Ο Max Verstappen δεν απειλήθηκε εντέλει στην πορεία του προς τη νίκη στο Grand Prix Ισπανίας της Formula 1 από τον poleman Lando Norris με τη McLaren. Η Red Bull είχε αποφασίσει να θυσιάσει την απόδοση στην εκκίνηση για να διατηρήσει ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας για το τέλος του αγώνα, που ίσως αποδείχθηκε εξίσου κρίσιμο όσο και η κακή εκκίνηση του Norris.

Η εκκίνηση έκρινε σε πολύ μεγάλο βαθμό το GP Ισπανίας, καθώς αν ο Norris δεν είχε κολλήσει πίσω από τη Mercedes του George Russell στο πρώτο stint, δεν θα είχε χάσει το έδαφος 4 δλ. που πάσχιζε να ανακτήσει στο τέλος του αγώνα.

Ο Norris επικεντρώθηκε πολύ στην υπεράσπιση της θέσης του από τον Verstappen έπειτα από υπερβολικό σπινάρισμα στη δεύτερη φάση της εκκίνησης, και αυτό επέτρεψε στον Russell να εκμεταλλευτεί το slipstream τους και να περάσει επικεφαλής από την εξωτερική στην πρώτη στροφή. Εκεί, ο Norris αναγκάστηκε να υποχωρήσει, για να αποφύγει οποιαδήποτε επαφή και έχασε και τη 2η θέση από τον Verstappen.

Στη συνέχεια, ενώ ο Verstappen κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Russell άμεσα, ο Norris έμεινε κολλημένος πίσω από τη Mercedes (που επωφελήθηκε από το slipstream της Red Bull), για όλο το πρώτο stint. Τα 4 δλ. που έχασε σε αυτό το κομμάτι του αγώνα ο Norris ήταν αυτά που έδωσαν στον Verstappen την απόσταση ασφαλείας που χρειαζόταν για να αποφύγει τη μάχη μεταξύ τους στα τελικά στάδια του αγώνα και να οδεύσει προς την 3η συνεχόμενη νίκη του στο GP Ισπανίας, όπου το 2016 είχε κατακτήσει την πρώτη του.

Ο Verstappen ισχυρίστηκε στον ασύρματο ότι δεν είχε το καλύτερο μονοθέσιο στη Βαρκελώνη και είναι εμφανές ότι η McLaren κάνει δύσκολη την κατάκτηση νικών, αλλά ο Ολλανδός ιδρώνει για να κερδίσει, καθώς αναγκάστηκε να πιέσει στο όριο τόσο στα αρχικά όσο και στα τελικά στάδια του αγώνα. Ο Verstappen ανέφερε επίσης ότι η McLaren φαίνεται να έχει καλύτερη διαχείριση ελαστικών στο τέλος των stint, καθώς επιλέγουν να πιέζουν λιγότερη στην αρχή τους.

Ο Norris έκανε έναν εντυπωσιακό αγώνα, καθώς επέλεξε να επεκτείνει το 1ο stint του και να πέσει έως την 5η θέση, για να εξασφαλίσει πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος και αναγκάστηκε να προσπεράσει τρία ανταγωνιστικά μονοθέσια στο δεύτερο stint για να επιστρέψει στη 2η θέση και είχε μία θεαματική μάχη με τον Russell.

Στον ασύρματο, ο Norris που είχε σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο, ανέφερε ότι θα έπρεπε να έχει κερδίσει τον αγώνα σήμερα, αλλά τα έκανε θάλασσα στην εκκίνηση καθώς το μονοθέσιο της McLaren ήταν πολύ καλό.

Ο Lewis Hamilton κέρδισε την εσωτερική μάχη της Mercedes, με καλύτερη επιλογή ελαστικών για το τελικό stint, για να ανέβει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. O Βρετανός ανέφερε ότι είχε κακή εκκίνηση και έχασε χρόνο παλεύοντας με τις Ferrari στον πρώτο γύρο. Ο Hamilton έδωσε μία σκληρή μάχη με τον Carlos Sainz, όπου είχαν επαφή, αλλά ο Ισπανός δεν θα πρέπει να έχει παράπονο, καθώς το προσπέρασμα του Βρετανού ήταν καθαρό.

Ο Russell, έχοντας τεθεί επικεφαλής στην πρώτη στροφή, κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Norris για το πρώτο stint και επέλεξε να κάνει νωρίτερα τα pit stop του, σε μία προσπάθεια να παλέψει με τη McLaren. Αφότου ο Norris τον προσπέρασε ξανά τον Russell, o οδηγός της Mercedes χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα για το τελικό stint 30 γύρων, αλλά ήταν εμφανές ότι αυτά τα ελαστικά δεν παρείχαν επαρκή πρόσφυση. Έτσι, ο Russell έχασε την 3η θέση από τον team-mate του, Hamilton, που επέλεξε τη μαλακή γόμα για το τελικό stint, όπως ήταν πάντα η πρόθεσή του, σύμφωνα με τα σχόλιά του.

Ωστόσο, ο Russell κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Charles Leclerc, σε μία απογοητευτική ημέρα για τη Ferrari, που δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τη Mercedes, παρά το εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων του οποίου την παρουσίαση επέσπευσε για αυτό τον αγώνα. Οι δύο οδηγοί της Scuderia είχαν μία μικρή επαφή μεταξύ τους όταν ο Sainz προσπέρασε τον Leclerc. Η Ferrari επέλεξε τη σκληρή γόμα για το τελικό stint του Ισπανού, αλλά δεν επανέλαβε το ίδιο λάθος με τον Leclerc, ο οποίος, έχοντας επεκτείνει τα πρώτα stint του, επέστρεψε με τη μαλακή γόμα στην 5η θέση και προσπάθησε να πιέσει τον Russell, χωρίς να καταφέρει να του επιτεθεί.

Στην 7η θέση τερμάτισε ο Oscar Piastri, έχοντας προσπεράσει στα τελικά στάδια τον Sergio Perez και τις Alpine, αλλά το αποτέλεσμά του κρίθηκε από την κακή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, με το λάθος που τον περιόρισε στην 9η θέση. Στο τέλος του αγώνα, ο Αυστραλός πλησίασε στα 2,7 δλ. τον Sainz, αλλά δήλωσε ότι ήταν ένα πολύ κακό Σαββατοκύριακο για τον ίδιο. Στους τελευταίους γύρους, το εμπόδιο των Alpine κατάφερε να ξεπεράσει και o Perez, o οποίος εκκίνησε από την 11η θέση και κατέληξε 8ος έχοντας υιοθετήσει στρατηγική 3 pit stop, έναντι 2 όλων των υπόλοιπων στην πρώτη δεκάδα.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο Alpine, σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για τη γαλλική ομάδα σε μία πολύ προκλητική πίστα, που αποτελεί πολύ καλό κριτή της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων, γεγονός που μπορεί να ενθαρρύνει το στρατόπεδο του Enstone. Παρότι ο Pierre Gasly είχε ένα αργό pit stop που τον έριξε πίσω από τον Esteban Ocon, κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τον team-mate του. O Gasly έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, διατηρώντας πίσω του ταχύτερα μονοθέσια όπως η McLaren του Piastri στο πρώτο stint.

Χρονικό αγώνα
Όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή γόμα, αλλά ο Verstappen διατήρησε για αργότερα το φρέσκο σετ που είχε. Ο Norris έκανε καλό «πέταγμα» αρχικά αλλά είχε υπερβολικό σπινάρισμα στη δεύτερη φάση της εκκίνησης και στη συνέχεια στρίμωξε προς το γρασίδι τον Verstappen, που τον είχε φτάσει. Ωστόσο, ο Russell, έχοντας εκμεταλλευτεί το slipstream και των δύο, και με τον Norris να έχει αφήσει ανοιχτή την αγωνιστική γραμμή, η Mercedes κατάφερε να τεθεί επικεφαλής από την εξωτερική.

Ο Norris επέλεξε να φρενάρει πρώτος για την πρώτη στροφή, για να αποφύγει οποιαδήποτε επαφή, και αυτό επέτρεψε και στον Verstappen να περάσει μπροστά από την εσωτερική. Ο Verstappen κατάφερε να προσπεράσει στον 3ο γύρο τον Russell με τη βοήθεια DRS. Ο Βρετανός προσπάθησε να καλύψει την εσωτερική, αλλά ο Verstappen ήταν τόσο ταχύτερος, που πέρασε από την εξωτερική.

Ο Sainz κατάφερε να προσπεράσει τον Leclerc στο ίδιο σημείο από την εξωτερική, αλλά οι δύο Ferrari είχαν επαφή μεταξύ τους, ενώ ο Ισπανός ήταν καθαρά μπροστά, αλλά ο Leclerc δεν ήταν πρόθυμος να υποχωρήσει. Ο Μονεγάσκος δεν ήταν ευχαριστημένος, καθώς υπήρχε συνεννόηση πριν από τον αγώνα ότι οι οδηγοί θα διαχειρίζονταν τα ελαστικά στους πρώτους γύρους. Ο Russell δήλωσε ότι πίεζε περισσότερο από τους αντιπάλους του γιανα διατηρήσει πίσω του ένα τρενάκι από μονοθέσια, με τους Norris, Hamilton, Sainz και Leclerc να βρίσκονται όλοι εντός 1 δλ. ο ένας από τον άλλο.

Ο Norris ανέφερε στον ασύρματο στο 10ο γύρο ότι δεν είχε τη δυνατότητα να περάσει τον Russell λόγω του διαταραγμένου αέρα που άφηνε πίσω της η Mercedes, αλλά και το slipstream που έπερνε η Mercedes από τον Verstappen ήταν σημαντικό. Στο μεταξύ, ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 2,5 δλ., αλλά τρεις γύρους αργότερα είχε μία στιγμή πλαγιολίσθησης στην ταχύτατη στροφή 7, η οποία θα μπορούσε να του είχε κοστίσει ακριβά. Ήδη είχαν ξεκινήσει τα pit stop στις πιο πίσω θέσεις.

Η McLaren προσπάθησε να κάνει μία «προσποίηση» στον ασύρματο ότι ο Norris θα εισερχόταν στα pits, η οποία δεν έπιασε άμεσα. Στο πρώτο του pit stop, o Gasly, που έκανε πολύ καλή δουλειά διατηρώντας πίσω του τον Piastri, είχε ένα πολύ αργό pit stop, επειδή δεν βίδωνε το πίσω δεξιά μπουλόνι και ο Γάλλος κατέληξε πίσω από τον team-mate του, Ocon. Στον επόμενο γύρο, οι Russell και Sainz εισήλθαν στα pits. H τοποθέτηση πίσω δεξιού ελαστικού στη Mercedes καθυστέρησε και αυτό επέτρεψε στον Sainz να κολλήσει πίσω από τον Russell. Με τον Hamilton να εισέρχεται στα pits στον επόμενο γύρο, ο 7 φορές Πρωταθλητής κατέληξε πίσω από τον Ισπανό οδηγό της Ferrari.

O Verstappen είχε απομακρυνθεί 5 δλ., αλλά ο Norris είχε αρχίσει να μειώνει τη διαφορά, καθώς η McLaren επέλεξε να μην απαντήσει στο pit stop του Russell, ενώ ο Sainz είχε μία πολύ ωραία μάχη με τον Hamilton, ο οποίος εντέλει κατάφερε να προσπεράσει στο 19ο γύρο τη Ferrari. O Sainz δεν υπερασπίστηκε αρκετά σθεναρά την εσωτερική και ο Hamilton κατάφερε να βουτήξει εκεί. Ο Ισπανός στρίμωξε τη Mercedes στο kerb, το γερμανικό μονοθέσιο αποσταθεροποιήθηκε και προκάλεσε μία μικρή επαφή με τη Ferrari, σε μία σκληρή αλλά δίκαιη κίνηση από την πλευρά του Hamilton.

Ο Norris έχανε χρόνο και θεωρητικές θέσεις παραμένοντας με τα παλιά ελαστικά, μία θυσία που έκανε για να κερδίσει πλεονέκ
τημα πιο φρέσκων ελαστικών στο τέλος του αγώνα, ενώ ο Verstappen κατάφερε να «ξεφορτωθεί» εύκολα το εμπόδιο του Piastri που δεν είχε επισκεφθεί ακόμα τα pits. Ο Norris εισήλθε στα pits στο τέλος του 23ου γύρου και επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση (που έγινε 5η, στον επόμενο γύρο, όταν και ο Leclerc επισκέφθηκε τα pits), πίσω από τον Sainz, έχοντας «κερδίσει» 6 γύρους ζωής ελαστικών.

O Norris είχε βρεθεί 11,3 δλ. πίσω από τον Verstappen, αλλά η διαφορά έπεσε κάτω από τα 10 δλ. καθώς ο Βρετανός άρχισε να πιέζει τον Sainz, τον οποίο προσπέρασε με ευκολία στον 27ο γύρο με DRS. Στον επόμενο γύρο, το ίδιο έκανε και ο Piastri με τον Perez για την 9η θέση, με το Μεξικανό να μη δείχνει ανταγωνιστικός με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας, καθώς δεν πίεζε τις Alpine.
Ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι τα ελαστικά του είχαν ακανόνιστη συμπεριφορά, αλλά αυτό ενδέχεται να οφείλονταν στις έντονες πνοές ανέμου. Ο Norris είχε φτάσει τον Hamilton, ο οποίος υπό την πίεση του συμπατριώτη του βγήκε εκτός ορίων πίστας δύο φορές σε δύο γύρους. Ο Norris πέρασε στον 32ο γύρο, με τον Hamilton να μην αμύνεται καν. Οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες από αυτό που είχαν προβλέψει οι ομάδες, αλλά η συννεφιά έριξε σύντομα τη θερμοκρασία από τους 43 στους 41 βαθμούς Κελσίου. O Piastri κατάφερε να περάσει και τις δύο Alpine και βρέθηκε 11,5 δλ. πίσω από το Leclerc.

Ο Russell, που δεν είχε προσφέρει DRS στον team-mate του, βρέθηκε υπό την πίεση του Norris πολύ σύντομα. Στον 35ο γύρο, ο Russell αμύνθηκε επί του Norris, αλλά γλίστρησε στην πρώτη στροφή. Ο Norris κατάφερε να περάσει για λίγο μπροστά, πριν ο Russell αντεπιτεθεί από την εξωτερική στην 4. Ωστόσο ο Norris κατάφερε να αλλάξει στην εσωτερική για την 6 και να περάσει μπροστά στην πιο ωραία μάχη του αγώνα, και να βρεθεί 9,3 δλ. πίσω από τον Verstappen, μία διαφορά την οποία άρχισε να μειώνει άμεσα, καθώς ο Verstappen συνάντησε πιο αργούς συνδυασμούς, που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω.
Στο τέλος του επόμενου γύρου, οι Russell και Sainz εισήλθαν στα pits για τη σκληρή γόμα έως το τέλος του αγώνα, δηλαδή για 30 γύρους. Με 25 γύρους να απομένουν, ο Norris είχε μειώσει τη διαφορά από τον Verstappen στα 6 δλ., έχοντας αντιμετωπίσει και αυτός τα «ντουμπλαρισμένα» μονοθέσια. Ο Russell ανέφερε ότι τα σκληρά ελαστικά δεν είχαν καλή αίσθηση, καθώς είχαν ήδη αρχίσει να πλαγιολισθαίνουν. Στο τέλος του 43ου γύρου, ο Hamilton εισήλθε στα pits για τη μαλακή γόμα, και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Sainz.

Στη μάχη της κορυφής, ο Norris είχε πλησιάσει στα 4,4 δλ. όταν ο Verstappen κλήθηκε στα pits για να πάρει το φρέσκο σετ μαλακής γόμας που είχε διαφυλάξει για τους τελευταίους 22 γύρους. Ο Norris αύξησε το ρυθμό του πριν από το δικό του pit stop για να καλύψει τη διαφορά, ενώ o Hamilton πίεζε τον Sainz, με πιο φρέσκα και δύο επίπεδα πιο μαλακά ελαστικά και ο Ισπανός δεν μπορούσε να υπερασπιστεί για πολύ τη θέση του.

Ο Norris κινδύνευε να βρεθεί πίσω από τον Hamilton αν έμενε πολύ περισσότερο στην πίστα με παλαιά ελαστικά. Ενώ στην αρχή ο Norris πίστευε στην αρχή ότι θα μπορούσε να προσπεράσει εύκολα τη Mercedes, μετά το ξανασκέφτηκε. Το pit stop του Norris στο τέλος του 47ου γύρου διήρκεσε 3,6 δλ., επειδή άργησε να βιδωθεί το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού, αλλά ο Βρετανός της McLaren κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Russell, σε ένα κρίσιμο σημείο του αγώνα.

O Norris είχε βρεθεί 7 δλ. πίσω από τον Verstappen, και έκανε δύο συντηρητικούς γύρους για να φέρει τα ελαστικά του στις σωστές θερμοκρασίες σταδιακά, για να έχουν καλύτερη διάρκεια στο stint. Στον 52ο γύρο, o Hamilton κατάφερε να περάσει από την εξωτερική στην πρώτη στροφή τον Russell, με καλύτερα ελαστικά, οδεύοντας προς το πρώτο του φετινό βάθρο.

Ο Norris μείωνε τη διαφορά από τον Verstappen, τον οποίο η Red Bull προέτρεψε ξανά να πιέσει περισσότερο. Στην κλήση του Gianpiero Lambiase να αλλάξει τις ρυθμίσεις κινητήρα στο 10, ο Verstappen δεν μπορούσε να ακούσει αν επρόκειτο για 10 ή 2 (ten ή two), κάτι που έδειχνε την πίεση υπό την οποία βρισκόταν, πιέζοντας στο όριο, για να αρχίσει να αυξάνει τη διαφορά από τον Norris. Ωστόσο, εκείνα τα 4 δλ. του πρώτου stint ήταν πολύτιμα και επέτρεψαν στον Verstappen να ελέγξει την κατάσταση έως το τέλος.

Μόλις 10 γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Sainz άφησε τον Leclerc να περάσει για την 5η θέση, καθώς ο Μονεγάσκος είχε καλύτερα ελαστικά. Επόμενος στόχος του Μονεγάσκου ήταν ο Russell με τα σκληρά ελαστικά και τον πλησίασε σε απόσταση βολής στον τελευταίο γύρο, αλλά δεν πρόλαβε να επιτεθεί.