Hyundai IONIQ 5 N: Τελικά όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος! Πριν προλάβει καν να πατήσει τα πόδια του στο σπορ στερέωμα, με τις εξαιρετικές δημιουργίες του, το Hyundai N Performance προέβη σε δυσάρεστες για τους petrolheads ανακοινώσεις.

Η επόμενη μέρα για το N Division δεν περιλαμβάνει i20 και i30Ν, ούτε καν Kona Ν για την Ευρώπη και πριν προλάβουν οι θαυμαστές τους να υψώσουν το λάβαρο της ελπίδας που πεθαίνει τελευταία για το μέλλον των hot hatchback, ένιωσαν το χαλί να τραβιέται κάτω από τα πόδια τους.

Παρόλα όλα αυτά το αρμόδιο τμήμα που ασχολείται με τις συναρπαστικά γρήγορες κατασκευές με υπογραφή Hyundai δεν έχει πει την τελευταία του κουβέντα, παραμένει υπαρκτό και δουλεύει σε μια νέα βάση προτάσεων σερβιρισμένες με τις κλασικές σπορ αξίες, ασχέτως αν το πρόσφατο δημιούργημα, αλλά και όποιο ακόμα ακολουθήσει, θα το ταΐζεις απο πρίζα και όχι από αντλία βενζίνης.

Πάνω στη βάση λοιπόν του IONIQ 5, ενός αυτοκίνητου με συνεχείς παγκόσμιες βραβεύσεις από τότε που εμφανίστηκε, έρχεται ένας ξεκάθαρα υπέρμαχος της σπορ οδήγησης. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απασχόλησε την Hyundai N Division στην πράξη, στο δρόμο δηλαδή, κάνει …παπάδες!

Είναι N ηλεκτρικό, με χαρακτήρα θερμικό
Πώς μπορείς να κάνεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πραγματικά διασκεδαστικό στην οδήγηση; Πολλοί έχουν προσπαθήσει και, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, ελάχιστοι δικαιώθηκαν. Η Hyundai ωστόσο πιστεύει ότι το πολυτάλαντο τμήμα N έχει την απάντηση, η οποία συνοψίζεται στο τελευταίο της δημιούργημα, το IONIQ 5 N.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ο κατασκευαστής του επιμένει ότι θέτει το σημείο αναφοράς για τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένας τολμηρός ισχυρισμός, όχι όμως αν προέρχεται από τον πάλαι ποτέ γκουρού των M της BMW και εδώ και καιρό επικεφαλής τεχνικό σύμβουλο του Hyundai Motor Group, Albert Biermann.

To Hyundai IONIQ 5 N γεννήθηκε στο Namyang της Ν. Κορέας και εξελίχθηκε στο Nürburgring, ενώ το δημιουργικό team που έσκυψε επάνω του πήρε το οκ σε ότι ζήτησε έτσι όπως το φανταζόταν.

Πριν προλάβετε να χασκογελάσετε οι haters των ηλεκτρικών, θυμηθείτε ότι το IONIQ 5 N δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο για την κορεάτικη εταιρεία. Από τη στιγμή που κέρδισε το παράσημο N μπορεί κάλλιστα να ηγηθεί μιας εκστρατείας στην προσπάθεια να πείσει τους αμετανόητους ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μόνο γρήγορα, αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση.

Δεν του χαρίστηκε άλλωστε η υπέρτατη παγκόσμια διάκριση να βραβευτεί για το 2024 ως «Wold Performance Car» και βέβαια δεν έμεινε μόνο εκεί. Τα πρόσφατα επιτεύγματα τριών IONIQ 5 N στο Pikes Peak αποδεικνύουν τη σοβαρότητα στην συνεχή εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων από πλευράς Hyundai.

Συν τοις άλλοις το IONIQ 5 N έρχεται και ως δήλωση ολοκληρωτικής στροφής του τμήματος Ν Perfomance, που από εδώ και πέρα αποχαιρετώντας τα θερμικά, θα ασχολείται αποκλειστικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας.

Σε πρώτη φάση το δημιούργημα της Hyundai βάζει τις οπτικές πινελιές που θα το κάνουν να ξεχωρίσει, και ακόμα και αν δεν έχεις επιλέξει το Performance Blue ως χρώμα αμαξώματος, μπορείς να επιλέξεις μέσα από 9 ακόμα ενναλακτικές συνολικά αποχρώσεις.

Ένας επιθετικός στην λεπτομέρεια μπροστινός προφυλακτήρας, εντυπωσιακές πλαϊνές ποδιές που καταλήγουν σε αεροδυναμικά τεχνάσματα με υπογραφή N, θηριώδης τροχοί 21” μαζί με αντίστοιχα εντυπωσιακά φρένα πίσω τους και ο διευρυμένος πίσω διαχύτης, είναι τα σημεία που δηλώνουν την διαφορετικότητα της σπορ κατασκευής, σε σχέση με το «ήπιο» αδέρφι του.

Ομοίως και στο εσωτερικό τα εντυπωσιακά μπάκετ με υπογραφή και το τιμόνι με τις N ιδιαιτερότητες είναι τα δυναμικά στοιχεία που το διαχωρίζουν από τα απλά IONIQ 5. Στον πυρήνα του τιμονιού εκτός των συνηθισμένων, συναντάς τα δύο κυκλικά κουμπιά για προεπιλεγμένα N προγράμματα, τις επιλογές των mode οδήγησης και το κόκκινο κουμπί NGB(N Grin Boost) που προσφέρει 10 δευτερόλεπτα full power.

Κατά τα αλλά, το σαλόνι, τα υλικά, η συναρμολόγηση και οι παροχές, ακολουθούν τις θετικές εντυπώσεις! Ένα ευρύχωρο, φωτεινό και ειδικά σχεδιασμένο περιβάλλον που δικαιολογεί την ποιότητα, την τιμή, τις τεχνολογικές παροχές και την χωροταξική του μελέτη. Όλα άψογα και δικαιολογημένα βραβευμένα. Η σπορ ατμόσφαιρα της καμπίνας περιλαμβάνει δύο οθόνες των 12,3 ιντσών, μια για τα όργανα και μια για πλοήγηση, έξτρα ενημέρωση και ψυχαγωγία.

Το IONIQ 5 N προσφέρει τόσες ψαγμένες λεπτομέρειες που δεν αρκούν οι λίγες μέρες δοκιμής με το αυτοκίνητο για να παίζεις στα δάχτυλα. Όταν όμως γνωρίσεις και εξοικειωθείς θα διαπιστώσεις μια αποδοτικότατη υπερπροσφορά εξοπλισμού, παροχών, εφαρμογών και σπορ δυνατοτήτων.

Εξελιγμένο hardware αλλά και software όπου στην πράξη μια πλειάδα συστημάτων ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της κατασκευής και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. O απαιτητικός γνώστης θα μείνει εντυπωσιασμένος με τις δυνατότητες που του προσφέρει, ακόμα και στο extreme κομμάτι της οδήγησης που περιλαμβάνει έως και track days.

Ο N κατάλογος που απογειώνει την ηλεκτρονική προίκα του γρηγορότερου Hyundai IONIQ 5 δεν έχει τελειωμό: N Road Sense, N Mode, N performance, e-LSD, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer N, N Torque Distribution, Torque Kick Drift , N Active Sound+, N e-Shift, N Grin Boost, N Launch Control, N Race (Sprint – Endurance), N Battery Preconditioning (Drag Mode – Track Mode).

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια πρακτικά ζητούν πίστωση χρόνου για εξοικείωση και δεν θα μπεις αδιάβαστος για το σούπερ αποτέλεσμα, αλλά πρέπει να έχεις υπομονή και διάθεση να ξεστραβωθείς για να ξεδιπλώσεις το ταλέντο IONIQ 5 N.

ΒαρWattίλα
Είναι ο τρόπος που όταν τεντώνεις το δεξί πόδι η ηλεκτρική ενέργεια μεταφράζει την απόδοση σε πληθωρικότητα ή αλλιώς νιώθεις ότι είσαι τοποθετημένος σε ρωμαϊκό καταπέλτη και ξέρεις ότι σύντομα εκτοξεύεσαι! Οι δυο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη προσφέρουν την συνδυαστική ισχύ των 609 ίππων που στην λειτουργία boost μεταφράζεται σε επιπλέον 41 ίππους για 10 δλ.. Η συνολική συνδυαστική ισχύς των 650 ίππων (με την χρήση του κόκκινου μπουτόν N Grin Boost) και η ροπή των 770 Nm είναι νούμερα που διαπρέπουν και δηλώνουν μυϊκή υπερεπάρκεια που εκδηλώνεται με καταιγιστικές επιταχύνσεις.

Πατάς και εξαφανίζεσαι, η ώθηση σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, τα φρένα επίσης κάνουν θαύματα με τους σχεδόν 2,3 τόνους της κατασκευής, ενώ το ενισχυμένο με 42 επιπλέον πρόσθετα σημεία συγκόλλησης πλαίσιο και η αποδοτική καλοστημένη και σφιχτή ανάρτηση δημιουργούν ένα κομμάτι που εμπνέει εμπιστοσύνη να επιτεθείς στο στροφιλίκι. Δεν θα σε εντυπωσιάσει τόσο η τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα, παρά το γεγονός ότι δεν θα αργήσουν να έρθουν, όσο το γεγονός ότι σε μόλις 3,4 δλ. έχεις ολοκληρώσει τα 0-100 χλμ./ώρα και ότι τα χιλιόμετρα που μαζεύεις είναι εντυπωσιακά στο ταχύμετρο αλλά όχι τόσο στην αίσθηση που λαμβάνεις.

Όλα έρχονται πληθωρικά αλλά δεν τρομάζουν, ακόμα και αν πέσει το μάτι στα χιλιόμετρα που κινείσαι. Νιώθεις την αυτοπεποίθηση δίπλα σου, έναν απόλυτο έλεγχο και αναρωτιέσαι αν πρέπει να ανησυχήσεις για την ταχύτητά σου – η «τροχαία» επιβεβαιώνει ότι όχι μόνο θα έπρεπε να ανησυχείς, αλλά μάλλον να τους αφιερώσεις άμεσα το δίπλωμα και κάμποσα ευρώ, αλλά τέλος πάντων.

Με το N Active Sound+ οι προσομοιώσεις των ήχων σε βάζουν στο τρυπάκι της δοκιμής, με την πιο petrolhead Ignition που θυμίζει τα σκασίματα των i20 – i30Ν να κερδίζει πλειοψηφικά αυτοδυναμία. Η επιλογή Evolution θυμίζει μονοθέσιο αλλά όχι και τόσο πειστικά, ενώ η Supersonic είναι για όσους είχαν γοητευτεί από τους ήχους στον «πόλεμο των άστρων».

Όταν δώσεις προτεραιότητα στο N e-Shift διαπιστώνεις ότι οι «αλλαγές» στο υποτιθέμενο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τόσο εθιστικές που νιώθεις ότι ξεπερνά και το καλύτερο σπορ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Δεν είναι μόνο ο ήχος, είναι η κλωτσιά που νιώθεις σε καθε αλλαγή, το φρένο σε κάθε κατέβασμα, η εμμονή του στον κόφτη αν το έχεις σε θέση manual και άντε πείσε τώρα τον οποιονδήποτε που θα βρεθεί δίπλα σου ότι όλα αυτά είναι fake.

Και μέσα από όλα αυτά τα σπορ δεδομένα που έχουν εφαρμοστεί στο IONIQ 5 N μπορείς να το ντριφτάρεις ατελείωτα χάρις το N Drift Optimizer ή να το τοποθετείς σαν τρένο σε ράγες, ανάλογα με την διάθεση και τις ικανότητές σου. Μια προίκα ηλεκτρονικών φροντίζει για τα αυτονόητα που ονειρεύεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο, με το ESC να απελευθερώνει την ουρά, το N Torque Distribution να ρυθμίζει την ροπή εμπρός και πίσω (με δυνατότητα για 11 επίπεδα μεταβολής) και το e-LSD (ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) να ελέγχει ποιοτικά για τον σπορ σκοπό την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς.

Η ευελιξία, η ρυθμισιμότητα και η γενικότερη προσαρμοστικότητα της τετρακίνητης μετάδοσης είναι στο dna του IONIQ 5 N που μπορεί με ψηλά το κεφάλι να παραδίδει σεμινάρια στους ηλεκτροκίνητους ανταγωνιστές του.

Παράλληλα η μπαταρία 4ης γενιάς ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 84 kWh φορτίζει μόλις σε 18 λεπτά έως το 80% και προσφέρει και μια σειρά επιλογών που την προστατεύει από θερμοκρασίες, ενώ φυσικά υποστηρίζει επίσης την καινοτόμο λειτουργία vehicle to load (V2L), που του επιτρέπει να τροφοδοτεί ποικίλες ηλεκτρικές συσκευές από πρίζα σούκο 230V.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι χρησιμοποιεί την ηλεκτρική αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP, που σημαίνει μεταξύ άλλων ότι το ηλεκτρικό σύστημα είναι αρχιτεκτονικής 800V. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστεί με ταχυφορτιστή έως και 350 kWh.

Και βέβαια αν φόρτωσες αρκετά με αδρεναλίνη και σε κούρασαν οι ήχοι και οι προσομοιώσεις, μπορείς να το μετατρέψεις από λύκο σε αρνί και να απολαύσεις ένα σιωπηλό IONIQ 5 όπως συνηθίζει το ταξίδι της η ηλεκτρική κοινότητα των ποιοτικών αυτοκινήτων.

Παιχνιδομηχανή για το δρόμο
Καθώς μιμείται με επιτυχία τα εξαιρετικά βενζινοκίνητα hot hatchback της εταιρείας, το Hyundai IONIQ 5 N θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Είναι μια σοβαρή σπορ υπόθεση που αξίζει να δοκιμάσεις, ακόμα και αν είσαι ορκισμένος στους βενζινοκινητήρες, και αν έχεις την δυνατότητα βέβαια να αποκτήσεις, γιατί επι τοις ουσίας κοστίζει προκλητικά λίγα για αυτά που προσφέρει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ