Από 7 Ιουλίου υποχρεωτικό το σύστημα ελέγχου ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα
Υποχρεωτικό καθίσταται από 7 Ιουλίου σε κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρώπη το σύστημα ελέγχου ταχύτητας με το όνομα ISA.
To ISA προκύπτει από τα αρχικά «Intelligent Speed Assist» και στόχο έχει να αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.
Πολλά αυτοκίνητα τα οποία διατίθενται προς πώληση διαθέτουν ήδη το εν λόγω σύστημα, καθώς έγινε υποχρεωτικό σε όλα τα νέα μοντέλα από τον Ιούλιο του 2022. Πλέον όμως θα το διαθέτουν και όλα τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν πριν τη συγκεκριμένη ημερομηνία και βρίσκονται προς πώληση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το ISA μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα του GPS και των καμερών ανάγνωσης πινακίδων κυκλοφορίας προκειμένου να υπολογίσει την ταχύτητα που πρέπει να κινείται το αυτοκίνητο. Όμως οι υπολογισμοί δεν είναι πάντα σωστοί. Μπορεί να μπερδευτεί από κάποια πινακίδα που βρίσκεται σε παράδρομο και να υποθέσει εσφαλμένα ότι το χαμηλότερο όριο ισχύει για τον δρόμο στον οποίο βρίσκεται το αυτοκίνητο.
Το σύστημα δεν αποτρέπει πλήρως τους οδηγούς από το να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Ωστόσο, λειτουργεί κάπως σαν «την κακιά πεθερά», υπενθυμίζοντας διαρκώς στον οδηγό πως παραβαίνει τα όρια ταχύτητας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει προσδιορίσει ακριβώς τι είδους υπενθυμίσεις θα φτάνουν στους οδηγούς, ωστόσο οι κατασκευαστές φαίνεται να ενσωματώνουν τόσο οπτικοακουστικά μηνύματα όσο και μια επιπλέον αντίσταση στο πεντάλ του γκαζιού.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αγνοήσει τις ειδοποιήσεις ή να τις απενεργοποιήσει εντελώς. Πάντα όμως θα είναι ενεργοποιημένες, όταν επανεκκινεί το αυτοκίνητό του.
Μάλιστα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) ασκούσε πίεση στους κατασκευαστές ώστε η ισχύς του κινητήρα να ελαττώνεται όταν το αυτοκίνητο φτάνει το νόμιμο όριο ταχύτητας. Η αντίσταση των κατασκευαστών όμως στην εν λόγω διάταξη σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν την πλήρη ισχύ όταν τη χρειάζονται, όπως για να ξεφύγουν από κάποιον κίνδυνο.
To ISA προκύπτει από τα αρχικά «Intelligent Speed Assist» και στόχο έχει να αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.
Πολλά αυτοκίνητα τα οποία διατίθενται προς πώληση διαθέτουν ήδη το εν λόγω σύστημα, καθώς έγινε υποχρεωτικό σε όλα τα νέα μοντέλα από τον Ιούλιο του 2022. Πλέον όμως θα το διαθέτουν και όλα τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν πριν τη συγκεκριμένη ημερομηνία και βρίσκονται προς πώληση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το ISA μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα του GPS και των καμερών ανάγνωσης πινακίδων κυκλοφορίας προκειμένου να υπολογίσει την ταχύτητα που πρέπει να κινείται το αυτοκίνητο. Όμως οι υπολογισμοί δεν είναι πάντα σωστοί. Μπορεί να μπερδευτεί από κάποια πινακίδα που βρίσκεται σε παράδρομο και να υποθέσει εσφαλμένα ότι το χαμηλότερο όριο ισχύει για τον δρόμο στον οποίο βρίσκεται το αυτοκίνητο.
Το σύστημα δεν αποτρέπει πλήρως τους οδηγούς από το να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Ωστόσο, λειτουργεί κάπως σαν «την κακιά πεθερά», υπενθυμίζοντας διαρκώς στον οδηγό πως παραβαίνει τα όρια ταχύτητας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει προσδιορίσει ακριβώς τι είδους υπενθυμίσεις θα φτάνουν στους οδηγούς, ωστόσο οι κατασκευαστές φαίνεται να ενσωματώνουν τόσο οπτικοακουστικά μηνύματα όσο και μια επιπλέον αντίσταση στο πεντάλ του γκαζιού.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αγνοήσει τις ειδοποιήσεις ή να τις απενεργοποιήσει εντελώς. Πάντα όμως θα είναι ενεργοποιημένες, όταν επανεκκινεί το αυτοκίνητό του.
Μάλιστα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) ασκούσε πίεση στους κατασκευαστές ώστε η ισχύς του κινητήρα να ελαττώνεται όταν το αυτοκίνητο φτάνει το νόμιμο όριο ταχύτητας. Η αντίσταση των κατασκευαστών όμως στην εν λόγω διάταξη σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν την πλήρη ισχύ όταν τη χρειάζονται, όπως για να ξεφύγουν από κάποιον κίνδυνο.