Μπορεί να έχουμε ήδη δει το σήμα GTX στο πίσω μέρος των μεγαλύτερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen, αλλά η τοποθέτησή του στο πίσω μέρος του ID.3, που έχει το μέγεθος ενός Golf, σημαίνει κάτι πολύ διαφορετικό για τη γερμανική μάρκα. Μέχρι τώρα, το compact hatchback μεγάλου όγκου αρκούνταν σε αρκετά mainstream επιδόσεις, αλλά το GTX τα αλλάζει όλα αυτά με προδιαγραφές που το τοποθετούν κανονικά στο επίπεδο των «καυτών» hatchback.

Το Volkswagen ID.3 GTX χρησιμοποιεί ένα νέο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω, ο οποίος μεταδίδει την ισχύ αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Στο κορυφαίο μοντέλο GTX Performance θα τραβήξει τα βλέμματα με απόδοση 325 ίππων, αλλά η VW θα προσφέρει επίσης ένα λιγότερο ισχυρό βασικό GTX με χαμηλότερη ισχύ 290 ίππων.

Δεν υπάρχουν άλλες τεχνικές αλλαγές μεταξύ των μοντέλων Performance και των βασικών μοντέλων. Το ID.3 GTX Performance έχει 121 ίππους περισσότερους από το ισχυρότερο ID.3 που προσφέρεται μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η αύξηση ροπής είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς αγγίζει τα 565 Nm, δηλαδή 255 Nm περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο ID.3.

Στο GTX Performance ο σημαντικά ισχυρότερος κινητήρας τροφοδοτείται από ένα νέο πακέτο μπαταριών 79 kWh, έναντι 77 kWh στο προηγούμενο κορυφαίο μοντέλο ID.3. Αυτό ξεκλειδώνει λίγο μεγαλύτερη αυτονομία 600 χλμ. και δίνει στο GTX Performance πολύ πιο σοβαρές επιδόσεις. Θα φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,6 δευτερόλεπτα, χρόνος εφάμιλλος με το Golf GTI Clubsport, και η VW έχει επίσης αυξήσει την ηλεκτρονικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα.

Εκτός από την αναθεωρημένη ανάρτηση που είναι χαμηλότερη κατά 10 χλστ. εμπρός και 15 χλστ. πίσω, υπάρχει ένα σύνολο προσαρμοζόμενων αμορτισέρ. Εκτός του ότι είναι ρυθμιζόμενα σύμφωνα με τα τρία προγράμματα οδήγησης, μπορούν να ρυθμιστούν περαιτέρω ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης κλιμακωτά, όπως ακριβώς και στο σημερινό Golf GTI Clubsport. Αυτό, καθώς και μια αναθεωρημένη ρύθμιση του τιμονιού και ένα φαρδύτερο σετ ελαστικών και τροχών 20”, μπορεί να συνθέσουν μια οδηγική εμπειρία που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί εκείνη των βενζινοκίνητων GTI.

Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε μια προσαρμοσμένη ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας που να επιτρέπει κάποιο επίπεδο πλαγιολίσθησης, ενώ πρόκειται για ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με κίνηση στον πίσω άξονα.

Η σχεδίαση έχει υποστεί μια διακριτική ανανέωση, με τον νέο εμπρός προφυλακτήρα να είναι το μοναδικό κομμάτι αμαξώματος που είναι αποκλειστικό για το GTX. Αλλού υπάρχουν κάποιες νέες επιλογές χρωμάτων και διακοσμητικών.

Οι αναβαθμίσεις στο εσωτερικό είναι πιο ουσιαστικές, χάρη στα μπάκετ καθίσματα που συναντώνται και στο Golf GTI Clubsport, αλλά εδώ είναι διακοσμημένα με μαύρο ύφασμα Dynamica και κόκκινους τονισμούς. Αυτό το μοτίβο συνεχίζεται στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών.