Έχουν περάσει 945 ημέρες και 56 Grand Prix από την τελευταία νίκη του Lewis Hamilton στη Formula 1 και δεν θα υπήρχε καλύτερος τρόπος να επιστρέψει ο Βρετανός στις νίκες, από τον αγώνα της πατρίδας του. Με την 9η νίκη του στο GP Μ. Βρετανίας, ο πιο επιτυχημένος στατιστικά οδηγός της Formula 1 σημείωσε το ρεκόρ περισσότερων νικών σε ένα συγκεκριμένο αγώνα, και δη της πατρίδας του.

Είναι ο πρώτος οδηγός που κερδίζει αγώνα πέραν της 300ής συμμετοχής του (στην 344η) και ο Hamilton έκλαιγε από συγκίνηση στο γύρο του θριάμβου. Ήταν μία συναισθηματική νίκη, ίσως μία από τις πιο σημαντικές της καριέρας του, καθώς δεν είχε βρεθεί ποτέ να περιμένει τόσο πολύ (από το GP Σαουδικής Αραβίας του 2021) για να πανηγυρίσει ξανά.

Παράλληλα, έγινε ο γηραιότερος νικητής Grand Prix στον 21ο αιώνα. Στην τελευταία του εμφάνιση με τη Mercedes στην πατρίδα του, ο Hamilton εκτέλεσε έναν ώριμο και αλάνθαστο αγώνα σε πολύ απαιτητικές συνθήκες, με τη βροχή να έρχεται και να φεύγει, περιπλέκοντας τις στρατηγικές επιλογές, και τη Mercedes να είναι πολύ ανταγωνιστική σε αυτές τις συνθήκες.

Όταν η βροχή είχε κάνει την εμφάνισή της, ο Hamilton είχε βρεθεί επικεφαλής, προσπερνώντας τον team-mate του, πριν οι ταχύτερες McLaren τον προσπεράσουν. Ωστόσο, με εύστοχη επιλογή του γύρου μετάβασης από τα ενδιάμεσα στα σλικ ελαστικά στα τελικά στάδια του αγώνα, και με λάθος επιλογή της βρετανικής ομάδας με τον Lando Norris, ο Hamilton βρέθηκε και πάλι πρώτος. Έχοντας επιλέξει καλές ρυθμίσεις στην εμπρός αεροτομή, από εκεί και πέρα ήξερε ακριβώς τι να κάνει. Παρότι είχε ένα μεταχειρισμένο σετ μαλακής γόμας για το τελευταίο stint, ο Hamilton κατάφερε να διατηρηθεί εκτός εμβέλειας του Max Verstappen.


O Verstappen κατάφερε να ανακάμψει στους τελευταίους γύρους, καθώς στην αρχή του αγώνα είχε πέσει στην 5η θέση, με τη Red Bull να μην είναι ανταγωνιστική στις κρύες θερμοκρασίες με βαρύ φορτίο καυσίμου. Ωστόσο, ο Ολλανδός έκανε πρώτος τη σωστή επιλογή μετάβασης στα ενδιάμεσα ελαστικά με την έλευση της βροχής, και κατάφερε να ανέβει στην 3η θέση.

Επιλέγοντας να εισέλθει στον ίδιο γύρο με τον Hamilton για το τελικό σετ σλικ ελαστικών, ο Verstappen, έχοντας επιλέξει φρέσκια σκληρή γόμα, ήταν ταχύτερος από τα μονοθέσια μπροστά του με τη μαλακή και ιδίως τον Norris, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει για τη 2η θέση. Στο τέλος δεν είχε την ταχύτητα να πλησιάσει τον Hamilton, αλλά ήταν ευχαριστημένος με ένα αποτέλεσμα που ήταν πολύ καλύτερο από αυτό που θα μπορούσε να ελπίζει στην αρχή του αγώνα.

F1 Grand Prix of Great BritainF1 Lewis Hamilton (Mercedes)F1 Grand Prix of Great Britain
Η McLaren, όπως έχει συμβεί στους περισσότερους τελευταίους αγώνες, είχε τη δυνατότητα να κατακτήσει τη νίκη, αλλά έχασε την ευκαιρία. Ακόμα και το λάθος του Norris στις πρώτες στροφές, που άφησε τον Verstappen να τον περάσει δεν είχε μεγάλη σημασία όταν άρχισε να βρέχει, και τα βρετανικά μονοθέσια ήταν τα ταχύτερα στην πίστα.

Ο Norris βρέθηκε επικεφαλής και η McLaren «θυσίασε» τον Oscar Piastri, επιλέγοντας να μην ton καλέσει στα pits μαζί με τον team-mate του για τα ενδιάμεσα ελαστικά, γεγονός που κόστισε στον Αυστραλό 20 δλ. Ο Norris είχε παραμείνει επικεφαλής, και ενώ η McLaren είχε διαφυλάξει άλλο ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας (σε αντίθεση με τις Mercedes και Red Bull), έθεσε την επιλογή στον Norris αν προτιμά τη μαλακή για να καλύψει τον Hamilton ή τη με΄ση για να καλύψει τον Verstappen. Όπως είναι φυσικό, ο Norris απάντησε ότι θέλει να καλύψει τον Hamilton, και τοποθετήθηκαν μαλακά ελαστικά στο μονοθέσιό του.

Ο Norris ανέλαβε την ευθύνη για το γεγονός ότι έκανε ένα γύρο πιο αργά τη μετάβαση από τα ενδιάμεσα στα σλικ ελαστικά. Ο Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα του και ακινητοποιήθηκε πάνω από 1 μ. μετά από τα σημάδια του στο box της ομάδας, κάτι που αύξησε τον χρόνο αλλαγής ελαστικών στα 4,5 δλ. και τον οδήγησε να βγει στην πίστα πίσω από τον Hamilton.

F1 Grand Prix of Great BritainF1 Grand Prix of Great BritainF1 Lando Norris (McLaren)
Η McLaren θα έπρεπε απλά να τοποθετήσει τη μέση γόμα στο μονοθέσιο του Norris, χωρίς να τον ρωτήσει, όπως έκανε με τον Piastri, καθώς φάνηκε από το ρυθμό του Αυστραλού στη συνέχεια (10 δλ. ταχύτερος στο τελικό stint), ότι ήταν ταχύτερο από τη μεταχειρισμένη μαλακή γόμα που επέλεξε. Με αυτό τον τρόπο, η McLaren αρνήθηκε στον εαυτό της το πλεονέκτημα του επιπλέον φρέσκου σετ ελαστικών που είχε εξασφαλίσει στον εαυτό της από την Παρασκευή…

Με αυτό τον τρόπο, ο Norris έχασε και τη 2η θέση από τον Verstappen, ο οποίος επέκτεινε και πάλι το βαθμολογικό του προβάδισμα, τη στιγμή που η Mercedes κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, και poleman στο Silverstone, ο George Russell, είχε προηγηθεί αρχικά, αλλά όταν άρχισε να βρέχει έπεσε 4ος. Μετά το πρώτο του pit stop (όπου περίμενε πίσω από τον Hamilton), έπεσε πίσω από τον Verstappen, πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει με πρόβλημα πίεσης νερού.

Ο Carlos Sainz με τη Ferrari τερμάτισε στην 5η θέση, πίσω από τον Piastri, και στην αρχή του αγώνα είχε βρεθεί σε θέση να πιέζει τον Verstappen. Έπειτα από το πρώτο pit stop προσπάθησε να παλέψει με τον Russell και στο τελευταίο pit stop, η Scuderia δέχθηκε undercut από τον Piastri, χάνοντας την 4η θέση. Ο Ισπανός έκανε ένα επιπλέον pit stop στους τελευταίους γύρους για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με τη μαλακή γόμα. Η Ferrari βιάστηκε να τοποθετήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά στο μονοθέσιο του Charles Leclerc, ο οποίος κατέληξε ένα γύρο πίσω, όπως και ο Sergio Perez, που έκανε το ίδιο λάθος.

F1 Carlos Sainz (Ferrari)Formula 1 2024: British GP
Ο Nico Hulkenberg πραγματοποίησε μία εκπληκτική εμφάνιση (παρότι βρέθηκε εκτός πίστας στις πρώτες στροφές και έχασε τρεις θέσεις), για να τερματίσει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στην 6η θέση και να φέρει κι άλλους πολύτιμους βαθμούς στη μάχη της Haas για την 6η -πλέον- θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Τον Γερμανό ακολούθησαν στη γραμμή του τερματισμού οι δύο Aston Martin, με τους Lance Stroll και Fernando Alonso, με τη βρετανική ομάδα να έχει καλύτερη φόρμα στο Silverstone.

Ο Alex Albon κατάφερε να προσπεράσει τον Yuki Tsunoda για την 9η θέση στους τελευταίους γύρους, παρότι είχε τραυματίσει την εμπρός αεροτομή της Williams στους πρώτους γύρους. Ο Ιάπωνας οδηγός της Racing Bulls συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Χρονικό αγώνα
Οι πρώτοι 13 οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα, ενώ ο Perez προτίμησε τη σκληρή εκκινώντας από το pit lane. O Gasly εισήλθε στα pits στο τέλος του γύρου σχηματισμού με πρόβλημα στο κιβώτιο της Alpine. Στις πρώτες στροφές, ο Norris προσπάθησε να προκαλέσει τον Hamilton από την εξωτερική, άνοιξε πολύ τη γραμμή του στη 2, και άφησε την πόρτα ανοιχτή για τον Verstappen, ο οποίος δεν χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να περάσει στην 3η θέση.


Ο Leclerc είχε ανέβει στην 8η θέση, ενώ ο Hulkenberg είχε πέσει 9ος καθώς είχε βγει εκτός πίστας στη 2η στροφή. Ο Γερμανός επέστρεψε στο διάβα του Alonso, που αναγκάστηκε να φρενάρει απότομα, αιφνιδιάζοντας τον Albon, ο οποίος τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Williams επάνω στην Aston Martin.


Ο Norris άργησε να αναπτύξει θερμοκρασίες στα ελαστικά, αλλά στο 2ο γύρο πίεζε ήδη τον Verstappen. Σιγά-σιγά όμως, τα πράγματα σταθεροποιήθηκαν μπροστά, με μόνο τον Piastri να έχει DRS επί του team-mate του. Οι διαφορές ήταν κάτω των 2 δλ. μεταξύ των 6 πρώτων, αλλά υπήρχε απειλή βροχής.

Έως το 10ο γύρο, οι Mercedes, γρήγορες στις χαμηλές θερμοκρασίες (26 βαθμοί Κελσίου στον ασφαλτοτάπητα), είχαν καταφέρει να επεκτείνουν τη διαφορά τους από τον Verstappen στα 4 δλ. και 2,5 δλ., αντίστοιχα, καθώς τα εμπρός ελαστικά του Ολλανδού είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση. Στο 13ο γύρο, ο Leclerc κατάφερε να περάσει τον Stroll για την 6η θέση.


Η βροχή είχε αρχίσει να γίνεται πιο έντονη πλέον, και ο Norris ανανέωσε την πίεση επί του Verstappen, τον οποίο κατάφερε να περάσει στον 15ο γύρο, καθώς η McLaren ήταν ταχύτερη και ο Ολλανδός δεν αμύνθηκε καν. Δύο γύρους αργότερα, ο Piastri κατάφερε να περάσει τον Verstappen με ευκολία. Στο μεταξύ, ο Hamilton ήταν κολλημένος στο κιβώτιο του Russell, εφοπλισμένος με ρυθμίσεις υψηλότερου φορτίου στο μονοθέσιό του.


Ο Hamilton τέθηκε επικεφαλής στο 18ο γύρο, καθώς η πίστα είχε γίνει πιο ολισθηρή. Στην αργή του 19ου γύρου, αμφότερες οι Mercedes βγήκαν εκτός πίστας, και ο Norris βρήκε την ευκαιρία να περάσει εμπρός από τον Russell, στη 2η θέση, ενώ απενεργοποιήθηκε το DRS.


Στον 20ό γύρο ο Norris πέρασε επικεφαλής με κίνηση επί του Hamilton στην Copse, οι Mercedes άρχισαν να μάχονται μεταξύ τους, και ο Piastri κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Russell, στην 3η θέση. Παράλληλα, ο Leclerc εισήλθε στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά, έχοντας βιαστεί, όπως και ο Perez και αμφότεροι έχαναν πολύ χρόνο…

Στον 20ό γύρο, ο Piastri προσπέρασε και τον Hamilton στη Stowe, καθώς οι McLaren ήταν ταχύτερες σε αυτή τη φάση, με ίσως πιο μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Ο Norris βγήκε εκτός πίστας στην Becketts, ενώ ο Hamilton αρνήθηκε τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς η πίστα ήταν στεγνή ακόμα σε πολλά σημεία. Ο Sainz είχε πλησιάσει τον Verstappen, ενώ οι McLaren βρίσκονταν επικεφαλής.


Στον 24ο γύρο ενεργοποιήθηκε ξανά το DRS, καθώς η πίστα ήταν στεγνή, αλλά τότε είχε αρχίσει να βρέχει ξανά. Οι Perez και Leclerc βρέθηκαν 1 γύρο πίσω, και ο Μονεγάσκος βγήκε στα γρασίδια, όταν τον περνούσαν οι Mercedes. Στον 26ο γύρο, το DRS απενεργοποιήθηκε ξανά. Ένα γλίστρημα του Sainz έδωσε μία ανάσα στον Verstappen, ο οποίος αποφάσισε να εισέλθει στα pits για τα ενδιάμεσα ελαστικά σε μία πολύ εμπνευσμένη και εύστοχη κίνηση.

Παράλληλα, ο Piastri είχε αρχίσει να πιέζει τον Norris, ενώ τον Verstappen ακολούθησε στα pits και ο Sainz στο τέλος του 26ου γύρου. H πίστα είχε γίνει αρκετά ολισθηρή πλέον. Στον επόμενο γύρο η McLaren κάλεσε τον Norris στα pits, αφήνοντας τον Piastri στην πίστα, ενώ η Mercedes κάλεσε και τα δύο μονοθέσια στα pits. O Verstappen είχε βρεθεί μεταξύ των δύο Mercedes, εμπρός από τον Russell, που καθυστέρησε λίγο, περιμένοντας πίσω από τον team-mate του.


O Norris είχε βρεθεί μόλις 4 δλ. πίσω από τον Piastri, o οποίος αφότου επισκέφθηκε τα pits έπεσε στην 6η θέση, καθώς η McLaren θα έπρεπε να έχει καλέσει και τους δύο οδηγούς της ταυτόχρονα, χάνοντας λιγότερο χρόνο.

Ο Norris ήταν επικεφαλής με τον Hamilton 3,2 δλ. πίσω, και τον Verstappen 3ο, 6 δλ. πίσω από τους Βρετανούς, με τον Russell κοντά του. Αλλά η πίστα ήταν αρκετά στεγνή σε πολλά σημεία και τα ενδιάμεσα ελαστικά είχαν ήδη αρχίσει να ανεβάζουν θερμοκρασίες και να καταστρέφονται, ιδίως στη Red Bull του Verstappen.


Στον 34ο γύρο, η Mercedes κάλεσε τον poleman Russell ώστε να εγκαταλείψει από την 4η θέση, λόγω προβλήματος πιθανότατα στο σύστημα ψύξης, με πτώση απώλειας πίεσης νερού. Ο Hamilton άρχισε να πλησιάζει τον Norris, από τον 35ο γύρο και έπειτα, καθώς η Mercedes ήταν ταχύτερη σε εκείνη τη φάση από τη McLaren, ιδίως στις γρήγορες στροφές.

Ο Verstappen ήταν ταχύτερος από τους δύο προπορευόμενους πλέον. Η McLaren είχε το πλεονέκτημα ενός επιπλέον σετ μέσης γόμας, ενώ Mercedes και Red Bull επέλεξαν τη μαλακή και τη σκληρή γόμα για τους Hamilton και Verstappen, αντίστοιχα, καθώς εισήλθαν στα pits στο τέλος του 38ου γύρου (όπως και ο Piastri, κάνοντας undercut στον Sainz), πριν τους ακολουθήσει και ο Norris.

Η βρετανική ομάδα ρώτησε τον Norris αν ήθελε να καλύψει τον Hamilton (με μαλακή γόμα), ή τον Verstappen (με τη μέση), ζητώντας να ληφθεί μία πολύ σημαντική απόφαση που ίσως έκρινε τον αγώνα σε μία νευρική στιγμή, αντί να εκμεταλλευτεί το φρέσκο σετ ελαστικών μέσης γόμας. Ο Norris σε αυτή την ερώτηση, επέλεξε να απαντήσει να καλύψει τον Hamilton, όπως ήταν φυσικό, καθώς αυτός ήταν ο οδηγός που τον πίεζε λίγο πριν.


Στο pit stop του, ο Norris ακινητοποιήθηκε πολύ αργά, ξεπερνώντας τα σημάδια του, καθυστερώντας 2 δλ. την αλλαγή (μαλακών) ελαστικών και όταν επέστρεψε στην πίστα, ο Hamilton ήταν και πάλι επικεφαλής. Οι δύο Βρετανοί είχαν μεταχειρισμένα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με τη σκληρή γόμα, καθώς τρεις οδηγοί διεκδικούσαν πλέον τη νίκη.

Ο Verstappen ήταν ο ταχύτερος μεταξύ των τριών πρώτων, αλλά ήταν εμφανές ότι ο Piastri (4ος, εμπρός από τον Sainz πλέον) είχε καλύτερα ελαστικά από τον Norris, καθώς τα μαλακά ελαστικά είχαν αρχίσει να δείχνουν σημάδια καταπόνησης στον εμπρός αριστερό τροχό, σύμφωνα με τη Red Bull. Ο Verstappen είχε πλησιάσει σε εμβέλεια DRS τον Norris με 5 γύρους να απομένουν.


Στον 48ο γύρο, ο Verstappen πέρασε με ευκολία τον Norris για τη 2η θέση και είχε 3 γύρους να κυνηγήσει τον Hamilton, που βρισκόταν 3,3 δλ. μπροστά. Παράλληλα, ο Piastri είχε σημειώσει τον ταχύτερο γύρο με τη μέση γόμα, αποδεικνύοντας τη λάθος επιλογή της McLaren με τον Norris. O Verstappen όμως δεν πλησίαζε αρκετά για να απειλήσει τον Hamilton.