Διαβάστε στο motorone.gr: H μακρά παράδοση της Mercedes-Benz C-Class σε εικόνες
Η πρεμιέρα των compact μοντέλων της Mercedes-Benz το 1982 έθεσε τις βάσεις για ένα επιτυχημένο μέλλον και έδωσε το έναυσμα για να κάνει η γερμανική εταιρεία μεταστροφή στη στρατηγική προϊόντων της. Συνεπώς, μετατράπηκε από κλασικός κατασκευαστής πολυτελούς κατηγορίας σε μια σύγχρονη, ευρείας βάσης premium μάρκα. Αυτή η εξέλιξη είχε τις ρίζες της πίσω στις πρώτες ημέρες του αυτοκινήτου.
Με μοντέλα sedan, station wagon, coupe και cabrio, η Mercedes-Benz C-Class είναι σήμερα τόσο ευέλικτη όσο και επιτυχημένη. Η οικογένεια της σειράς μοντέλων συμπληρώνεται από την αμιγώς ηλεκτρική EQC, την GLC και την GLC Coupe.
Η ιστορία της ξεκίνησε πριν από σχεδόν 40 χρόνια με μια μικρή επανάσταση: τα μοντέλα 190 και 190 E της σειράς μοντέλων W 201 συμπλήρωσαν την καθιερωμένη σειρά μοντέλων πολυτελείας και premium (S-Class) καθώς και την ανώτερη μεσαία κατηγορία (που αργότερα έγινε E-Class) με ένα έξυπνα σχεδιασμένο και πιο compact sedan.
Οχήματα με «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις και υπερσύγχρονη τεχνολογία υπήρχαν στην ιστορία της Mercedes-Benz ήδη πριν από τη σειρά μοντέλων W 201. Η παράδοση αυτών των σχεδιασμών και των οχημάτων παραγωγής ανάγονταν στις πρώτες ημέρες του αυτοκινήτου.
Κατά τη δημιουργία αυτών των αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές και οι μηχανολόγοι μετέφεραν με επιτυχία την τεχνογνωσία τους από την ανώτερη, πολυτελή και premium κατηγορία στη μεσαία. Μερικά παραδείγματα απεικονίζουν την ποικιλομορφία αυτής της εξέλιξης.
Compact αυτοκίνητα των Benz και Daimler
Benz Motor Velocipede (Velo) - 1894
Μόλις οκτώ χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου, ο Carl Benz σχεδίασε το Velo, το οποίο κυκλοφόρησε το 1894. Με ελαφριά κατασκευή και compact διαστάσεις, είχε κινητήρα που απέδιδε 1,5 ίππους, και έγινε το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς συνέχισε να κατασκευάζεται έως το 1898.
Benz Motor Velocipede (Velo) & Benz Patent Motor Car Phaeton
Benz Motor Velocipede (“Velo”) δεξιά και Benz Patent Motor Car “Phaeton” αριστερά. Φωτογραφία από μια διαδρομή από το Weinheim στο Schriessheim κατά μήκος της Bergstrasse το 1895. Στο Velo: Η Klara (στο τιμόνι) και η Thilde Benz, κόρες του Carl και της Bertha Benz. Στο τιμόνι του Patent Motor Car “Phaeton” βρίσκεται ο αδελφός της Richard Benz.
Benz 8/18 PS
Σε έναν εσωτερικό διαγωνισμό για ένα compact όχημα, η Benz & Cie. δημιούργησε την Benz 8/18 PS το 1911.
Κινητήρας Benz 8/18 PS
Ο κινητήρας της Benz 8/18 PS.
Mercedes 8/18 PS PhaetonMercedes 8/18 PS PhaetonMercedes 8/18 PS Phaeton
To 1911 ήταν η χρονιά που η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) παρουσίασε τη Mercedes 8/18 PS.
Benz 8/20 PS
Benz 8/20 PS: Ένα ανοικτό αυτοκίνητο Touring (περίοδος παραγωγής 1912 έως 1918).
Mercedes 6/25 PS Sport
H διθέσια Mercedes 6/25 PS Sport (περίοδος παραγωγής: 1921-1924).
Mercedes 6/25 PS Sport-Phaeton
Η Daimler ανταποκρίθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο ευνοϊκές τιμές αυτοκινήτων τη δεκαετία του 1920, με την πρωτοποριακή Mercedes 6/25 PS, που διέθετε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα (περίοδος παραγωγής: 1921-1924).
Mercedes 6/25 PS PhaetonΚινητήρας Mercedes 6/25 PS
Μετά τη συγχώνευση
Στην Daimler-Benz AG, η οποία δημιουργήθηκε το 1926 από τη συγχώνευση με τη νέα μάρκα Mercedes-Benz, συνεχίστηκαν οι εργασίες για πρωτοποριακά και compact αυτοκίνητα.
Mercedes-Benz 170 W 15 Saloon (1931-1936)Mercedes-Benz 170 W 15 Cabriolet (1931-1936)Mercedes-Benz 170 W 15 Cabriolet (1931-1936)
Τα αποτελέσματα περιλάμβαναν τη Mercedes-Benz 170 W 15, που παρουσιάστηκε το 1931 και παρέμεινε σε παραγωγή έως το 1936.
Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)
Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)
Παρουσιάστηκαν επίσης και άλλα μοντέλα, όπως η 130 W 23 του 1934, η 170 H (W 28) του 1936 και η πολύ επιτυχημένη Mercedes-Benz 170 V (W 136) του 1936, που συνέχισε να παράγεται έως το 1942.
Mercedes-Benz W 122Mercedes-Benz W 122Mercedes-Benz W 122
Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, δημιουργήθηκαν σημαντικά σχέδια για compact επιβατικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά ήταν η σειρά μοντέλων Mercedes-Benz W 122 που σχεδιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Η έκδοση που φαίνεται σε αυτές τις φωτογραφίες σχεδιάστηκε από τον Hermann Ahrens, αλλά δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.
Mercedes-Benz W 122
Μία άλλη έκδοση της Mercedes-Benz W 122, σχεδιασμένη από τον Walter Hacker, με την κλασική γρίλια ψυγείου της γερμανικής μάρκας.
Mercedes-Benz W 118 & W 119Mercedes-Benz W 118 & W 119Mercedes-Benz W 118 & W 119
Τη δεκαετία του 1960, ήταν η Mercedes-Benz πειραματίστηκε με τις σειρές μοντέλων W 118 και W 119, ούτε αυτές όμως πέρασαν σε παραγωγή.
Mercedes-Benz 190, 190 D, 190 E & 190 E 2.3-16 (W 201) (1983)Mercedes-Benz 190, 190 D, 190 E & 190 E 2.3-16 (W 201) (1983)
Η απόφαση για την εξέλιξη των compact μοντέλων ελήφθη τελικά τη δεκαετία του 1970, για να γεννηθεί η σειρά μοντέλων W 201, η οποία κυκλοφόρησε στην αγορά το 1982, με διάφορες εκδόσεις της Mercedes-Benz 190.
Με μοντέλα sedan, station wagon, coupe και cabrio, η Mercedes-Benz C-Class είναι σήμερα τόσο ευέλικτη όσο και επιτυχημένη. Η οικογένεια της σειράς μοντέλων συμπληρώνεται από την αμιγώς ηλεκτρική EQC, την GLC και την GLC Coupe.
Η ιστορία της ξεκίνησε πριν από σχεδόν 40 χρόνια με μια μικρή επανάσταση: τα μοντέλα 190 και 190 E της σειράς μοντέλων W 201 συμπλήρωσαν την καθιερωμένη σειρά μοντέλων πολυτελείας και premium (S-Class) καθώς και την ανώτερη μεσαία κατηγορία (που αργότερα έγινε E-Class) με ένα έξυπνα σχεδιασμένο και πιο compact sedan.
Οχήματα με «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις και υπερσύγχρονη τεχνολογία υπήρχαν στην ιστορία της Mercedes-Benz ήδη πριν από τη σειρά μοντέλων W 201. Η παράδοση αυτών των σχεδιασμών και των οχημάτων παραγωγής ανάγονταν στις πρώτες ημέρες του αυτοκινήτου.
Κατά τη δημιουργία αυτών των αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές και οι μηχανολόγοι μετέφεραν με επιτυχία την τεχνογνωσία τους από την ανώτερη, πολυτελή και premium κατηγορία στη μεσαία. Μερικά παραδείγματα απεικονίζουν την ποικιλομορφία αυτής της εξέλιξης.
Compact αυτοκίνητα των Benz και Daimler
Benz Motor Velocipede (Velo) - 1894
Μόλις οκτώ χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου, ο Carl Benz σχεδίασε το Velo, το οποίο κυκλοφόρησε το 1894. Με ελαφριά κατασκευή και compact διαστάσεις, είχε κινητήρα που απέδιδε 1,5 ίππους, και έγινε το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς συνέχισε να κατασκευάζεται έως το 1898.
Benz Motor Velocipede (Velo) & Benz Patent Motor Car Phaeton
Benz Motor Velocipede (“Velo”) δεξιά και Benz Patent Motor Car “Phaeton” αριστερά. Φωτογραφία από μια διαδρομή από το Weinheim στο Schriessheim κατά μήκος της Bergstrasse το 1895. Στο Velo: Η Klara (στο τιμόνι) και η Thilde Benz, κόρες του Carl και της Bertha Benz. Στο τιμόνι του Patent Motor Car “Phaeton” βρίσκεται ο αδελφός της Richard Benz.
Benz 8/18 PS
Σε έναν εσωτερικό διαγωνισμό για ένα compact όχημα, η Benz & Cie. δημιούργησε την Benz 8/18 PS το 1911.
Κινητήρας Benz 8/18 PS
Ο κινητήρας της Benz 8/18 PS.
Mercedes 8/18 PS PhaetonMercedes 8/18 PS PhaetonMercedes 8/18 PS Phaeton
To 1911 ήταν η χρονιά που η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) παρουσίασε τη Mercedes 8/18 PS.
Benz 8/20 PS
Benz 8/20 PS: Ένα ανοικτό αυτοκίνητο Touring (περίοδος παραγωγής 1912 έως 1918).
Mercedes 6/25 PS Sport
H διθέσια Mercedes 6/25 PS Sport (περίοδος παραγωγής: 1921-1924).
Mercedes 6/25 PS Sport-Phaeton
Η Daimler ανταποκρίθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο ευνοϊκές τιμές αυτοκινήτων τη δεκαετία του 1920, με την πρωτοποριακή Mercedes 6/25 PS, που διέθετε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα (περίοδος παραγωγής: 1921-1924).
Mercedes 6/25 PS PhaetonΚινητήρας Mercedes 6/25 PS
Μετά τη συγχώνευση
Στην Daimler-Benz AG, η οποία δημιουργήθηκε το 1926 από τη συγχώνευση με τη νέα μάρκα Mercedes-Benz, συνεχίστηκαν οι εργασίες για πρωτοποριακά και compact αυτοκίνητα.
Mercedes-Benz 170 W 15 Saloon (1931-1936)Mercedes-Benz 170 W 15 Cabriolet (1931-1936)Mercedes-Benz 170 W 15 Cabriolet (1931-1936)
Τα αποτελέσματα περιλάμβαναν τη Mercedes-Benz 170 W 15, που παρουσιάστηκε το 1931 και παρέμεινε σε παραγωγή έως το 1936.
Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)
Mercedes-Benz 170 V (W 136) (1936-1942)
Παρουσιάστηκαν επίσης και άλλα μοντέλα, όπως η 130 W 23 του 1934, η 170 H (W 28) του 1936 και η πολύ επιτυχημένη Mercedes-Benz 170 V (W 136) του 1936, που συνέχισε να παράγεται έως το 1942.
Mercedes-Benz W 122Mercedes-Benz W 122Mercedes-Benz W 122
Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, δημιουργήθηκαν σημαντικά σχέδια για compact επιβατικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά ήταν η σειρά μοντέλων Mercedes-Benz W 122 που σχεδιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Η έκδοση που φαίνεται σε αυτές τις φωτογραφίες σχεδιάστηκε από τον Hermann Ahrens, αλλά δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.
Mercedes-Benz W 122
Μία άλλη έκδοση της Mercedes-Benz W 122, σχεδιασμένη από τον Walter Hacker, με την κλασική γρίλια ψυγείου της γερμανικής μάρκας.
Mercedes-Benz W 118 & W 119Mercedes-Benz W 118 & W 119Mercedes-Benz W 118 & W 119
Τη δεκαετία του 1960, ήταν η Mercedes-Benz πειραματίστηκε με τις σειρές μοντέλων W 118 και W 119, ούτε αυτές όμως πέρασαν σε παραγωγή.
Mercedes-Benz 190, 190 D, 190 E & 190 E 2.3-16 (W 201) (1983)Mercedes-Benz 190, 190 D, 190 E & 190 E 2.3-16 (W 201) (1983)
Η απόφαση για την εξέλιξη των compact μοντέλων ελήφθη τελικά τη δεκαετία του 1970, για να γεννηθεί η σειρά μοντέλων W 201, η οποία κυκλοφόρησε στην αγορά το 1982, με διάφορες εκδόσεις της Mercedes-Benz 190.