Για τρίτη συνεχόμενη σεζόν στη Formula 1, το μονοθέσιο της Mercedes δεν αποδίδει όπως θα ήθελε η γερμανική ομάδα, παρουσιάζοντας προβλήματα απόδοσης, κυρίως στις γρήγορες στροφές. Στο GP Σαουδικής Αραβίας έγινε λόγος για θεμελιώδες πρόβλημα στο σχεδιασμό του μονοθεσίου.

Το πίσω μέρος της W15 εξακολουθεί να είναι ασταθές και δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στους οδηγούς να πιέσουν στο όριο. Το φετινό μονοθέσιο της Mercedes δείχνει να λειτουργεί και πάλι με ελάχιστη απόσταση από το έδαφος και σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Αντιμετωπίζει και πάλι προβλήματα αναπηδήσεων, καθώς ακουμπά το έδαφος αρκετά συχνά και λόγω αυτού χάνει αεροδυναμικό φορτίο.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, στο GP Αυστραλίας, έστρεψε το δάχτυλο προς τα εργαλεία προσομοίωσης που υπάρχουν στις εγκαταστάσεις του Brackley, των οποίων τα δεδομένα δε συσχετίζονται με την πραγματικότητα στην πίστα και όχι σε φαινόμενα δογματισμού σε ιδέες που δε λειτουργούν από του τεχνικούς της. Άλλωστε, η Mercedes ανασχεδίασε πλήρως το μονοθέσιο για τη φετινή χρονιά.

Ο Wolff δήλωσε: «Όταν κοιτάζω τα θετικά, νομίζω ότι βγάλαμε πολλές πιθανές αιτίες από την εξίσωση. Δεν ήμασταν σίγουροι για την ανάρτησή μας. Δεν ήμασταν σίγουροι για την ακαμψία του περιβλήματος του κιβωτίου μας. Είχαμε μια δονούμενη κολόνα τιμονιού. Όλα αυτά τα πράγματα έχουν εξαφανιστεί».

«Αλλά βασικά, ό,τι βλέπουμε στην αεροδυναμική σήραγγα δε συσχετίζεται με αυτό που συμβαίνει στην πίστα. Δεν υπάρχει ούτε ένα άτομο που να λέει: “Εγώ θα ερμήνευα αυτά τα δεδομένα με αυτόν τον τρόπο” και εξαιτίας δογματισμού, δεν κάνουμε καμία πρόοδο. Δε βλέπω δογματισμό. Βλέπω ένα ανοιχτό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι μοιράζονται πληροφορίες, και παραδέχονται ότι ίσως στον τομέα τους να γίνονται λάθη».

«Δε νομίζω ότι μας διαφεύγει κάτι. Είναι απλώς μια επιπλοκή αυτού που συμβαίνει με το μονοθέσιο που δεν μπορούμε να δούμε. Είναι σαν ένας διακόπτης on-off. Μετά βλέπεις την πρόοδο που έχουν κάνει οι McLaren και Ferrari. Οπότε, πρέπει να σκάψουμε πραγματικά βαθιά γιατί είναι βάναυσα επώδυνο».