Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό αυτόνομο όχημα
Το πρώτο ελληνικό αυτόνομο όχημα είναι έτοιμο για να βγει στους δημόσιους δρόμους. Κατασκευάστηκε από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης-ΝΠΙΔ (ή αλλιώς ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ), το οποίο υποστηρίζει πως «είναι έξυπνο, ασφαλές και κυρίως ανεξάρτητο».
Το αυτοκίνητο με το οποίο ξεκίνησε το ινστιτούτο ήταν η αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E. Στη συνέχεια εγκατέστησε 12 αισθητήρες στην οροφή, έναν μπροστά και 23 κεραίες τηλεπικοινωνιών.
Όλες μαζί τροφοδοτούν με δεδομένα τον κεντρικό υπολογιστή του οχήματος, ο οποίος τα επεξεργάζεται με την χρήση ειδικού λογισμικού. Αφού αποφασίσει τι θα πρέπει να κάνει, στέλνει εντολή στα μοτέρ τα οποία είναι συνδεδεμένα με το γκάζι, το φρένο, το τιμόνι και τις ταχύτητες, κινώντας το όχημα.
Το ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ κάνει λόγο πως το αυτόνομο όχημα συμπεριφέρεται ως ένας «πολύ καλός οδηγός», ενώ μπορεί θεωρητικά να αναπτύξει ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα.
Ωστόσο για νομικούς λόγους και για λόγους ασφαλείας, η ταχύτητα περιορίζεται στα 25 χλμ./ώρα.
Ταυτόχρονα, παραμένει το ίδιο ασφαλές με τα συμβατικά οχήματα, με τον διευθυντή του ΙΜΕΤ και αντιπρόεδρο του ΕΚΕΤΑ, Δρ. Ευάγγελο Μπεκιάρη να εκτιμά πως με αυτή τη τεχνολογία «τα ατυχήματα θα μειωθούν στο 1/10 από ό,τι είναι σήμερα», γιατί υπακούει απαρέγκλιτα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ είναι ο κύριος ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα, κι από τους σημαντικότερους και πλέον αναγνωρισμένους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας πανευρωπαϊκά. Η πλήρως αυτόνομη Ford Mustang Mach-E θα κάνει την πρώτη του βόλτα σε δρόμο των Τρικάλων, μέσα στις επόμενες ημέρες.
Το αυτοκίνητο με το οποίο ξεκίνησε το ινστιτούτο ήταν η αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E. Στη συνέχεια εγκατέστησε 12 αισθητήρες στην οροφή, έναν μπροστά και 23 κεραίες τηλεπικοινωνιών.
Όλες μαζί τροφοδοτούν με δεδομένα τον κεντρικό υπολογιστή του οχήματος, ο οποίος τα επεξεργάζεται με την χρήση ειδικού λογισμικού. Αφού αποφασίσει τι θα πρέπει να κάνει, στέλνει εντολή στα μοτέρ τα οποία είναι συνδεδεμένα με το γκάζι, το φρένο, το τιμόνι και τις ταχύτητες, κινώντας το όχημα.
Το ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ κάνει λόγο πως το αυτόνομο όχημα συμπεριφέρεται ως ένας «πολύ καλός οδηγός», ενώ μπορεί θεωρητικά να αναπτύξει ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα.
Ωστόσο για νομικούς λόγους και για λόγους ασφαλείας, η ταχύτητα περιορίζεται στα 25 χλμ./ώρα.
Ταυτόχρονα, παραμένει το ίδιο ασφαλές με τα συμβατικά οχήματα, με τον διευθυντή του ΙΜΕΤ και αντιπρόεδρο του ΕΚΕΤΑ, Δρ. Ευάγγελο Μπεκιάρη να εκτιμά πως με αυτή τη τεχνολογία «τα ατυχήματα θα μειωθούν στο 1/10 από ό,τι είναι σήμερα», γιατί υπακούει απαρέγκλιτα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ είναι ο κύριος ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα, κι από τους σημαντικότερους και πλέον αναγνωρισμένους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας πανευρωπαϊκά. Η πλήρως αυτόνομη Ford Mustang Mach-E θα κάνει την πρώτη του βόλτα σε δρόμο των Τρικάλων, μέσα στις επόμενες ημέρες.