Μέχρι πέρυσι, η Ferrari είχε 50 χρόνια να στεφθεί νικήτρια στις 24 Ώρες του Le Mans, ωστόσο όταν επέστρεψε πέρυσι, κατέκτησε τη νίκη και φέτος υπερασπίστηκε το στέμμα της. Αυτή τη φορά ήταν το άλλο πλήρωμα της εργοστασιακής ομάδας, με τη Ferrari 499P #50 των Antonio Fuoco, Miguel Molina και Nicklas Nielsen να πανηγυρίζει τη νίκη.

Το 92ο Le Mans στην ιστορία ήταν συναρπαστικό, με μόλις λίγα δευτερόλεπτα να κρίνουν τις μάχες για τις πρώτες θέσεις, τη βροχή να κάνει πολλαπλές εμφανίσεις και το αυτοκίνητο ασφαλείας να ουδετεροποιεί την κατάσταση δύο φορές (για δύο και τρεις ώρες, αντίστοιχα) κατά τη διάρκεια της νύχτας. Από πέρυσι που επέστρεψε στο WEC η Ferrari έχει κερδίσει δύο αγώνες: τα δύο Le Mans. Αυτή τη φορά έδωσε σκληρή μάχη πρώτα με την Porsche και στη συνέχεια με την Toyota.

Το πλήρωμα #50 έκανε τη σωστή επιλογή στρατηγικής παραμένοντας με τα σλικ ελαστικά στην πρώτη βροχή που έπληξε την πίστα στις πρώτες ώρες, σε αντίθεση με άλλους αντιπάλους που επέλεξαν τα ελαστικά βροχής. Το ίδιο είχε κάνει και στη δεύτερη βροχή του αγώνα, και ενώ αρχικά φαινόταν ότι ήταν η λάθος επιλογή, τελικά δεν έχασε ουσιαστικό χρόνο.

Ενώ η Ferrari δεν είχε καλό ρυθμό στη νωπή πίστα το βράδυ, το πλήρωμα #50 έμεινε στο γκρουπ των ηγετών και στα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας και απέφυγε τα προβλήματα αξιοπιστίας ή τις λάθος επιλογές στρατηγικής. Τρεις ώρες πριν από το τέλος, το πλήρωμα #8 της Toyota είχε πλησιάσει σε απόσταση μερικών δέκατων του δλ., καθώς η βροχή είχε ενταθεί ξανά, και σχεδόν όλα τα πληρώματα κατευθύνθηκαν προς τα pits για ελαστικά βροχής.

Μία καθυστέρηση στο pit stop της Toyota, όταν δεν ξεβίδωνε το εμπρός δεξιό μπουλόνι, επέτρεψε στη Ferrari να πάρει άλλη μία ανάσα, πριν πέσει στην 6η θέση έπειτα από μία επαφή του #8 με την άλλη εργοστασιακή Ferrari (#51), για την οποία το πλήρωμα της Scuderia τιμωρήθηκε με ποινή 5 δλ.

Η προαναφερθείσα βροχή επέτρεψε στο άλλο πλήρωμα της Toyota, το #7 (Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez και Nyck de Vries), να αρχίσει να πλησιάζει τους κορυφαίους, παρότι λόγω ατυχήματος στις κατατακτήριες δοκιμές είχε εκκινήσει από την τελευταία θέση της κατηγορίας Hypercar.

Όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά για το πλήρωμα #51, όταν τις τελευταίες ώρες, έπειτα από ένα pit stop, η δεξιά πόρτα της 499P έμεινε ανοιχτή. Αυτό ανάγκασε τη Ferrari να κάνει ένα μη προγραμματισμένο επιπλέον pit stop, που έβγαλε το πλήρωμα εκτός συγχρονισμού.

Αυτό θα μπορούσε να έχει δώσει τέλος στις ελπίδες της Ferrari για νίκη, εάν ο Αργεντίνος Jose Maria Lopez (που κλήθηκε την τελευταία στιγμή να αντικαταστήσει τον τραυματία Mike Conway στο πληρωμα #7 της Toyota), είχε ένα τετ-α-κέ στις στροφές Dunlop μέσα στην τελευταία ώρα του αγώνα και σταμάτησε στην πίστα.

 

Αυτό ήταν καθοριστικό περιστατικό για την έκβαση του αγώνα, καθώς το πλήρωμα #50 κατάφερε να εξοικονομήσει αρκετά καύσιμα και ενέργεια για να επεκτείνει το τελευταίο του stint (με τη βοήθεια της βροχής και μερικές κίτρινες ζώνες) και να μη χρειαστεί να κάνει επιπλέον pit stop.

 

Συνεπώς, η Ferrari #50, έκοψε το νήμα πρώτη, με διαφορά μόλις 14 δλ. από την Toyota #7, με το πλήρωμα #51 (Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi, James Calado) της Ferrari να συμπληρώνει το βάθρο, έχοντας βρεθεί μακριά από τη μάχη της νίκης έως τις τελευταίες ώρες, λόγω λανθασμένης επιλογής ελαστικών στην πρώτη βροχή.

 

24h of Le Mans 2024 Porsche #6

 

Το ίδιο είχε συμβεί και στο πλήρωμα #6 της Porsche (Kevin Estre, Andre Lotterer, Laurens Vanthoor), το οποίο είδε τη γραμμή τερματισμού στην 4η θέση, όντας το καλύτερο πρωτότυπο της γερμανικής εταιρείας, ενώ το πλήρωμα παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών.

 

Το πλήρωμα #8 της Toyota (Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa), βρισκόταν στη μάχη για την πρωτοπορία από όταν άρχισε να πέφτει το σκοτάδι το Σάββατο, έως την επαφή με τη Ferrari #51 τις τελευταίες ώρες.

 

Στην 6η θέση τερμάτισε η Porsche #5 (Matt Campbell, Michael Christensen, Frederic Makowiecki) που μαχόταν για τη νίκη από την πρώτη βροχή έως την τελευταία βροχή του αγώνα, όπου έκανε λανθασμένη επιλογή και παρέμεινε για αρκετούς γύρους στην πίστα με σλικ ελαστικά, πριν αναγκαστεί να επισκεφθεί και αυτό τα pits.

 

Le Mans 24 Hours

 

Στις τελευταίες ώρες, το πλήρωμα #2 της Cadillac (Earl Bamber, Alex Palou, Alex Lynn), είχε ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική, αλλά έχασε οποιοδήποτε πλεονέκτημα θα μπορούσε να έχει, όταν ευθυγραμμίστηκε η τακτική του με όλων των υπόλοιπων στην τελευταία βροχόπτωση. Ακολούθησαν οι δύο Porsche της ιδιωτικής ομάδας της Jota (με την ομάδα να έχει συναρμολογήσει μέσα σε 36 ώρες το #12, έπειτα από ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής).

 

Η Lamborghini, που έκανε την επιστροφή της στην ανώτερη κατηγορία του Le Mans κατάφερε με το #63 (Daniil Kvyat, Mirko Bortolotti, Edoardo Mortara), να τερματίσει στη 10η θέση, εμπρός από τα δύο Peugeot, ταχύτερο εκ των οποίων ήταν το #94, με οδηγούς τους Stoffel Vandoorne, Paul Di Resta και Nico Muller, ωστόσο το 9Χ8 δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό.

 

Αμφότερα τα πρωτότυπα τόσο της BMW και της Alpine, είχαν ουσιαστικά εγκαταλείψει πριν από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, με τα γερμανικά hypercar να έχουν ατυχήματα και τα γαλλικά προβλήματα με τους κινητήρες τους.

 

Le Mans 24 Hours

 

Η ιδιωτική Ferrari #83 (Robert Kubica, Robert Shwartzman, Yifei Ye) που είχε πρωταγωνιστήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, πριν δεχθεί ποινή για πρόκληση σύγκρουσης με την BMW #15 που τερμάτισε τον αγώνα της δεύτερης. Ωστόσο το #83 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα, που έκανε τα φρένα να πάρουν φωτιά σε ένα pit stop τρεις ώρες πριν από το τέλος.

 

Στην κατηγορία LMP2, τη νίκη κατέκτησε το αμερικανικό πλήρωμα #22 της United Autosports του επικεφαλής της McLaren Racing, Zak Brown, κατέκτησε τη νίκη με οδηγούς τον Oliver Jarvis και τους πρωτοεμφανιζόμενους στον αγώνα Bijoy Garg και Nolan Siegel.

 

Στην κατηγορία LMGT3, η Porsche #91 της ομάδας Manthey EMA κατέκτησε τη νίκη με οδηγούς του Yasser Shahin, Morris Schuring και Richard Lietz, έχοντας δώσει μάχη με το πλήρωμα #31 της WRT BMW, το οποίο αποτελούν οι Augusto Farfus, Sean Gelael και Darren Leung.