H νέα BMW X3 εστιάζει στους υβριδικούς κινητήρες
H ολοκαίνουργια BMW X3 διαθέτει νέα εμφάνιση και τεχνολογία αιχμής, αλλά το premium SUV δεν θα κυκλοφορήσει σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή, εν αναμονή της Neue Klasse
Το μεσαίου μεγέθους premium SUV της BMW, η X3, έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλής και τώρα εισέρχεται στην 4η γενιά της, με πλήρη ανασχεδιασμό, για να δεχθεί αποκλειστικά υβριδικά συστήματα κίνησης. Συνεπώς, η αμιγώς ηλεκτρική iX3 δεν αποτελεί πλέον μέρος της γκάμας του μοντέλου. Αυτό θα αφήσει χώρο για την επικείμενη Neue Klasse σε μορφή SUV, που αναμένεται να παρουσιαστεί του χρόνου.
Η νέα X3 θα προσφέρεται αρχικά με τέσσερις επιλογές κινητήρων, ξεκινώντας με την xDrive20, που διαθέτει μία 2λιτρη υπερτροφοδοτούμενη 4κύλινδρη βενζινοκίνητη μονάδα με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Αυτή αποδίδει 208 ίππους και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., με συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 6,9 – 7,6 λτ./100 χλμ.
Σε αντίθεση με την πρόσφατα ανανεωμένη Σειρά 3, η BMW θα εξακολουθεί να προσφέρει ένα πετρελαιοκίνητο σύστημα για την X3. Η xDrive20d διαθέτει μια ήπια υβριδική 2λιτρη μονάδα diesel με απόδοση 197 ίππων και φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,7 δλ., με κατανάλωση 5,8 – 6,6 λτ./100 χλμ. σε μικτό κύκλο. Η BMW θα προσθέσει έναν 6κύλινδρο εν σειρά diesel κινητήρα στη γκάμα της X3 το 2025.
Επάνω από αυτές τοποθετείται η σημαντικά αναβαθμισμένη plug-in υβριδική xDrive30e, η οποία συνδυάζει έναν 2λιτρο 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα με μια μπαταρία 22,3 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 299 ίππους, αλλά το κύριο στοιχείο εδώ είναι η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 90 χλμ.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η M50 xDrive η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο M Performance. Η μονάδα twin-turbo «B58» της M50 συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα και έχει βελτιωθεί ώστε να αποδίδει 398 ίππους, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ.
Η M50 αποκτά επίσης μερικές επιπλέον αναβαθμίσεις, όπως μεγαλύτερα φρένα και διαφορικό M Sport, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, καθώς και ζάντες 20 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό. Η BMW αναμένεται να αποκαλύψει και μια νέα X3 M Competition, αλλά είναι πιθανό να αργήσει άλλα δύο χρόνια.
Όλες οι κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic, το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι. Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται επίσης από την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ισχύος μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.
Όλα τα μοντέλα διαθέτουν στάνταρ σπειροειδή ελατήρια και παθητικά αμορτισέρ, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Δεν υπάρχει όμως επιλογή αερανάρτησης ή τετραδιεύθυνσης. Έχοντας εστιάσει αποκλειστικά στους θερμικούς κινητήρες, το πλαίσιο έχει βελτιστοποιηθεί για να διατηρήσει το βάρος σε λογικά πλαίσια: η ελαφρύτερη εκδοχή ζυγίζει 1.855 κιλά, ενώ η plug-in υβριδική έκδοση σταματά τη ζυγαριά στα 2.065 κ.
Ο σχεδιασμός της X3 συνδυάζει ιστορικά χαρακτηριστικά της BMW, μαζί με το πιο σμιλευμένο αμάξωμα μοντέλων όπως οι SUV iX. Ο σχεδιασμός της μάσκας νεφρών είναι πιο συγκρατημένος από ό,τι σε πολλά από τα πρόσφατα μοντέλα της BMW, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα είναι πιο κομψά.
Το πίσω μέρος απομακρύνεται περισσότερο από την τρέχουσα γενιά, με μία σμιλευμένη θύρα χώρου αποσκευών. Ανάλογα με τις προδιαγραφές, η BMW θα προσφέρει ζάντες από 18” έως 21”. Το αμάξωμα δεν έχει μεγαλώσει πολύ σε διαστάσεις, καθώς είναι μόλις 34 χλστ. μακρύτερο, για να φτάσει τα 4,755 μ. μήκος και 29 χλστ. φαρδύτερο, με πλάτος 1,92 μ. Η X3 κάθεται πλέον 25 χλστ. χαμηλότερα.
H καμπίνα αντιπροσωπεύει μια πολύ μεγαλύτερη απόκλιση όσον αφορά τη σχεδίαση, τα υλικά και την τεχνολογία. Στο ταμπλό κυριαρχεί μια μεγάλη κυρτή οθόνη που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″ και την κεντρική οθόνη αφής 14,9″. Όλα τα μοντέλα θα διαθέτουν επίσης το ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα OS 9 της BMW, καθώς και το τελευταίας γενιάς στερεοφωνικό σύστημα Harman Kardon. Κάτω από την κεντρική οθόνη, η BMW έχει τοποθετήσει το φωτιζόμενο πάνελ αφής από τη νέα Σειρά 5, με μερικά βασικά χειριστήρια. Αλλά πέραν από αυτό, υπάρχουν ελάχιστα φυσικά κουμπιά στο ίδιο το ταμπλό.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 570 λίτρα και επεκτείνεται σε 1.700 λτ. με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη. Ωστόσο, ο χώρος αυτός μειώνεται σε 460 λίτρα (ή 1.600 λίτρα) για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Ανάλογα με το σύστημα κίνησης, η νέα X3 έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 2.500 κ.
Η νέα X3 θα προσφέρεται αρχικά με τέσσερις επιλογές κινητήρων, ξεκινώντας με την xDrive20, που διαθέτει μία 2λιτρη υπερτροφοδοτούμενη 4κύλινδρη βενζινοκίνητη μονάδα με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Αυτή αποδίδει 208 ίππους και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., με συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 6,9 – 7,6 λτ./100 χλμ.
Σε αντίθεση με την πρόσφατα ανανεωμένη Σειρά 3, η BMW θα εξακολουθεί να προσφέρει ένα πετρελαιοκίνητο σύστημα για την X3. Η xDrive20d διαθέτει μια ήπια υβριδική 2λιτρη μονάδα diesel με απόδοση 197 ίππων και φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,7 δλ., με κατανάλωση 5,8 – 6,6 λτ./100 χλμ. σε μικτό κύκλο. Η BMW θα προσθέσει έναν 6κύλινδρο εν σειρά diesel κινητήρα στη γκάμα της X3 το 2025.
Επάνω από αυτές τοποθετείται η σημαντικά αναβαθμισμένη plug-in υβριδική xDrive30e, η οποία συνδυάζει έναν 2λιτρο 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα με μια μπαταρία 22,3 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 299 ίππους, αλλά το κύριο στοιχείο εδώ είναι η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 90 χλμ.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η M50 xDrive η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο M Performance. Η μονάδα twin-turbo «B58» της M50 συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα και έχει βελτιωθεί ώστε να αποδίδει 398 ίππους, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ.
Η M50 αποκτά επίσης μερικές επιπλέον αναβαθμίσεις, όπως μεγαλύτερα φρένα και διαφορικό M Sport, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, καθώς και ζάντες 20 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό. Η BMW αναμένεται να αποκαλύψει και μια νέα X3 M Competition, αλλά είναι πιθανό να αργήσει άλλα δύο χρόνια.
Όλες οι κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic, το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι. Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται επίσης από την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ισχύος μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.
Όλα τα μοντέλα διαθέτουν στάνταρ σπειροειδή ελατήρια και παθητικά αμορτισέρ, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Δεν υπάρχει όμως επιλογή αερανάρτησης ή τετραδιεύθυνσης. Έχοντας εστιάσει αποκλειστικά στους θερμικούς κινητήρες, το πλαίσιο έχει βελτιστοποιηθεί για να διατηρήσει το βάρος σε λογικά πλαίσια: η ελαφρύτερη εκδοχή ζυγίζει 1.855 κιλά, ενώ η plug-in υβριδική έκδοση σταματά τη ζυγαριά στα 2.065 κ.
Ο σχεδιασμός της X3 συνδυάζει ιστορικά χαρακτηριστικά της BMW, μαζί με το πιο σμιλευμένο αμάξωμα μοντέλων όπως οι SUV iX. Ο σχεδιασμός της μάσκας νεφρών είναι πιο συγκρατημένος από ό,τι σε πολλά από τα πρόσφατα μοντέλα της BMW, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα είναι πιο κομψά.
Το πίσω μέρος απομακρύνεται περισσότερο από την τρέχουσα γενιά, με μία σμιλευμένη θύρα χώρου αποσκευών. Ανάλογα με τις προδιαγραφές, η BMW θα προσφέρει ζάντες από 18” έως 21”. Το αμάξωμα δεν έχει μεγαλώσει πολύ σε διαστάσεις, καθώς είναι μόλις 34 χλστ. μακρύτερο, για να φτάσει τα 4,755 μ. μήκος και 29 χλστ. φαρδύτερο, με πλάτος 1,92 μ. Η X3 κάθεται πλέον 25 χλστ. χαμηλότερα.
H καμπίνα αντιπροσωπεύει μια πολύ μεγαλύτερη απόκλιση όσον αφορά τη σχεδίαση, τα υλικά και την τεχνολογία. Στο ταμπλό κυριαρχεί μια μεγάλη κυρτή οθόνη που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″ και την κεντρική οθόνη αφής 14,9″. Όλα τα μοντέλα θα διαθέτουν επίσης το ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα OS 9 της BMW, καθώς και το τελευταίας γενιάς στερεοφωνικό σύστημα Harman Kardon. Κάτω από την κεντρική οθόνη, η BMW έχει τοποθετήσει το φωτιζόμενο πάνελ αφής από τη νέα Σειρά 5, με μερικά βασικά χειριστήρια. Αλλά πέραν από αυτό, υπάρχουν ελάχιστα φυσικά κουμπιά στο ίδιο το ταμπλό.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 570 λίτρα και επεκτείνεται σε 1.700 λτ. με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη. Ωστόσο, ο χώρος αυτός μειώνεται σε 460 λίτρα (ή 1.600 λίτρα) για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Ανάλογα με το σύστημα κίνησης, η νέα X3 έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 2.500 κ.