Formula 1: Πού οφείλεται η αναγέννηση της Mercedes στο GP Καναδά
Στο GP Καναδά, η Mercedes από μία ομάδα που δεν είχε δει ακόμα οδηγός της στο βάθρο στη φετινή σεζόν της Formula 1, μετατράπηκε σε διεκδικητή της νίκης. Εξετάζουμε τους λόγους για τους οποίους συνέβη αυτό.
To Grand Prix Καναδά επεφύλασσε πολλές εκπλήξεις. Καμία όμως δεν ήταν μεγαλύτερη από αυτήν της ανάκαμψης της Mercedes. Κανένας από τους δύο οδηγούς της γερμανικής ομάδας δεν είχε τερματίσει υψηλότερα από την 5η θέση στα 8 προηγούμενα φετινά Grand Prix της Formula 1, αλλά στον Καναδά, ο George Russell κατάκτησε την pole position και ήταν διεκδικητής της νίκης, αν και τα πολυάριθμα λάθη που διέπραξε του κόστισαν την ευκαιρία να παλέψει για αυτήν στο τέλος.
Όπως έχουμε αναφέρει, η Mercedes έχει υιοθετήσει τακτική συνεχούς εξέλιξης του μονοθεσίου, παρουσιάζοντας μικρές αναβαθμίσεις σε κάθε αγώνα. Στο Μόντρεαλ υπήρχαν τροποποιήσεις στη διαμόρφωση της εμπρός ανάρτησης, για να συνεργάζεται πιο αρμονικά αεροδυναμικά με την καινούργια εμπρός αεροτομή που παρουσιάστηκε στο Μονακό (και τις αναβαθμίσεις του δαπέδου από τους προηγούμενους αγώνα) και είχαν στη διάθεσή τους αμφότεροι οι οδηγοί στο GP Καναδά.
Κάποιοι ανέφεραν ότι με την καινούργια εμπρός αεροτομή, η Mercedes έχει πετύχει καλύτερες συνθήκες ευκαμψίας των πτερυγίων της (εντός των ορίων των τεχνικών κανονισμών), όπως κάνουν όλες οι κορυφαίες ομάδες, κάτι που έχει βελτιώσει σημαντικά την αεροδυναμική απόδοση, ιδίως στο εμπρός μέρος. Παράλληλα, η Mercedes φαίνεται να τα πηγαίνει καλά σε λείο ασφαλτοτάπητα, και αυτό προσέφερε φέτος το Circuit Gilles Villeneuve που είχε ασφαλτοστρωθεί εκ νέου καθ’ όλο το μήκος του.
Παράλληλα, η Mercedes είναι καλή και σε «χλωρή» πίστα, όπου η αγωνιστική γραμμή δεν έχει στρωθεί με γόμα, δηλαδή σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Αυτό ακριβώς προσέφερε το Μόντρεαλ το περασμένο Σαββατοκύριακο, λόγω της καινούργιας ασφάλτου αλλά και των συνεχών βροχοπτώσεων που «ξέπλεναν» τη γόμα από την πίστα. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά της χάραξης του Μόντρεαλ ίσως κρύβονται πίσω από την εκπληκτική εικόνα της Mercedes.
Μέχρι στιγμής φέτος, η γερμανική ομάδα έχει δυσκολευτεί να βρει τον κατάλληλο συμβιβασμό όσον αφορά την ισορροπίας μεταξύ της πρόσφυσης των δύο αξόνων του μονοθεσίου της σε αργές και γρήγορες στροφές. Αν πετύχαινε καλή ισορροπία στις αργές στροφές, είχε υπερστροφή στις γρήγορες. Παράλληλα, αν η συμπεριφορά ήταν καλύτερη στις γρήγορες στροφές, στις αργές είχε υποστροφή.
F1 George Russell (Mercedes) (2)
Ωστόσο, στην πίστα του Μόντρεαλ, οι γρήγορες στροφές λάμπουν δια της απουσίας τους. Συνεπώς, η Mercedes είχε την αποστολή να βελτιστοποιήσει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου σε μόνο ένα τύπο στροφών (αργών), χωρίς να ανησυχεί για τις γρήγορες και ξαφνικά, βρέθηκε με ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια της.
Πρόκειται για απόδειξη της συνεχούς βελτίωσης που σημειώνει αυτή τη στιγμή η Mercedes. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι εξίσου δυνατή και σε εντελώς διαφορετικές πίστες. Αυτή της Βαρκελώνης, όπου θα διεξαχθεί ο επόμενος αγώνας, το GP Ισπανίας, αποτελεί καλό βαρόμετρο της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πού θα βρεθεί εκεί η γερμανική ομάδα.
To Grand Prix Καναδά επεφύλασσε πολλές εκπλήξεις. Καμία όμως δεν ήταν μεγαλύτερη από αυτήν της ανάκαμψης της Mercedes. Κανένας από τους δύο οδηγούς της γερμανικής ομάδας δεν είχε τερματίσει υψηλότερα από την 5η θέση στα 8 προηγούμενα φετινά Grand Prix της Formula 1, αλλά στον Καναδά, ο George Russell κατάκτησε την pole position και ήταν διεκδικητής της νίκης, αν και τα πολυάριθμα λάθη που διέπραξε του κόστισαν την ευκαιρία να παλέψει για αυτήν στο τέλος.
Όπως έχουμε αναφέρει, η Mercedes έχει υιοθετήσει τακτική συνεχούς εξέλιξης του μονοθεσίου, παρουσιάζοντας μικρές αναβαθμίσεις σε κάθε αγώνα. Στο Μόντρεαλ υπήρχαν τροποποιήσεις στη διαμόρφωση της εμπρός ανάρτησης, για να συνεργάζεται πιο αρμονικά αεροδυναμικά με την καινούργια εμπρός αεροτομή που παρουσιάστηκε στο Μονακό (και τις αναβαθμίσεις του δαπέδου από τους προηγούμενους αγώνα) και είχαν στη διάθεσή τους αμφότεροι οι οδηγοί στο GP Καναδά.
Κάποιοι ανέφεραν ότι με την καινούργια εμπρός αεροτομή, η Mercedes έχει πετύχει καλύτερες συνθήκες ευκαμψίας των πτερυγίων της (εντός των ορίων των τεχνικών κανονισμών), όπως κάνουν όλες οι κορυφαίες ομάδες, κάτι που έχει βελτιώσει σημαντικά την αεροδυναμική απόδοση, ιδίως στο εμπρός μέρος. Παράλληλα, η Mercedes φαίνεται να τα πηγαίνει καλά σε λείο ασφαλτοτάπητα, και αυτό προσέφερε φέτος το Circuit Gilles Villeneuve που είχε ασφαλτοστρωθεί εκ νέου καθ’ όλο το μήκος του.
Παράλληλα, η Mercedes είναι καλή και σε «χλωρή» πίστα, όπου η αγωνιστική γραμμή δεν έχει στρωθεί με γόμα, δηλαδή σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Αυτό ακριβώς προσέφερε το Μόντρεαλ το περασμένο Σαββατοκύριακο, λόγω της καινούργιας ασφάλτου αλλά και των συνεχών βροχοπτώσεων που «ξέπλεναν» τη γόμα από την πίστα. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά της χάραξης του Μόντρεαλ ίσως κρύβονται πίσω από την εκπληκτική εικόνα της Mercedes.
Μέχρι στιγμής φέτος, η γερμανική ομάδα έχει δυσκολευτεί να βρει τον κατάλληλο συμβιβασμό όσον αφορά την ισορροπίας μεταξύ της πρόσφυσης των δύο αξόνων του μονοθεσίου της σε αργές και γρήγορες στροφές. Αν πετύχαινε καλή ισορροπία στις αργές στροφές, είχε υπερστροφή στις γρήγορες. Παράλληλα, αν η συμπεριφορά ήταν καλύτερη στις γρήγορες στροφές, στις αργές είχε υποστροφή.
F1 George Russell (Mercedes) (2)
Ωστόσο, στην πίστα του Μόντρεαλ, οι γρήγορες στροφές λάμπουν δια της απουσίας τους. Συνεπώς, η Mercedes είχε την αποστολή να βελτιστοποιήσει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου σε μόνο ένα τύπο στροφών (αργών), χωρίς να ανησυχεί για τις γρήγορες και ξαφνικά, βρέθηκε με ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια της.
Πρόκειται για απόδειξη της συνεχούς βελτίωσης που σημειώνει αυτή τη στιγμή η Mercedes. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι εξίσου δυνατή και σε εντελώς διαφορετικές πίστες. Αυτή της Βαρκελώνης, όπου θα διεξαχθεί ο επόμενος αγώνας, το GP Ισπανίας, αποτελεί καλό βαρόμετρο της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πού θα βρεθεί εκεί η γερμανική ομάδα.