Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.0 DIG-T N-Sport
Πριν από σχεδόν 14 χρόνια, η αποκάλυψη του Nissan Juke έδειξε ότι μέρος του κοινού δεν ήταν τόσο έτοιμο να δεχτεί την άκρως ιδιαίτερή και “στρογγυλεμένη” του σχεδίαση, αλλά με τον χρόνο το μικρό SUV της Nissan ωρίμασε, σαν ένα καλό κρασί.
Αν και η πρώτη γενιά απευθυνόταν κυρίως σε νεαρότερης ηλικίας άτομα, η δεύτερη γενιά του 2019 άλλαξε ριζικά από πλευράς design προσελκύοντας πλέον και ένα (ηλικιακά) μεγαλύτερο κοινό, που δίνει βαρύτητα στους χώρους και στην τεχνολογία.
Παραλάβαμε το ανανεωμένο Nissan Juke στην έκδοση N-Sport με μόλις 10 χιλιόμετρα να αναγράφονται στον πίνακα οργάνων.
Η πρώτη και μεγάλη αλλαγή στην ανανέωση του μοντέλου έκανε αίσθηση από μακριά: είναι η κίτρινη απόχρωση, η οποία επανήλθε ξανά μετά από ένα διάλειμμα που έκανε στη δεύτερη γενιά.
Παράλληλα με την ανανεωμένη χρωματική παλέτα, το νέο Juke φέρνει επίσης νέες επιλογές ζαντών που έρχονται στάνταρ σε πιο πλούσιες εκδόσεις.
Αν τώρα ψάχνετε περισσότερες σχεδιαστικές αλλαγές στο εξωτερικό, μόνο οι έμπειροι (ή οι κάτοχοι του απερχόμενου Juke) θα καταλάβουν ότι έχουν αλλάξει λίγο τα εμπρός και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Πιο αισθητές αλλαγές έχουμε στο εσωτερικό, το οποίο ενισχύει τον σύγχρονο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του.
Οι ταπετσαρίες και πολλά μέρη της καμπίνας είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Στην έκδοση N-Sport που είχαμε στα χέρια μας, ξεζωρίζουν τα κίτρινα ένθετα από Alcantara που ταιριάζουν με το νέο εξωτερικό χρώμα και καλύπτουν το επάνω εξωτερικό τμήμα του ταμπλό και σημεία των καθισμάτων.
Η πλάτη του καθίσματος είναι καπιτονέ με διακριτικό μοτίβο, ενώ το «Juke» είναι ανάγλυφο στο ύψος των ώμων. Η κίτρινη ραφή ολοκληρώνει την εσωτερική αναβάθμιση. Χωροταξικά, δεν υπάρχουν αλλαγές με δύο ενήλικες να έχουν επαρκέστατο χώρο πίσω για να καθίσουν χωρίς παράπονα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων είναι τιμή υψηλή για την κατηγορία των B-SUV.
Τα εμπρός καθίσματα έχουν στα προσκέφαλα τους ενσωματωμένα ηχεία BOSE, ένα σύστημα που είδαμε πρώτη φορά στο Nissan Micra. Εντύπωση προκαλούν και τα ποιοτικά, μαλακά υλικά στο ταμπλό με ευχάριστη αίσθηση. Στην κορυφή δεσπόζει η κεντρική οθόνη του infotainment, που είναι πλέον 12,3 ιντσών (μεγαλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο) και έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό κατά 8 μοίρες για πιο εύκολο χειρισμό.
Το λογισμικό είναι γνώριμο από αυτό του Nissan Qashqai με τη δυνατότητα προσθήκης widgets στην αρχική οθόνη και συμβατό με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Ακριβώς από κάτω, οι 3 κυκλικοί αεραγωγοί έχουν αντικατασταθεί με δύο ορθογώνιους.
Κάτω από το καπό υπάρχει ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης DIG-T του 1,0 λίτρου. Παράγει 114 ίππους και 180 Nm ροπής (200 Nm με overboost). Είναι διαθέσιμος με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων. Αργότερα, οι μηχανικές επιλογές του Juke θα εμπλουτιστούν και με την υβριδική έκδοση.
Το ανανεωμένο Nissan Juke βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (CMF-B) του ομίλου της Renault. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει αλλάξει καθόλου σε οδηγική συμπεριφορά. Οι στροφές του κινητήρα ανά λεπτό πρέπει να είναι πάνω από 1.700 για να παίρνει κανείς το βέλτιστο της απόδοσης, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο δείχνει να ανταποκρίνεται αρκετά καλά.
Ο θόρυβος του τρικύλινδρου συνόλου δεν ενοχλεί τους επιβάτες στη καμπίνα και η ανάρτηση προσφέρει καλή άνεση. Παρά το σφιχτό set-up και τις 19 ιντσών ζάντες, απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου με ιδιαίτερη επιτυχία.
Το τιμόνι είναι φτιαγμένο για… την πόλη. Ελαφρύ και ιδανικό για ελιγμούς και παρκάρισμα εντός αστικού φόντου. Όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα στο κοντέρ, σκληραίνει και παρέχει τη βασική πληροφόρηση στον οδηγό χωρίς να του δίνει μεγάλο περιθώριο για… “κυνήγι”. Μάλιστα, φρένο σε οποιαδήποτε παιχνιδιάρικη όρεξη του οδηγού βάζουν τα συστήματα ασφαλείας, όπως το ESP και το lane assist, το οποίο διοθρώνει την τροχιά του αυτοκινήτου όταν ξεφεύγει από τα όρια της λωρίδας του.
Η θέση του οδηγού ρυθμίζεται από χαμηλά έως και ψηλά, ενώ η ορατότητα είναι καλή με το μόνο μικρό ψεγάδι στο πίσω τμήμα λόγω της φαρδιάς τρίτης κολώνας.
Όσον αφορά την κατανάλωση, το νέο Nissan Juke είχε διανύσει μόλις 10 χιλιόμετρα στην άσφαλτο, επομένως πρόκειται για έναν κινητήρα που δεν έχει “στρωθεί” πλήρως. Παρ’ όλα αυτά, το μικρό SUV συμπλήρωσε 600 χιλιόμετρα στα χέρια μας και η μέση κατανάλωση που μας έδειξε βρισκόταν κοντά στα 7,7-8,0 λτ./100 χλμ.
Αναμφίβολα, το Nissan Juke χάραξε τον δικό του δρόμο με την πρώτη γενιά, συνέχισε όμως με πιο mainstream χαρακτηριστικά μα πάντα ξεχωριστό στυλ, για να προσεγγίσει ακόμα μεγαλύτερο (και σε ηλικία) κοινό. Με τις τελευταίες πινελιές αναβάθμισης, το Juke αποτελεί ένα άκρως ολοκληρωμένο B-SUV για κάθε συνθήκη αυτή την εποχή.
ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ