Δοκιμάζουμε το Jeep Avenger e-Hybrid 1.2T 100 PS
Η Jeep δεν σταματά να μας εκπλήσσει θετικά με το Avenger. Με το πρώτο της B-SUV, η Αμερικανική εταιρία έκανε το πρώτο βήμα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το οποίο στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία.
Ακολούθησε η βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων που ανέβασε το εμπορικό ενδιαφέρον για το μικρό Jeep και αναμφίβολα συνέβαλε στην κατάκτηση της δεύτερης θέσης στον θεσμό “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα”, φέτος. Τώρα, το Avenger αποκτά μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα επιλογή, το e-Hybrid.
Απόδοση, οικονομία και ευκολία
Η υβριδική έκδοση του Avenger συνδυάζει τον γνωστό πλέον 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.
Η μέγιστη απόδοση σε σχέση με την «απλή» έκδοση δεν αλλάζει, με την ισχύ να κορυφώνεται στους 100 ίππους και τη ροπή στα 205 Nm. Συνεπώς, οι επιδόσεις παραμένουν στο ίδιο, καλό επίπεδο: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9” και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα.
Το όφελος είναι σημαντικό στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Σύμφωνα με την Jeep, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW που βρίσκεται ουσιαστικά ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,9-5,1 λτ./100 χλμ., έναντι 6,1 λτ./100 χλμ. της απλής βενζινοκίνητης έκδοσης. Παράλληλα, οι εκπομπές CO2 πέφτουν από 125-127 σε 111-114 γρ./χλμ., που σημαίνει πως το υβριδικό Avenger έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Φυσικά, ως υβριδικό, μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Να συμπληρώσουμε επίσης ότι υπάρχει δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου έως 1.100 κιλά (με φρένα). Επιπλέον, το υβριδικό Avenger έχει τη δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με χαμηλές ταχύτητες (έως 30 χλμ./ώρα) και για μικρή απόσταση (έως 1 χλμ,), όταν φυσικά οι συνθήκες οδήγησης το επιτρέπουν.
Στην πράξη, τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος κίνησης συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους. Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί με παροιμιώδη ομαλότητα συμβάλλοντας σε πιο ξεκούραστη και χαλαρή οδήγηση, ενώ όταν ο οδηγός θελήσει αναλαμβάνει τον έλεγχο των αλλαγών σχέσεων με τους μοχλούς στο τιμόνι.
Μια και μιλάμε για μοχλούς, να πούμε πως δεν υπάρχει λεβιές για το κιβώτιο στην κονσόλα, αλλά μια σειρά από διακόπτες επιλογές κίνησης: P, R, N, D/M – όπου το «Μ» αφορά τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.
Ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας αλληλοσυμπληρώνονται άψογα μεταξύ τους δίνοντας ζωηρή απόδοση από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζοντας ρυθμό γραμμικά. Ειδικά το ηλεκτρικό μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία του τόσο στις εκκινήσεις, όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, υποβοηθώντας το έργο του κινητήρα βενζίνης.
Σε ότι αφορά την κατανάλωση, αν η διαδρομή δεν έχει πολλές ανωφέρειες και είσαι φειδωλός με το γκάζι, θα δεις τιμές ακόμη και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.. Αν όμως κινείσαι σβέλτα αναγκάζοντας το κιβώτιο να ανεβοκατεβάζει συνέχεια σχέσεις, τότε η κατανάλωση θα ανέβει εύκολα πάνω από 8 λτ/100 χλμ..
Ευχάριστο, ασφαλές και αποτελεσματικό
Στο δρόμο, το e-Hybrid είναι όπως και τα υπόλοιπα Avenger που έχουμε οδηγήσει: ευχάριστο, ευέλικτο, ασφαλές και αποτελεσματικό. Ο οδηγός εκτιμά αμέσως το άμεσο τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο και την ρύθμιση της ανάρτησης που, αν και σφικτή, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες και δεν γίνεται κουραστική.
Έχει άλλωστε για σύμμαχο το πληρέστατο στάνταρ πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Adaptive Cruise Control, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού.
Στάνταρ είναι και το σύστημα Selec-Terrain που προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως του τερέν. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα 6 προγράμματα οδήγησης: 3 για την άσφαλτο (ECO, ΚΑΝΟΝΙΚΗ, ΣΠΟΡ) και ακόμη 3 για off road (ΑΜΜΟΣ, ΛΑΣΠΗ, ΧΙΟΝΙ). Τέλος, το Hill Descent Control αναλαμβάνει τον έλεγχο στην κατάβαση απότομης πλαγιάς.
Ως Jeep, το Avenger e-Hybrid διαθέτει επιπλέον εφόδια που το καθιστούν αξιόμαχο όταν οι τροχοί του αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χώμα. Αναφερόμαστε στους μικρούς προβόλους και το μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (201 χιλ.), στοιχεία που συνεπάγονται κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής: 20, 20 και 35 μοίρες αντίστοιχα.
Μοντέρνο, πλούσιο και πρακτικό
Εμφανισιακά, το υβριδικό Avenger δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Συνεπώς, είναι και αυτό νεανικό, όμορφο και με μπόλικα στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στην παράδοση της Jeep.
Νεανικό είναι και το εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι δύο οθόνες στο ταμπλό. Η μία είναι για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ στη βασική έκδοση Longitude, 10,25’’ στις Altitude και Summit) που διακρίνεται τόσο στην απεικόνιση όσο και στην πληθώρα ενδείξεων που αφορούν το αυτοκίνητο και την οδήγηση.
Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η κεντρική οθόνη αφής 10,25’’για το σύστημα infotainment Uconnect. Είναι εύχρηστη, έχει ωραία γραφικά και φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία.
Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής, με τα υλικά να είναι μεν σκληρά αλλά να έχουν ευχάριστη υφή και καλή συναρμογή. Στα θετικά του εσωτερικού συγκαταλέγονται επίσης η σωστή θέση οδήγησης, η εργονομία – π.χ. ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται από διακόπτες στο ταμπλό και όχι από το μενού της κεντρικής οθόνης – και οι πολλές και διάσπαρτες θήκες.
Ειδικά στην κονσόλα, η κατάργηση του επιλογές ταχυτήτων έχει αφήσει χώρο για την μεγάλη και πρακτική θήκη με το έξυπνο κάλυμμα που είχαμε πρωτοδεί στο ηλεκτρικό Avenger.
Με μήκος 4,08 μέτρα, το B-SUV προσφέρει χώρους αντίστοιχους ενός ευρύχωρου σουπερμίνι. Τέσσερις ενήλικες με ύψος έως 1,80 μ. θα βολευτούν στην καμπίνα, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και ένας πέμπτος επιβάτης, κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις λόγω του κεντρικού τούνελ στο πάτωμα και του διαθέσιμου πλάτους.
Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών. Έχει χωρητικότητα 380 λίτρα (έως 1.275 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος), χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Η γκάμα του e-Hybrid αποτελείται από τρία επίπεδα εξοπλισμού: Longitude, Altitude και Summit. Ακόμα και στο εισαγωγικό Longitude, ο εξοπλισμός είναι ήδη πλούσιος και περιλαμβάνει – εκτός από τις οθόνες και τα συστήματα οδήγησης που αναφέραμε νωρίτερα – όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως, υπηρεσίες Uconnect, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16”.
Στην Altitude προστίθενται μεταξύ άλλων 17άρες ζάντες, adaptive cruise control, τιμόνι με επένδυση από οικολογικό δέρμα, αυτόματος κλιματισμός και πίνακας οργάνων 10,25”, ενώ η κορυφαία Summit έχει 18άρες ζάντες αλουμινίου, Full LED εμπρός φώτα, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, επαγωγική φόρτιση κινητού, handsfree άνοιγμα/κλείσιμο πορτμπαγκάζ, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, κάμερα οπισθοπορείας με drone view, αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών και παρακολούθηση τυφλού σημείου.
Σημαντική προσθήκη στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και η μεγάλη γυάλινη οροφή με ανοιγόμενο το εμπρός της τμήμα.
Τελικά;
Το Avenger e-Hybrid αποτελεί την καλύτερη επιλογή στη γκάμα του μοντέλου για όσους δεν θέλουν να κάνουν ακόμη το άλμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση. Είναι μοντέρνο, πρακτικό και πλούσια εξοπλισμένο, ευχάριστο, ζωηρό και οικονομικό στην οδήγηση και διαθέσιμο σε ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 26.490 €. Στα θετικά και η 4ετής εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια.
Ακολούθησε η βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων που ανέβασε το εμπορικό ενδιαφέρον για το μικρό Jeep και αναμφίβολα συνέβαλε στην κατάκτηση της δεύτερης θέσης στον θεσμό “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα”, φέτος. Τώρα, το Avenger αποκτά μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα επιλογή, το e-Hybrid.
Απόδοση, οικονομία και ευκολία
Η υβριδική έκδοση του Avenger συνδυάζει τον γνωστό πλέον 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.
Η μέγιστη απόδοση σε σχέση με την «απλή» έκδοση δεν αλλάζει, με την ισχύ να κορυφώνεται στους 100 ίππους και τη ροπή στα 205 Nm. Συνεπώς, οι επιδόσεις παραμένουν στο ίδιο, καλό επίπεδο: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9” και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα.
Το όφελος είναι σημαντικό στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Σύμφωνα με την Jeep, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW που βρίσκεται ουσιαστικά ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,9-5,1 λτ./100 χλμ., έναντι 6,1 λτ./100 χλμ. της απλής βενζινοκίνητης έκδοσης. Παράλληλα, οι εκπομπές CO2 πέφτουν από 125-127 σε 111-114 γρ./χλμ., που σημαίνει πως το υβριδικό Avenger έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Φυσικά, ως υβριδικό, μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Να συμπληρώσουμε επίσης ότι υπάρχει δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου έως 1.100 κιλά (με φρένα). Επιπλέον, το υβριδικό Avenger έχει τη δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με χαμηλές ταχύτητες (έως 30 χλμ./ώρα) και για μικρή απόσταση (έως 1 χλμ,), όταν φυσικά οι συνθήκες οδήγησης το επιτρέπουν.
Στην πράξη, τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος κίνησης συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους. Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί με παροιμιώδη ομαλότητα συμβάλλοντας σε πιο ξεκούραστη και χαλαρή οδήγηση, ενώ όταν ο οδηγός θελήσει αναλαμβάνει τον έλεγχο των αλλαγών σχέσεων με τους μοχλούς στο τιμόνι.
Μια και μιλάμε για μοχλούς, να πούμε πως δεν υπάρχει λεβιές για το κιβώτιο στην κονσόλα, αλλά μια σειρά από διακόπτες επιλογές κίνησης: P, R, N, D/M – όπου το «Μ» αφορά τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.
Ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας αλληλοσυμπληρώνονται άψογα μεταξύ τους δίνοντας ζωηρή απόδοση από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζοντας ρυθμό γραμμικά. Ειδικά το ηλεκτρικό μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία του τόσο στις εκκινήσεις, όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, υποβοηθώντας το έργο του κινητήρα βενζίνης.
Σε ότι αφορά την κατανάλωση, αν η διαδρομή δεν έχει πολλές ανωφέρειες και είσαι φειδωλός με το γκάζι, θα δεις τιμές ακόμη και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.. Αν όμως κινείσαι σβέλτα αναγκάζοντας το κιβώτιο να ανεβοκατεβάζει συνέχεια σχέσεις, τότε η κατανάλωση θα ανέβει εύκολα πάνω από 8 λτ/100 χλμ..
Ευχάριστο, ασφαλές και αποτελεσματικό
Στο δρόμο, το e-Hybrid είναι όπως και τα υπόλοιπα Avenger που έχουμε οδηγήσει: ευχάριστο, ευέλικτο, ασφαλές και αποτελεσματικό. Ο οδηγός εκτιμά αμέσως το άμεσο τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο και την ρύθμιση της ανάρτησης που, αν και σφικτή, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες και δεν γίνεται κουραστική.
Έχει άλλωστε για σύμμαχο το πληρέστατο στάνταρ πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Adaptive Cruise Control, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού.
Στάνταρ είναι και το σύστημα Selec-Terrain που προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως του τερέν. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα 6 προγράμματα οδήγησης: 3 για την άσφαλτο (ECO, ΚΑΝΟΝΙΚΗ, ΣΠΟΡ) και ακόμη 3 για off road (ΑΜΜΟΣ, ΛΑΣΠΗ, ΧΙΟΝΙ). Τέλος, το Hill Descent Control αναλαμβάνει τον έλεγχο στην κατάβαση απότομης πλαγιάς.
Ως Jeep, το Avenger e-Hybrid διαθέτει επιπλέον εφόδια που το καθιστούν αξιόμαχο όταν οι τροχοί του αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χώμα. Αναφερόμαστε στους μικρούς προβόλους και το μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (201 χιλ.), στοιχεία που συνεπάγονται κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής: 20, 20 και 35 μοίρες αντίστοιχα.
Μοντέρνο, πλούσιο και πρακτικό
Εμφανισιακά, το υβριδικό Avenger δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Συνεπώς, είναι και αυτό νεανικό, όμορφο και με μπόλικα στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στην παράδοση της Jeep.
Νεανικό είναι και το εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι δύο οθόνες στο ταμπλό. Η μία είναι για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ στη βασική έκδοση Longitude, 10,25’’ στις Altitude και Summit) που διακρίνεται τόσο στην απεικόνιση όσο και στην πληθώρα ενδείξεων που αφορούν το αυτοκίνητο και την οδήγηση.
Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η κεντρική οθόνη αφής 10,25’’για το σύστημα infotainment Uconnect. Είναι εύχρηστη, έχει ωραία γραφικά και φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία.
Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής, με τα υλικά να είναι μεν σκληρά αλλά να έχουν ευχάριστη υφή και καλή συναρμογή. Στα θετικά του εσωτερικού συγκαταλέγονται επίσης η σωστή θέση οδήγησης, η εργονομία – π.χ. ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται από διακόπτες στο ταμπλό και όχι από το μενού της κεντρικής οθόνης – και οι πολλές και διάσπαρτες θήκες.
Ειδικά στην κονσόλα, η κατάργηση του επιλογές ταχυτήτων έχει αφήσει χώρο για την μεγάλη και πρακτική θήκη με το έξυπνο κάλυμμα που είχαμε πρωτοδεί στο ηλεκτρικό Avenger.
Με μήκος 4,08 μέτρα, το B-SUV προσφέρει χώρους αντίστοιχους ενός ευρύχωρου σουπερμίνι. Τέσσερις ενήλικες με ύψος έως 1,80 μ. θα βολευτούν στην καμπίνα, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και ένας πέμπτος επιβάτης, κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις λόγω του κεντρικού τούνελ στο πάτωμα και του διαθέσιμου πλάτους.
Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών. Έχει χωρητικότητα 380 λίτρα (έως 1.275 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος), χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Η γκάμα του e-Hybrid αποτελείται από τρία επίπεδα εξοπλισμού: Longitude, Altitude και Summit. Ακόμα και στο εισαγωγικό Longitude, ο εξοπλισμός είναι ήδη πλούσιος και περιλαμβάνει – εκτός από τις οθόνες και τα συστήματα οδήγησης που αναφέραμε νωρίτερα – όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως, υπηρεσίες Uconnect, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16”.
Στην Altitude προστίθενται μεταξύ άλλων 17άρες ζάντες, adaptive cruise control, τιμόνι με επένδυση από οικολογικό δέρμα, αυτόματος κλιματισμός και πίνακας οργάνων 10,25”, ενώ η κορυφαία Summit έχει 18άρες ζάντες αλουμινίου, Full LED εμπρός φώτα, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, επαγωγική φόρτιση κινητού, handsfree άνοιγμα/κλείσιμο πορτμπαγκάζ, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, κάμερα οπισθοπορείας με drone view, αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών και παρακολούθηση τυφλού σημείου.
Σημαντική προσθήκη στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και η μεγάλη γυάλινη οροφή με ανοιγόμενο το εμπρός της τμήμα.
Τελικά;
Το Avenger e-Hybrid αποτελεί την καλύτερη επιλογή στη γκάμα του μοντέλου για όσους δεν θέλουν να κάνουν ακόμη το άλμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση. Είναι μοντέρνο, πρακτικό και πλούσια εξοπλισμένο, ευχάριστο, ζωηρό και οικονομικό στην οδήγηση και διαθέσιμο σε ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 26.490 €. Στα θετικά και η 4ετής εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια.