Έχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από τότε που η Alfa Romeo κατήργησε το μικρό της μοντέλο, τη Mito, αλλά η εμβληματική ιταλική μάρκα επιστρέφει τώρα στην αγορά των μικρών αυτοκινήτων με ένα νέο Β-SUV, που ονομάζεται Milano. Η Alfa Romeo Milano είναι η παραλλαγή της ιταλικής εταιρείας επάνω στην πλατφόρμα που χρησιμοποιείται ήδη από τις υπόλοιπες εταιρείες της Stellantis: Opel (Mokka), Fiat (600), Peugeot (2008) και Jeep (Avenger).

Η Alfa Romeo Milano χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα e-CMP2 του Ομίλου και θα προσφέρεται με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και ήπια υβριδικό (με σύστημα 48V) βενζινοκινητήρα. Η Milano είναι ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα που βασίζονται στην e-CMP2, με μήκος 4,17 μέτρα και καταφέρνει να δείχνει ξεχωριστή χάρη στον αιχμηρό σχεδιασμό. Το εμπρός μέρος διαθέτει εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα, με μια μαύρη γρίλια τοποθετημένη χαμηλά και τη μάσκα «ασπίδας» της Alfa Romeo.

Το πλαϊνό μέρος διαθέτει πιο καθαρές επιφάνειες, και μοιάζει περισσότερο με hatchback παρά με SUV, με σχετικά μεγάλη γυάλινη επιφάνεια και χειρολαβές πίσω θυρών που είναι ενσωματωμένες στην τρίτη κολόνα. Το πίσω μέρος είναι τονισμένο, με μία μονοκόμματη λεπτή υπογραφή LED, καθώς και το σήμα με την αναγραφή Alfa Romeo.

Η ηλεκτρική έκδοση της Alfa Romeo Milano θα μοιράζεται τη συνήθη διάταξη μπαταρίας Stellantis, με χωρητικότητα 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη) και ισχύ φόρτισης έως 100 kW, αλλά θα υπάρχουν δύο επιλογές κινητήρων. Η Milano Elettrica θα έχει την τυπική διάταξη κινητήρα 156 ίππων, που θα επιτρέπει αυτονομία έως και 410 χλμ. και θα επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 9 δλ.

Η Milano Elettrica Veloce, διαθέτει έναν πιο ισχυρό κινητήρα 240 ίππων που τοποθετείται στον εμπρός άξονα (σχεδόν σίγουρα κοινό με το επερχόμενο Abarth 600e) και μια ειδική βαθμονόμηση του πλαισίου που περιλαμβάνει ένα μηχανικό διαφορικό Torsen, ταχύτερη απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης, μεγαλύτερο μετατρόχιο, διαφορετικές αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός και πίσω, πιο σκληρή ανάρτηση που μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 25 χλστ., ενισχυμένα φρένα (με δίσκους 380 χλστ. εμπρός) και ζάντες αλουμινίου 20″.

Η βενζινοκίνητη έκδοση του ιταλικού SUV θα ονομάζεται Milano Ibrida. Διαθέτει έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 136 ίππους, ο οποίος στη συνέχεια ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων, που ενσωματώνεται στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να λειτουργεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια περίπου το 50% του χρόνου στην εντός αστικού ιστού.

Στο εσωτερικό, η Milano παρατάσσει ένα ζεύγος οθονών 10,25” με τη μία να λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη ως -αρκετά χαμηλά τοποθετημένη- κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, με λεπτούς αεραγωγούς επάνω από αυτήν. H Milano προσφέρει 400 λίτρα χώρο αποσκευών, που είναι γενναιόδωρος για την κατηγορία, καθώς και έναν πρόσθετο χώρο κάτω από το καπό (frunk) των ηλεκτρικών εκδόσεων για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης, η Milano θα είναι διαθέσιμο σε τρία πακέτα εξοπλισμού. Η Techno προσφέρει προβολείς LED-matrix, ηλεκτρική θύρα χώρου αποσκευών και πλοήγηση, ενώ το Premium προσφέρει αναβαθμισμένη εσωτερική επένδυση καθώς και ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ στο κάθισμα του οδηγού.

Η έκδοση Sport, προσφέρει βελτιώσεις στο εξωτερικό στυλ, καθώς και σπορ καθίσματα Sabelt και επένδυση από Alcantara. Επιπλέον, τα μοντέλα Elettrica και Ibrida προσφέρονται με μια έκδοση λανσαρίσματος, η οποία ονομάζεται Speciale, που συνδυάζει πολλά από τα βασικά στοιχεία των τριών πακέτων, περιλαμβάνοντας κόκκινο χρώμα και ζάντες αλουμινίου 18″, καθώς και μοναδική επένδυση στο εσωτερικό, δερμάτινο τιμόνι και φωτισμό περιβάλλοντος.