Το success story του Volkswagen Tiguan ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο με την ολοκαίνουρια 3η γενιά του παγκόσμιου Best Seller της Γερμανικής μάρκας. Το νέο Tiguan είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, έτοιμο να γοητεύσει με τον premium κι εξωστρεφή του χαρακτήρα, τις προηγμένες τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, καθώς και την ιδιαίτερα αποδοτική και πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων.

 

 

 

Από το 2007 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Tiguan μετράει παραπάνω από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεων παγκοσμίως, ενώ αντίστοιχη είναι η επιτυχία που έχει καταγράψει στην ελληνική αγορά, φτάνοντας τις 17.500 πωλήσεις.

 

Η 3η γενιά του C-SUV της Volkswagen κάνει ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας ματιά πως έχει τον δυναμισμό με το μέρος του. Υιοθετεί στοιχεία από το μεγαλύτερο Touareg και από τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, όπως για παράδειγμα η φωτιζόμενη λεπτή LED μπάρα πάνω από τη μάσκα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, ωστόσο διαμορφώνει τελικά το δικό του, ξεχωριστό μεν, αδιαπραγμάτευτα Volkswagen δε, στυλ.

 

Ο εκμοντερνισμός της αισθητικής έρχεται με ελαφρώς αναθεωρημένες διαστάσεις: 4,54 μ. μήκος, 1,84 μ. πλάτος και 1.66 μ. ύψος.

 

Ριζικά ανασχεδιασμένος είναι και ο εσωτερικός κόσμος του γερμανικού C-SUV. Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) ορίζει ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ύφος. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό.

 

 

 

Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet landscape), μια μεγάλη οθόνη

 

infotainment με διαγώνιο 12,9″ (στάνταρ) ή 15″ (προαιρετικά) και εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών, ένα καινούργιο head-up display και το και το νέο επιλογέα του Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD, για εναλλαγή ανάμεσα σε εξατομικευμένα μενού διαμόρφωσης.

 

O επίσης νέος ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και του ChatGPT (διαθέσιμο ως μέσω αναβάθμισης), επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας.

 

Volkswagen_Tiguan_2024_R-Line (10)Volkswagen_Tiguan_2024_R-Line (8)Volkswagen_Tiguan_2024_R-Line (9)

Η ποιότητα ήταν ανέκαθεν ένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου και το ίδιο φυσικά ισχύει και στη νέα γενιά. Τα υλικά και η συναρμολόγηση τους συμβάλλουν στην premium αύρα της καμπίνας, μαζί με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και τα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus που είναι θερμαινόμενα και διαθέτουν σύστημα εξαερισμού, ενώ προσφέρουν οσφυϊκή στήριξη και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων.

 

Παράλληλα, το μεταξόνιο των 2.677 χιλ. εξασφαλίζει πλουσιοπάροχους χώρους για πέντε για πέντε ενήλικους επιβάτες, με το συρόμενο πίσω κάθισμα να προσθέτει πόντους πρακτικότητας. Στα θετικά και το πορτμπαγκάζ αυξήθηκε περεταίρω (+37 λτ.), φτάνοντας πλέον τα 652 λίτρα χωρητικότητας (490 λτ. στην έκδοση PHEV).

 

 

 

Το νεότερο C-SUV της Volkswagen έρχεται με μια ευρεία γκάμα επιλογών σε κινητήρες, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG να είναι στάνταρ σε κάθε περίπτωση. Οι δύο νέες Plug-in Hybrid εκδόσεις με την ονομασία eHybrid είναι διαθέσιμες με αποδόσεις 204 και 272 ίππων. Συνδυάζουν τον 1.5 TSI ΕVO2 με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και μία μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh (net), εξασφαλίζοντας εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (από 0,4 λτ./100 χλμ.) και ηλεκτρική αυτονομία 120 χιλιόμετρα περίπου!

 

Εκτός από την φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), προσφέρεται πλέον και η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC με ισχύ έως 50 kW.

 

 

 

Ο εξηλεκτρισμός έφτασε και στη βάση της γκάμας του Tiguan, όπου συναντάμε τον αποδοτικό υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 eTSI EVO2 με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και απόδοση 130 ή 150 ίππους. Το σύστημα λειτουργεί σαν ένα είδος ηλεκτρικού ενισχυτή (booster) και εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις κατά την εκκίνηση. Ταυτόχρονα, καθιστά δυνατή την πλήρη απενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα, επιτρέποντας το coasting και την προσωρινή ηλεκτρική κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι έως και 0,5 λτ./1οο χλμ. χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (από 6,2 λτ./100 χλμ.).

 

Η γκάμα περιλαμβάνει ακόμη 2λιτρες TSI εκδόσεις βενζίνης, με ισχύ 204 ή 265 ίππους και με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης 4MOTION, ενώ για τους λάτρεις των diesel υπάρχουν δύο επιλογές 2.0 TDI με 150 ή 193 ίππους, με την δεύτερη να είναι και τετρακίνητη.

 

 

 

Η τεχνολογική φαρέτρα του νέου Tiguan είναι υπερπλούσια και περιλαμβάνει συστήματα που αναβαθμίζουν τόσο την άνεση και την ασφάλεια, όσο και την οδηγική εμπειρία. Ανάμεσά τους η ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro, το Park Assist με λειτουργία μνήμης και το διαδραστικό σύστημα φωτισμού με εξελιγμένους προβολείς IQ.LIGHT HD matrix.

 

Η τρίτη γενιά C-SUV προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση Tiguan, στη μεσαία έκδοση Life, στην ειδική έκδοση More και στην κορυφαία έκδοση R-Line.

 

 

 

Στάνταρ σε κάθε περίπτωση είναι ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro, κεντρική οθόνη 12,9’’ του συστήματος infotainment, Driving Experience Control, σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X, πρόσθετο κεντρικό αερόσακο και πλευρικούς πίσω, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών Climatronic, θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (εμπρός) και μια πληρέστατη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που διαπρέπει στο κομμάτι της ασφάλειας.

 

Η Volkswagen αφουγκράστηκε τον παλμό της εποχής και έδρασε σε σωστό timing για να προσφέρει ένα C-SUV που δε μένει στα κεκτημένα του αλλά εξελίσσεται και συνεχίζει να υπερτερεί των ανταγωνιστών του. Το νέο Tiguan είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, εξηλεκτρισμένο, ευφυές και συναρπαστικό και με τιμές που ξεκινούν από 34.300 ευρώ.