Δοκιμάζουμε το υβριδικό Mitsubishi ASX PHEV
Το Mitsubishi ASX είναι το μοντέλο που παρατάσσει η ιαπωνική εταιρεία των τριών διαμαντιών, στην κατηγορία των B-SUV της ευρωπαϊκής αγοράς. Στην κορυφή της πλούσιας γκάμας των διαθέσιμων συστημάτων κίνησης βρίσκεται η plug-in υβριδική μονάδα ισχύος.
Στην ουσία, πρόκειται για ένα Γάλλο… μεταμφιεσμένο σε Ιάπωνα, αφού βασίζεται στο Renault Captur. Δεδομένου ότι το εν λόγω αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B, δηλαδή την ίδια με το Colt (το οποίο συγγενεύει στενά με το Renault Clio), μπορεί να θεωρηθεί η SUV εκδοχή του.
Με αυτόν τον τρόπο, η Mitsubishi χρησιμοποιεί μία αποδεδειγμένα επιτυχημένη συνταγή, με χαμηλό κόστος. Μάλιστα, τo plug-in υβριδικό σύστημα διαθέτει τεχνολογία η οποία εκμεταλλεύεται τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί από τη Formula 1.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Instyle της γκάμας του μοντέλου, που προσφέρει πολλά καλούδια, όπως ηλιοροφή, δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα και ηλεκτρονικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.
Παρότι πρόκειται για ένα B-SUV, η στάση του σε κάνει να νομίζεις ότι πρόκειται για μεγαλύτερο όχημα. Οι καμπύλες γραμμές είναι καλαίσθητες και τα νεύρα στο καπό και τις θύρες τονίζουν τον SUV χαρακτήρα, όπως επίσης οι τονισμένοι ώμοι στο πίσω μέρος και τα φαρδιά ελαστικά.
Οι μαύρες πλαστικές ποδιές στο κάτω μέρος των θυρών, εκτός από αισθητική πινελιά, έχουν τη χρησιμότητα να προστατεύουν τα ενδύματά σας από τις λάσπες στην επιβίβαση και την αποβίβαση. Χαρακτηριστικά είναι και τα φωτιστικά σώματα σχήματος C εμπρός και πίσω.
Η Mitsubishi έχει προσθέσει ορισμένα τριγωνικά στοιχεία χρωμίου στη γρίλια της μάσκας και φυσικά το έμβλημα με τα τρία διαμάντια, ενώ στο πορτμπαγκάζ αναγράφεται ολόκληρο το όνομα Mitsubishi με μεγάλα γράμματα.
Μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας καλύπτουν τις ανώτερες επιφάνειες της καμπίνας, ενώ το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά. Ακόμα και στην πιο χαμηλή τους θέση, τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα αρκετά ψηλά, κάτι που οι μεγαλύτερου αναστήματος οδηγοί θα παρατηρήσουν από τη μικρή απόσταση του κεφαλιού από την οροφή. Η ηλιοροφή φωτίζει πλουσιοπάροχα την καμπίνα, διαθέτει χειροκίνητο σκίαστρο και ανοίγει ηλεκτρικά, συρόμενη προς τα πίσω.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κάθετη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 9,3” η οποία έχει άριστα γραφικά και ταχεία απόκριση. Συνδυάζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” με πολύχρωμα γραφικά. Το παχύ τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών έχει ωραία αίσθηση. Με θέση επαγωγικής φόρτισης smartphone και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, γλιτώνετε από τα καλώδια μέσα στην καμπίνα.
Ωστόσο, παρέχονται επίσης δύο θύρες USB-A και μία 12V τόσο εμπρός όσο και στην πίσω σειρά καθισμάτων. H διαμόρφωση του εσωτερικού και τα υλικά υψηλής ποιότητας απομονώνουν τους εξωτερικούς θορύβους σε πολύ καλό βαθμό και προσφέρουν τη δυνατότητα στο premium ηχοσύστημα της Bose να κλέψει την παράσταση με εκπληκτικά μπάσα.
Εκεί που εντυπωσιάζει το ASX είναι με το χώρο που προσφέρει στα πίσω καθίσματα, λαμβάνοντας υπ΄ όψη ότι μιλάμε για ένα B-SUV. Ο χώρος στα πόδια είναι πλούσιος, στα γόνατα ικανοποιητικότατος και στο κεφάλι επαρκής, ακόμα και για άτομα άνω των 1,80 μ. η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, μεγιστοποιώντας είτε την άνεση των πίσω επιβαινόντων ή ευνοώντας το χώρο αποσκευών, ο οποίος μπορεί να διαμορφωθεί από 265 έως 379 λίτρα. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, ο χώρος ανέρχεται στα 1.118 λίτρα.
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν που λειτουργεί ως γεννήτρια και έναν για την κίνηση. Στο πίσω μέρος, βρίσκεται η μπαταρία 9,8 kWh με ηλεκτρικό κύκλωμα 400V. Για την απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ των διαφορετικών κινητήρων φροντίζει ένα προηγμένο αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα, το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση καυσίμου.
H συνδυαστική ισχύς του συστήματος κίνησης είναι 160 ίπποι. Η ροπή του θερμικού κινητήρα ανέρχεται στα 144 Nm και του ηλεκτροκινητήρα στα 205 Nm. Τα 100 χλμ. από στάση επιτυγχάνονται σε 10,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα. To ASX διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης: EV (αμιγώς ηλεκτρική), MySense και Sport.
Στο πρόγραμμα MySense ο οδηγός μπορεί να επιλέξει παραμέτρους όπως ο φωτισμός περιβάλλοντος, οι ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Η πιο χρήσιμη όμως παράμετρος του προγράμματος MySense, ιδίως για την κάλυψη αποστάσεων αρκετά μεγαλύτερων είναι η επιλογή E-Save. Σε πολλά plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, δεν υπάρχει πάντα τρόπος να επιλέξει ο οδηγός τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, η μπαταρία αδειάζει πολύ γρήγορα, και στη συνέχεια η κατανάλωση καυσίμου είναι αυξημένη.
Αντίθετα, η επιλογή E-Save περιορίζει (κατά 40%) την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την μπαταρία, διατηρώντας παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου για τριψήφιο αριθμό χλμ.. Όπως ισχύει γενικά στα plug-in υβριδικά, η κατανάλωση καυσίμου στο ASX εξαρτάται από την απόσταση που έχει καλυφθεί συνολικά και ποια πηγή ενέργειας έχει χρησιμοποιηθεί. Η μέση κατανάλωση μπορεί πάντως εύκολα να διαμορφωθεί κοντά στα 3 λτ./100 χλμ. και 10 kWh/100 χλμ., τιμές πολύ καλές για PHEV.
Με την μπαταρία να έχει αδειάσει, η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει στα 6 λτ./100 χλμ., τιμή που και πάλι παραμένει οικονομική για PHEV. Την πραγματική του χάρη όμως, όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, το ASX την «ξεδιπλώνει» χρησιμοποιώντας κυρίως το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. H αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 48 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και φτάνει έως τα 62 χλμ. σε αστικό κύκλο.
Τελικός σκοπός είναι να καλύπτονται οι καθημερινές ανάγκες χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο ηλεκτρική ενέργεια, με μία σύντομη φόρτιση κάθε βράδυ (4 ώρες και 30 λεπτά σε οικιακή πρίζα). Με αυτό τον τρόπο χρήσης, το μεσοδιάστημα μεταξύ των επισκέψεων σε πρατήριο καυσίμων εκτείνεται σε πολλές εβδομάδες, ακόμα και με καθημερινές μετακινήσεις.
Με τη λειτουργία Β (Brake) ενεργοποιείται η αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι. Με αυτό τον τρόπο επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, καθώς το αυτοκίνητο ακινητοποιείται πλήρως. Στις άλλες λειτουργίες οδήγησης, το αυτοκίνητο επιβραδύνει κάτω από τα 10 χλμ./ώρα και χρειάζεται μόνο ένα μικρό άγγιγμα στο -αρκετά ευαίσθητο- πεντάλ του φρένου για να ακινητοποιηθεί.
Δεδομένου του επιπλέον βάρους της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, η συμπεριφορά της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή και δοκιμάζεται στις μεγαλύτερες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Προσφέρει όμως απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε υψηλότερους ρυθμούς.
Το Mitsubishi ASX είναι ένα πολύ καλά ζυγισμένο και μελετημένο αυτοκίνητο, που δε θέλει πολύ για να σε πείσει ότι μπορεί να σε καλύψει σε όλους τους τομείς. Στον τομέα της πρακτικότητας, προσφέρει ευελιξία στη διαχείριση του διαθέσιμου χώρου μεταξύ των πίσω καθισμάτων και των αποσκευών. Έχει λίγο σφιχτή ανάρτηση που εξασφαλίζει ευχάριστη αμεσότητα σε ταχύτερο ρυθμό και εκπέμπει θελκτική εικόνα με τις ωραίες καμπύλες του. Αποτελεί στιβαρή κατασκευή, κάτι το οποίο υποστηρίζει με 5ετή εγγύηση ή 100.000 χλμ.
Με έξυπνες λύσεις διαχείρισης ενέργειας για πιο οικονομικές μετακινήσεις, θα προσφέρει την ευκολία και άνεση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εντός της πόλης, χωρίς ανησυχία για την αυτονομία σε μακρύτερες διαδρομές. Με τακτικές φορτίσεις, για να καλύπτονται οι καθημερινές ανάγκες, οι επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων θα είναι εξαιρετικά σπάνιες, μειώνοντας το κόστος μετακινήσεων, για να αντισταθμιστεί το γεγονός ότι η plug-in υβριδική τεχνολογία είναι αρκετά ακριβή, ξεκινώντας από τα 45.830 ευρώ, με την κορυφαία έκδοση Instyle να κοστίζει 47.840 ευρώ.
Στην ουσία, πρόκειται για ένα Γάλλο… μεταμφιεσμένο σε Ιάπωνα, αφού βασίζεται στο Renault Captur. Δεδομένου ότι το εν λόγω αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B, δηλαδή την ίδια με το Colt (το οποίο συγγενεύει στενά με το Renault Clio), μπορεί να θεωρηθεί η SUV εκδοχή του.
Με αυτόν τον τρόπο, η Mitsubishi χρησιμοποιεί μία αποδεδειγμένα επιτυχημένη συνταγή, με χαμηλό κόστος. Μάλιστα, τo plug-in υβριδικό σύστημα διαθέτει τεχνολογία η οποία εκμεταλλεύεται τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί από τη Formula 1.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Instyle της γκάμας του μοντέλου, που προσφέρει πολλά καλούδια, όπως ηλιοροφή, δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα και ηλεκτρονικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.
Παρότι πρόκειται για ένα B-SUV, η στάση του σε κάνει να νομίζεις ότι πρόκειται για μεγαλύτερο όχημα. Οι καμπύλες γραμμές είναι καλαίσθητες και τα νεύρα στο καπό και τις θύρες τονίζουν τον SUV χαρακτήρα, όπως επίσης οι τονισμένοι ώμοι στο πίσω μέρος και τα φαρδιά ελαστικά.
Οι μαύρες πλαστικές ποδιές στο κάτω μέρος των θυρών, εκτός από αισθητική πινελιά, έχουν τη χρησιμότητα να προστατεύουν τα ενδύματά σας από τις λάσπες στην επιβίβαση και την αποβίβαση. Χαρακτηριστικά είναι και τα φωτιστικά σώματα σχήματος C εμπρός και πίσω.
Η Mitsubishi έχει προσθέσει ορισμένα τριγωνικά στοιχεία χρωμίου στη γρίλια της μάσκας και φυσικά το έμβλημα με τα τρία διαμάντια, ενώ στο πορτμπαγκάζ αναγράφεται ολόκληρο το όνομα Mitsubishi με μεγάλα γράμματα.
Μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας καλύπτουν τις ανώτερες επιφάνειες της καμπίνας, ενώ το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά. Ακόμα και στην πιο χαμηλή τους θέση, τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα αρκετά ψηλά, κάτι που οι μεγαλύτερου αναστήματος οδηγοί θα παρατηρήσουν από τη μικρή απόσταση του κεφαλιού από την οροφή. Η ηλιοροφή φωτίζει πλουσιοπάροχα την καμπίνα, διαθέτει χειροκίνητο σκίαστρο και ανοίγει ηλεκτρικά, συρόμενη προς τα πίσω.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κάθετη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 9,3” η οποία έχει άριστα γραφικά και ταχεία απόκριση. Συνδυάζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” με πολύχρωμα γραφικά. Το παχύ τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών έχει ωραία αίσθηση. Με θέση επαγωγικής φόρτισης smartphone και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, γλιτώνετε από τα καλώδια μέσα στην καμπίνα.
Ωστόσο, παρέχονται επίσης δύο θύρες USB-A και μία 12V τόσο εμπρός όσο και στην πίσω σειρά καθισμάτων. H διαμόρφωση του εσωτερικού και τα υλικά υψηλής ποιότητας απομονώνουν τους εξωτερικούς θορύβους σε πολύ καλό βαθμό και προσφέρουν τη δυνατότητα στο premium ηχοσύστημα της Bose να κλέψει την παράσταση με εκπληκτικά μπάσα.
Εκεί που εντυπωσιάζει το ASX είναι με το χώρο που προσφέρει στα πίσω καθίσματα, λαμβάνοντας υπ΄ όψη ότι μιλάμε για ένα B-SUV. Ο χώρος στα πόδια είναι πλούσιος, στα γόνατα ικανοποιητικότατος και στο κεφάλι επαρκής, ακόμα και για άτομα άνω των 1,80 μ. η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, μεγιστοποιώντας είτε την άνεση των πίσω επιβαινόντων ή ευνοώντας το χώρο αποσκευών, ο οποίος μπορεί να διαμορφωθεί από 265 έως 379 λίτρα. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, ο χώρος ανέρχεται στα 1.118 λίτρα.
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν που λειτουργεί ως γεννήτρια και έναν για την κίνηση. Στο πίσω μέρος, βρίσκεται η μπαταρία 9,8 kWh με ηλεκτρικό κύκλωμα 400V. Για την απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ των διαφορετικών κινητήρων φροντίζει ένα προηγμένο αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα, το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση καυσίμου.
H συνδυαστική ισχύς του συστήματος κίνησης είναι 160 ίπποι. Η ροπή του θερμικού κινητήρα ανέρχεται στα 144 Nm και του ηλεκτροκινητήρα στα 205 Nm. Τα 100 χλμ. από στάση επιτυγχάνονται σε 10,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα. To ASX διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης: EV (αμιγώς ηλεκτρική), MySense και Sport.
Στο πρόγραμμα MySense ο οδηγός μπορεί να επιλέξει παραμέτρους όπως ο φωτισμός περιβάλλοντος, οι ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Η πιο χρήσιμη όμως παράμετρος του προγράμματος MySense, ιδίως για την κάλυψη αποστάσεων αρκετά μεγαλύτερων είναι η επιλογή E-Save. Σε πολλά plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, δεν υπάρχει πάντα τρόπος να επιλέξει ο οδηγός τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, η μπαταρία αδειάζει πολύ γρήγορα, και στη συνέχεια η κατανάλωση καυσίμου είναι αυξημένη.
Αντίθετα, η επιλογή E-Save περιορίζει (κατά 40%) την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την μπαταρία, διατηρώντας παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου για τριψήφιο αριθμό χλμ.. Όπως ισχύει γενικά στα plug-in υβριδικά, η κατανάλωση καυσίμου στο ASX εξαρτάται από την απόσταση που έχει καλυφθεί συνολικά και ποια πηγή ενέργειας έχει χρησιμοποιηθεί. Η μέση κατανάλωση μπορεί πάντως εύκολα να διαμορφωθεί κοντά στα 3 λτ./100 χλμ. και 10 kWh/100 χλμ., τιμές πολύ καλές για PHEV.
Με την μπαταρία να έχει αδειάσει, η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει στα 6 λτ./100 χλμ., τιμή που και πάλι παραμένει οικονομική για PHEV. Την πραγματική του χάρη όμως, όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, το ASX την «ξεδιπλώνει» χρησιμοποιώντας κυρίως το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. H αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 48 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και φτάνει έως τα 62 χλμ. σε αστικό κύκλο.
Τελικός σκοπός είναι να καλύπτονται οι καθημερινές ανάγκες χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο ηλεκτρική ενέργεια, με μία σύντομη φόρτιση κάθε βράδυ (4 ώρες και 30 λεπτά σε οικιακή πρίζα). Με αυτό τον τρόπο χρήσης, το μεσοδιάστημα μεταξύ των επισκέψεων σε πρατήριο καυσίμων εκτείνεται σε πολλές εβδομάδες, ακόμα και με καθημερινές μετακινήσεις.
Με τη λειτουργία Β (Brake) ενεργοποιείται η αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι. Με αυτό τον τρόπο επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, καθώς το αυτοκίνητο ακινητοποιείται πλήρως. Στις άλλες λειτουργίες οδήγησης, το αυτοκίνητο επιβραδύνει κάτω από τα 10 χλμ./ώρα και χρειάζεται μόνο ένα μικρό άγγιγμα στο -αρκετά ευαίσθητο- πεντάλ του φρένου για να ακινητοποιηθεί.
Δεδομένου του επιπλέον βάρους της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, η συμπεριφορά της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή και δοκιμάζεται στις μεγαλύτερες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Προσφέρει όμως απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε υψηλότερους ρυθμούς.
Το Mitsubishi ASX είναι ένα πολύ καλά ζυγισμένο και μελετημένο αυτοκίνητο, που δε θέλει πολύ για να σε πείσει ότι μπορεί να σε καλύψει σε όλους τους τομείς. Στον τομέα της πρακτικότητας, προσφέρει ευελιξία στη διαχείριση του διαθέσιμου χώρου μεταξύ των πίσω καθισμάτων και των αποσκευών. Έχει λίγο σφιχτή ανάρτηση που εξασφαλίζει ευχάριστη αμεσότητα σε ταχύτερο ρυθμό και εκπέμπει θελκτική εικόνα με τις ωραίες καμπύλες του. Αποτελεί στιβαρή κατασκευή, κάτι το οποίο υποστηρίζει με 5ετή εγγύηση ή 100.000 χλμ.
Με έξυπνες λύσεις διαχείρισης ενέργειας για πιο οικονομικές μετακινήσεις, θα προσφέρει την ευκολία και άνεση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εντός της πόλης, χωρίς ανησυχία για την αυτονομία σε μακρύτερες διαδρομές. Με τακτικές φορτίσεις, για να καλύπτονται οι καθημερινές ανάγκες, οι επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων θα είναι εξαιρετικά σπάνιες, μειώνοντας το κόστος μετακινήσεων, για να αντισταθμιστεί το γεγονός ότι η plug-in υβριδική τεχνολογία είναι αρκετά ακριβή, ξεκινώντας από τα 45.830 ευρώ, με την κορυφαία έκδοση Instyle να κοστίζει 47.840 ευρώ.