Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε στη Ρώμη το υβριδικό BYD SEAL U DM-i
Η κινεζική επέλαση που όλοι περιμέναμε στην ευρωπαϊκή αγορά, έχει ήδη αρχίσει, με ολοένα και περισσότερες νέες μάρκες να λανσάρονται στη Γηραιά Ήπειρο. Πέρα από την ποσότητα όμως, υπάρχει και η ποιότητα, το λάβαρο της οποίας κρατά -μέχρι στιγμής- δικαιωματικά η BYD.
Με ήδη 6 μοντέλα στην Ευρώπη και μότο το “Build Your Dreams”, ο Κινέζος κολοσσός στοχεύει στην κορυφή της παγκόσμιας εξηλεκτρισμένης αγοράς αυτοκινήτου, επενδύοντας τόσο στην εξαιρετικά προσεγμένη κατασκευή των προϊόντων του, όσο και στην προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει σε αυτά.
Έχοντας ήδη εντυπωσιαστεί οδηγώντας τα Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, βρεθήκαμε στη Ρώμη για το πρώτο υβριδικό μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη. Σε μια φράση, το Seal U DM-i είναι ένα plug-in hybrid D-SUV με χώρους, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό που διακρίνεται σε αποδοτικότητα και είναι εστιασμένο στην άνεση.
Αισθητική αρμονία και εξαιρετική ποιότητα
Όσοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, πιθανότατα θα γνωρίζουν ήδη το αμιγώς ηλεκτρικό Seal U, χωρίς το «DM-i» δηλαδή που αποτελεί συντόμευση του Dual Motor και παραπέμπει στην υβριδική έκδοση με την οποία ασχολούμαστε.
Αισθητικά το μήκους 4,8 μ. υβριδικό SUV ελάχιστα διαφέρει από το αμιγώς ηλεκτρικό. Ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία “Ocean Aesthetics” της BYD και διακρίνεται για τις κομψές γραμμές και την ευρωπαϊκή αύρα.
Είναι προφανές πως οι σχεδιαστές του δεν θέλουν να προκαλέσουν, να ιντριγκάρουν με περίεργα σχήματα και τολμηρές λεπτομέρειες. Επέλεξαν το τελικό αποτέλεσμα να αρέσει στους πολλούς και όχι να εντυπωσιάζει λίγους, προκαλώντας ενθουσιασμό αλλά και αμφιλεγόμενες αντιδράσεις.
Στην ίδια λογική κινείται και το εσωτερικό. Απλές γραμμές με αρκετή δόση premium εικόνας, την οποία ενισχύουν τα ποιοτικά υλικά – με την αντίστοιχα προσεγμένη συναρμογή – μαζί με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και τις δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό: μία 12,3’’ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια 15,6’’ του infotainment, η οποία ενσωματώνει φωνητικό βοηθό (Hi BYD), ενημερώσεις Over-The-Air και έχει τη δυνατότητα περιστροφής από οριζόντια σε κάθετη θέση.
Εκτός από τις οθόνες, στάνταρ μεταξύ πολλών άλλων στοιχείων που αναβαθμίζουν την άνεση και την πολυτέλεια είναι επίσης το head-up display, η πανοραμική ηλιοροφή, οι vegan δερμάτινες επενδύσεις, τα ηλεκτρικά, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός, ο ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός, το ηχοσύστημα της Infinity με 10 ηχεία και το ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ.
Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα είναι επίσης δυνατά σημεία της καμπίνας. Πίσω δύο επιβάτες μεγάλου αναστήματος έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους, ενώ στην ανάγκη θα βολευτεί και τρίτος με πολύ μικρές παραχωρήσεις. Η κλίση της πλάτης του καθίσματος ρυθμίζεται για ακόμη περισσότερη άνεση, ενώ το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο.
Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι απλώς επαρκής με χωρητικότητα 425 λίτρων, που μπορεί να αυξηθεί στα 1.440 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης.
Smooth operator
Το BYD Seal U DM-i θα είναι διαθέσιμο με τρεις εκδόσεις της υβριδικής τεχνολογίας Super DM, τις Boost, Comfort και Design. Οι δύο πρώτες έχουν ισχύ 218 PS και κίνηση εμπρός, με την Boost να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. και την Comfort 125 χλμ. χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία. Η κορυφαία Design έχει τη μικρή μπαταρία αλλά υψηλότερη ισχύ 324 ίππων και τετρακίνηση. Πιο αναλυτικά, κάθε έκδοση έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Boost: Βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων και 98 ίππων, ηλεκτροκινητήρας 198 ίππων, συνδυαστική απόδοση 218 PS και 300 Nm, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), μπαταρία 18,3 kWh, ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 0,9 λτ./100 χλμ., κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 21 kWh/100 χλμ., χρόνος φόρτισης μπαταρίας (DC, 30-80%, 11 kW) 35’.
Comfort (διαθέσιμη από το φθινόπωρο): Βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων και 98 ίππων, ηλεκτροκινητήρας 198 ίππων, συνδυαστική απόδοση 218 PS και 300 Nm, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), μπαταρία 26,6 kWh, ηλεκτρική αυτονομία 125 χλμ., χρόνος φόρτισης μπαταρίας (DC, 30-80%, 11 kW) 55’.
Design: Βενζινοκινητήρας 1.5 Turbo 131 ίππων, 2 ηλεκτροκινητήρες 204 PS (εμπρός) και 164 PS (πίσω), συνδυαστική απόδοση 324 PS και 550 Nm, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, τετρακίνηση (AWD), μπαταρία 18,3 kWh, ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ., 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 1,2 λτ./100 χλμ., κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 23,5 kWh/100 χλμ., χρόνος φόρτισης μπαταρίας (DC, 30-80%, 11 kW) 35’.
Σημαντικό συστατικό του συστήματος είναι φυσικά και η μπαταρία τεχνολογίας “Blade” της BYD, η οποία πέρα από αυξημένη αντοχή και αυτονομία, υπόσχεται και γρήγορη φόρτιση.
Η βασική αρχή λειτουργίας της τεχνολογίας Super DM της BYD θυμίζει πολύ του αντίστοιχου συστήματος της Honda: Το αυτοκίνητο κινείται κατά βάση ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να αναλαμβάνει κυρίως τη φόρτιση της μπαταρίας και δευτερευόντως την κίνηση των τροχών, σε συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας καθώς δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων. Ο οδηγός έχει πάντως τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο mode: EV για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά και HEV για υβριδική λειτουργία.
Στην πράξη, οδηγώντας το Seal U DM-I Design, διαπιστώνεις πως το σύστημα της BYD είναι εξαιρετικά αποδοτικό. Καταγράψαμε μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. σε μια διαδρομή 180 χλμ. περίπου που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο, πόλη και επαρχιακό, με τα πρώτα 60+ χλμ. να καλύπτονται μόνο με τη μπαταρία!
Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει η ήσυχη λειτουργία του συστήματος. Ακόμη κι όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι, είναι πολύ καλά μονωμένος και ο ήχος του χάνεται κάπου στο βάθος.
Η επιτάχυνση στο σανίδωμα του γκαζιού από την άλλη έχει δύο πρόσωπα: ξεκινά πολύ ήρεμα και γραμμικά (δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων άλλωστε), με την κλωτσιά που γνωρίζουμε από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απουσιάζει εντελώς ακόμη και στο sport προφίλ οδήγησης. Στη συνέχεια όμως γίνεται ισχυρή, φέρνοντας στην επιφάνεια την ισχύ των 324 ίππων. Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μεγάλο SUV 2,1 τόνων.
Η αλήθεια είναι πως αυτό ταιριάζει στον γενικότερο χαρακτήρα του υβριδικού Seal U, που εστιάζει εμφανώς στην άνεση και την ποιοτική κύλιση παρά στα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Προφανώς το μεγάλο SUV είναι ασφαλές (υποστηρίζεται άλλωστε από πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης) και προσφέρει καλή πρόσφυση – χάρη και στην τετρακίνηση. Η ανάρτηση ωστόσο έχει μαλακή ρύθμιση και επιτρέπει κάποιες τάσεις πλεύσης του αμαξώματος στις συνεχείς ανωμαλίες στο ταξίδι και κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι, αντίστοιχα, δεν διακρίνεται για την πληροφόρηση που προσφέρει.
Με δυο λόγια, το Seal U DM-i φέρνει το αποτέλεσμα τόσο σε οικονομία και επιδόσεις όσο και σε κράτημα, με απόλυτη ηρεμία, χωρίς κόπο αλλά και δίχως εξάρσεις.
Στην Ελλάδα το φθινόπωρο
Το υβριδικό Seal U DM-i αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο. Αν και οι τιμές του για τη χώρα μας ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί, εκτιμούμε πως θα είναι έως και 1.000 € παραπάνω σε σχέση με αυτές των βασικών ευρωπαϊκών αγορών, όπου η έκδοση Boost ξεκινά από 38.800 € και η Design από 44.500 €. Νωρίτερα, τον Ιούνιο θα καλωσορίσουμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του D-SUV, μαζί με το πολύ ενδιαφέρον εμπορικά Dolphin.
Με ήδη 6 μοντέλα στην Ευρώπη και μότο το “Build Your Dreams”, ο Κινέζος κολοσσός στοχεύει στην κορυφή της παγκόσμιας εξηλεκτρισμένης αγοράς αυτοκινήτου, επενδύοντας τόσο στην εξαιρετικά προσεγμένη κατασκευή των προϊόντων του, όσο και στην προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει σε αυτά.
Έχοντας ήδη εντυπωσιαστεί οδηγώντας τα Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, βρεθήκαμε στη Ρώμη για το πρώτο υβριδικό μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη. Σε μια φράση, το Seal U DM-i είναι ένα plug-in hybrid D-SUV με χώρους, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό που διακρίνεται σε αποδοτικότητα και είναι εστιασμένο στην άνεση.
Αισθητική αρμονία και εξαιρετική ποιότητα
Όσοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, πιθανότατα θα γνωρίζουν ήδη το αμιγώς ηλεκτρικό Seal U, χωρίς το «DM-i» δηλαδή που αποτελεί συντόμευση του Dual Motor και παραπέμπει στην υβριδική έκδοση με την οποία ασχολούμαστε.
Αισθητικά το μήκους 4,8 μ. υβριδικό SUV ελάχιστα διαφέρει από το αμιγώς ηλεκτρικό. Ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία “Ocean Aesthetics” της BYD και διακρίνεται για τις κομψές γραμμές και την ευρωπαϊκή αύρα.
Είναι προφανές πως οι σχεδιαστές του δεν θέλουν να προκαλέσουν, να ιντριγκάρουν με περίεργα σχήματα και τολμηρές λεπτομέρειες. Επέλεξαν το τελικό αποτέλεσμα να αρέσει στους πολλούς και όχι να εντυπωσιάζει λίγους, προκαλώντας ενθουσιασμό αλλά και αμφιλεγόμενες αντιδράσεις.
Στην ίδια λογική κινείται και το εσωτερικό. Απλές γραμμές με αρκετή δόση premium εικόνας, την οποία ενισχύουν τα ποιοτικά υλικά – με την αντίστοιχα προσεγμένη συναρμογή – μαζί με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και τις δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό: μία 12,3’’ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια 15,6’’ του infotainment, η οποία ενσωματώνει φωνητικό βοηθό (Hi BYD), ενημερώσεις Over-The-Air και έχει τη δυνατότητα περιστροφής από οριζόντια σε κάθετη θέση.
Εκτός από τις οθόνες, στάνταρ μεταξύ πολλών άλλων στοιχείων που αναβαθμίζουν την άνεση και την πολυτέλεια είναι επίσης το head-up display, η πανοραμική ηλιοροφή, οι vegan δερμάτινες επενδύσεις, τα ηλεκτρικά, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός, ο ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός, το ηχοσύστημα της Infinity με 10 ηχεία και το ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ.
Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα είναι επίσης δυνατά σημεία της καμπίνας. Πίσω δύο επιβάτες μεγάλου αναστήματος έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους, ενώ στην ανάγκη θα βολευτεί και τρίτος με πολύ μικρές παραχωρήσεις. Η κλίση της πλάτης του καθίσματος ρυθμίζεται για ακόμη περισσότερη άνεση, ενώ το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο.
Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι απλώς επαρκής με χωρητικότητα 425 λίτρων, που μπορεί να αυξηθεί στα 1.440 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης.
Smooth operator
Το BYD Seal U DM-i θα είναι διαθέσιμο με τρεις εκδόσεις της υβριδικής τεχνολογίας Super DM, τις Boost, Comfort και Design. Οι δύο πρώτες έχουν ισχύ 218 PS και κίνηση εμπρός, με την Boost να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. και την Comfort 125 χλμ. χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία. Η κορυφαία Design έχει τη μικρή μπαταρία αλλά υψηλότερη ισχύ 324 ίππων και τετρακίνηση. Πιο αναλυτικά, κάθε έκδοση έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Boost: Βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων και 98 ίππων, ηλεκτροκινητήρας 198 ίππων, συνδυαστική απόδοση 218 PS και 300 Nm, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), μπαταρία 18,3 kWh, ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 0,9 λτ./100 χλμ., κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 21 kWh/100 χλμ., χρόνος φόρτισης μπαταρίας (DC, 30-80%, 11 kW) 35’.
Comfort (διαθέσιμη από το φθινόπωρο): Βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων και 98 ίππων, ηλεκτροκινητήρας 198 ίππων, συνδυαστική απόδοση 218 PS και 300 Nm, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), μπαταρία 26,6 kWh, ηλεκτρική αυτονομία 125 χλμ., χρόνος φόρτισης μπαταρίας (DC, 30-80%, 11 kW) 55’.
Design: Βενζινοκινητήρας 1.5 Turbo 131 ίππων, 2 ηλεκτροκινητήρες 204 PS (εμπρός) και 164 PS (πίσω), συνδυαστική απόδοση 324 PS και 550 Nm, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, τετρακίνηση (AWD), μπαταρία 18,3 kWh, ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ., 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 1,2 λτ./100 χλμ., κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 23,5 kWh/100 χλμ., χρόνος φόρτισης μπαταρίας (DC, 30-80%, 11 kW) 35’.
Σημαντικό συστατικό του συστήματος είναι φυσικά και η μπαταρία τεχνολογίας “Blade” της BYD, η οποία πέρα από αυξημένη αντοχή και αυτονομία, υπόσχεται και γρήγορη φόρτιση.
Η βασική αρχή λειτουργίας της τεχνολογίας Super DM της BYD θυμίζει πολύ του αντίστοιχου συστήματος της Honda: Το αυτοκίνητο κινείται κατά βάση ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να αναλαμβάνει κυρίως τη φόρτιση της μπαταρίας και δευτερευόντως την κίνηση των τροχών, σε συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας καθώς δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων. Ο οδηγός έχει πάντως τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο mode: EV για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά και HEV για υβριδική λειτουργία.
Στην πράξη, οδηγώντας το Seal U DM-I Design, διαπιστώνεις πως το σύστημα της BYD είναι εξαιρετικά αποδοτικό. Καταγράψαμε μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. σε μια διαδρομή 180 χλμ. περίπου που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο, πόλη και επαρχιακό, με τα πρώτα 60+ χλμ. να καλύπτονται μόνο με τη μπαταρία!
Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει η ήσυχη λειτουργία του συστήματος. Ακόμη κι όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι, είναι πολύ καλά μονωμένος και ο ήχος του χάνεται κάπου στο βάθος.
Η επιτάχυνση στο σανίδωμα του γκαζιού από την άλλη έχει δύο πρόσωπα: ξεκινά πολύ ήρεμα και γραμμικά (δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων άλλωστε), με την κλωτσιά που γνωρίζουμε από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απουσιάζει εντελώς ακόμη και στο sport προφίλ οδήγησης. Στη συνέχεια όμως γίνεται ισχυρή, φέρνοντας στην επιφάνεια την ισχύ των 324 ίππων. Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μεγάλο SUV 2,1 τόνων.
Η αλήθεια είναι πως αυτό ταιριάζει στον γενικότερο χαρακτήρα του υβριδικού Seal U, που εστιάζει εμφανώς στην άνεση και την ποιοτική κύλιση παρά στα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Προφανώς το μεγάλο SUV είναι ασφαλές (υποστηρίζεται άλλωστε από πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης) και προσφέρει καλή πρόσφυση – χάρη και στην τετρακίνηση. Η ανάρτηση ωστόσο έχει μαλακή ρύθμιση και επιτρέπει κάποιες τάσεις πλεύσης του αμαξώματος στις συνεχείς ανωμαλίες στο ταξίδι και κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι, αντίστοιχα, δεν διακρίνεται για την πληροφόρηση που προσφέρει.
Με δυο λόγια, το Seal U DM-i φέρνει το αποτέλεσμα τόσο σε οικονομία και επιδόσεις όσο και σε κράτημα, με απόλυτη ηρεμία, χωρίς κόπο αλλά και δίχως εξάρσεις.
Στην Ελλάδα το φθινόπωρο
Το υβριδικό Seal U DM-i αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο. Αν και οι τιμές του για τη χώρα μας ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί, εκτιμούμε πως θα είναι έως και 1.000 € παραπάνω σε σχέση με αυτές των βασικών ευρωπαϊκών αγορών, όπου η έκδοση Boost ξεκινά από 38.800 € και η Design από 44.500 €. Νωρίτερα, τον Ιούνιο θα καλωσορίσουμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του D-SUV, μαζί με το πολύ ενδιαφέρον εμπορικά Dolphin.