Η MG έκανε το φθινόπωρο του 2023 ένα απολύτως πετυχημένο λανσάρισμα στην ελληνική αγορά, με βενζινοκίνητα, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά (PHEV) μοντέλα που είχαν επιχειρήματα για να πείσουν τον αγοραστή της κατηγορίας τους.

Η κατά μέτωπο επίθεση όμως ξεκινά με αυτό εδώ το χάτσμπακ, που ακούει στο όνομα MG3 και έρχεται με εντελώς νέα, προηγμένη υβριδική τεχνολογία (HEV) για να ανοίξει το δρόμο για την μάρκα στα σουπερμίνι, μια από τις δύο πιο σημαντικές κατηγορίες της ελληνικής αγοράς.

MG4 σε σμίκρυνση

Εμφανισιακά, το ολοκαίνουριο MG3 υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας και μαρτυρά – κυρίως στο εμπρός μέρος – την Ασιατική καταγωγή του, παρότι είναι σχεδιασμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο εμπρός και το πλαϊνό μέρος θυμίζει το αμιγώς ηλεκτρικό MG4, σε πιο κόμπακτ σχήμα και με περισσότερες καμπύλες, ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει περισσότερο στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας.

Η παλέτα ζωηρών χρωμάτων (λευκό, μπλε, παστέλ κίτρινο και κόκκινο, μαζί με τα κλασικά γκρι, ασημί και μαύρο) προσδίδει νεανικότητα στο μήκους 4,1 μ. αμάξωμα, το οποίο παρά το υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει, προσφέρει καλούς χώρους.

Δύο επιβάτες ύψους 1,80 μ. θα βολευτούν πίσω από οδηγό και συνοδηγό αντίστοιχου αναστήματος. Στην ανάγκη θα φιλοξενηθεί κι ένας τρίτος, χάρη στο όχι ιδιαίτερα σκληρό μεσαίο τμήμα της πλάτης, αλλά και του σχετικά χαμηλού κεντρικού τούνελ στο πάτωμα, απολαμβάνοντας αρκετό αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι.

Στα θετικά και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα διευκολύνοντας την αποβίβαση/επιβίβαση.

Το πορτμπαγκάζ έχει εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και ικανοποιητική χωρητικότητα 293 λίτρων, η οποία κατατάσσεται στο μέσο όρο της κατηγορίας συνολικά αλλά είναι σχεδόν ισάξιο ή μεγαλύτερο του υβριδικού ανταγωνισμού (Yaris 286 λτ., Clio 301 λτ., Jazz 304 λτ.). Όταν χρειαστεί, ο συνολικός χώρος αυξάνει στα 983 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Προικισμένο με ουσία

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό του MG3 εστιάζει στην ουσία, να κάνει δηλαδή τη ζωή οδηγού κι επιβατών ευκολότερη, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Το τιμόνι έχει όμορφο σχήμα και διαθέτει εύχρηστους διακόπτες, αριστερά για το Adaptive Cruise Control και δεξιά για τον πληρέστατο σε ενδείξεις, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7’’ και την ιδιαίτερα εύχρηστη κεντρική οθόνη αφής 10,25’’ του infotainment.

Κάτω από το infotainment υπάρχουν επίσης πολύ πρακτικοί διακόπτες άμεσης πρόσβασης σε λειτουργίες της. Πρακτικές είναι και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.

Τα υλικά είναι σκληρά στο σύνολό τους αλλά έχουν ευχάριστη υφή και δείχνουν καλοβιδωμένα. Οι επενδύσεις οικολογικού δέρματος /υφάσματος στα καθίσματα της πλούσια έκδοσης Luxury, από την άλλη, αν και έχουν ωραία εμφάνιση, προκαλούν εφίδρωση, ιδιαίτερα σε συνθήκες καύσωνα, παρά το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα κλιματισμού.

Αμφότερες οι οθόνες περιλαμβάνονται στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό της βασικής έκδοσης Excite, μαζί με στοιχεία όπως το ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB), το σύστημα πλοήγησης και ο αυτόματος κλιματισμός.

Στην έκδοση Exclusive προστίθενται ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, κουμπί εκκίνησης και ζάντες αλουμινίου 16’’, ενώ η κορυφαία Luxury διαθέτει επιπλέον κάμερα 360 μοιρών (ενεργοποιείται αυτόματα μόλις ο οδηγός ανάψει φλας), προβολείς LED, επενδύσεις eco leather, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και αυτόματους υαλοκαθαριστήρες.

Ευκολία, άνεση και ασφάλεια στο maximum
Ο οδηγός κάθεται κάπως ψηλά – παρά το ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα – και κάπως μακριά από το τιμόνι, αφού το τελευταίο ρυθμίζεται σε ύψος αλλά όχι και σε απόσταση (κάτι που θα λυθεί στο πρώτο update του αυτοκινήτου όπως μας είπαν από την ελληνική αντιπροσωπεία). Έχει συμμάχους τόσο την απρόσκοπτη ορατότητα περιμετρικά, όσο και την σωστά μελετημένη εργονομία.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα πολύ στιβαρό, πολύ άνετο και πολύ εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο.

Απλώς βάζεις τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης που βρίσκεται χαμηλά στην κονσόλα στη θέση D (ή R), επιλέγεις το επιθυμητό mode οδήγησης (Eco, Normal ή Sport) και αφοσιώνεσαι σε τιμόνι, γκάζι και φρένο.

Το αυτοκίνητο αναλαμβάνει τις αλλαγές ταχυτήτων και τον τρόπο που θα λειτουργεί ανά πάσα στιγμή το υβριδικό σύστημα, ενώ έχει μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων έτοιμη να σε βοηθήσει όταν και όποτε χρειαστεί, επεμβαίνοντας μάλιστα προληπτικά και όχι για να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση αφού προκύψει.

Πράγματι, το MG3 διαθέτει από τη βασική κιόλας έκδοση Excite ένα πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης (MG Pilot) με συστήματα που φρενάρουν αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση κινδύνου ατυχήματος, βοηθούν στη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, υποβοηθούν την εκκίνηση σε δρόμο με κλίση και διατηρούν σταθερή την προεπιλεγμένη ταχύτητα ή την απόσταση από το μπροστινό όχημα, ακινητοποιώντας και εκκινώντας μάλιστα το αυτοκίνητο αν χρειαστεί (Adaptive Cruise Control με Stop & Go).

Η αλήθεια είναι πως το MG3 κινείται με συγκλονιστική ασφάλεια, βοηθώντας ακόμη και τον άπειρο οδηγό να κινηθεί σβέλτα, στρίβοντας ελαφρά το τιμόνι στις στροφές και μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα (και την ταχύτητα) όταν υπάρχει εμπόδιο μπροστά.

Στην πίεση θα αντιδράσει με υποστροφή που ελέγχεται εύκολα, πρώτα από τα ηλεκτρονικά και μετά από τον οδηγό. Παράλληλα, η ανάρτηση επιτρέπει λογικές κλίσεις στο αμάξωμα και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Στα θετικά του αυτοκινήτου και τα δυνατά φρένα.

Εξαιρετικά γρήγορο και οικονομικό
Η MG με το «3άρι» λανσάρει παράλληλα την εντελώς νέα υβριδική τεχνολογία Hybrid+ που διακρίνεται για την αποδοτικότητά της. Αυτό αποτελείται από έναν 1.500άρη κινητήρα βενζίνης 102 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ένα (κλασικό) αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, μια (μεγάλη για HEV) μπαταρία 1,83 kWh και μια γεννήτρια.

Το σύστημα μπορεί να δουλέψει ποικιλοτρόπως, επιλέγοντας αυτόματα την ιδανική λειτουργία αναλόγως των συνθηκών:

EV: μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για όσο το επιτρέπει η φόρτιση της μπαταρίας (έως και για 10 χλμ.).
Σε σειρά: ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί για την παραγωγή ενέργειας, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για κίνηση.
Σε σειρά & φόρτιση: ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ταυτόχρονα φορτίζει τη μπαταρία όταν έχει χαμηλή στάθμη ενέργειας.
Κίνηση & φόρτιση: η ισχύς του βενζινοκινητήρα καταλήγει στους τροχούς, ενώ ταυτόχρονα φορτίζεται και η μπαταρία μέσω της γεννήτριας.
Παράλληλα: τόσο ο βενζινοκινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν το αυτοκίνητο.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει το – δυσθεώρητο για τον ανταγωνισμό – νούμερο των 195 ίππων που, όπως είναι αναμενόμενο, δίνει κορυφαίες επιταχύνσεις στο σουπερμίνι της MG. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 8’’, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, το τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο κάνει εξαιρετική δουλειά. Πραγματοποιεί εντυπωσιακά ομαλές αλλαγές σχέσεων, δίνοντας μια απόλυτα γραμμική αίσθηση επιτάχυνσης, κρατώντας παράλληλα το θόρυβο του κινητήρα αισθητά πιο χαμηλά σε σύγκριση με άλλα συστήματα HEV που συνδυάζονται με κιβώτιο CVT (π.χ. Yaris).

Βέβαια, αν πηγαίνεις για ώρα με το γκάζι στο πάτωμα, υπάρχουν στιγμές που το σύστημα «κόβει» ελαφρώς την ισχύ μέχρι η μπαταρία να ανακτήσει μέρος του φορτίου της.

Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι η επίδοση του MG3 στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Αν κινείσαι με νορμάλ έως σβέλτο ρυθμό εύκολα βλέπεις τιμές στα 5,5 λτ.//100 χλμ., ενώ οδηγώντας χαλαρά στην πόλη θα δεις ακόμη και νούμερα κάτω από 5 και πολύ κοντά στην κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο: 4,4 λτ./100 χλμ.!

Τελικά;

Κλείστε τα μάτια και σκεφτείτε το εξής: ένα ολοκληρωμένο σουπερμίνι με 195 ίππους, κατανάλωση αυτοκινήτου πόλης και τιμή κάτω από 20 χιλιάρικα… Σενάριο επιστημονικής φαντασίας, το λιγότερο… Κι όμως, το νέο MG3 Hybrid+ είναι ακριβώς αυτό!

Ευρύχωρο κι ευέλικτο, εξαιρετικά γρήγορο, ασφαλές και οικονομικό, άνετο και πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική κιόλας έκδοση, διαθέτει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Έχοντας μάλιστα δύο ακόμη σοβαρά επιχειρήματα υπέρ του: την δελεαστική για υβριδικό τιμή (από 19.950 € με την έκπτωση λανσαρίσματος) και με την τριπλή φροντίδα “Triple 7” της MG που περιλαμβάνει 7 χρόνια εγγύηση, οδική βοήθεια και δωρεάν τεχνικό έλεγχο.