Τι κάνουμε όταν πρέπει να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο για πολλή ώρα στον ήλιο.

Μπήκαμε για τα καλά στο καλοκαίρι και οι θερμοκρασίες πιάνουν κόκκινο. Οι ημέρες με καύσωνα κάνουν την καθημερινότητά μας δύσκολη, ειδικά όταν μετακινούμαστε πολύ.

Μια από τις πιο δύσκολες ενέργειες που καλούμαστε να κάνουμε, είναι να μπούμε και να οδηγήσουμε σε ένα αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο για ώρα στον ήλιο – σκέτο καμίνι δηλαδή.

Πριν πούμε τα 5 βήματα με τα οποία η καμπίνα του αυτοκινήτου θα δροσίσει πιο γρήγορα, να θυμίσουμε πως, αν δεν μπορούμε να παρκάρουμε σε μέρος με σκιά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια ηλιοπροστασία στο εσωτερικό του παρμπρίζ η οποία δεν περιορίζει μόνο τη θερμοκρασία στο εσωτερικό, αλλά προστατεύει επίσης το τιμόνι και τον λεβιέ του κιβωτίου, έτσι ώστε να μην καίνε υπερβολικά όταν ξεκινήσουμε την οδήγηση.

5 βήματα για να κρυώσει γρήγορα η καμπίνα με το air condition
Ανοίγουμε όλα τα παράθυρα και ξεκινούμε τη διαδρομή μας όσο πιο σύντομα γίνεται, για να ανανεωθεί ο αέρας στην καμπίνα.
Μετά από 1-2 λεπτά, ενεργοποιούμε το air condition επιλέγοντας τη μικρότερη επιθυμητή θερμοκρασία, την ροή του αέρα στα πόδια και την παροχή αέρα απ’ έξω (απενεργοποιούμε την ανακύκλωση δηλαδή). Αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, ίσως έχει και μπουτόν MAX AC, όπου ενεργοποιεί αυτόματα τα παραπάνω.
Μετά από 3 λεπτά κλείνουμε όλα τα παράθυρα.
Στη συνέχεια επιλέγουμε στο air condition την ανακύκλωση του αέρα και τη ροή του αέρα. Αυτό επειδή είναι πιο εύκολο ο κλιματισμός να κρυώσει τον αέρα της καμπίνας που είναι ήδη πιο δροσερός, από τον καυτό αέρα της ατμόσφαιρας. Επιλέγουμε επίσης τη ροή του αέρα προς τα επάνω.
Αφού δροσίσει η καμπίνα, επιλέγουμε στο air condition την επιθυμητή θερμοκρασία και ροή αέρα.
Στα μεγάλα ταξίδια, καλό είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ανοίγουμε τα παράθυρα για μερικά δευτερόλεπτα, έτσι ώστε να ανανεώνεται ο αέρας στο εσωτερικό.

Δεν ξεχνάμε φυσικά να κάνουμε την προγραμματισμένη προληπτική συντήρηση του συστήματος κλιματισμού έτσι ώστε να έχει τη μέγιστη απόδοση. Επίσης, όταν οδηγούμε με πολύ υψηλές θερμοκρασίες θα πρέπει να έχουμε μαζί μας στο αυτοκίνητο ένα μπουκαλάκι νερό.