Η ολοκαίνουργια Mercedes-AMG GT έφτασε στις ευρωπαϊκές αγορές. Δυσκολευόμαστε να σκεφτούμε οτιδήποτε άλλο έχουμε δοκιμάσει πρόσφατα που να έχει μαγνητίσει τόσο έντονα το βλέμμα του κόσμου.


Φυσικά, όποιος ξοδεύει 194.000 ευρώ σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων θέλει να τραβήξει τα βλέμματα και η κοινή γνώμη φαίνεται να υποδηλώνει ότι η Mercedes-AMG το έχει πετύχει απόλυτα.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά περισσότερα στο νέο μοντέλο πέραν από την εμφάνισή του. Σε αντίθεση όμως με την απερχόμενη πρώτη γενιά της AMG GT, αυτή τη φορά ακολουθεί μια πιο ώριμη, hi-tech προσέγγιση. Το κάνει για έναν απλό λόγο: για να στοχεύσει ευθέως την Porsche 911.

Παρότι η Mercedes-AMG έχει μπροστά τον κινητήρα και η 911 πίσω, υπάρχουν ορισμένα κοινά στα δύο αυτοκίνητα. Ενώ η τελευταία AMG GT ήταν διθέσια, αυτή η δεύτερη γενιά έχει πίσω καθίσματα, τα οποία, όπως και της Porsche, είναι λίγο πολύ χρηστικά για τη μεταφορά πολύ μικρών παιδιών. Αντί για κινητήρα στο πίσω μέρος, η Mercedes έχει διαμορφώσει ένα γενναιόδωρο πορτμπαγκάζ 321 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα.

Το πιο πρακτικό σχήμα διαμορφώνεται από μια δομή κατασκευασμένη από μείγμα αλουμινίου, χάλυβα, μαγνησίου και ανθρακονημάτων και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί η τελευταία Mercedes-Benz SL. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία βελτίωσε τη συνταγή, κάνοντάς την GT πιο σφιχτή και σπορ.

Η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από σφυρήλατο αλουμίνιο για να μειωθεί η μη αναρτώμενη μάζα. Η ενεργή σταθεροποίηση κύλισης αντικαθιστά τις παραδοσιακές αντιστρεπτικές ράβδους και το σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών στρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τον μπροστινό άξονα κάτω από τα 100 χλμ./ώρα για να αυξήσει την ευελιξία και προς την ίδια κατεύθυνση πάνω από τα 100 χλμ./ώρα για να βελτιώσει τη σταθερότητα.

Στο δρόμο, η AMG GT αποδεικνύει σύντομα πόσο πολύ έχει βελτιωθεί στο κομμάτι της άνεσης. Η οδήγηση εξακολουθεί να είναι σταθερή, αλλά στις χαμηλές ταχύτητες οι επιβάτες ταρακουνιούνται λιγότερο απ’ ό,τι σε μια 911. Σε πιο γρήγορες διαδρομές είναι πιο ξεκούραστη από τον βασικό του αντίπαλο και πιο σταθερή. Υπάρχει επίσης λιγότερος θόρυβος από τον δρόμο σε σχέση με την Porsche, ακόμα και αν τα χοντρά πίσω ελαστικά εξακολουθούν να παράγουν μια αξιοπρεπή ποσότητα θορύβου. Ωστόσο, η πιο πρόσφατη Maserati GranTurismo είναι ακόμα καλύτερη στην άνετη οδήγηση.

Ένα από τα βασικά σημεία πώλησης κάθε μοντέλου AMG βρίσκεται κάτω από το καπό, και εδώ η τελευταία GT συνεχίζει με τον θρυλικό 4λίτρο V8 με διπλή υπερτροφοδότηση. Σε αυτή την περίπτωση αποδίδει 585 ίππους και 800 Nm ροπής που ξεχειλίζουν από τις 2.500 έως τις 5.000 σ.α.λ.

Αυτή είναι πολλή ισχύς για να μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς, οπότε για να αντικατοπτρίζει τη φιλικότερη προς τον χρήστη πλευρά του νέου αυτοκινήτου, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων χρησιμοποιεί υγρό συμπλέκτη για ταχύτερες και πιο απότομες αλλαγές, αλλά ακόμα και σε κακοτράχαλους επαρχιακούς δρόμους, η πρόσφυση είναι σχεδόν ακλόνητη.

Αν ο οδηγός βυθίσει το πόδι του στο γκάζι, ο V8 τον εκτοξεύει προς τα εμπρός με εκπληκτικό ρυθμό, με κάθε ανέβασμα να έρχεται γρήγορα και με μια ευχάριστη γροθιά στην πλάτη. Η πρόσφυση στις στροφές είναι επίσης εκπληκτική και το τιμόνι βαραίνει όμορφα, ακόμη κι αν δεν προσφέρει μεγάλη πληροφόρηση. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι η AMG GT θα έχει πρόβλημα να κοιτάξει στα μάτια όλες τις εκδόσεις της Porsche 911, εκτός από τις πιο σκληροπυρηνικές, ακόμα και αν είναι λίγο φαρδιά για κάποιους από τους δρόμους μας.

Είναι αναμφίβολα ένα εξαιρετικό εργαλείο αν ο οδηγός θέλει να πηγαίνει γρήγορα, και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερη φινέτσα. Αλλά δεν μπορούμε να μην αισθανθούμε ότι έχει χάσει την προσωπικότητα του προηγούμενου μοντέλου. Η γρήγορη οδήγηση της αρχικής AMG GT ήταν μια πρόκληση: χρειαζόσουν ακρίβεια στο γκάζι κατά την έξοδο από τη στροφή για να σταματήσεις την αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα και την υπερστροφή. Στο νέο μοντέλο το κάνεις επειδή η ισορροπία με το βαρύ ρύγχος και η επιπλέον κίνηση στο μπροστινό μέρος σε κάνει να ανησυχείς περισσότερο για το αν ο εμπρός άξονας θα παρουσιάστει υποστροφή.

Και έπειτα υπάρχει και το βάρος. Η GT 63 ζυγίζει 1.970 κιλά – 300 κιλά περισσότερα σε σχέση με το παλιό αυτοκίνητο. Παρότι η έξυπνη τεχνολογία και το σύστημα διεύθυνσης των τεσσάρων τροχών τη βοηθούν να μετριάσει αυτό το πρόβλημα, δεν μπορούν να αναβιώσουν την υπέροχη σφιχτή αίσθηση του μπροστινού μέρους του παλιού μοντέλου. Σε συνδυασμό με τη θέση των καθισμάτων 200 χιλιοστά πιο κοντά στον πίσω άξονα, το προηγούμενο AMG GT προσέφερε μια αληθινή αίσθηση hot-rod που το ξεχώριζε από κάθε αντίπαλο.

Η καμπίνα του νέου αυτοκινήτου είναι πιο πρακτική, αλλά μεγάλο μέρος της ξεχωριστής αίσθησης που προσέφερε η φαρδιά, γεμάτη κουμπιά κεντρική κονσόλα του αρχικού μοντέλου έχει χαθεί. Στη θέση της έχει τοποθετηθεί μια χαμηλότερη κεντρική κονσόλα, η οποία καλύπτεται από μια οθόνη 11,9 ιντσών. Τα υλικά και το φινίρισμα είναι εξαιρετικά, αλλά η συνολική εμφάνιση δεν φαίνεται να διαφέρει πολύ από μια ακριβή C-Class.

Τελικά;
Μπορεί να φέρει το ίδιο όνομα με τον προκάτοχό της, αλλά θα πρέπει να κρίνετε τη νέα Mercedes-AMG GT 63 με πολύ διαφορετικά κριτήρια. Η κίνησή της προς μια πιο εκλεπτυσμένη, ενήλικη συμπεριφορά έχει πολλά πρακτικά οφέλη, με το τεχνολογικά φορτωμένο σασί της να εξακολουθεί να προσφέρει εκπληκτικές επιδόσεις και πρόσφυση, προσθέτοντας παράλληλα άνεση για να διασχίσετε ηπείρους. Ωστόσο, όσο καλό κι αν είναι, υπάρχουν αυτοκίνητα με παρόμοια χρήματα που τα κάνουν όλα αυτά ακόμα καλύτερα και είναι κρίμα που η αλλαγή έγινε εις βάρος της προσωπικότητας του παλιού αυτοκινήτου.

Μοντέλο: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Premium Plus
Τιμή: 164,905 λίρες Αγγλίας (ή 194.000 ευρώ)
Κινητήρας: 4λιτρος V8 twin-turbo
Ισχύς/Ροπή: 585 ίπποι/800 Nm
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 9 ταχυτήτων, μετάδοση στους 4 τροχούς
0-100 χλμ./ώρα: 3,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 315 χλμ./ώρα
Κατανάλωση-CO2: 11,76 λίτρα/100 χλμ. – 319 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4,728/2,100/1,354 μ.