Διαβάστε στο motorone.gr: Η Mercedes-AMG GT 43 με 2λιτρο κινητήρα 421 ίππων
Η ολοκαίνουργια Mercedes-AMG GT παρουσιάστηκε πέρυσι, έτοιμη να αντιμετωπίσει την Porsche 911 με έναν 4λιτρο V8 twin-turbo 585 ίππων κάτω από το καπό.
Ωστόσο, η AMG αποφάσισε να μειώσει τους κυλίνδρους του κινητήρα, καθώς η τελευταία έκδοση της ναυαρχίδας σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας λαμβάνει κίνηση από έναν 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα.
Η νέα AMG GT 43 μπορεί να έχει τους μισούς κυλίνδρους, αλλά αποδίδει 421 ίππους και 500 Nm ροπής, με κίνηση στους πίσω τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου MCT 9 σχέσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα διαρκούν 4,6 δευτερόλεπτα, μερικά δέκατα του δλ. λιγότερα από το χρόνο της βασικής Porsche 911 Carrera, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 280 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας της GT 43 συναντάται επίσης στο hyper hatchback A 45 S και στη Lotus Emira. Όπως και στην ανοιχτή AMG SL 43, η GT 43 επωφελείται επίσης από έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων, τεχνολογία που προέρχεται από τους κινητήρες της Mercedes στη Formula 1.
Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα για να διατηρεί το turbo σε λειτουργία και κατά συνέπεια την πίεση υπερπλήρωσης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει ή φρενάρει, ελαχιστοποιώντας έτσι την καθυστέρηση απόκρισης του turbo, για να βελτιώσει την απόκριση του κινητήρα και να παρέχει περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές.
Το turbo αποτελεί μέρος του ηλεκτρικού συστήματος 48V της GT, το οποίο τροφοδοτεί επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια μίζας που μπορεί να παρέχει ώθηση 13 ίππων για μικρά χρονικά διαστήματα. Κάνει επίσης το σύστημα start-stop πιο ομαλό στη λειτουργία και ενισχύει την απόδοση μέσω της ανάκτησης ενέργειας και της κύλισης χωρίς γκάζι.
Η AMG θέλησε να κάνει την GT 43 να δείχνει πιο κομψή από τα αδέρφια της που διαθέτουν κινητήρα V8 και το πέτυχε με την προσθήκη πιο στενών εμπρός και πίσω φτερών, καθώς και τη μείωση μετατροχίου. Η GT 43 διαθέτει επίσης έναν νέο εμπρός προφυλακτήρα με εισαγωγές αέρα σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, και έναν αναβαθμισμένο πίσω προφυλακτήρα, που περιλαμβάνει στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης, αντί για τις τραπεζοειδείς των V8 μοντέλων.
Στο εμπρός μέρος μπορούμε να δούμε τη χαρακτηριστική γρίλια Panamericana της AMG, ενώ τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία περιλαμβάνουν πτερύγια που ανοίγουν για τη μείωση της αντίστασης ή τη μεγιστοποίηση της ψύξης και ένα πίσω spoiler που επεκτείνεται. Η GT 43 φοράει στάνταρ ζάντες 19”, αλλά διατίθενται και άλλες επιλογές, όπως σφυρήλατες ζάντες 21”.
Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πέντε στάνταρ προγραμμάτων οδήγησης: Smooth, Comfort, Sport, Sport+ και Individual, με ένα πρόσθετο πρόγραμμα Race, που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus. Αυτό, προσθέτει επίσης μπλοκέ διαφορικό, πιο άκαμπτες βάσεις κινητήρα και την επιλογή μιας σταθερής πίσω αεροτομής.
Επίσης, προσφέρεται ενεργό σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς για βελτιωμένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες, καθώς και προαιρετικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.
Η καμπίνα της GT 43 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 11,9” με προσανατολισμό πορτρέτου και το τελευταίο σύστημα infotainment MBUX της Mercedes, με πολλά ειδικά για την AMG περιεχόμενα να προσφέρονται.
Ωστόσο, η AMG αποφάσισε να μειώσει τους κυλίνδρους του κινητήρα, καθώς η τελευταία έκδοση της ναυαρχίδας σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας λαμβάνει κίνηση από έναν 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα.
Η νέα AMG GT 43 μπορεί να έχει τους μισούς κυλίνδρους, αλλά αποδίδει 421 ίππους και 500 Nm ροπής, με κίνηση στους πίσω τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου MCT 9 σχέσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα διαρκούν 4,6 δευτερόλεπτα, μερικά δέκατα του δλ. λιγότερα από το χρόνο της βασικής Porsche 911 Carrera, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 280 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας της GT 43 συναντάται επίσης στο hyper hatchback A 45 S και στη Lotus Emira. Όπως και στην ανοιχτή AMG SL 43, η GT 43 επωφελείται επίσης από έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων, τεχνολογία που προέρχεται από τους κινητήρες της Mercedes στη Formula 1.
Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα για να διατηρεί το turbo σε λειτουργία και κατά συνέπεια την πίεση υπερπλήρωσης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει ή φρενάρει, ελαχιστοποιώντας έτσι την καθυστέρηση απόκρισης του turbo, για να βελτιώσει την απόκριση του κινητήρα και να παρέχει περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές.
Το turbo αποτελεί μέρος του ηλεκτρικού συστήματος 48V της GT, το οποίο τροφοδοτεί επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια μίζας που μπορεί να παρέχει ώθηση 13 ίππων για μικρά χρονικά διαστήματα. Κάνει επίσης το σύστημα start-stop πιο ομαλό στη λειτουργία και ενισχύει την απόδοση μέσω της ανάκτησης ενέργειας και της κύλισης χωρίς γκάζι.
Η AMG θέλησε να κάνει την GT 43 να δείχνει πιο κομψή από τα αδέρφια της που διαθέτουν κινητήρα V8 και το πέτυχε με την προσθήκη πιο στενών εμπρός και πίσω φτερών, καθώς και τη μείωση μετατροχίου. Η GT 43 διαθέτει επίσης έναν νέο εμπρός προφυλακτήρα με εισαγωγές αέρα σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, και έναν αναβαθμισμένο πίσω προφυλακτήρα, που περιλαμβάνει στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης, αντί για τις τραπεζοειδείς των V8 μοντέλων.
Στο εμπρός μέρος μπορούμε να δούμε τη χαρακτηριστική γρίλια Panamericana της AMG, ενώ τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία περιλαμβάνουν πτερύγια που ανοίγουν για τη μείωση της αντίστασης ή τη μεγιστοποίηση της ψύξης και ένα πίσω spoiler που επεκτείνεται. Η GT 43 φοράει στάνταρ ζάντες 19”, αλλά διατίθενται και άλλες επιλογές, όπως σφυρήλατες ζάντες 21”.
Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πέντε στάνταρ προγραμμάτων οδήγησης: Smooth, Comfort, Sport, Sport+ και Individual, με ένα πρόσθετο πρόγραμμα Race, που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus. Αυτό, προσθέτει επίσης μπλοκέ διαφορικό, πιο άκαμπτες βάσεις κινητήρα και την επιλογή μιας σταθερής πίσω αεροτομής.
Επίσης, προσφέρεται ενεργό σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς για βελτιωμένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες, καθώς και προαιρετικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.
Η καμπίνα της GT 43 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 11,9” με προσανατολισμό πορτρέτου και το τελευταίο σύστημα infotainment MBUX της Mercedes, με πολλά ειδικά για την AMG περιεχόμενα να προσφέρονται.