Χρειάζεται ο κόσμος ένα ηλεκτροκίνητο σεντάν με μόνο δύο θέσεις, έτοιμο για την πίστα, του οποίου η αξία ξεπερνά τα 200.000 ευρώ; Μάλλον όχι. Αλλά ως επίδειξη όσων είναι ικανή να κάνει η Porsche στην ηλεκτρική εποχή, η Taycan Turbo GT είναι πολύ εντυπωσιακή.

Ανεξάρτητα από το πόσο σταθερά στηρίζεστε στο κάθισμα του μπάκετ από ανθρακονήματα της νέας Porsche Taycan Turbo GT, η αγριότητα όταν απελευθερώσετε τους 1.033 ίππους από στάση θα σας κόψει την ανάσα. Με ένα ελαφρύ «κελάηδημα» από τα ελαστικά, η Taycan εκσφενδονίζεται και ανεβάζει ταχύτητα με ρυθμό που δύσκολα μπορείς να επεξεργαστείς, και πριν το καταλάβεις είναι ώρα να φρενάρεις για την πρώτη στροφή.

Βρισκόμαστε στην πίστα Monteblanco της Σεβίλλης για να ζήσουμε αυτή τη νέα, σκληροπυρηνική ράτσα της Taycan. Με περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη αεροτομή, μικρότερο βάρος και μια ειδική ρύθμιση πλαισίου, η Turbo GT είναι το πλήρως απελευθερωμένο από περιορισμούς EV της Porsche και οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές.
Ενεργοποιήστε το launch control και θα έχετε την πλήρη ισχύ των 1.033 ίππων (η οποία διαφορετικά περιορίζεται στους 789 ίππους), επιτρέποντας χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα μόλις 2,3 δλ. Το προαιρετικό πακέτο Weissach Pack καταργεί τα πίσω καθίσματα, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση βάρους 70 κιλών και μειώνοντας το σπριντ αυτό κατά ένα δέκατο. Θα θέλαμε να αναρωτηθούμε αν αξίζει τον κόπο αυτός ο συμβιβασμός, δεδομένου ότι το ελαφρύτερο Turbo GT εξακολουθεί να ζυγίζει 2.220 κιλά.

Αλλά ποια είναι η αίσθηση που δίνουν όλα αυτά; Με μια λέξη: βάναυση. Οι επιδόσεις της Turbo GT στην πίστα βρίσκονται σε τόσο υψηλό επίπεδο, που αρχικά μοιάζει ότι ο περιοριστικός παράγοντας είναι η γενναιότητά σου και όχι η ικανότητες του αυτοκινήτου. Αλλά όταν εγκατασταθείτε και εξοικειωθείς με την ταχύτητα, μπορείς σχεδόν να το οδηγήσεις όπως θα οδηγούσατε ένα παραδοσιακό hypercar.

Δεν είναι πάντα έυκολο να την κάνεις να επιβραδύνει, δεδομένης της ορμής που αναπτύσσει πριν από τις στροφές. Στην είσοδο των στροφών, το ρύγχος στοχεύει την κορυφή με μεγάλη ακρίβεια. Επίσης, καθώς οι δυνάμεις στις στροφές αυξάνονται, η Turbo GT δεν παίρνει κλίσεις όπως λέει ο εγκέφαλός σου ότι θα έπρεπε. Αυτό συμβαίνει λόγω της παρέμβασης του έξυπνου συστήματος Active Ride της Porsche, το οποίο ελέγχει τη στήριξη της ανάρτησης σε κάθε στροφή για να κρατήσει το αυτοκίνητο σχεδόν απόλυτα επίπεδο.

Αυτή η έλλειψη κλίσης του αμαξώματος και η ακρίβεια της απόκρισης της Taycan στους χειρισμούς, σου δίνει την αυτοπεποίθηση να δεσμευτείς, και να χρησιμοποιήσεις το… όρος διαθέσιμων επιδόσεων. Όταν το κάνεις, η GT βρίσκει εξαιρετική πρόσφυση, και είναι εύκολο να ρυθμίσεις την τροχιά της με το γκάζι όταν χρειάζεται, με το πίσω μέρος να κολλάει στο έδαφος και να επιταχύνει δυνατά στην έξοδο από τις στροφές. Πάντα όμως απαιτεί σεβασμό, καθώς θα σε… «δαγκώσει» αν οι εντολές σου είναι πολύ επιθετικές. Αλλά ακόμα και τότε, η ισορροπία είναι εύκολη στη διαχείριση.

Δεδομένων των τεράστιων δυνατοτήτων και των πολύπλοκων ηλεκτρονικών που διέπουν την Taycan, το γεγονός ότι μπορείς να τις εκμεταλλευτείς σχετικά άνετα, αποτελεί πραγματικό επίτευγμα.

Ζητήματα κρατήματος εμφανίζονται μόνο όταν φτάνεις στο όριο, καθώς τα ελαστικά αρχίζουν να ζορίζονται και να υποκύπτουν σε όλο αυτό το βάρος. Τότε, η Turbo GT γίνεται πιο απρόθυμη να ακολουθήσει τις εντολές σου και είναι λίγο πιο «πλαδαρή» στην απόκριση. Το ίδιο συμβαίνει και με τα φρένα: πρέπει να αφήνεις περιθώριο όταν επιβραδύνεις για τις στροφές, ειδάλλως θα ενεργοποιηθεί το ABS και θα βγεις εκτός γραμμής.


Ο χρόνος μας με το Turbo GT περιορίστηκε στην πίστα και σε αυτό το περιβάλλον αναδεικνύει όλη τη δύναμη της τελευταίας τεχνολογίας του συστήματος κίνησης και του πλαισίου της Porsche. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, αλλά δεδομένου της πολύ υψηλότερης τιμής της GT, θα πρέπει επίσης να έχει πολύ πιο εντυπωσιακές επιδόσεις από μια τυπική Taycan και στο δρόμο. Θα μάθουμε σύντομα αν αυτό ισχύει.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express