Οδηγούμε στην Αυστρία την νέα Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Mercedes–AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe: Ανήκει στα E-SUV και σαν μοντέλο προσφέρεται σε SUV και Coupe, με την πρώτη να θεωρείται η κλασική mainstream επιλογή και τη δεύτερη να πλασάρεται ως μοντέρνα εκδοχή.
Εκτός από πληθωρική σε εικόνα και υποσχέσεις, διαπρέπει αναμενόμενα σε τεχνολογία, φυσικά σε ευρυχωρία και εκτός από μια πλήρη γκάμα εκδόσεων υπάρχει και ο χρυσός συνδυασμός που ουσιαστικά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα σε μικρότερες και ισχυρότερες GLE, αξιοποιώντας την PHEV τεχνολογία.
Εν ολίγοις έχουμε μπροστά μας μια πολυτελή διπλή εκδοχή με σούπερ επιδόσεις και δυνατότητα σιωπηλής και ενεργειακά πράσινης ηλεκτρικής μετακίνησης. Η επίκαιρη γενιά της GLE κερδίζει φύλο πορείας για το Affalterbach, τόπο παραγωγής των AMG και κάπως έτσι προκύπτει η νέα έκδοση, Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+, που δηλώνει plug-in και έρχεται με νέα υβριδικά δεδομένα.
Αυτή η νέα υβριδική τεχνολογία έρχεται να προστεθεί σε κάποιες σοβαρές αναβαθμίσεις πλαισίου και σχεδίασης ώστε να υποστηρίζει ασυμβίβαστα τον πολλαπλό ρόλο της.
Εξηλεκτρισμένη, ψηφιοποιημένη και πολυτάλαντη
Η μυώδης φόρμα και οι καθαρές γραμμές δίνουν την πρέπουσα εικόνα που οφείλει να έχει ένα θηριώδες SUV, όταν θέλει να επιβληθεί ενός ολιγομελούς μεν, αλλά δυνατού ανταγωνισμού. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της GLE και που στην πρόσφατη ανανέωση ωφελείται σε δυναμισμό από τον ανασχεδιασμό των προφυλακτήρων, το διπλό επίπεδο αεραγωγών και την κομψή μάσκα.
Στη νέα Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ οι λεπτομέρειες είναι ακόμα πιο δυναμικές για να υποστηρίξουν την ξεχωριστή έκδοση. Η ξεχωριστή για την AMG μάσκα με τα κάθετες γρίλιες, τα τονισμένα φτερά, οι εκατέρωθεν του προφυλακτήρα εισαγωγές αέρα, και ο μεγάλος κεντρικός κάτω αεραγωγός συμβάλλουν στην εικόνα αλλά και στην ουσιαστική ψύξη που χρειάζεται το εργοστάσιο απόδοσης που κρύβεται κάτω από το καπό της. Μια σειρά από πρόσθετα και αναβαθμισμένα ψυγεία αναλαμβάνουν να διατηρούν φυσιολογική την κατάσταση στα ενδότερα.
Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται από ρέουσες επιφάνειες προς όφελος της αεροδυναμικής, τα ειδικά σήματα στα μπροστινά φτερά τους στάνταρ σφυρήλατους τροχους 21΄΄ που τονίζουν ταυτόχρονα και το δυναμισμό ενώ στο πίσω μέρος η διακριτική σπορ πινελιά είναι το χείλος της αεροτομής στο πορτμπαγκάζ, στην Coupe εκδοχή και η πίσω ποδιά με διαχύτη και δύο διπλές κυκλικές απολήξεις εξάτμισης, αριστερά και δεξιά.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μια υπόθεση με πολλούς πρωταγωνιστές. Οικολογικά δέρματα, ποιοτικές ενθέσεις και επιφάνειες σε ένα αποτέλεσμα που δηλώνει premium, digital σερβιρισμένο και σπορ ταυτόχρονα.
Το τιμόνι AMG performance σε δέρμα Nappa, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα, με ταπετσαρία από τεχνητό δέρμα, κόκκινη ραφή αντίθεσης και «ταμπέλα» AMG και μετά ακολουθεί το digital μεγαλείο με MBUX Superscreen οθόνη συνοδηγού για να μην είναι η πληροφορία, η ψυχαγωγία και ο έλεγχος προνόμιο μόνο του οδηγού. Το σύστημα πολυμέσων MBUX προσφέρει οθόνες, λειτουργίες και περιεχόμενο μενού AMG Performance και AMG TRACK PACE (προαιρετικά).
Οι άνθρωποι της AMG στο εργοστάσιο του Affalterbach, έδωσαν ένα γνωστό συνδυασμό απόδοσης όπως και στην E53 HYBRID 4MATIC, έναν 6κύλινδρο σε σειρά υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο περίβλημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων AMG Speedshift TCT 9G διπλού συμπλέκτη.
Ο 2.999 κ.εκ. θερμικός κινητήρας, συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 136 ίππων, με το αποτέλεσμα να προσφέρει συνδυαστικά 544 ίππους και 750 Nm ροπής. Μια μπαταρία μικτής χωρητικότητας 31,2 kWh (24,1 kWh καθαρή), εξασφαλίζει και την αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία που προσεγγίζει τα 90 χλμ. σε «κύκλο» WLTP.
Εκτός από τα γνωστά προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+, Smoothness και Individual), υπάρχουν δύο ειδικά για το υβριδικό σκέλος της υπόθεσης του αυτοκινήτου. Αναμενόμενα το Electric, όπου η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση πραγματοποιείται με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα και το πρόγραμμα οδήγησης Battery Hold, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πρωταγωνιστεί, κρατώντας αποθηκευμένη την ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία για όταν ζητηθεί.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι 400V, διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ προαιρετικά προσφέρεται γρήγορος φορτιστής DC με ισχύ 60 kW που εξασφαλίζει από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε περίπου 20 λεπτά. Φυσικά ωφελείται ενεργειακά και με ανάκτηση, η απόδοση της οποίας ρυθμίζεται από τον οδηγό σε τρία επίπεδα.
Το πλαίσιο έχει δεχθεί έξτρα ευλογίες από τους μηχανικούς της AMG, με νέες ενισχύσεις για επιπλέον ακαμψία. Νέα είναι και η ανάρτηση AMG RIDE CONTROL, με αμορτισέρ διπλού θαλάμου και δυνατότητα προεπιλογής των ρυθμίσεων απόσβεσης (Comfort, Sport και Sport Plus). Η στάνταρ τετρακίνηση 4MATIC+ παρέχει το μέγιστο σε πρόσφυση και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο συμπλέκτη για να κατανέμει την κινητήρια δύναμη σε όλους τους τροχούς, με ουσία στο σκοπό της.
Η ισχυρότερη υβριδική (SUV) έκδοση
Η επιβλητικότητα μιας κατασκευής που απλώνεται σε 5 μέτρα μήκος, 1,80 ύψος και κάτι παραπάνω από 2 μέτρα πλάτος, που πατάει σε τροχούς 21 ιντσών και δείχνει ισοπεδωτική με τα σχεδόν 2.800 κιλά που κουβαλάει και καλείται να διαχειριστεί, περιμένεις να εκφράζεται ανάλογα σε συμπεριφορά και απαιτήσεις. Όμως σε διαψεύδει! Η GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe, φαρδιά, πληθωρική σε όλα της και ψαρωτική στο μάτι, σε προκαταβάλει και για ανάλογη πληθωρικότητα με το που ζωντανέψει το θηρίο.
Στις στριφτερές κορδέλες των Άλπεων οι ευθείες σπανίζουν όμως η διαδρομή είναι για οδήγηση. Ακόμα και στην δυναμική βύθιση του δεξιού πεντάλ προς την παχιά μοκέτα, τα φαρδιά λάστιχα και η τετρακίνηση βάζουν ένα σημαντικό λιθαράκι στην υπόθεση, εναποθέτοντας όση δύναμη είναι ωφέλιμη.
Το αρχοντικό και επικοινωνιακό πάτημα σε κάνει εύκολα να ξεχάσεις τις διαστάσεις του οχήματος που οδηγείς και η GLE με ταμπέλα AMG προσφέρει απρόσμενη ευελιξία και σαφήνεια πληροφόρησης. Τα φρένα είναι καθηλωτικά ακόμα και για επιθετικότερη χρήση, ενώ οι ανακοινώσιμες επιδόσεις, τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση, δεν απέχουν από την πραγματικότητα (4,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα).
Στον αυτοκινητόδρομο βλέπεις εύκολα στο ταχύμετρο 200άρες, ενώ με την ίδια ευκολία που αντιμετωπίζει στροφιλίκι και ανοιχτό δρόμο, εντυπωσιάζει με την προσαρμοστικότητά της στο αστικό περιβάλλον.
Μπορείς να έχεις επιλογή στον τρόπο που θα εκφράζεται επιλέγοντας την αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία κινούμενος με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα ή να εισπράττεις το μέγιστο στο πρόγραμμα Sport+, όπου οι κινητήρες, η τετρακίνηση, η ανάρτηση, το τιμόνι και η απόκριση στην αλλαγή των σχέσεων, γίνονται μια καλοδουλεμένη ορχήστρα.
Τότε είναι η στιγμή που προκύπτει και το ιδανικό οδηγικό αποτέλεσμα, κάτι που διαπιστώνεις φυσικά και από έναν ζωηρό σπορ ήχο από τον εξακύλινδρο. Και όλα αυτά με καταναλώσεις απόλυτα φυσιολογικές για ένα τόσο ισχυρό και γρήγορο αποτέλεσμα.
Φυσικά η Mercedes-AMG GLE53 HYBRID 4MATIC+ προσφέρεται και σε SUV όπως είπαμε παραπανω για όσους σκέφτονται ορθολογικότερα στην χωροταξική τους ανάγκη όμως σε κάθε περίπτωση η πληθωρική υβριδική επαναφορτιζόμενη Mercedes-AMG δείχνει ασυμβίβαστη στο σκοπό της για ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Εκτός από πληθωρική σε εικόνα και υποσχέσεις, διαπρέπει αναμενόμενα σε τεχνολογία, φυσικά σε ευρυχωρία και εκτός από μια πλήρη γκάμα εκδόσεων υπάρχει και ο χρυσός συνδυασμός που ουσιαστικά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα σε μικρότερες και ισχυρότερες GLE, αξιοποιώντας την PHEV τεχνολογία.
Εν ολίγοις έχουμε μπροστά μας μια πολυτελή διπλή εκδοχή με σούπερ επιδόσεις και δυνατότητα σιωπηλής και ενεργειακά πράσινης ηλεκτρικής μετακίνησης. Η επίκαιρη γενιά της GLE κερδίζει φύλο πορείας για το Affalterbach, τόπο παραγωγής των AMG και κάπως έτσι προκύπτει η νέα έκδοση, Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+, που δηλώνει plug-in και έρχεται με νέα υβριδικά δεδομένα.
Αυτή η νέα υβριδική τεχνολογία έρχεται να προστεθεί σε κάποιες σοβαρές αναβαθμίσεις πλαισίου και σχεδίασης ώστε να υποστηρίζει ασυμβίβαστα τον πολλαπλό ρόλο της.
Εξηλεκτρισμένη, ψηφιοποιημένη και πολυτάλαντη
Η μυώδης φόρμα και οι καθαρές γραμμές δίνουν την πρέπουσα εικόνα που οφείλει να έχει ένα θηριώδες SUV, όταν θέλει να επιβληθεί ενός ολιγομελούς μεν, αλλά δυνατού ανταγωνισμού. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της GLE και που στην πρόσφατη ανανέωση ωφελείται σε δυναμισμό από τον ανασχεδιασμό των προφυλακτήρων, το διπλό επίπεδο αεραγωγών και την κομψή μάσκα.
Στη νέα Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ οι λεπτομέρειες είναι ακόμα πιο δυναμικές για να υποστηρίξουν την ξεχωριστή έκδοση. Η ξεχωριστή για την AMG μάσκα με τα κάθετες γρίλιες, τα τονισμένα φτερά, οι εκατέρωθεν του προφυλακτήρα εισαγωγές αέρα, και ο μεγάλος κεντρικός κάτω αεραγωγός συμβάλλουν στην εικόνα αλλά και στην ουσιαστική ψύξη που χρειάζεται το εργοστάσιο απόδοσης που κρύβεται κάτω από το καπό της. Μια σειρά από πρόσθετα και αναβαθμισμένα ψυγεία αναλαμβάνουν να διατηρούν φυσιολογική την κατάσταση στα ενδότερα.
Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται από ρέουσες επιφάνειες προς όφελος της αεροδυναμικής, τα ειδικά σήματα στα μπροστινά φτερά τους στάνταρ σφυρήλατους τροχους 21΄΄ που τονίζουν ταυτόχρονα και το δυναμισμό ενώ στο πίσω μέρος η διακριτική σπορ πινελιά είναι το χείλος της αεροτομής στο πορτμπαγκάζ, στην Coupe εκδοχή και η πίσω ποδιά με διαχύτη και δύο διπλές κυκλικές απολήξεις εξάτμισης, αριστερά και δεξιά.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μια υπόθεση με πολλούς πρωταγωνιστές. Οικολογικά δέρματα, ποιοτικές ενθέσεις και επιφάνειες σε ένα αποτέλεσμα που δηλώνει premium, digital σερβιρισμένο και σπορ ταυτόχρονα.
Το τιμόνι AMG performance σε δέρμα Nappa, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα, με ταπετσαρία από τεχνητό δέρμα, κόκκινη ραφή αντίθεσης και «ταμπέλα» AMG και μετά ακολουθεί το digital μεγαλείο με MBUX Superscreen οθόνη συνοδηγού για να μην είναι η πληροφορία, η ψυχαγωγία και ο έλεγχος προνόμιο μόνο του οδηγού. Το σύστημα πολυμέσων MBUX προσφέρει οθόνες, λειτουργίες και περιεχόμενο μενού AMG Performance και AMG TRACK PACE (προαιρετικά).
Οι άνθρωποι της AMG στο εργοστάσιο του Affalterbach, έδωσαν ένα γνωστό συνδυασμό απόδοσης όπως και στην E53 HYBRID 4MATIC, έναν 6κύλινδρο σε σειρά υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο περίβλημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων AMG Speedshift TCT 9G διπλού συμπλέκτη.
Ο 2.999 κ.εκ. θερμικός κινητήρας, συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 136 ίππων, με το αποτέλεσμα να προσφέρει συνδυαστικά 544 ίππους και 750 Nm ροπής. Μια μπαταρία μικτής χωρητικότητας 31,2 kWh (24,1 kWh καθαρή), εξασφαλίζει και την αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία που προσεγγίζει τα 90 χλμ. σε «κύκλο» WLTP.
Εκτός από τα γνωστά προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+, Smoothness και Individual), υπάρχουν δύο ειδικά για το υβριδικό σκέλος της υπόθεσης του αυτοκινήτου. Αναμενόμενα το Electric, όπου η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση πραγματοποιείται με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα και το πρόγραμμα οδήγησης Battery Hold, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πρωταγωνιστεί, κρατώντας αποθηκευμένη την ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία για όταν ζητηθεί.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι 400V, διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ προαιρετικά προσφέρεται γρήγορος φορτιστής DC με ισχύ 60 kW που εξασφαλίζει από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε περίπου 20 λεπτά. Φυσικά ωφελείται ενεργειακά και με ανάκτηση, η απόδοση της οποίας ρυθμίζεται από τον οδηγό σε τρία επίπεδα.
Το πλαίσιο έχει δεχθεί έξτρα ευλογίες από τους μηχανικούς της AMG, με νέες ενισχύσεις για επιπλέον ακαμψία. Νέα είναι και η ανάρτηση AMG RIDE CONTROL, με αμορτισέρ διπλού θαλάμου και δυνατότητα προεπιλογής των ρυθμίσεων απόσβεσης (Comfort, Sport και Sport Plus). Η στάνταρ τετρακίνηση 4MATIC+ παρέχει το μέγιστο σε πρόσφυση και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο συμπλέκτη για να κατανέμει την κινητήρια δύναμη σε όλους τους τροχούς, με ουσία στο σκοπό της.
Η ισχυρότερη υβριδική (SUV) έκδοση
Η επιβλητικότητα μιας κατασκευής που απλώνεται σε 5 μέτρα μήκος, 1,80 ύψος και κάτι παραπάνω από 2 μέτρα πλάτος, που πατάει σε τροχούς 21 ιντσών και δείχνει ισοπεδωτική με τα σχεδόν 2.800 κιλά που κουβαλάει και καλείται να διαχειριστεί, περιμένεις να εκφράζεται ανάλογα σε συμπεριφορά και απαιτήσεις. Όμως σε διαψεύδει! Η GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe, φαρδιά, πληθωρική σε όλα της και ψαρωτική στο μάτι, σε προκαταβάλει και για ανάλογη πληθωρικότητα με το που ζωντανέψει το θηρίο.
Στις στριφτερές κορδέλες των Άλπεων οι ευθείες σπανίζουν όμως η διαδρομή είναι για οδήγηση. Ακόμα και στην δυναμική βύθιση του δεξιού πεντάλ προς την παχιά μοκέτα, τα φαρδιά λάστιχα και η τετρακίνηση βάζουν ένα σημαντικό λιθαράκι στην υπόθεση, εναποθέτοντας όση δύναμη είναι ωφέλιμη.
Το αρχοντικό και επικοινωνιακό πάτημα σε κάνει εύκολα να ξεχάσεις τις διαστάσεις του οχήματος που οδηγείς και η GLE με ταμπέλα AMG προσφέρει απρόσμενη ευελιξία και σαφήνεια πληροφόρησης. Τα φρένα είναι καθηλωτικά ακόμα και για επιθετικότερη χρήση, ενώ οι ανακοινώσιμες επιδόσεις, τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση, δεν απέχουν από την πραγματικότητα (4,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα).
Στον αυτοκινητόδρομο βλέπεις εύκολα στο ταχύμετρο 200άρες, ενώ με την ίδια ευκολία που αντιμετωπίζει στροφιλίκι και ανοιχτό δρόμο, εντυπωσιάζει με την προσαρμοστικότητά της στο αστικό περιβάλλον.
Μπορείς να έχεις επιλογή στον τρόπο που θα εκφράζεται επιλέγοντας την αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία κινούμενος με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα ή να εισπράττεις το μέγιστο στο πρόγραμμα Sport+, όπου οι κινητήρες, η τετρακίνηση, η ανάρτηση, το τιμόνι και η απόκριση στην αλλαγή των σχέσεων, γίνονται μια καλοδουλεμένη ορχήστρα.
Τότε είναι η στιγμή που προκύπτει και το ιδανικό οδηγικό αποτέλεσμα, κάτι που διαπιστώνεις φυσικά και από έναν ζωηρό σπορ ήχο από τον εξακύλινδρο. Και όλα αυτά με καταναλώσεις απόλυτα φυσιολογικές για ένα τόσο ισχυρό και γρήγορο αποτέλεσμα.
Φυσικά η Mercedes-AMG GLE53 HYBRID 4MATIC+ προσφέρεται και σε SUV όπως είπαμε παραπανω για όσους σκέφτονται ορθολογικότερα στην χωροταξική τους ανάγκη όμως σε κάθε περίπτωση η πληθωρική υβριδική επαναφορτιζόμενη Mercedes-AMG δείχνει ασυμβίβαστη στο σκοπό της για ουσιαστικό αποτέλεσμα.