Είναι αναμφίβολα ένα από τα αστέρια της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης – όχι βέβαια ότι υπάρχουν και πολλά, αφού οι απουσίες μαρκών είναι περισσότερες και σημαντικότερες από τις παρουσίες… Όπως και να έχει, αυτό δεν μειώνει το ενδιαφέρον για το ολοκαίνουριο Renault 5 E-Tech.

Το γαλλικό σουπερμίνι επιστρέφει – και επίσημα πλέον – ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Η τελική του μορφή δεν διαφέρει πολύ από το πρωτότυπο που γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Στο εμπρός μέρος, το σήμα της Renault πλαισιώνεται από τους ιδιαίτερους προβολείς τεχνολογίας LED, ενώ πιο χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα με το σπορ στυλ υπάρχουν τετράγωνα φώτα ημέρας LED.

Σε σχέση με το concept, μια από τις αλλαγές είναι η προσθήκη μεγάλης εισαγωγής αέρα που βοηθά στην ψύξη της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα.

Στο πλάι, εντύπωση κάνουν τα φουσκωμένα φτερά και οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται κοντά στο εμπρός αριστερό φτερό, ενώ τα μαύρα σπόιλερ συνδέονται με την επίσης μαύρη οροφή κάνοντας πιο έντονη τη διχρωμία του αμαξώματος.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν φυσικά τα όρθια φώτα και η λεπτή μαύρη μπάρα που τα ενώνει, στοιχεία είναι εμπνευσμένα από το αυθεντικό R5. Γενικά η αισθητική του νέου Renault 5 θυμίζει πολύ τα μοντέλα του 1972 και του 1984.

Στο εσωτερικό έχει μεν ρετρό αναφορές, είναι ωστόσο το hi-tech προφίλ που κυριαρχεί, χάρη στις δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό, μία (7’’ ή 10’’) για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία (10’’) για το infotainment με εφαρμογές Google.

Το μακρύ μεταξόνιο των 2,54 μ. υπόσχεται μεγάλους χώρους επιβατών, παρά το μικρό μήκος του (3,92 μ.), ενώ το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 326 λίτρα.

Το σύστημα κίνησης του νέου Renault 5 αποτελείται από μια μπαταρία 40 ή 52 kWh που τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια έναν εμπρός τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα και υπόσχεται αυτονομία έως 400 χλμ. με φόρτιση. Υπάρχουν τρεις επιλογές από πλευράς ισχύος: με 95, 120 και ή 150 ίππους. Οι δύο πρώτες συνδυάζονται με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh, ενώ η κορυφαία των 150 PS με τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh.

Η μπαταρία των 52 kW μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW, ενώ εκείνη των 40 kWh με έως 80 kW στην έκδοση των 120 ίππων (για τη μικρότερη των 95 PS δεν ανακοινώνονται στοιχεία). Σε απλή οικιακή πρίζα, μία πλήρης φόρτιση διαρκεί 4,5 ώρες στην περίπτωση της μεγάλης μπαταρίας και 3,5 h στη μικρή.

Το Renault 5 E-Tech διαθέτει επίσης τη δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας είτε προς άλλες συσκευές (V2L – Vehicle-to-Load) είτε προς το δίκτυο (V2G – Vehicle-to-Grid) στις εκδόσεις των 120 και 150 ίππων.

Το νέο Renault 5 E-Tech θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του τους επόμενους μήνες, με τη τιμή εκκίνησης να υπολογίζεται στα 25.000 ευρώ. Από το καλιοκαίρι του 2025 θα κατασκευάζεται και στη Γαλλία.