Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από 7 Ιουλίου 2024 θα πρέπει να έχει εγκαταστημένο υποχρεωτικά το Intelligent Speed Assistance, ή αλλιώς, ISA.

Πολλά αυτοκίνητα τα οποία διατίθενται προς πώληση διαθέτουν ήδη το εν λόγω σύστημα, καθώς έγινε υποχρεωτικό σε όλα τα νέα μοντέλα από τον Ιούλιο του 2022.

Πλέον όμως θα το διαθέτουν και όλα τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν πριν τη συγκεκριμένη ημερομηνία και βρίσκονται προς πώληση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το ISA λειτουργεί χρησιμοποιώντας κάμερες οι οποίες αναγνωρίζουν τις πινακίδες ορίων ταχύτητας, καθώς και δεδομένα από το GPS για να προσδιορίσουν την ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο. Αν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας, το αυτοκίνητο τον προειδοποιεί, είτε μέσω αντίστασης στο γκάζι είτε μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων.

Αν ο οδηγός συνεχίσει να μην υπακούει στις προειδοποιήσεις του συστήματος, θα περιορίζεται η ισχύς του κινητήρα, επαναφέροντας τον οδηγό στο όριο ταχύτητας.
Προς το παρόν υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του ISA, ωστόσο η Ευρωπαϊκή οδηγία δηλώνει πως θα πρέπει το σύστημα να είναι πάντα ενεργοποιημένο κάθε φορά που ξεκινάει το αυτοκίνητο.

Παρότι το σύστημα δεν θα αποθαρρύνει απόλυτα τους επικίνδυνους οδηγούς, θα προσπαθήσει να περιορίσει ως έναν βαθμό την παράτολμη οδήγηση. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) υποστηρίζει πως το σύστημα θα μειώσει τις συγκρούσεις κατά 30% και τα θανατηφόρα τροχαία κατά 20%. Απώτερος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να εξαλειφθούν πλήρως οι ανθρώπινες απώλειες στον δρόμο μέχρι το 2050 και το ISA, μαζί με άλλα συστήματα όπως η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), θα μπορούσε να αποτρέψει 140.000 σοβαρούς τραυματισμούς μέχρι το 2038.

Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος σημαίνει πως λειτουργεί σε κάθε δρόμο, ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους με ελάχιστη σήμανση. Ωστόσο υπάρχει και περιθώριο σύγχυσης, όπως για παράδειγμα σε λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, όπου τα όρια είναι λιγότερο σαφή και το σύστημα μπορεί λανθασμένα να περιορίσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Σύγχυση δημιουργείται και σε περίπτωση κατεστραμμένων, ή αλλοιωμένων από βανδαλισμούς πινακίδων, όπου το όριο είναι δύσκολα διακριτό από τους ανθρώπους, πόσο δε μάλλον από την κάμερα του συστήματος.

Εκτός από το ISA και την αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, οι πιο πρόσφατοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα απαιτούν την εγκατάσταση ενός συστήματος καταγραφής δεδομένων (σαν το μαύρο κουτί στα αεροπλάνα), σήματα στάσης έκτακτης ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.