Το νέο Cupra Formentor, το best seller της ισπανικής εταιρείας, έρχεται για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά. Το ανανεωμένο Formentor υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Cupra που χαρακτηρίζεται από το εμπρός μέρος το οποίο θυμίζει ρύγχος καρχαρία, τους τριγωνικούς Cupra Matrix LED προβολείς και το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο της Cupra στο πίσω φως.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Ένα νέο και βελτιωμένο HMI ενσωματώνεται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο σύστημα infotainment με μεγαλύτερη οθόνη 12,9”, που διαθέτει slider με ρετρό φωτισμό.

Tο εσωτερικό διαθέτει νέας σχεδίασης στοιχεία, όπως η κεντρική κονσόλα, τα πάνελ των θυρών, το ταμπλό και οι επενδύσεις. Είναι επίσης αναβαθμισμένο με νέα βιώσιμα υλικά, συμπεριλαμβανομένων των μπάκετ καθισμάτων που φέρουν επένδυση είτε από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε ποσοστό 73%, είτε από οικολογικό δέρμα.

Γκάμα κινητήρων
Για το Formentor θα διατίθεται με μία ευρεία γκάμα κινητήριων συνόλων, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων διαφορετικών τεχνολογιών: TSI (βενζίνη), ένα νέο eTSI (ήπια υβριδικό), TDI (diesel) και μια νέα γενιά κινητήρων eHybrid (plug-in υβριδικό). Συνολικά, υπάρχουν οκτώ διαφορετικές επιλογές, απόδοσης από 150 έως 333 ίππους.

Η έκδοση που εισάγει τους πελάτες στην οικογένεια του Formentor τροφοδοτείται από έναν νέο κινητήρα βενζίνης TSI 1,5 λίτρων, που αποδίδει 150 ίππους, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, με τιμή που ξεκινά από 36.590 ευρώ.

Το Formentor διατίθεται επίσης για πρώτη φορά σε ήπια υβριδική έκδοση (eTSI) της οποίας η τιμή ξεκινά μάλλον από 38.590 ευρώ (αν λάβουμε υπ’ όψη τις τιμές του νέου Leon), καθώς πρέπει να πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους η ίδια τιμή με την εισαγωγική έκδοση στον πίνακα. Με το ήπια υβριδικό σύστημα, το crossover SUV θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα αποδοτικότητας. Το σύστημα, το οποίο διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους, αποκλειστικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG, παντρεύει την τεχνολογία 48V με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στην κορυφή της γκάμας του Formentor βρίσκονται οι παραλλαγές VZ. Το VZ διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η πρώτη αποδίδει 265 ίππους και διαθέτει 7τάχυτο κιβώτιο DSG και κίνηση στους εμπρός τροχούς, με τιμή που εκκινεί από τα 48.490 ευρώ.

Η δεύτερη επιλογή VZ αποκτά έναν νέο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 333 ίππους και συνδυάζεται επίσης με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, σύστημα τετρακίνησης (4Drive) και τιμή που ξεκινά από 54.990 ευρώ. Αυτή η έκδοση εισάγει μία νέα λειτουργία οδήγησης στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για την πίστα. Επίσης, διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter), προαιρετικά φρένα της Akebono και σύστημα εξάτμισης από την Akrapovic.

Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει μια νέα γενιά plug-in υβριδικών μονάδων, με δύο επιλογές συστημάτων κίνησης eHybrid επόμενης γενιάς απόδοση 204 και 272 ίππων, με τιμή εκκίνησης τα 44.990 και 47.990 ευρώ, αντίστοιχα. Αμφότεροι εξοπλίζονται με τον κινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μεγαλύτερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh. Προσφέρουν περισσότερα από 100 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ είναι πλέον συμβατοί με ταχεία φόρτιση έως και 50 kW DC ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox 11kW (προηγουμένως 3,6kW).

Το Cupra Formentor VZ e-HYBRID (272 ίππων) μπορεί να εξοπλιστεί με φρένα της Brembo. Οι τετραπίστονες δαγκάνες Brembo συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα σε σχέση με τις στάνταρ επιλογές (370 x 32 χλστ.), προσφέροντας αυξημένη απόδοση πέδησης.

Ένας diesel κινητήρας αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου Formentor, αποτελώντας μια σημαντική έκδοση για ορισμένες αγορές και πελάτες. Ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις, ο 2λιτρος TDI συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο DSG αποδίδοντας 150 ίππους και η τιμή του ξεκινά από 44.690 ευρώ.

Αναλυτικά οι τιμές του νέου Cupra Formentor
Τιμές Cupra Formentor MY25

Τεχνικά χαρακτηριστικά
1.5 e–Hybrid 272PS (200kW)

Μέγιστη ισχύς 200kW (272PS)
Μέγιστη ροπή 400Nm
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h 7,2 δευτ.
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) 119 – 108 km
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 18,2 – 20,8 kWh/100km
Χρόνος φόρτισης AC 11kW (0-100%) 2ώρες & 30 λεπτά
Χρόνος φόρτισης DC 50kW (10-80%) 26 λεπτά

2.0 TSI 333PS (245kW)

Μέγιστη ισχύς 245kW (333PS)
Μέγιστη ροπή 420Nm
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h 4,8 δευτ.
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση Εκκρεμεί έγκριση
Εκπομπές CO2 Εκκρεμεί έγκριση