Η πρώτη λειτουργική έκδοση του πρωτότυπου Alpine Alpenglow με την ονομασία Hy4 παρουσιάστηκε στα πλαίσια του αγώνα αντοχής 6 Ωρών του Spa-Francorchamps. Θα πραγματοποιήσει επίσης δοκιμές επίδειξης στην 92η έκδοση των 24 Ωρών του Le Mans στις 14 και 15 Ιουνίου 2024.

Σε συνέχεια του πρωτότυπου αυτοκινήτου Alpine Alpenglow που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022, το «κυλιόμενο εργαστήριο» Hy4 αποδεικνύει με τη λειτουργία του σε μια πίστα αγώνων ότι οι επιδόσεις και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συμβατές, με την πρόσθετη συγκίνηση του ήχου ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το όνομα του πρωτότυπου συνδυάζει την έννοια του υδρογόνου “Hy” και το “four” για τους 4 κυλίνδρους. Το Alpenglow είναι προς το παρόν εξοπλισμένο με έναν 4κύλινδρο κινητήρα εξέλιξης, ένα στάδιο εργασίας πριν από την παρουσίαση ενός ολοκαίνουργιου V6, ειδικά σχεδιασμένου για να τροφοδοτείται με υδρογόνο, που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου από την Alpine.

Αυτός θα παρουσιαστεί σε μια δεύτερη κυλιόμενη έκδοση πριν από το τέλος του έτους. Αυτή η τεχνολογία προσφέρει μια νέα προσέγγιση για την απαλλαγή από τον άνθρακα στους αγώνες αυτοκινήτου και μια πιθανή διέξοδο για τα σπορ αυτοκίνητα.

Η σχεδίαση του Alpine Alpenglow Hy4, που διαθέτει monocoque από ανθρακονήματα, έχει βελτιωθεί περαιτέρω, λειτουργώντας ως αναφορά σε ένα μελλοντικό hypercar, και γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ αγώνων και δρόμου.

Διαθέτει πλέον διθέσιο cockpit και υιοθετεί αρκετά χαρακτηριστικά συνώνυμα των επιδόσεων, όπως αγωνιστικό τιμόνι και νέες ζάντες. Ο σχεδιασμός του αποκαλύπτει επίσης πολλές ενδείξεις για τη μελλοντική σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής μάρκας.

Έχει μήκος 5,5 μέτρα, πλάτος 2,15 μ. και ύψος μόλις 1,1 μ. Το πίσω μέρος με τη μακριά ουρά θυμίζει την αγωνιστική Alpine A220 στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Έχουν πραγματοποιηθεί αεροδυναμικές βελτιώσεις για τη βελτίωση της απόδοσης. Κάτω από το καπό ανθρακονημάτων βρίσκεται ένας 2λιτρος 4κύλινδρος κινητήρας, που αποδίδει 340 ίππους και μπορεί να φτάσει τις 7.000 σ.α.λ.

Το καύσιμο υδρογόνο (ακριβέστερα, διυδρογόνου H2) ψεκάζεται με πίεση 40 bar, ενώ υπάρχει και ψεκασμός νερού για τη μείωση των εκπομπών NOx. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα σειριακό αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων με φυγοκεντρικό συμπλέκτη. Οι επιδόσεις είναι συγκρίσιμες με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες, με μέγιστη ταχύτητα περίπου 270 χλμ./ώρα.

Οι τρεις δεξαμενές Alpenglow Hy4 αποθηκεύουν υδρογόνο σε μορφή αερίου (2,1 κιλών η κάθε μία) υπό υψηλή πίεση 700 bar. Εντοπίζονται σε πλευρικές κυψέλες και στο εμπρός μέρος του cockpit, σε αεριζόμενα τμήματα που είναι σφραγισμένα από το εσωτερικό. Ένας ρυθμιστής μειώνει την πίεση από 700 σε 200 bar πριν τη κατέβει στα 40 bar για να διοχετευθεί στο θάλαμο καύσης με άμεσο ψεκασμό.