Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Colt 1.6 Hybrid
Το όνομα Colt είναι για τους περισσότερους συνδεδεμένο με το μικρό hatchback της ιαπωνικής εταιρείας, το οποίο σταμάτησε να διατίθεται το 2013. Κι όμως, η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε από τη Mitsubishi ήταν πριν από 6 δεκαετίες! Συγκεκριμένα, ήταν το 1962 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ένα sedan μοντέλο με τοποθετημένο πίσω τον κινητήρα -των μόλις 594 κ.εκ.- το οποίο διατέθηκε κυρίως στην Ιαπωνία.
Από το 1978 όμως, το Colt έγινε συνώνυμο του μικρού hatchback της ιαπωνικής εταιρείας. Τώρα, το όνομα Mitsubishi Colt επιστρέφει, αν και αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Καθώς η Mitsubishi λειτουργεί πλέον υπό τον έλεγχο της Nissan, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το νέο μοντέλο αποτελεί καρπό της συμμαχίας Renault – Nissan. Συγκεκριμένα, βασίζεται στο ανανεωμένο Renault Clio 5ης γενιάς.
H Mitsubishi, εκμεταλλευόμενη την άριστη βάση που αποτελεί το γαλλικό supermini και ενεργώντας υπό τις προσταγές της εξοικονόμησης κόστους, αρκέστηκε σε ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το Clio. Και για όσους σκεφτούν πως ουσιαστικά πρόκειται για ένα rebadging, τελικά το Colt επωφελείται στην ελληνική αγορά από χαμηλότερες τιμές στη βάση της γκάμας του μοντέλου, αν και ισχύει το αντίθετο στις κορυφαίες υβριδικές εκδόσεις.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία full hybrid έκδοση στο ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού Instyle.
Πρώτη εικόνα
Χαμηλό σουλούπι, μυώδεις καμπυλωτές γραμμές
Υπογραφή φώτων και ζάντες αλουμινίου 18” της Mitsubishi
Κρυφές χειρολαβές πίσω θυρών
Αναμφίβολα το πιο δυνατό αισθητικά σημείο του αυτοκινήτου είναι το εμπρός μέρος, με τα φώτα πορείας που είναι τοποθετημένα κάτω από τους προβολείς και την επιθετική μορφή της γρίλιας «Dynamic Shield» με μπόλικη χρήση χρωμίου. Η ανώτερη έκδοση είναι εξοπλισμένη με πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου 18”.
Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η αναγραφή Mitsubishi σε όλο το πλάτος του πορτμπαγκάζ, ενώ στο σχεδιασμό του προφυλακτήρα έχουν προστεθεί αεραγωγοί που κάνουν πιο σπορ την εικόνα του αυτοκινήτου. Οι λεπτομέρειες χρωμίου στα πλαίσια των παραθύρων και τα μαύρα διακοσμητικά στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούν επίσης ευχάριστες πινελιές.
Εσωτερικός κόσμος
Κάθετη οθόνη infotainment 9,3”, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10”
Premium ηχοσύστημα Bose με 9 ηχεία
Φυσικά χειριστήρια κλιματισμού
Η μόνη διαφορά με το Clio στο εσωτερικό, είναι το έμβλημα στο κέντρο του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Κατά τα άλλα, η ψηλά τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 9,3″ του εύχρηστου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με προσανατολισμό πορτρέτου, έχει εξαιρετικά γραφικά. Με ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto και τη θέση επαγωγικής φόρτισης, μπορείτε να αποχαιρετήσετε τα καλώδια USB. Επίσης, ο έλεγχος του κλιματισμού είναι εύκολος χάρη στα φυσικά χειριστήρια (και όχι μέσα από την οθόνη).
Πίσω από την αρκετά μεγάλης διαμέτρου στεφάνη του θερμαινόμενου τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών βρίσκεται ένα διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10” με γραφικά που αλλάζουν σύμφωνα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης. Η ποιότητα κατασκευής είναι υποδειγματική, όπως και η συναρμολόγηση. Υπάρχουν επίσης ικανοποιητικοί χώροι αποθήκευσης μικρών αντικειμένων. Το μοναδικό μας παράπονο στην άνεση της καμπίνας είναι η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας όταν έρχεται σε επαφή με το δεξί γόνατο του οδηγού.
Mitsubishi-Colt-2023-6MITSUBISHI COLT 2024 GR (22)MITSUBISHI COLT 2024 GR (23)
Το premium ηχοσύστημα φέρει την εγγύηση της Bose για πιστότητα και υψηλή ποιότητα, με tweeter στις πρώτες κολόνες και subwoofer στο χώρο αποσκευών. Η ορατότητα προς τα πίσω με τις παχιές κολόνες και το μικρό παρμπρίζ είναι περιορισμένη, αλλά σε αυτό έρχεται να βοηθήσουν οι εξωτερικές κάμερες, που σε συνδυασμό με 12 αισθητήρες γύρω από το όχημα, προβάλλουν εικόνα 360 μοιρών στην κεντρική οθόνη. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι και το Park Assist, που συγκαταλέγεται μεταξύ πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.
Οι επιβάτες με ύψος άνω των 1,80 μ. ίσως δυσκολευτούν λίγο στην πίσω σειρά καθισμάτων όσον αφορά τα γόνατα, αν είναι το ίδιο ψηλοί και οι εμπρός. Η μικρή πόρτα του πορτμπαγκάζ δημιουργεί ένα ψηλό χείλος, το οποίο κάνει λίγο πιο δύσκολη τη φόρτωση βαρύτερων αντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 254 λίτρα (έως την εταζέρα, 301 λτ. φορτωμένο έως την οροφή), λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.
Οδηγικός χαρακτήρας
Full Hybrid σύστημα κίνησης 143 ίππων
0-100 χλμ./ώρα σε 9,3” και μέγιστη ταχύτητα 174 χλμ./ώρα
Συνδυασμός άνετης ανάρτησης και οδηγικής απόλαυσης
Το πολύ καλό πλήρως υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον έναν να λειτουργεί ως γεννήτρια και τον άλλο να μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μεταξύ των δύο πίσω τροχών είναι τοποθετημένη η μικρή μπαταρία 1,2 kWh, η οποία φορτίζει μόνη της κατά τη διάρκεια την επιβράδυνσης. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο multi-mode κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα.
Η εναλλαγή μεταξύ των κινητήρων είναι απρόσκοπτη και σπανίως γίνεται αντιληπτή. Σε δυνατές επιταχύνσεις, το κιβώτιο διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τις στροφές του θερμικού κινητήρα, θυμίζοντας λίγο CVT, αλλά κάποια στιγμή επέρχεται αλλαγή σχέσης. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους. Ο θερμικός κινητήρας παρέχει ροπή 148 Nm, ενώ ο ηλεκτρικός, που λειτουργεί κυρίως σε χαμηλότερες ταχύτητες, αγγίζει τα 205 Nm. Το σπριντ έως τα 100 χλμ. από στάση καλύπτεται σε 9,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα.
Το σύστημα κίνησης λειτουργεί απρόσκοπτα και σε συνδυασμό με τη γαλλική αριστοτεχνία στο σχεδιασμό της ανάρτησης, που απορροφά τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος αλλά δεν αφαιρεί τίποτα από την οδηγική απόλαυση σε υψηλότερους ρυθμούς, προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Και το πιο σημαντικό: με οικονομία στα καύσιμα.
Σε μικτές συνθήκες, η κατανάλωση μπορεί να πέσει άνετα κάτω των 5 λτ./100 χλμ. και σε αστικό κύκλο ακόμη περισσότερο, καθώς εκεί λειτουργεί περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας. Την αναγεννητική πέδηση (και παράλληλα την εξοικονόμηση καυσίμου) ενισχύει η λειτουργία «B», που επιβραδύνει ελαφρά το αυτοκίνητο στο άφημα του γκαζιού, έως ότου η ταχύτητα φτάσει τα 10 χλμ./ώρα.
Στη συνέχεια, ένα απαλό άγγιγμα στο -κάπως ευαίσθητο- πεντάλ του φρένου αρκεί για να ακινητοποιηθείς. Μετά, μπορείς να αφήσεις το πόδι του από το φρένο, το οποίο έχει «κλειδώσει» με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, για να ξεκουραστείς σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Τα τέσσερα δισκόφρενα είναι πάντα έτοιμα για δράση σε ώρα ανάγκης, ή όταν κινείστε με υψηλότερο ρυθμό.
Υπάρχουν επίσης διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Στην επιλογή Sport, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται λίγο πιο σκληρό και διακόπτεται πιο σπάνια η λειτουργία του θερμικού κινητήρα, ο οποίος συμβάλλει περισσότερο στο συνολικό έργο. Η λειτουργία MySense μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του οδηγού, ακόμα και όσον αφορά τον κρυφό φωτισμό περιβάλλοντος.
Τελικά;
Άνετο, ευέλικτο, ευχάριστο στην οδήγηση, με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, το Colt «κληρονομεί» μια επιτυχημένη συνταγή και την εκμεταλλεύεται για να δηλώσει «παρών» στην ευρωπαϊκή αγορά με μία δοκιμασμένη και πολύ επιτυχημένη λύση. Το άρτιο υβριδικό σύστημα θα σας κάνει να… ξεχνάτε να επισκεφθείτε πρατήριο καυσίμων, ενώ η χαρισματική ποιότητα κύλισης και η οδηγική απόλαυση συνθέτουν ένα άριστο supermini από το οποίο δε λείπουν οι συγκινήσεις.
Στα πρακτικά, δύσκολα του βρίσκεις μειονεκτήματα. Ωστόσο, η περίπλοκη τεχνολογία του υβριδικού συστήματος ανεβάζει την τιμή στα 32.690 ευρώ για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Instyle, δηλαδή σε επίπεδα όπου υπάρχουν και πιο ευρύχωρες επιλογές, σε άλλους τύπους αμαξώματος. Για τους λάτρεις των supermini όμως, που θέλουν να ενστερνιστούν την υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της, το Colt αποτελεί μία κορυφαία επιλογή. Έρχεται με 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) και 5ετή οδική βοήθεια, ενώ η μπαταρία του υβριδικού συστήματος συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ.
Από το 1978 όμως, το Colt έγινε συνώνυμο του μικρού hatchback της ιαπωνικής εταιρείας. Τώρα, το όνομα Mitsubishi Colt επιστρέφει, αν και αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Καθώς η Mitsubishi λειτουργεί πλέον υπό τον έλεγχο της Nissan, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το νέο μοντέλο αποτελεί καρπό της συμμαχίας Renault – Nissan. Συγκεκριμένα, βασίζεται στο ανανεωμένο Renault Clio 5ης γενιάς.
H Mitsubishi, εκμεταλλευόμενη την άριστη βάση που αποτελεί το γαλλικό supermini και ενεργώντας υπό τις προσταγές της εξοικονόμησης κόστους, αρκέστηκε σε ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το Clio. Και για όσους σκεφτούν πως ουσιαστικά πρόκειται για ένα rebadging, τελικά το Colt επωφελείται στην ελληνική αγορά από χαμηλότερες τιμές στη βάση της γκάμας του μοντέλου, αν και ισχύει το αντίθετο στις κορυφαίες υβριδικές εκδόσεις.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία full hybrid έκδοση στο ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού Instyle.
Πρώτη εικόνα
Χαμηλό σουλούπι, μυώδεις καμπυλωτές γραμμές
Υπογραφή φώτων και ζάντες αλουμινίου 18” της Mitsubishi
Κρυφές χειρολαβές πίσω θυρών
Αναμφίβολα το πιο δυνατό αισθητικά σημείο του αυτοκινήτου είναι το εμπρός μέρος, με τα φώτα πορείας που είναι τοποθετημένα κάτω από τους προβολείς και την επιθετική μορφή της γρίλιας «Dynamic Shield» με μπόλικη χρήση χρωμίου. Η ανώτερη έκδοση είναι εξοπλισμένη με πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου 18”.
Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η αναγραφή Mitsubishi σε όλο το πλάτος του πορτμπαγκάζ, ενώ στο σχεδιασμό του προφυλακτήρα έχουν προστεθεί αεραγωγοί που κάνουν πιο σπορ την εικόνα του αυτοκινήτου. Οι λεπτομέρειες χρωμίου στα πλαίσια των παραθύρων και τα μαύρα διακοσμητικά στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούν επίσης ευχάριστες πινελιές.
Εσωτερικός κόσμος
Κάθετη οθόνη infotainment 9,3”, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10”
Premium ηχοσύστημα Bose με 9 ηχεία
Φυσικά χειριστήρια κλιματισμού
Η μόνη διαφορά με το Clio στο εσωτερικό, είναι το έμβλημα στο κέντρο του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Κατά τα άλλα, η ψηλά τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 9,3″ του εύχρηστου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με προσανατολισμό πορτρέτου, έχει εξαιρετικά γραφικά. Με ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto και τη θέση επαγωγικής φόρτισης, μπορείτε να αποχαιρετήσετε τα καλώδια USB. Επίσης, ο έλεγχος του κλιματισμού είναι εύκολος χάρη στα φυσικά χειριστήρια (και όχι μέσα από την οθόνη).
Πίσω από την αρκετά μεγάλης διαμέτρου στεφάνη του θερμαινόμενου τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών βρίσκεται ένα διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10” με γραφικά που αλλάζουν σύμφωνα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης. Η ποιότητα κατασκευής είναι υποδειγματική, όπως και η συναρμολόγηση. Υπάρχουν επίσης ικανοποιητικοί χώροι αποθήκευσης μικρών αντικειμένων. Το μοναδικό μας παράπονο στην άνεση της καμπίνας είναι η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας όταν έρχεται σε επαφή με το δεξί γόνατο του οδηγού.
Mitsubishi-Colt-2023-6MITSUBISHI COLT 2024 GR (22)MITSUBISHI COLT 2024 GR (23)
Το premium ηχοσύστημα φέρει την εγγύηση της Bose για πιστότητα και υψηλή ποιότητα, με tweeter στις πρώτες κολόνες και subwoofer στο χώρο αποσκευών. Η ορατότητα προς τα πίσω με τις παχιές κολόνες και το μικρό παρμπρίζ είναι περιορισμένη, αλλά σε αυτό έρχεται να βοηθήσουν οι εξωτερικές κάμερες, που σε συνδυασμό με 12 αισθητήρες γύρω από το όχημα, προβάλλουν εικόνα 360 μοιρών στην κεντρική οθόνη. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι και το Park Assist, που συγκαταλέγεται μεταξύ πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.
Οι επιβάτες με ύψος άνω των 1,80 μ. ίσως δυσκολευτούν λίγο στην πίσω σειρά καθισμάτων όσον αφορά τα γόνατα, αν είναι το ίδιο ψηλοί και οι εμπρός. Η μικρή πόρτα του πορτμπαγκάζ δημιουργεί ένα ψηλό χείλος, το οποίο κάνει λίγο πιο δύσκολη τη φόρτωση βαρύτερων αντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 254 λίτρα (έως την εταζέρα, 301 λτ. φορτωμένο έως την οροφή), λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.
Οδηγικός χαρακτήρας
Full Hybrid σύστημα κίνησης 143 ίππων
0-100 χλμ./ώρα σε 9,3” και μέγιστη ταχύτητα 174 χλμ./ώρα
Συνδυασμός άνετης ανάρτησης και οδηγικής απόλαυσης
Το πολύ καλό πλήρως υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον έναν να λειτουργεί ως γεννήτρια και τον άλλο να μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μεταξύ των δύο πίσω τροχών είναι τοποθετημένη η μικρή μπαταρία 1,2 kWh, η οποία φορτίζει μόνη της κατά τη διάρκεια την επιβράδυνσης. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο multi-mode κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα.
Η εναλλαγή μεταξύ των κινητήρων είναι απρόσκοπτη και σπανίως γίνεται αντιληπτή. Σε δυνατές επιταχύνσεις, το κιβώτιο διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τις στροφές του θερμικού κινητήρα, θυμίζοντας λίγο CVT, αλλά κάποια στιγμή επέρχεται αλλαγή σχέσης. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους. Ο θερμικός κινητήρας παρέχει ροπή 148 Nm, ενώ ο ηλεκτρικός, που λειτουργεί κυρίως σε χαμηλότερες ταχύτητες, αγγίζει τα 205 Nm. Το σπριντ έως τα 100 χλμ. από στάση καλύπτεται σε 9,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα.
Το σύστημα κίνησης λειτουργεί απρόσκοπτα και σε συνδυασμό με τη γαλλική αριστοτεχνία στο σχεδιασμό της ανάρτησης, που απορροφά τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος αλλά δεν αφαιρεί τίποτα από την οδηγική απόλαυση σε υψηλότερους ρυθμούς, προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Και το πιο σημαντικό: με οικονομία στα καύσιμα.
Σε μικτές συνθήκες, η κατανάλωση μπορεί να πέσει άνετα κάτω των 5 λτ./100 χλμ. και σε αστικό κύκλο ακόμη περισσότερο, καθώς εκεί λειτουργεί περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας. Την αναγεννητική πέδηση (και παράλληλα την εξοικονόμηση καυσίμου) ενισχύει η λειτουργία «B», που επιβραδύνει ελαφρά το αυτοκίνητο στο άφημα του γκαζιού, έως ότου η ταχύτητα φτάσει τα 10 χλμ./ώρα.
Στη συνέχεια, ένα απαλό άγγιγμα στο -κάπως ευαίσθητο- πεντάλ του φρένου αρκεί για να ακινητοποιηθείς. Μετά, μπορείς να αφήσεις το πόδι του από το φρένο, το οποίο έχει «κλειδώσει» με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, για να ξεκουραστείς σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Τα τέσσερα δισκόφρενα είναι πάντα έτοιμα για δράση σε ώρα ανάγκης, ή όταν κινείστε με υψηλότερο ρυθμό.
Υπάρχουν επίσης διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Στην επιλογή Sport, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται λίγο πιο σκληρό και διακόπτεται πιο σπάνια η λειτουργία του θερμικού κινητήρα, ο οποίος συμβάλλει περισσότερο στο συνολικό έργο. Η λειτουργία MySense μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του οδηγού, ακόμα και όσον αφορά τον κρυφό φωτισμό περιβάλλοντος.
Τελικά;
Άνετο, ευέλικτο, ευχάριστο στην οδήγηση, με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, το Colt «κληρονομεί» μια επιτυχημένη συνταγή και την εκμεταλλεύεται για να δηλώσει «παρών» στην ευρωπαϊκή αγορά με μία δοκιμασμένη και πολύ επιτυχημένη λύση. Το άρτιο υβριδικό σύστημα θα σας κάνει να… ξεχνάτε να επισκεφθείτε πρατήριο καυσίμων, ενώ η χαρισματική ποιότητα κύλισης και η οδηγική απόλαυση συνθέτουν ένα άριστο supermini από το οποίο δε λείπουν οι συγκινήσεις.
Στα πρακτικά, δύσκολα του βρίσκεις μειονεκτήματα. Ωστόσο, η περίπλοκη τεχνολογία του υβριδικού συστήματος ανεβάζει την τιμή στα 32.690 ευρώ για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Instyle, δηλαδή σε επίπεδα όπου υπάρχουν και πιο ευρύχωρες επιλογές, σε άλλους τύπους αμαξώματος. Για τους λάτρεις των supermini όμως, που θέλουν να ενστερνιστούν την υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της, το Colt αποτελεί μία κορυφαία επιλογή. Έρχεται με 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) και 5ετή οδική βοήθεια, ενώ η μπαταρία του υβριδικού συστήματος συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ.