Διαβάστε στο motorone.gr: Τα μυστικά της ενδοεπικοινωνίας των ομάδων της Formula 1
Σε αυτό το βίντεο, η Mercedes εξηγεί τη λειτουργία του ασύρματου στη Formula 1. Όλες οι ομάδες της F1 χρησιμοποιούν ασύρματες επικοινωνίες στις πίστες όπου διεξάγονται τα Grand Prix. Με αυτό τον τρόπο, οι μηχανολόγοι και οι μηχανικοί μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο χώρο των pits, το οποίο είναι ένα πολύ θορυβώδες περιβάλλον.
Όταν τίθεται σε λειτουργία η μονάδα ισχύος ενός μονοθεσίου της Formula 1, η ένταση του ήχου φτάνει τα 120 ντεσιμπέλ, στάθμη αντίστοιχη ενός κομπρεσέρ. Τα ακουστικά που φορούν όλα τα μέλη της ομάδας απομονώνουν μεγάλο ποσοστό αυτού του θορύβου.
Στα γκαράζ των ομάδων και στο pit wall, οι μηχανολόγοι έχουν έως μπροστά τους ένα πάνελ ενδοεπικοινωνίας (η Mercedes διαθέτει 28 πάνελ ενδοεπικοινωνίας στα pits της), για να επικοινωνήσουν με συναδέλφους τους, οι οποίοι βρίσκονται είτε στο γκαράζ, είτε στο γραφείο ελέγχου (που βρίσκεται πάνω ή πίσω από τα pits), καθώς και με το τμήμα στρατηγικής στο εργοστάσιο της ομάδας, στην περίπτωση της Mercedes, στο Brackley της Αγγλίας.
Υπάρχουν τέσσερα κανάλια επικοινωνίας στη διάταξη του ασύρματου της Mercedes. Πομποί και δέκτες έχουν τοποθετηθεί καθ’ όλο το μήκος της πίστας ανά 200 μέτρα και το μονοθέσιο συνδέεται και αποσυνδέεται από αυτούς καθώς κινείται.
Εκατοντάδες συνομιλίες συμβαίνουν στο παρασκήνιο της ενδοεπικοινωνίας των ομάδων που στη Mercedes έχει έως 111 διασκέψεις ενδοσυνεννόησης. Οι ομάδες επικοινωνούν συνήθως με τους οδηγούς μόνο μέσω ενός μόνο ανθρώπου, που συνήθως είναι ο προσωπικός του μηχανολόγος αγώνα, αν και υπάρχουν περιπτώσεις όπου και ο μηχανολόγος απόδοσης ενδέχεται να παρέμβει στη συνομιλία και του παρέχουν μόνο τις πιο χρήσιμες πληροφορίες, για να μην τον απασχολούν πολύ ενόσω οδηγεί.
Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να αφορούν τη στρατηγική της ομάδας και των αντιπάλων, διαφορές χρόνου με άλλα μονοθέσια, ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν με τους διακόπτες ελέγχου στο τιμόνι, προειδοποίηση για πιθανούς κινδύνους στην πίστα, και φυσικά κλήσεις για επίσκεψη στα pits.
Τα μονοθέσια διαθέτουν εφεδρικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας, οπότε αν το κύριο σύστημα δυσλειτουργήσει, η ομάδα μπορεί να βασιστεί σε αυτό. Αν αμφότερα τα συστήματα δε λειτουργούν, η ομάδα θα χρησιμοποιήσει πινακίδες που θα εμφανίζει έξω από το pit wall καθώς περνά το μονοθέσιο για να μεταφέρει στον οδηγό της τις πληροφορίες που θέλει.
Όταν τίθεται σε λειτουργία η μονάδα ισχύος ενός μονοθεσίου της Formula 1, η ένταση του ήχου φτάνει τα 120 ντεσιμπέλ, στάθμη αντίστοιχη ενός κομπρεσέρ. Τα ακουστικά που φορούν όλα τα μέλη της ομάδας απομονώνουν μεγάλο ποσοστό αυτού του θορύβου.
Στα γκαράζ των ομάδων και στο pit wall, οι μηχανολόγοι έχουν έως μπροστά τους ένα πάνελ ενδοεπικοινωνίας (η Mercedes διαθέτει 28 πάνελ ενδοεπικοινωνίας στα pits της), για να επικοινωνήσουν με συναδέλφους τους, οι οποίοι βρίσκονται είτε στο γκαράζ, είτε στο γραφείο ελέγχου (που βρίσκεται πάνω ή πίσω από τα pits), καθώς και με το τμήμα στρατηγικής στο εργοστάσιο της ομάδας, στην περίπτωση της Mercedes, στο Brackley της Αγγλίας.
Υπάρχουν τέσσερα κανάλια επικοινωνίας στη διάταξη του ασύρματου της Mercedes. Πομποί και δέκτες έχουν τοποθετηθεί καθ’ όλο το μήκος της πίστας ανά 200 μέτρα και το μονοθέσιο συνδέεται και αποσυνδέεται από αυτούς καθώς κινείται.
Εκατοντάδες συνομιλίες συμβαίνουν στο παρασκήνιο της ενδοεπικοινωνίας των ομάδων που στη Mercedes έχει έως 111 διασκέψεις ενδοσυνεννόησης. Οι ομάδες επικοινωνούν συνήθως με τους οδηγούς μόνο μέσω ενός μόνο ανθρώπου, που συνήθως είναι ο προσωπικός του μηχανολόγος αγώνα, αν και υπάρχουν περιπτώσεις όπου και ο μηχανολόγος απόδοσης ενδέχεται να παρέμβει στη συνομιλία και του παρέχουν μόνο τις πιο χρήσιμες πληροφορίες, για να μην τον απασχολούν πολύ ενόσω οδηγεί.
Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να αφορούν τη στρατηγική της ομάδας και των αντιπάλων, διαφορές χρόνου με άλλα μονοθέσια, ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν με τους διακόπτες ελέγχου στο τιμόνι, προειδοποίηση για πιθανούς κινδύνους στην πίστα, και φυσικά κλήσεις για επίσκεψη στα pits.
Τα μονοθέσια διαθέτουν εφεδρικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας, οπότε αν το κύριο σύστημα δυσλειτουργήσει, η ομάδα μπορεί να βασιστεί σε αυτό. Αν αμφότερα τα συστήματα δε λειτουργούν, η ομάδα θα χρησιμοποιήσει πινακίδες που θα εμφανίζει έξω από το pit wall καθώς περνά το μονοθέσιο για να μεταφέρει στον οδηγό της τις πληροφορίες που θέλει.