Το ανανεωμένο Audi e-tron GT φτάνει τους 925 ίππους
Η Audi παρουσίασε ένα σημαντικά ανανεωμένο e-tron GT, με καινούργια εμφάνιση, αναβαθμισμένη τεχνολογία μπαταρίας και αυξημένη ιπποδύναμη. Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε τρεις μορφές: το Audi S e-tron GT, το Audi RS e-tron GT, και το κορυφαίο Audi RS e-tron GT performance, το πρωτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RS υψηλών επιδόσεων, που αποτελεί το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Audi.
Το Audi e-tron GT είναι η αμιγώς ηλεκτρική σπορ ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας από την πρεμιέρα του το 2021. Οι νέες εκδόσεις του τετράθυρου Gran Turismo βελτιώνουν σημαντικά την αυτονομία, τις επιδόσεις, τη φόρτιση και στη συμπεριφορά του.
Το Audi e-tron GT βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα J1 με την Porsche Taycan. Η Audi έχει αξιοποιήσει τις εξελίξεις που έγιναν στην πλατφόρμα εισάγοντας μια πιο πυκνή σε ισχύ μπαταρία 97 kWh (ωφέλιμα) και ελαφρύτερους, ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες.
Η θηριώδης ισχύς του RS Performance ανέρχεται σε 925 ίππους, γεγονός που του επιτρέπει να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Το στάνταρ RS δεν απέχει πολύ από αυτό, με 856 ίππους και χρόνο 0-100 χλμ./ώρα μόλις 2,8 δλ., με το εισαγωγικό S να εξακολουθεί να αποδίδει 680 ίππους και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 3,4 δευτερόλεπτα.
Τα μοντέλα RS διαθέτουν μια πρόσθετη λειτουργία Boost, η οποία μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι προσθέτει επιπλέον 95 ίππους για μέγιστες περιόδους 10 δευτερολέπτων, δημιουργώντας τις εξωπραγματικές τιμές ισχύος.
Η Audi κατάφερε επίσης να βελτιώσει την απόδοση του e-tron GT, με εκτιμώμενη αυτονομία που αγγίζει τα 609 χλμ. στην πιο αποδοτική του μορφή, μέσω και της αύξησης της αναγεννητικής πέδησης από 290 σε 400 kW. Υπήρξαν επίσης σημαντικές αλλαγές στην ισχύ φόρτισης, η οποία αυξήθηκε έως τα 320 kW, κάνοντας εφικτή την πλήρωση της μπαταρίας από 10-80% σε μόλις 18 λεπτά.
Στάνταρ σε όλα τα μοντέλα e-tron GT είναι ένα νέο σύστημα αερανάρτησης που διαθέτει ελατήρια αέρα διπλού θαλάμου και αμορτισέρ διπλής βαλβίδας. Η νέα διάταξη διευρύνει τις δυνατότητες μεταξύ μιας μαλακής και άνετης ρύθμισης στη λειτουργία comfort, με πιο αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος στη λειτουργία sport.
Διατίθεται επίσης το προαιρετικό σύστημα Active Ride, το οποίο χρησιμοποιεί πλήρως ενεργά αμορτισέρ και τα ίδια ελατήρια αέρα για τον πλήρη έλεγχο της κλίσης του αμαξώματος σε στροφές και επιταχύνσεις/φρεναρίσματα. Αυτό μπορεί να ανασηκώσει το αυτοκίνητο για πιο εύκολη είσοδο και έξοδο από αυτό, καθώς και να αντισταθμίζει ενεργά την κλίση στην είσοδο και έξοδο κλειστών στροφών. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται κυρίως για τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης, ωστόσο, επιτρέποντας την πλήρη κατάργηση των αντιστρεπτικών ράβδων, καθιστά κάθε τροχό εντελώς ανεξάρτητο.
Το εισαγωγικό μοντέλο S θα διαθέτει στάνταρ ατσάλινα φρένα, ενώ τα μοντέλα RS θα διαθέτουν αναβαθμισμένους δίσκους με επικάλυψη σιλικόνης που μπορούν να αποβάλλουν καλύτερα τη θερμότητα. Προαιρετικά, διατίθενται κεραμικά φρένα με δαγκάνες 10 εμβόλων σε ασημί ή κόκκινο χρώμα.
Διαφορετικές επιλογές προφυλακτήρων προσφέρονται για κάθε έκδοση, ενώ τα μοντέλα RS έχουν διαφορετική γρίλια εμπρός, διαφορετικό διαχύτη, ενώ η διάμετρος των τροχών αυξάνεται στις 21”. Nέα χρώματα είναι διαθέσιμα για το εσωτερικό και το εξωτερικό, συν αναβαθμίσεις στην υπάρχουσα κεντρική οθόνη αφής 10,1” και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του virtual cockpit, o οποίος φέρει το καινούργιο τιμόνι της Audi, το οποίο θα χρησιμοποιείται σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα RS.
Στη Γερμανία, οι τιμές του Audi e-tron GT ξεκινούν από 126.000 ευρώ για το εισαγωγικό S και φτάνουν τα 160.500 ευρώ για το κορυφαίο RS Performance.
Το Audi e-tron GT είναι η αμιγώς ηλεκτρική σπορ ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας από την πρεμιέρα του το 2021. Οι νέες εκδόσεις του τετράθυρου Gran Turismo βελτιώνουν σημαντικά την αυτονομία, τις επιδόσεις, τη φόρτιση και στη συμπεριφορά του.
Το Audi e-tron GT βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα J1 με την Porsche Taycan. Η Audi έχει αξιοποιήσει τις εξελίξεις που έγιναν στην πλατφόρμα εισάγοντας μια πιο πυκνή σε ισχύ μπαταρία 97 kWh (ωφέλιμα) και ελαφρύτερους, ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες.
Η θηριώδης ισχύς του RS Performance ανέρχεται σε 925 ίππους, γεγονός που του επιτρέπει να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Το στάνταρ RS δεν απέχει πολύ από αυτό, με 856 ίππους και χρόνο 0-100 χλμ./ώρα μόλις 2,8 δλ., με το εισαγωγικό S να εξακολουθεί να αποδίδει 680 ίππους και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 3,4 δευτερόλεπτα.
Τα μοντέλα RS διαθέτουν μια πρόσθετη λειτουργία Boost, η οποία μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι προσθέτει επιπλέον 95 ίππους για μέγιστες περιόδους 10 δευτερολέπτων, δημιουργώντας τις εξωπραγματικές τιμές ισχύος.
Η Audi κατάφερε επίσης να βελτιώσει την απόδοση του e-tron GT, με εκτιμώμενη αυτονομία που αγγίζει τα 609 χλμ. στην πιο αποδοτική του μορφή, μέσω και της αύξησης της αναγεννητικής πέδησης από 290 σε 400 kW. Υπήρξαν επίσης σημαντικές αλλαγές στην ισχύ φόρτισης, η οποία αυξήθηκε έως τα 320 kW, κάνοντας εφικτή την πλήρωση της μπαταρίας από 10-80% σε μόλις 18 λεπτά.
Στάνταρ σε όλα τα μοντέλα e-tron GT είναι ένα νέο σύστημα αερανάρτησης που διαθέτει ελατήρια αέρα διπλού θαλάμου και αμορτισέρ διπλής βαλβίδας. Η νέα διάταξη διευρύνει τις δυνατότητες μεταξύ μιας μαλακής και άνετης ρύθμισης στη λειτουργία comfort, με πιο αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος στη λειτουργία sport.
Διατίθεται επίσης το προαιρετικό σύστημα Active Ride, το οποίο χρησιμοποιεί πλήρως ενεργά αμορτισέρ και τα ίδια ελατήρια αέρα για τον πλήρη έλεγχο της κλίσης του αμαξώματος σε στροφές και επιταχύνσεις/φρεναρίσματα. Αυτό μπορεί να ανασηκώσει το αυτοκίνητο για πιο εύκολη είσοδο και έξοδο από αυτό, καθώς και να αντισταθμίζει ενεργά την κλίση στην είσοδο και έξοδο κλειστών στροφών. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται κυρίως για τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης, ωστόσο, επιτρέποντας την πλήρη κατάργηση των αντιστρεπτικών ράβδων, καθιστά κάθε τροχό εντελώς ανεξάρτητο.
Το εισαγωγικό μοντέλο S θα διαθέτει στάνταρ ατσάλινα φρένα, ενώ τα μοντέλα RS θα διαθέτουν αναβαθμισμένους δίσκους με επικάλυψη σιλικόνης που μπορούν να αποβάλλουν καλύτερα τη θερμότητα. Προαιρετικά, διατίθενται κεραμικά φρένα με δαγκάνες 10 εμβόλων σε ασημί ή κόκκινο χρώμα.
Διαφορετικές επιλογές προφυλακτήρων προσφέρονται για κάθε έκδοση, ενώ τα μοντέλα RS έχουν διαφορετική γρίλια εμπρός, διαφορετικό διαχύτη, ενώ η διάμετρος των τροχών αυξάνεται στις 21”. Nέα χρώματα είναι διαθέσιμα για το εσωτερικό και το εξωτερικό, συν αναβαθμίσεις στην υπάρχουσα κεντρική οθόνη αφής 10,1” και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του virtual cockpit, o οποίος φέρει το καινούργιο τιμόνι της Audi, το οποίο θα χρησιμοποιείται σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα RS.
Στη Γερμανία, οι τιμές του Audi e-tron GT ξεκινούν από 126.000 ευρώ για το εισαγωγικό S και φτάνουν τα 160.500 ευρώ για το κορυφαίο RS Performance.