Διαβάστε στο motorone.gr: H νέα Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC αγγίζει τους 612 ίππους
Η Mercedes-AMG αποκάλυψε την επόμενη γενιά της E-Class υψηλών επιδόσεων, την E 53 4MATIC, εισάγοντας παράλληλα μια νέα μορφή plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης. Αυτή η τεχνολογία έρχεται να προστεθεί σε κάποιες σοβαρές αναβαθμίσεις πλαισίου και σχεδίασης που εφαρμόζονται τόσο στο sedan όσο και το station wagon μοντέλο.
Η νέα E 53 φτάνει την ισχύ της απερχόμενης E 63 S (που διέθετε κινητήρα V8) με 612 ίππους. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο παράγει αυτή την ισχύ δε θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετικός. Τον twin-turbo V8 αντικαθιστά ένας 6κύλινδρος 3λιτρος βενζινοκινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων.
Από μόνος του, ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 449 ίππους και 560 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 163 ίππων και 450 Nm ροπής. Ωστόσο, υπάρχει μια επιφύλαξη σε αυτό το συνδυαστικό νούμερο των 612 ίππων, καθώς είναι διαθέσιμο μόνο στη λειτουργία οδήγησς «Race Start», η οποία περιέχεται στο προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus Pack. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η AMG αναφέρει μέγιστη ισχύ 585 ίππων.
Σε αντίθεση με το μικρών διαστάσεων πακέτο μπαταρίας που έχει εξελιχθεί από την AMG και θα βρείτε τοποθετημένο στον πίσω άξονα της νέας γενιάς C 63 S E Performance, η E 53 διαθέτει μια πιο παραδοσιακή μπαταρία, δανεισμένη από τη βασική plug-in υβριδική E-Class, με πολύ πιο γενναιόδωρη ωφέλιμη χωρητικότητα 25,4 kWh.
Αυτό έχει τα πλεονεκτήματά του, όπως η εντυπωσιακή αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χλμ., αλλά και τα μειονεκτήματά του. Η AMG δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει το βάρος της E 53, αλλά θα πρέπει ότι κυμαίνεται στα 2.300 κιλά, μια αύξηση 400 κ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά E 63 S. Η ισχύς αποστέλλεται στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G TCT της AMG.
Αυτό συνδέεται στη συνέχεια με ένα σύστημα τετρακίνησης 4MATIC που δίνει προτεραιότητα στον πίσω άξονα. Η AMG αναφέρει ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 3,8 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,4 δλ. περισσότερο από την παλιά E 63 S, με το station wagon αμάξωμα να προσθέτει ένα ακόμη δέκατο σε αυτόν το χρόνο.
Λόγω της μεγάλης μπαταρίας του plug-in υβριδικού συστήματος, η επίσημη τιμή κατανάλωσης καυσίμου είναι μόλις 0,8 – 1,1 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 μόλις 19 – 24 γρ./χλμ. Αλλά όπως συμβαίνει με όλα τα PHEV, η πραγματικότητα αυτό βασίζεται σε συνθήκες με φορτισμένη μπαταρία (και κατανάλωση ενέργειας 24,1 – 26,7 kWh/100 χλμ.). Η κατανάλωση με άδεια μπαταρία ανέρχεται σε 8,6 – 9,5 λτ./100 χλμ.
Πέραν από τις αναβαθμίσεις του συστήματος κίνησης, η AMG έχει επίσης δώσει προσοχή στο πλαίσιο, ξεκινώντας με ένα φαρδύτερο (κατά 11 χιλιοστά) μετατρόχιο στον εμπρός άξονα που κρύβεται κάτω από τους τονισμένους θόλους τροχών. Αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς της AMG να αλλάξουν εντελώς τη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης για να προσαρμοστεί στην πρόσθετη ισχύ και το βάρος.
Η AMG έχει ανταλλάξει την αερανάρτηση για μία σχεδίαση με σπειροειδή ελατήρια και νέα αμορτισέρ με διπλή βαλβίδα. Αυτά επέτρεψαν στους μηχανολόγους να προσαρμόσουν την απόκριση τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά, ανάλογα με τη συγκεκριμένη λειτουργία της ανάρτησης.
Καινούργιο είναι και το σύστημα πέδησης, με εμπρός δίσκους 360 χλστ. στο βασικό εξοπλισμό ή 390 χλστ. με δαγκάνες έξι εμβόλων στο πακέτο AMG Dynamic Plus Pack. Αυτά βρίσκονται πίσω από μοναδικά σχέδια τροχών που διατίθενται σε 19, 20 και 21 ίντσες, με το μεγαλύτερο να είναι σφυρήλατης κατασκευής για να συμβάλλει στη μείωση της περιστρεφόμενης μάζας.
Το φαρδύτερο μετατρόχιο στον εμπρός άξονα και οι κάθετες λωρίδες της εμπρός γρίλιας στοχεύουν να δώσουν επιθετική εμφάνιση στην Ε 53. Εκτός από τον εμπρός προφυλακτήρα, η AMG έχει επίσης τροποποιήσει τα πλευρικά μαρσπιέ και τον πίσω προφυλακτήρα, ενώ έχει τοποθετήσει και ένα μικρό spoiler στο πίσω μέρος. Αυτό συνδυάζεται με τέσσερις στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης.
Στο εσωτερικό, η AMG θα προσφέρει τις ίδιες δύο επιλογές infotainment όπως και στα στάνταρ μοντέλα της E-Class, συμπεριλαμβανομένης μιας προαιρετικής διάταξης Superscreen που ενσωματώνει μια οθόνη για το συνοδηγό σε ένα ενιαίο κομμάτι γυαλί. Τα ειδικά για την E 53 στοιχεία, περιλαμβάνουν ένα τιμόνι AMG με πλήκτρο επιλογής λειτουργίας οδήγησης, καθώς και προαιρετικά μπάκετ καθίσματα AMG Performance και ένα πλήρες πακέτο επένδυσης από ανθρακονήματα.