μην αναγνωρίσεις τον δυναμισμό ακόμα και αν υπερισχύουν οι διαστάσεις.

Οι τροχοί θηριώδης 20΄΄μέσα σε τοξωτούς θόλους που σχεδόν χωνεύουν τα φτερά, το καπό μυώδες και μακρύ, η μάσκα επεκτατική στο ενδιαφέρον σε άποψη εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Δείχνει ότι μετατοπίζεται προς τα πίσω όλη η καμπίνα, αλλά όλο αυτό το σχεδιαστικό εγχείρημα κάθεται αρμονικά και δυναμικά και όχι ανισόρροπα. Πίσω χωρίς κάτι νεωτεριστικό σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν οι fake τραπεζοειδής απολήξεις χρωμίου και κρίνεται θετικά αν και χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση.

Εσωτερικός κόσμος
Αρμονία, premium φινέτσα, πλούσιες παροχές
Ευρυχωρία για επιβάτες και 570 λίτρα για αποσκευές
Ηχοσύστημα με 12 ηχεία από τη Bose, infotainment 12,3 ιντσών
Made in Japan σε κάθε λεπτομέρεια

Εδώ και αν υπάρχει απόλυτη αρμονία χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες. Ο φωτεινός και ιδιαίτερα ευχάριστος διάκοσμος επικρατεί σε μια ιαπωνικής συνέπειας καμπίνα απόλυτα προσεγμένη σε υλικά και συναρμολόγηση. Οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις σε ταμπλό και καθίσματα, οι ειδικής τεχνοτροπίας ραφές και το φινετσάτο φινίρισμα συντελούν στην premium ατμόσφαιρα.

Δεν περιμένεις φυσικά ταπεινότητα εξοπλισμού, με τα περισσότερα να ελέγχονται από την οθόνη 12,3” του infotainment που η είδηση είναι ότι δεν είναι αφής. Είδηση για το σύνολο των ανταγωνιστών και όχι για τη Mazda που επιμένει με το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο στη βάση της κονσόλας, δικαίως ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο, όσο συμβαίνει με τις άστοχες εντολές σε μια οθόνη αφής.

Ο οδηγός απολαμβάνει μια σειρά premium «υπηρεσιών» στην περίπτωση που καταχωρήσει στο μενού το ύψος του. Τότε το σύστημα καταγράφει και αναγνωρίζει το πρόσωπό του ώστε να επιλέξει το προφίλ που του αντιστοιχεί. Ρυθμίζει ανάλογα το κάθισμα, το τιμόνι, τους πλευρικούς καθρέφτες, τη γωνία του head-up display, ακόμα και το ηχοσύστημα ή τον κλιματισμό σύμφωνα με τις προσωπικές αποθηκευμένες προφανώς προτιμήσεις.

Η αριστοκρατική ατμόσφαιρα είναι προνόμιο και των πίσω επιβατών που θα απολαύσουν ανέσεις και ευκολίες. Υπάρχει άφθονος αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει χώρος πίσω τους με ηλεκτρική πόρτα 570 πλήρως εκμεταλλεύσιμων λίτρων.

Οδηγικός χαρακτήρας
5 mode οδήγησης (Normal, Sport, Off-Road, Towing, EV)
Κατανάλωση 1,5 λτ./100 χλμ., ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ.
Το πιο δυνατό Mazda στη γκάμα με 327 ίππους

Ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρα Skyactiv-G 2.5 λίτρων άμεσου ψεκασμού με έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα 100 kW (175 ίππων), ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και μια μπαταρία χωρητικότητας 17,8 kWh είναι το μηχανοστάσιο του επαναφορτιζόμενου υβριδικού CX-60 της δοκιμής.

Ο συνδυασμός αυτός του προσφέρει τον τίτλο του ισχυρότερου σημερινού Mazda με την συνδυαστική απόδοση να εκπροσωπείται από 327 ίππους και 500 Nm ροπή κάτι που αποτυπώνεται σε εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα αυτοκίνητο που δεν χαρακτηρίζεται ελαφρύ και πως θα μπορούσε άλλωστε κάτι τέτοιο με τις κιμπάρικες προδιαγραφές του.

Αυτό που περιμένεις από ένα πολυτελές SUV, βάρους δύο και πλέον τόνων, είναι να είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση παρά στη σπορ συμπεριφορά, να δίνει βάση στην καθημερινότητα εντός αστικού ιστού και να συνδυάζει την αποτελεσματικότητα με το εκδρομικό ταλέντο όπως αρμόζει στην κατηγορία του.

Αν μάλιστα καταφέρνει να περάσει και λίγο δυναμικό στιλ στην συμπεριφορά του ώστε να το νιώθεις εύστοχο στο πάτημά του με βάση τις εντολές που του δίνεις τότε μιλάμε για πετυχημένη συνταγή.

Για το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV μπορεί να απέχει από το ρόλο εισηγητής δυναμικής συμπεριφοράς κάτι τέτοιο όμως έγινε για να μην βιώνει ο χρήστης γενναίους συμβιβασμούς σε επίπεδο άνεσης.

Μια γλυκιά ισορροπία ενδοτικότητας και αποτελεσματικότητας σερβίρεται, η τετρακίνηση ανιχνεύει πρόσφυση, η σπορ ανάρτηση μειώνει στο ελάχιστο τις κλίσεις και το 50άρι προφίλ σε 20αρι τροχό ξέρεις ότι θα δουλέψει στην ελληνική λακκούβα και δεν θα σε στείλει πρόωρα στο βουλκανιζατέρ. Συνολικά η μανέστρα δεν χαλάει, ούτε η καρδιά κανενός στα ενδότερα του premium ιαπωνικού SUV.

Για την επαναφόρτιση της σχεδόν 18 kWh μπαταρίας, υπολογίζεις ένα γεμάτο οκτάωρο σε απλή οικιακή πρίζα ή κάτι λιγότερο από 2,5 ώρες σε wallbox με τον onboard φορτιστή των 7,4 kW. Η συνδυασμένη εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου βάση του πρότυπου WLTP είναι μόλις 1,5 λτ./100 χλμ. τη στιγμή που οι συνδυασμένες εκπομπές (CO2 WLTP) είναι μόνο 33 γρ./χλμ..

Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV προσφέρει 63 χλμ. αισιόδοξης ηλεκτρικής αυτονομίας με το όχημα να αναπτύσσει έως 100 χλμ./ώρα και στην πράξη χωρίς να ακολουθείς τις οδηγίες του Δαλαϊ Λάμα μπορείς να ολοκληρώσεις παραπάνω από 40 χλμ. Ομοίως στην πραγματική ζωή εκεί έξω η συνολική μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λτ./100 χλμ., εντυπωσιακό για αυτοκίνητο των προδιαγραφών του.

Τελικά;

Η χειρουργική Ιαπωνική προσφορά και ακρίβεια στην υλοποίηση ενός premium SUV κρίνεται πετυχημένη αλλά ήρθε αργοπορημένη για να κάνει αίσθηση ανάμεσα σε ισχυρούς αντιπάλους. Αυτό βέβαια δεν μειώνει την αξία ενός αρτίου, ισχυρού, ευρύχωρου και σύγχρονου Mazda που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις ανάμεσα σε ισχυρούς αντίπαλους της D-SUV σκηνής.