Ένα δραματικό τέλος επεφύλασσε το Grand Prix Αυστρίας, 11ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, καθώς ένα αργό pit stop του Max Vestappen δημιούργησε τη μονομαχία με τον Lando Norris στους τελευταίους γύρους, με τον οδηγό της McLaren να είναι ταχύτερος, με καινούργιο σετ ελαστικών, εναντίον του μεταχειρισμένου σετ του Ολλανδού. Ο Norris ήταν εμφανώς ταχύτερος και είχε αρχίσει να επιτίθεται.

Ο Verstappen είχε κινηθεί δύο φορές στο φρενάρισμα προς την εσωτερική (κάτι που οι κανονισμοί απαγορεύουν) για να αποτρέψει το προσπέρασμα, και ο Norris είχε βρεθεί να προσπεράσει βγαίνοντας εκτός πίστας, παραχωρώντας πίσω τη θέση. Στη συνέχεια, ο Verstappen υπερασπίστηκε τη θέση του βγαίνοντας εκτός πίστας και αρνήθηκε να την παραχωρήσει πίσω.

Τέλος, ακολούθησε η στιγμή της επαφής μεταξύ τους, στην οποία ο Norris κατάφερε να βρεθεί στο πλάι της Red Bull από την εξωτερική στη στροφή 3, αλλά ο Verstappen κινήθηκε προς το μέρος του, προκαλώντας τη σύγκρουση μεταξύ των δύο πίσω τροχών των μονοθεσίων.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Αυστρίας

Αμφότερα τα μονοθέσια είχαν αστοχία ελαστικού και ο Verstappen προσπαθούσε με τρεις τροχούς να μπλοκάρει τον Norris στη συνέχεια, πριν αστοχήσει και το ελαστικό του Norris, γεγονός το οποίο τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Ο Verstappen συνέχισε, επιστρέφοντας στην πίστα στην 5η θέση. Η ποινή 10 δλ. που δέχθηκε για την πρόκληση της σύγκρουσης δεν άλλαξε το τελικό αποτέλεσμα, αφού βρισκόταν πολύ μπροστά από τον 6ο.

Το συμβάν αυτό άφησε επικεφαλής τον George Russell με τη Mercedes, ο οποίος δεν είχε καταφέρει να απειλήσει αυτή τη φορά τους προπορευόμενους, αλλά είχε διατηρηθεί εκτός εμβέλειας της Ferrari του Carlos Sainz, που βρισκόταν πίσω του για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Εντούτοις, στους τελευταίους γύρους, ο Oscar Piastri, με τη δεύτερη McLaren, έχοντας κάνει πιο αργά το τελευταίο του pit stop, κατάφερε να περάσει τον Ισπανό οδηγό της Ferrari και είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Russell.

Ένα VSC για να μαζευτούν τα θραύσματα από το συμβάν του 64ου γύρου στην είσοδο του pit lane (από τη McLaren του Norris), «αγόρασε» λίγο χρόνο στον Russell, ο οποίος κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Piastri ο οποίος τερμάτισε μόλις 1,9 δλ. πίσω από τον Βρετανό. Με αυτό τον τρόπο, ο Russell κατέκτησε τη 2η νίκη της καριέρας του στη Formula 1, και την πρώτη της Mercedes το GP Βραζιλίας του 2022, την παρθενική του νεαρού Βρετανού.

Σε μία πίστα όπου η Mercedes είχε χάσει πολλές φορές τη μάχη, ακόμα και όταν ήταν παντοδύναμη, κατάφερε να επικρατήσει έχοντας επωφεληθεί από την καταστροφή των αντιπάλων της. Ο Piastri ήταν απογοητευμένος που βρέθηκε μόλις 2 δλ. μακριά από τη νίκη. Αν δεν είχε διαγραφεί ο ταχύτερος χρόνος του στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα περιστατικό για το οποίο η McLaren προσπάθησε να διαμαρτυρηθεί, ο Αυστραλός θα μπορούσε να είχε ανακηρυχθεί νικητής του αγώνα. Ο Αυστραλός είχε ίσως μικρές ζημιές από μία αψιμαχία με τον Perez στον 1ο γύρο

Ο Piastri πολύ ταχύτερος από τις Mercedes και τις Ferrari, ιδίως στους τελευταίους γύρους και αν είχε εκκινήσει 3ος θα ήταν πολύ μπροστά τους. Η McLaren δεν ήταν ευχαριστημένη με τις αποφάσεις των αγωνοδικών, ούτε το Σάββατο ούτε την Κυριακή, με τον επικεφαλής της, Andrea Stella, να κάνει λόγο ότι δεν ακολουθούνται οι κανονισμοί, αναφερόμενος στις κινήσεις υπεράσπισης του Verstappen. Άλλωστε, ο Ολλανδός ήταν ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε ο κανονισμός περί απαγόρευσης αλλαγής γραμμής στο φρενάρισμα.

Ο Piastri είχε επαφή στην εκκίνηση με τον Charles Leclerc, καταστρέφοντας την εμπρός αεροτομή της Ferrari, σε ένα αγωνιστικό συμβάν, όπου στριμώχθηκαν 3 μονοθέσια σε μία στενή στροφή, καθώς ο Sergio Perez είχε «τρυπώσει» στην εσωτερική. Στο Μεξικανό απέδωσε την ευθύνη ο Leclerc. H Ferrari γνώριζε ότι δεν θα έχει το ρυθμό των Mercedes στον αγώνα και ο Sainz προσπάθησε, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Russell.

H Ferrari, έπειτα από τις αναβαθμίσεις της Βαρκελώνης, έχει συναντήσει ξανά προβλήματα αεροδυναμικών αναπηδήσεων, τα οποία αν θέλει να αποφύγει, πρέπει να ανασηκώσει το μονοθέσιο από το έδαφος, χάνοντας απόδοση. Ειδάλλως, το πίσω μέρος είναι ασταθές στις γρήγορες στροφές, κοστίζοντας σε αυτοπεποίθηση στους οδηγούς, και φυσικά, χρόνο. Πρόκειται για ένα εγγενές πρόβλημα το οποίο δύσκολα μπορεί να καταπολεμηθεί παρουσιάζοντας αναβαθμίσεις. Το τυχερό βάθρο δεν κρύβει το γεγονός ότι η Ferrari έχει καταλήξει από 2η δύναμη στην αρχή της σεζόν σε 4η ομάδα στους τελευταίους αγώνες.

Ο Lewis Hamilton είχε προσπεράσει τον Sainz στην 1η στροφή βγαίνοντας εκτός πίστας, αλλά όταν οι αγωνοδίκες ξεκίνησαν έρευνα για αυτό, η Mercedes έδωσε εντολή στον Βρετανό να παραχωρήσει τη θέση πίσω στον Ισπανό. Έκτοτε, ο Hamilton δεν κατάφερε να απειλήσει ξανά τη Ferrari και βρέθηκε εκτός βάθρου, αρκετά δλ. πίσω από τη Ferrari, έχοντας πατήσει τη γραμμή εισόδου του pit lane, παράβαση για την οποία δέχθηκε ποινή 5 δλ. Ο ρυθμός του Hamilton δεν ήταν ιδιαίτερα καλός, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος από συμπεριφορά του μονοθεσίου του, και υπάρχει πιθανότητα το δάπεδο του μονοθεσίου να είχε υποστεί ζημιά από την έξοδο στην 1η στροφή.

Ο Max Verstappen τερμάτισε 5ος, ανεπηρέαστος από την ποινή που δέχθηκε, αλλά τον ταχύτερο γύρο του τον έκλεψε ο Fernando Alonso στο τέλος, αλλά ο Ισπανός δεν πήρε το βαθμό διότι δεν βρισκόταν στην πρώτη δεκάδα. Ο Nico Hulkenberg έκανε έναν πολύ καλό αγώνα και έδωσε μάχη με τον team-mate του. Επίσης, κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον απογοητευτικό Sergio Perez, ο οποίος δέχθηκε ποινή 5 δλ. για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane και είχε ζημιά στο μονοθέσιο από επαφή με τον Piastri στον 1ο γύρο.

Με ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, καθώς ο Kevin Magnussen τερμάτισε πίσω από τον Perez, η Haas προσπέρασε ξανά την Alpine στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ανακτώντας την 7η θέση, σημειώνοντας 12 βαθμούς. Στην 9η θέση τερμάτισε τον αγώνα ο Daniel Ricciardo, ο οποίος έκανε πιο δυνατή εμφάνιση από τον team-mate του στη Racing Bulls. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Pierre Gasly, ο οποίος έδωσε σκληρή μάχη με τον team-mate του στην Alpine, Esteban Ocon, που ώθησε το συμπατριώτη του εκτός πίστας σε ένα σημείο του αγώνα.

Χρονικό αγώνα
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με φρέσκο σετ της μέσης γόμας, εκτός από τον τελευταίο Zhou (σκληρή). Στην εκκίνηση, ο Verstappen πετάχτηκε επικεφαλής, και ο Russell προσπάθησε να προκαλέσει τον Norris στην 1η και την 3η στροφή, όπου ο συμπατριώτης του υπερασπίστηκε σθεναρά την εσωτερική και διατηρήθηκε μπροστά. Ο Hamilton προσπέρασε τον Sainz έχοντας βγει εκτός πίστας στην 1η στροφή.

Εκεί, ο Leclerc βρέθηκε μεταξύ των Perez (στην εσωτερική) και Piastri (στην εξωτερική), με αποτέλεσμα η McLaren να καταστρέψει την εμπρός αεροτομή της Ferrari, παρότι ο Μονεγάσκος προσπάθησε να υποχωρήσει φρενάροντας πρώτος. O Leclerc επισκέφθηκε τα pits και έχασε 40 δλ. για να καταλήξει προτελευταίος. Ο Piastri βρέθηκε στην εξωτερική του Perez στη στροφή 4, αλλά ο Μεξικανός τον ώθησε στα χαλίκια.

O Hamilton πίεζε τον Russell και προσπέρασε τον team-mate του στην 3η στροφή του 3ου γύρου, αλλά έχασε τη θέση στην επόμενη στροφή, καθώς ο Russell είχε DRS. Αντιθέτως, ο Verstappen είχε βρεθεί εκτός εμβέλειας DRS. Στον 6ο γύρο, ο Hamilton δέχθηκε εντολή να αφήσει τον Sainz να περάσει, επειδή τον είχε προσπεράσει εκτός πίστας στην 1η στροφή και βρισκόταν υπό έρευνα.

Ο Piastri κατάφερε να περάσει τον Perez στον 7ο γύρο με μία πολύ ωραία κίνηση στη στροφή 6 για την 6η θέση, ενώ ο Μεξικανός ανέφερε ότι είχε πολλή υποστροφή. Έως τον 10ο γύρο, ο Verstappen είχε απομακρυνθεί ήδη 4 δλ. (εκτός εμβέλειας undercut) καθώς οι υπόλοιποι είχαν κατασταλάξει λίγο στις θέσεις τους, με τον Hamilton να αναφέρει graining στα πίσω ελαστικά, ενώ οι οδηγοί στις πιο πίσω θέσεις είχαν ξεκινήσει τα pit stop.

Ο Perez ανέφερε ότι είχε ζημιά σε ένα από τα καλύμματα ψυγείων της Red Bull, ενώ ο Albon προσπέρασε τον Leclerc για την 19η θέση, με το Μονεγάσκο να έχει πατήσει λίγο στα χαλίκια στη στροφή 9, με 13 γύρους πιο γηραιά σκληρά ελαστικά. Με ένα επιπλέον pit stop στο 17ο γύρο, ο Leclerc βρέθηκε σχεδόν 1 γύρο πίσω από τον Verstappen… Οι Haas μάχονταν μεταξύ τους αψηφώντας τις εκκλήσεις του pit wall να διαχειριστούν τα ελαστικά.

Στον 19ο γύρο, ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του στην 4η στροφή, ενώ ενημερώθηκε ότι η McLaren θα είχε πλεονέκτημα στο τέλος του αγώνα με δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας επί της Red Bull που είχε διαφυλάξει δύο νέα σετ σκληρών ελαστικών, τα οποία δεν έδειχναν να αποδίδουν καλά. Στον 22ο γύρο οι Hamilton και Perez εισήλθαν στα pits για τη σκληρή γόμα και ο Βρετανός είχε υπερστροφή στην είσοδο του pit lane, πατώντας τη λευκή γραμμή που το οριοθετεί (κάτι που απαγορεύεται).

Στον επόμενο γύρο, οι Russell και Sainz εισήλθαν στα pits για τη σκληρή γόμα και στο μεθεπόμενο εισήλθαν και οι δύο επικεφαλής, Verstappen και Norris. Στα pits, ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του, καθώς η Red Bull απελευθέρωσε στο διάβα του τον Verstappen. O Hamilton δέχθηκε ποινή 5 δλ. (και απολογήθηκε στη Mercedes), ενώ ο Alonso τιμωρήθηκε με 10 δλ., έχοντας προκαλέσει αναίτια επαφή με τον Zhou με μπλοκαρισμένα φρένα.

Ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 7 δλ. έως τον 28ο γύρο, όντας ταχύτερος και με τη σκληρή γόμα. Ο Ολλανδός όμως ανέφερε κάποια προβλήματα στα ανεβάσματα στο τέλος της ευθείας για να λάβει απάντηση ότι η 7η σχέση στο κιβώτιο ήταν εντάξει, αλλά δέχθηκε εντολή να απενεργοποιήσει κάποιο αισθητήρα. Ο Perez βρέθηκε υπό έρευνα για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane και δέχθηκε ποινή 5 δλ. Η Mercedes ανέφερε ότι ο Hamilton ίσως είχε τραυματίσει το δάπεδο του μονοθεσίου του.

Οι αγωνοδίκες δεν θα προχωρούσαν σε περαιτέρω δράση για την απελευθέρωση του Verstappen στο διάβα του Norris στα pits. O Leclerc έκανε 3ο pit stop, ενώ οι Alpine προσπέρασαν τον Alonso και ο Gasly προσπάθησε να επιτεθεί από την εξωτερική στον Ocon, ο οποίος δεν άφησε χώρο στον team-mate, που βγήκε εκτός πίστας. Παράλληλα, ο Verstappen ανέφερε ότι είχε μία απότομη απώλεια πρόσφυσης την οποία δεν κατανοούσε, αν και το προβάδισμά του παρέμενε υγιές στα 8 δλ. επί του Norris.
O Hamilton ανέφερε υπερβολική υποστροφή με το στήσιμο που είχε επιλέξει, καθώς ο Piastri τον είχε πλησιάσει στο 1,5 δλ. έως τον 40ό γύρο, ενώ ο Gasly κατάφερε να περάσει τον Ocon για την 8η θέση, καθώς οι προπορευόμενες Haas και ο Ricciardo είχαν επισκεφθεί τα pits. O Norris ανέφερε και αυτός προβλήματα με τα πίσω ελαστικά, με τον Leclerc (που είχε κάνει pit stop) κολλημένο πίσω του, ενώ ο Verstappen έχανε χρόνο δίνοντας γύρο σε πιο αργά μονοθέσια.

Στον 47ο γύρο, ο Russell επισκέφθηκε τα pits για να μεταβεί από τη μέση στη σκληρή γόμα. Ο Βρετανός είχε χάσει πολύ χρόνο με προβλήματα πρόσφυσης, με τον Stroll (που βρισκόταν 1 γύρο πίσω), να τον προσπερνά. Ο Piastri πέρασε τον Hamilton, ενώ ο Verstappen ανέφερε ότι δεν μπορούσε να διατηρήσει πίσω του τις Haas με πιο φρέσκα ελαστικά, οι οποίες βρίσκονταν ένα γύρο πίσω.
Στον 52ο γύρο, ο Verstappen εισήλθε στα pits για ένα σετ μεταχειρισμένων μέσων ελαστικών, αλλά το pit stop του ήταν αργό (6,5 δλ.) καθώς δεν ξεβίδωνε το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού. Αυτό επέτρεψε στον Norris (που είχε βγει εκτός πίστας πριν από το pit stop) να πλησιάσει σε διαφορά κάτω των 2 δλ. Ο Verstappen μπλόκαρε και τα φρένα του στη στροφή 4 και σύντομα ο Norris πλησίασε σε εμβέλεια DRS με 17 γύρους να απομένουν, ενώ ο Hamilton επισκέφθηκε ξανά τα pits.

Ο Norris ήταν ταχύτερος με τα πιο καινούργια ελαστικά, και στον 55ο γύρο έκανε μια κίνηση στην εσωτερική της 3ης στροφής, με τον Verstappen να κλείνει τη γραμμή αφότου τον είδε στους καθρέπτες του, κάτι που ο Βρετανός ζήτησε από τη McLaren να το αναφέρει στη διεύθυνση αγώνων. Ο Verstappen ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση, σαν να υπήρχε πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Ο μηχανολόγος αγώνα του Ολλανδού, Gianpiero Lambiase, πρότεινε κάποιες ρυθμίσεις στον Verstappen, o οποίος τις απέρριψε.

Παράλληλα ο Norris δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για πολλαπλές υπερβάσεις ορίων πίστας. Ο Βρετανός επιτέθηκε ξανά στην 3η στροφή (διατηρώντας μεγάλη απόσταση), ο Verstappen έκανε και πάλι κίνηση προς την εσωτερική, και ο Norris, με στριμμένο το τιμόνι, μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε εκτός πίστας. Πέρασε μπροστά, αλλά παρέδωσε πίσω τη θέση, και παραπονέθηκε για την κίνηση υπεράσπισης του Verstappen, λέγοντας ότι θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα.

Ωστόσο, οι αγωνοδίκες διερευνούσαν την έξοδο του Norris από την πίστα. Ο Piastri πλησίασε τον Sainz σε εμβέλεια DRS. Στον 63ο γύρο, ο Norris «βούτηξε» στην εσωτερική στη στροφή 3, και παρέμεινε εντός ορίων πίστας, αλλά ο Verstappen βγήκε εκτός, παρέμεινε μπροστά, και δεν παραχώρησε τη θέση του, καθώς παραπονέθηκε ότι ο Βρετανός τον είχε ωθήσει εκτός πίστας.

Στην επόμενη επίθεση του Norris, από την εξωτερική στη στροφή 3, ο Verstappen μετακινήθηκε στα φρένα προς τη McLaren, τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν, και το πίσω αριστερό ελαστικό του Ολλανδού αστόχησε άμεσα. Ο Verstappen στη συνέχεια μπλόκαρε επίτηδες τον Norris για να μην περάσει, πριν αστοχήσει και το πίσω δεξί ελαστικό της McLaren.

Αμφότεροι επισκέφθηκαν τα pits και ο Verstappen επέστρεψε στον αγώνα στην 5η θέση, ενώ ο Norris εγκατέλειψε. Ο Verstappen δέχθηκε ποινή 10 δλ. για την πρόκληση της σύγκρουσης, αλλά αυτό δε σήμαινε τίποτα, διότι βρισκόταν ήδη πολύ πιο μπροστά από τον 6o, Hulkenberg.

Στον 65ο γύρο (από τους 71) ο Piastri προσπέρασε θεαματικά τον Sainz από την εξωτερική, για να περάσει στη 2η θέση και ήταν ταχύτερος από τον Russell, ο οποίος βρισκόταν επικεφαλής πλαόν, 2,8 δλ. μπροστά από τη McLaren πριν κληθεί το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα, που «αγόρασαν» χρόνο στον Βρετανό.

Ο Toto Wolff φώναξε στον Russell στον ασύρματο ότι μπορούσε να κερδίσει, και ο Βρετανός απάντησε να τον αφήσει να οδηγήσει (με μερικά… γαλλικά), καθώς του μίλησε σε ζώνη πέδησης. Η διαφορά ήταν 3 δλ. και ο Piastri τη μείωνε αρχικά, ενώ ο Perez πίεζε τον Hulkenberg αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει. Ωστόσο, ο Russell κατάφερε να διατηρηθεί αρκετά μακριά από τον Piastri, για να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στη Formula 1.