Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το ηλεκτρικό microcar XEV YOYO
Το νέο YOYO της κινεζικής XEV έκανε το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά, ως μια νέα, άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση μικροκινητικότητας. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασής του στην ελληνική αγορά, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε μια σύντομη διαδρομή στα πέριξ του Ολυμπιακού Σταδίου και στα στενά του Αμαρουσίου.
Σχεδιασμένο από τον Pininfarina, το YOYO είναι ένα ντιζαϊνάτο διθέσιο ηλεκτρικό όχημα. Με μήκος 2,53 μ. ,πλάτος 1,50 μ. και ύψος 1,57 μ., έχει τις διαστάσεις του Smart 1ης γενιάς και διακρίνεται για τη μεγάλη ευελιξία στην οδήγηση αλλά και στο παρκάρισμα.
Παράλληλα, προσφέρει ευρυχωρία σε οδηγό και συνοδηγό, αλλά και χώρο αποσκευών 180 λίτρων. Λείπει ωστόσο ένα χώρισμα (π.χ. δίχτυ) έτσι ώστε να συγκρατεί τα αντικείμενα που βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ από το να εισέλθουν στο χώρο επιβατών.
Τα υλικά στο εσωτερικό είναι – αναμενόμενα – σκληρά στο σύνολό τους και μέτριας ποιότητας. Στον αντίποδα, ο χρωματιστός διάκοσμος, η στάνταρ (διπλή) ηλιοροφή και η κεντρική οθόνη αφής (10,2’’ στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε) με τα ωραία γραφικά που προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση, δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Στα θετικά και οι επαρκείς θήκες στην κονσόλα και το υποβραχιόνιο. Σημειώστε ακόμη πως υπάρχει στάνταρ air-condition που είναι αποτελεσματικό.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα περιμετρικά. Η εμπειρία οδήγησης πλησιάζει πολύ αυτή ενός κανονικού αυτοκινήτου πόλης. Η ανάρτηση (ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς) συμπεριφέρεται σωστά και απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, προσφέροντας υψηλό για την κατηγορία επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 20,5 ίππων (15 kW) κινεί πρόθυμα το YOYO, αν και για πιο σβέλτες επιταχύνσεις είναι απαραίτητη η επιλογή “S” στον περιστροφικό επιλογέα κίνησης. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το ηλεκτρικό XEV είναι 80 χλμ./ώρα, που σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί με άνεση και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Το θετικό είναι πως, αν σανιδώσεις απότομα το γκάζι, δεν είναι εύκολο να «σπάσεις» την πρόσφυση των πίσω κινητήριων τροχών. Ακόμη και στην περίπτωση που το καταφέρεις, δύσκολα χάνεται ο έλεγχος του οχήματος. Παράλληλα, το YOYO διαθέτει στάνταρ 4 δισκόφρενα και ABS, που σημαίνει ότι φρενάρει με ασφάλεια ακόμη κι από την τελική του ταχύτητα – αρκεί να σκαρφαλώσεις στο πεντάλ των φρένων και να ξεπεράσεις τη μέτρια αίσθησή του.
Η μπαταρία των 10,4 kW υπόσχεται αυτονομία 150 χλμ. και φορτίζει (με ισχύ 2 kW, ακόμη και σε μονοφασική πρίζα) από το 30% στο 100% σε περίπου 4-5 ώρες. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας, το κόστος κίνησης του YOYO είναι 1 ευρώ/χλμ.!
Πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η υπηρεσία Battery Swapping από την ελληνική εταιρία Microsun, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να ανταλλάξει μέσα σε μόλις 5 λεπτά τις μπαταρίες με άλλες φορτισμένες, σε επιλεγμένα σημεία.
Συνολικά, το XEV YOYO αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κατηγορία των microcars. Μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια έξω από τα αυστηρά όρια του κέντρου της πόλης, χωρά άνετα δύο επιβάτες και τα πράγματά τους, προσφέρει ασφάλεια και αίσθηση οδήγησης κανονικού αυτοκινήτου και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό σε λογική (για την κατηγορία πάντα) τιμή, από 12.990 € με την επιδότηση των 4.000 € για νέους έως 29 ετών μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Σχεδιασμένο από τον Pininfarina, το YOYO είναι ένα ντιζαϊνάτο διθέσιο ηλεκτρικό όχημα. Με μήκος 2,53 μ. ,πλάτος 1,50 μ. και ύψος 1,57 μ., έχει τις διαστάσεις του Smart 1ης γενιάς και διακρίνεται για τη μεγάλη ευελιξία στην οδήγηση αλλά και στο παρκάρισμα.
Παράλληλα, προσφέρει ευρυχωρία σε οδηγό και συνοδηγό, αλλά και χώρο αποσκευών 180 λίτρων. Λείπει ωστόσο ένα χώρισμα (π.χ. δίχτυ) έτσι ώστε να συγκρατεί τα αντικείμενα που βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ από το να εισέλθουν στο χώρο επιβατών.
Τα υλικά στο εσωτερικό είναι – αναμενόμενα – σκληρά στο σύνολό τους και μέτριας ποιότητας. Στον αντίποδα, ο χρωματιστός διάκοσμος, η στάνταρ (διπλή) ηλιοροφή και η κεντρική οθόνη αφής (10,2’’ στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε) με τα ωραία γραφικά που προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση, δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Στα θετικά και οι επαρκείς θήκες στην κονσόλα και το υποβραχιόνιο. Σημειώστε ακόμη πως υπάρχει στάνταρ air-condition που είναι αποτελεσματικό.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα περιμετρικά. Η εμπειρία οδήγησης πλησιάζει πολύ αυτή ενός κανονικού αυτοκινήτου πόλης. Η ανάρτηση (ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς) συμπεριφέρεται σωστά και απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, προσφέροντας υψηλό για την κατηγορία επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 20,5 ίππων (15 kW) κινεί πρόθυμα το YOYO, αν και για πιο σβέλτες επιταχύνσεις είναι απαραίτητη η επιλογή “S” στον περιστροφικό επιλογέα κίνησης. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το ηλεκτρικό XEV είναι 80 χλμ./ώρα, που σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί με άνεση και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Το θετικό είναι πως, αν σανιδώσεις απότομα το γκάζι, δεν είναι εύκολο να «σπάσεις» την πρόσφυση των πίσω κινητήριων τροχών. Ακόμη και στην περίπτωση που το καταφέρεις, δύσκολα χάνεται ο έλεγχος του οχήματος. Παράλληλα, το YOYO διαθέτει στάνταρ 4 δισκόφρενα και ABS, που σημαίνει ότι φρενάρει με ασφάλεια ακόμη κι από την τελική του ταχύτητα – αρκεί να σκαρφαλώσεις στο πεντάλ των φρένων και να ξεπεράσεις τη μέτρια αίσθησή του.
Η μπαταρία των 10,4 kW υπόσχεται αυτονομία 150 χλμ. και φορτίζει (με ισχύ 2 kW, ακόμη και σε μονοφασική πρίζα) από το 30% στο 100% σε περίπου 4-5 ώρες. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας, το κόστος κίνησης του YOYO είναι 1 ευρώ/χλμ.!
Πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η υπηρεσία Battery Swapping από την ελληνική εταιρία Microsun, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να ανταλλάξει μέσα σε μόλις 5 λεπτά τις μπαταρίες με άλλες φορτισμένες, σε επιλεγμένα σημεία.
Συνολικά, το XEV YOYO αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κατηγορία των microcars. Μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια έξω από τα αυστηρά όρια του κέντρου της πόλης, χωρά άνετα δύο επιβάτες και τα πράγματά τους, προσφέρει ασφάλεια και αίσθηση οδήγησης κανονικού αυτοκινήτου και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό σε λογική (για την κατηγορία πάντα) τιμή, από 12.990 € με την επιδότηση των 4.000 € για νέους έως 29 ετών μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».