Formula 1: Προεπισκόπηση ομάδων για το GP Ουγγαρίας
Στον προτελευταίο αγώνα της Formula 1 πριν από το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα και αυτόν που ανοίγει το δεύτερο μισό της φετινής σεζόν, το Grand Prix Ουγγαρίας στην πίστα του Hungaroring, μεταφέρονται αυτό το Σαββατοκύριακο οι ομάδες για να αναμετρηθούν και πάλι. Λόγω της μικρής διαφοράς απόδοσης μεταξύ των κορυφαίων μονοθεσίων, έχουμε δει πολλούς θεαματικούς αγώνες τον τελευταίο καιρό.
Ελπίζουμε ότι το GP Ουγγαρίας δεν θα αποτελεί εξαίρεση, ωστόσο τα χαρακτηριστικά της αργής και στενής πίστας αναμένεται να ευνοήσουν κάποια μονοθέσια, όπως και η ζέστη, που θα κάνει κρίσιμη τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Οι υψηλές ταχύτητες στις ευθείες δεν παίζουν σημαντικό ρόλο, σε αντίθεση με τη θέση στη σειρά εκκίνησης, καθώς τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα.
Αρκετές ομάδες αναμένεται να παρουσιάσουν αναβαθμίσεις για τα μονοθέσιά τους σε αυτό τον αγώνα: Red Bull, Mercedes και Aston Martin είναι σίγουρο ότι θα το κάνουν, ενώ και η Ferrari θα φέρει μία ενημερωμένη έκδοση του δαπέδου που παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη και προκάλεσε προβλήματα αναπηδήσεων, με σκοπό να τα εξαλείψει.
Red Bull
Η Red Bull θέλει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της, παρουσιάζοντας αναβαθμίσεις στην RB20, ώστε να γίνει ξανά το κορυφαίο μονοθέσιο του grid. Ωστόσο, η ομάδα δεν θα επωφεληθεί ιδιαίτερα από το πολύ αποτελεσματικό DRS στις κατατακτήριες δοκιμές. Άλλωστε, την pole position στο Hugaroring πέρυσι κατέκτησε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes.
McLaren
Η McLaren θα είναι όπως πάντα δύσκολος αντίπαλος και η ζέστη θα φέρει στο προσκήνιο την θερμική καταπόνηση των ελαστικών. Μένει να διαπιστωθεί αν αυτό θα δώσει στη McLaren πλεονέκτημα στο τέλος των stint. Η έλλειψη ευθειών ίσως βοηθήσει την απόδοση της βρετανικής ομάδας στις κατατακτήριες δοκιμές.
Mercedes
Φρέσκος από τη νίκη του στο GP Μ. Βρετανίας, o Lewis Hamilton θα προσπαθήσει να επαναλάβει το επίτευγμα για 9η φορά και στο Hungaroring. Ωστόσο, θα είναι πιο δύσκολο να τα καταφέρει, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες (άνω των 30 βαθμών Κελσίου) που αναμένεται να επικρατήσουν αυτό το Σαββατοκύριακο ίσως δυσκολέψουν τη Mercedes, η οποία όμως θα φέρει ορισμένες αναβαθμίσεις για τη W15.
Όπως δήλωσε ο Toto Wolff, το GP Ουγγαρίας θα είναι μία δοκιμασία για το μονοθέσιο της Mercedes και τις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί πρόσφατα, καθώς και αυτές που θα προστεθούν στην W15 αυτό το Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, ο Αυστριακός επικεφαλής της γερμανικής ομάδας τόνισε ότι το μονοθέσιο δεν είναι ικανό ακόμα να επικρατήσει σε κάθε πίστα, και ίσως οι στροφές του Hungaroring δυσκολέψουν την W15.
Ferrari
H Ferrari θα παρουσιάσει μία εξελιγμένη έκδοση του δαπέδου της Βαρκελώνης (που αναγκάστηκε να αφαιρέσει στο Silverstone), το οποίο στοχεύει να βελτιώσει τη συμπεριφορά της SF-24 εξαλείφοντας τις αναπηδήσεις στις γρήγορες στροφές. Η ιταλική ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχει καλύτερη εμφάνιση στο Hungaroring, καθώς η μηχανική πρόσφυση παίζει πιο σημαντικό ρόλο. Μένει να διαπιστωθεί αν θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει με τη Mercedes.
Aston Martin
H Aston Martin αφαίρεσε για το GP Μ. Βρετανίας από το μονοθέσιό της κάποιες από τις αναβαθμίσεις στο δάπεδο που το είχαν κάνει πιο δύσκολο στην οδήγηση. Παρουσίασε επίσης μία νέα εμπρός αεροτομή και κατάφερε να τερματίσει με αμφότερους τους οδηγούς της στη βαθμολογούμενη δεκάδα. O Fernando Alonso σχολίασε ότι η ομάδα επέστρεψε στις κανονικές της επιδόσεις.
Έπειτα από τον αγώνα, η Aston Martin παρέμεινε στην πίστα του Silverstone, για μία ημέρα κινηματογράφησης, με τον Nick Yelloly (οδηγό προσομοιωτή) να καλύπτει 200 χλμ. με το φετινό μονοθέσιο με ελαστικά επίδειξης, που είναι πιο αργά από τα αγωνιστικά. Ωστόσο, αξιολογήθηκαν ορισμένες αναβαθμίσεις που έχει προετοιμάσει για το GP Ουγγαρίας, όπως διαφορετικά πτερύγια στα πλαϊνά του halo. Δουλειά φαίνεται να έχει γίνει και στην περιοχή κάτω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων, με το εμπρός μέρος του δαπέδου να έχει προεκταθεί.
Racing Bulls
Όπως οι Ferrari και Aston Martin, έτσι και η Racing Bulls αναγκάστηκε να αφαιρέσει από το δικό της μονοθέσιο τις περισσότερες από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στη Βαρκελώνη. Πριν από αυτό, η VCARB01 ήταν πολύ ανταγωνιστική στις αργές στροφές, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στο Hungaroring.
Haas
H Haas, έχοντας επεκτείνει την τεχνική της συνεργασία με τη Ferrari έως το τέλος του 2028, έρχεται στην Ουγγαρία έπειτα από δύο τερματισμούς του Nico Hulkenberg στην 6η θέση, που την έφεραν να παλεύει για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η αμερικανικό ομάδα θέλει να αξιολογήσει σε μία εντελώς διαφορετική πίστα το κέρδος που έφερε το αναβαθμισμένο δάπεδο το οποίο παρουσιάστηκε στο GP Μ. Βρετανίας, σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό πακέτο υψηλού φορτίου που χρησιμοποιήθηκε στο Μονακό.
Alpine
Στο στρατόπεδο της Alpine, ο Pierre Gasly παραδέχθηκε ότι βρήκε ξανά τη φόρμα του έπειτα από ένα απογοητευτικό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν, έχοντας διαπιστώσει στο GP Μαϊάμι ότι «κάτι δεν πήγαινε καλά με τις ρυθμίσεις του διαφορικού» στη δική του πλευρά του γκαράζ. Ο Gasly χρησιμοποίησε στη συνέχεια τις ρυθμίσεις του Esteban Ocon «και αμέσως το μονοθέσιο συμπεριφερόταν καλύτερα. Ήταν κάτι που σχετιζόταν με το λογισμικό».
Η Alpine ενδέχεται να επωφεληθεί από τις υψηλότερες θερμοκρασίες και την απουσία γρήγορων στροφών, όπου της λείπει αεροδυναμικό φορτίο. Ο Gasly σχολίασε:
«Σε γενικές γραμμές, η σταθερότητα δεν είναι ακόμη ιδανική. Έχουμε ακόμη υποστροφή σε ορισμένα σημεία, την οποία προσπαθούμε να λύσουμε, για να μην αναφέρουμε ότι εξακολουθούμε να δυσκολευόμαστε στην πρόσφυση» στην έξοδο από τις αργές στροφές, κάτι που μπορεί να κοστίσει στο Hungaroring.
Williams
H Williams εξακολουθεί να βρίσκεται στη διαδικασία αφαίρεσης βάρους από το μονοθέσιό της, και οποιοδήποτε κέρδος σε αυτό τον τομέα μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της απόδοσης.
Sauber
To Hungaroring ίσως ταιριάζει καλύτερα στο μονοθέσιο της Sauber που μειονεκτεί στις γρήγορες στροφές. Η ελβετική ομάδα είναι η μοναδική που δεν έχει καταφέρει να σημειώσει βαθμούς μέχρι στιγμής φέτος. Ο Valtteri Bottas δήλωσε στο Silverstone: «Έρχονται αναβαθμίσεις, ελπίζουμε στη Βουδαπέστη, αλλά δεν είναι σίγουρο. Το χρειαζόμαστε αυτό, καθώς όλοι οι υπόλοιποι σημειώνουν πρόοδο».
Ελπίζουμε ότι το GP Ουγγαρίας δεν θα αποτελεί εξαίρεση, ωστόσο τα χαρακτηριστικά της αργής και στενής πίστας αναμένεται να ευνοήσουν κάποια μονοθέσια, όπως και η ζέστη, που θα κάνει κρίσιμη τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Οι υψηλές ταχύτητες στις ευθείες δεν παίζουν σημαντικό ρόλο, σε αντίθεση με τη θέση στη σειρά εκκίνησης, καθώς τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα.
Αρκετές ομάδες αναμένεται να παρουσιάσουν αναβαθμίσεις για τα μονοθέσιά τους σε αυτό τον αγώνα: Red Bull, Mercedes και Aston Martin είναι σίγουρο ότι θα το κάνουν, ενώ και η Ferrari θα φέρει μία ενημερωμένη έκδοση του δαπέδου που παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη και προκάλεσε προβλήματα αναπηδήσεων, με σκοπό να τα εξαλείψει.
Red Bull
Η Red Bull θέλει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της, παρουσιάζοντας αναβαθμίσεις στην RB20, ώστε να γίνει ξανά το κορυφαίο μονοθέσιο του grid. Ωστόσο, η ομάδα δεν θα επωφεληθεί ιδιαίτερα από το πολύ αποτελεσματικό DRS στις κατατακτήριες δοκιμές. Άλλωστε, την pole position στο Hugaroring πέρυσι κατέκτησε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes.
McLaren
Η McLaren θα είναι όπως πάντα δύσκολος αντίπαλος και η ζέστη θα φέρει στο προσκήνιο την θερμική καταπόνηση των ελαστικών. Μένει να διαπιστωθεί αν αυτό θα δώσει στη McLaren πλεονέκτημα στο τέλος των stint. Η έλλειψη ευθειών ίσως βοηθήσει την απόδοση της βρετανικής ομάδας στις κατατακτήριες δοκιμές.
Mercedes
Φρέσκος από τη νίκη του στο GP Μ. Βρετανίας, o Lewis Hamilton θα προσπαθήσει να επαναλάβει το επίτευγμα για 9η φορά και στο Hungaroring. Ωστόσο, θα είναι πιο δύσκολο να τα καταφέρει, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες (άνω των 30 βαθμών Κελσίου) που αναμένεται να επικρατήσουν αυτό το Σαββατοκύριακο ίσως δυσκολέψουν τη Mercedes, η οποία όμως θα φέρει ορισμένες αναβαθμίσεις για τη W15.
Όπως δήλωσε ο Toto Wolff, το GP Ουγγαρίας θα είναι μία δοκιμασία για το μονοθέσιο της Mercedes και τις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί πρόσφατα, καθώς και αυτές που θα προστεθούν στην W15 αυτό το Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, ο Αυστριακός επικεφαλής της γερμανικής ομάδας τόνισε ότι το μονοθέσιο δεν είναι ικανό ακόμα να επικρατήσει σε κάθε πίστα, και ίσως οι στροφές του Hungaroring δυσκολέψουν την W15.
Ferrari
H Ferrari θα παρουσιάσει μία εξελιγμένη έκδοση του δαπέδου της Βαρκελώνης (που αναγκάστηκε να αφαιρέσει στο Silverstone), το οποίο στοχεύει να βελτιώσει τη συμπεριφορά της SF-24 εξαλείφοντας τις αναπηδήσεις στις γρήγορες στροφές. Η ιταλική ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχει καλύτερη εμφάνιση στο Hungaroring, καθώς η μηχανική πρόσφυση παίζει πιο σημαντικό ρόλο. Μένει να διαπιστωθεί αν θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει με τη Mercedes.
Aston Martin
H Aston Martin αφαίρεσε για το GP Μ. Βρετανίας από το μονοθέσιό της κάποιες από τις αναβαθμίσεις στο δάπεδο που το είχαν κάνει πιο δύσκολο στην οδήγηση. Παρουσίασε επίσης μία νέα εμπρός αεροτομή και κατάφερε να τερματίσει με αμφότερους τους οδηγούς της στη βαθμολογούμενη δεκάδα. O Fernando Alonso σχολίασε ότι η ομάδα επέστρεψε στις κανονικές της επιδόσεις.
Έπειτα από τον αγώνα, η Aston Martin παρέμεινε στην πίστα του Silverstone, για μία ημέρα κινηματογράφησης, με τον Nick Yelloly (οδηγό προσομοιωτή) να καλύπτει 200 χλμ. με το φετινό μονοθέσιο με ελαστικά επίδειξης, που είναι πιο αργά από τα αγωνιστικά. Ωστόσο, αξιολογήθηκαν ορισμένες αναβαθμίσεις που έχει προετοιμάσει για το GP Ουγγαρίας, όπως διαφορετικά πτερύγια στα πλαϊνά του halo. Δουλειά φαίνεται να έχει γίνει και στην περιοχή κάτω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων, με το εμπρός μέρος του δαπέδου να έχει προεκταθεί.
Racing Bulls
Όπως οι Ferrari και Aston Martin, έτσι και η Racing Bulls αναγκάστηκε να αφαιρέσει από το δικό της μονοθέσιο τις περισσότερες από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στη Βαρκελώνη. Πριν από αυτό, η VCARB01 ήταν πολύ ανταγωνιστική στις αργές στροφές, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στο Hungaroring.
Haas
H Haas, έχοντας επεκτείνει την τεχνική της συνεργασία με τη Ferrari έως το τέλος του 2028, έρχεται στην Ουγγαρία έπειτα από δύο τερματισμούς του Nico Hulkenberg στην 6η θέση, που την έφεραν να παλεύει για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η αμερικανικό ομάδα θέλει να αξιολογήσει σε μία εντελώς διαφορετική πίστα το κέρδος που έφερε το αναβαθμισμένο δάπεδο το οποίο παρουσιάστηκε στο GP Μ. Βρετανίας, σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό πακέτο υψηλού φορτίου που χρησιμοποιήθηκε στο Μονακό.
Alpine
Στο στρατόπεδο της Alpine, ο Pierre Gasly παραδέχθηκε ότι βρήκε ξανά τη φόρμα του έπειτα από ένα απογοητευτικό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν, έχοντας διαπιστώσει στο GP Μαϊάμι ότι «κάτι δεν πήγαινε καλά με τις ρυθμίσεις του διαφορικού» στη δική του πλευρά του γκαράζ. Ο Gasly χρησιμοποίησε στη συνέχεια τις ρυθμίσεις του Esteban Ocon «και αμέσως το μονοθέσιο συμπεριφερόταν καλύτερα. Ήταν κάτι που σχετιζόταν με το λογισμικό».
Η Alpine ενδέχεται να επωφεληθεί από τις υψηλότερες θερμοκρασίες και την απουσία γρήγορων στροφών, όπου της λείπει αεροδυναμικό φορτίο. Ο Gasly σχολίασε:
«Σε γενικές γραμμές, η σταθερότητα δεν είναι ακόμη ιδανική. Έχουμε ακόμη υποστροφή σε ορισμένα σημεία, την οποία προσπαθούμε να λύσουμε, για να μην αναφέρουμε ότι εξακολουθούμε να δυσκολευόμαστε στην πρόσφυση» στην έξοδο από τις αργές στροφές, κάτι που μπορεί να κοστίσει στο Hungaroring.
Williams
H Williams εξακολουθεί να βρίσκεται στη διαδικασία αφαίρεσης βάρους από το μονοθέσιό της, και οποιοδήποτε κέρδος σε αυτό τον τομέα μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της απόδοσης.
Sauber
To Hungaroring ίσως ταιριάζει καλύτερα στο μονοθέσιο της Sauber που μειονεκτεί στις γρήγορες στροφές. Η ελβετική ομάδα είναι η μοναδική που δεν έχει καταφέρει να σημειώσει βαθμούς μέχρι στιγμής φέτος. Ο Valtteri Bottas δήλωσε στο Silverstone: «Έρχονται αναβαθμίσεις, ελπίζουμε στη Βουδαπέστη, αλλά δεν είναι σίγουρο. Το χρειαζόμαστε αυτό, καθώς όλοι οι υπόλοιποι σημειώνουν πρόοδο».