Οδηγούμε στο Goodwood Festival of Speed το νέο MG Cyberster
MG Cyberster: Goodwood FOS ή Festival of Speed. Μια γιορτή του Motorsport και όχι μόνο, που συγκεντρώνει πλήθος επισκεπτών στη Βρετανία, αλλά και το ενδιαφέρον των εταιρειών για παρουσία νέων μοντέλων και εξωστρέφεια.
Μια γιορτή αφορμή για να συγκεντρώσει την αφρόκρεμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε επίπεδο ανθρώπων, εταιρειών, αυτοκίνητων και μοτοσυκλετών. Δεν είναι τυχαία η εντυπωσιακή προσέλευση του κόσμου στο 4ήμερο της εκδήλωσης, δεν είναι τυχαίο που όλο και κάποια πρεμιέρα γίνεται κάθε χρονιά για λογαριασμό μοντέλων και εταιρειών, ενώ η διάσημη ανάβαση φιλοξενεί σπουδαίους οδηγούς, supercars, εξωτικά και αγωνιστικά μοντέλα (Formula1, WRC, MotoGP και όχι μόνο).
Το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood έγινε για πρώτη φορά 28 χρόνια πριν, στα τέλη Ιουνίου του 1993, όταν ο Λόρδος March επιχείρησε να ξαναφέρει τους αγώνες αυτοκινήτου πίσω στο κτήμα Goodwood – μια τοποθεσία με πλούσια ιστορία στους βρετανικούς αγώνες αυτοκινήτου.
Τελικά το εγχείρημα πέτυχε όπως αποδεικνύει η δημοφιλία του event παγκοσμίως και εμείς είμαστε εδώ, στο ομώνυμο κτήμα του Δούκα του Richmond στο ανατολικό Sussex όπου μπροστά στην έπαυλη με αφορμή τον εορτασμό της εκατονταετίας της MG που είναι και η «ντίβα» της χρόνιας για το Goodwood FOS 2024, μια δημιουργία του Βρετανού καλλιτέχνη, Gerry Judah, συνδέει το roadster παρελθόν της MG με το σήμερα, καθώς από την μία ισορροπεί ένα MGB του 1962 και από την άλλη το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Cyberster
H MG πρωταγωνιστής
Για την MG που έρχεται δυναμικότερα των προσδοκιών μετά το πρόσφατο επαναλανσάρισμα της υπό την σκέπη της SAIC, τα νέα τρέχουν γοργά ή για να ακριβολογούμε καλπάζουν. Στο εντυπωσιακό της «περίπτερο» το φρέσκο MG3 με τις εξαιρετικές εντυπώσεις που άφησε προ ημερών που δοκιμάστηκε από το Motorone.gr είναι η απόδειξη ότι ακόμα και το βασικό αυτοκίνητο στην γκάμα MG έχει τις εντυπώσεις με το μέρος του.
New MG HSNew MG HS
Το νεότερο MG HS που αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο του έτους στην Ελλάδα έκανε το επίσημο λανσάρισμά του στο πλαίσιο των εορτασμών των 100 χρόνων για την μάρκα, στο Goodwood Festival of Speed 2024. Σκοπός της MG με το νέο HS είναι να διατηρήσει την φήμη του ως ένα όχημα Value for Money, στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των SUV, αλλά και να αναβαθμίσει την παρουσία του εκεί όντας συνολικά βελτιωμένο και εκμοντερνισμένο σε εικόνα και προσφορά δεδομένων.
Φυσικά το MG Cyberster είχε την τιμητική του και το πλήθος κόσμου δίπλα του είναι μια πρώτη ένδειξη ευρείας αποδοχής που συνήθως στην πράξη οδηγεί και σε εμπορική επιτυχία. Για το τελευταίο, σημαντικό παράγοντα παίζει και η τιμή που θα γνωρίζουμε με την έλευση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα στην είσοδο του Φθινοπώρου.
Δίπλα του και η GTS Coupe εκδοχή, η κλειστή βερσιόν του Cyberster που γοητεύει την ματιά με τις κομψές και δυναμικές καμπύλες της, αλλά προς το παρόν παραμένει ένα concept που αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά την επόμενη χρονιά στο δρόμο για την παραγωγή.
Και μια που μιλάμε για concept και όραμα για το μέλλον η μονοθέσια πρωτότυπη κατασκευή EXE 181 με τον χαμηλότατο αεροδυναμικό συντελεστή της και την space εμφάνιση, είναι λόγος για να σε αφήσει έκθαμβο η MG για την πορεία της στο χρόνο και τις φιλοδοξίες της που φωτογραφίζουν ένα πιθανό παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας (για ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Το πρώτο ηλεκτρικό roadster
Έχουν περάσει 30 χρόνια από την τελευταία φορά που η MG αποκάλυψε ένα διθέσιο cabrio και 60 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου roadster της MG. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το MG Cyberster άργησε να έρθει όμως η μεγάλη είδηση είναι ότι αναμενόμενα πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει πραγματικούς αντιπάλους, μέχρι να βγει στην αγορά το Tesla Roadster, η ηλεκτρική Porsche Boxster ή ακόμα και το Fisker Ronin. Η διάσημη βρετανική μάρκα, η οποία ανήκει πλέον στην κινεζική SAIC, τους πρόλαβε όλους στην κατηγορία ηλεκτρικών roadster.
Το MG Cyberster δεν είναι μικρό στις διαστάσεις του (μήκος 4.535 χιλ., πλάτος 1.913 χιλ. και ύψος 1.329 χιλ.) όμως καταφέρνει να πείσει για τις ευέλικτες αναλογίες του. Αν και λιγότερο ακραίο από το concept, το Cyberster παραγωγής εξακολουθεί να διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παραδοσιακού διθέσιου roadster, με ένα πολύ σύγχρονο σύστημα κίνησης κάτω από το αμάξωμα.
Το πρότυπο αναλογιών ενός παραδοσιακού roadster έχει σίγουρα τηρηθεί, με ένα μακρύ καπό, σχετικά κοντή ουρά και διθέσια καμπίνα, ενώ σχεδιαστικά οι λεπτομέρειες σε κάθε πτυχή του αμαξώματος κάνουν την διαφορά και φωνάζουν έναν εκλεπτυσμένο δυναμισμό.
Η ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να παρέχει ένα ασφαλές εσωτερικό περιβάλλον, αλλά και για να διατηρεί καθαρή τη σιλουέτα του MG Cyberster, ενώ αρκούν μόλις 10 δευτερόλεπτα για άνοιγμα-κλείσιμο και με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα.
Φυσικά οι εντυπωσιακές πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω κλέβουν την παράσταση και είναι ένα γενναίο δείγμα τολμηρής σχεδίασης που αποδεικνύει πως η MG έχει κάνει πολλά άλματα όσον αφορά τον ποιοτικό δυναμισμό των κατασκευών της, κάτι εμφανές καθώς μπαίνεις στη χαμηλή αλλά εκπληκτικά ευρύχωρη καμπίνα.
Το εσωτερικό του Cyberster εστιάζει στον οδηγό με όλα τα χειριστήρια και οι οθόνες να είναι στραμμένα σε αυτόν. Το τιμόνι διαθέτει ενσωματωμένα paddles, με το δεξί να χρησιμοποιείται για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και το αριστερό για την ανάκτηση ενέργειας (σε τρείς βαθμίδες), ενώ θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις.
Οι δύο πισωκίνητες μονού ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 314 και 340 ίππων και 64 και 77 kWh αντίστοιχα, θα έχουν από πάνω τους ιεραρχικά την ισχυρότερη με δυο ηλεκτρομοτέρ τετρακίνητων 510 ίππων με την μεγαλύτερη μπαταρία. Ενδεικτικά δείγμα των επιδόσεων φωτογραφίζει η υπόθεση 0-100 χλμ./ώρα που βρίσκεται στα 4,9 δλ., για την ισχυρότερη πισωκίνητη που θα έρχεται στην Ευρώπη ενώ στην τετρακίνητη έκδοση η αντίστοιχη επίδοση είναι στα 3,2 δλ..
Στην ασφάλτινη πίστα μήκους 3,8 χλμ. του Goodwood, είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη οδηγική γεύση με την πισωκίνητη έκδοση του Cyberster (Trophy) όπου δεν άργησε να φανεί ότι η οδηγοκεντρική προσέγγιση είναι εύστοχη. Οι πόρτες σαφώς κλέβουν την παράσταση, το σαλόνι είναι έτσι όπως περιμένεις από ένα σύγχρονο roadster και οι πληροφορίες οι παροχές και οι οθόνες δεν θα σου λείψουν.
Δεν θα σου λείψει επίσης η προσοχή στη λεπτομέρεια των υλικών και η σωστή συναρμολόγηση, κάτι που μεταφράζεται σε ποιοτικό και μοντέρνο, όμως ο διαθέσιμος χρόνος είναι λιγοστός για οπτικό χαζολόγημα εντός της καμπίνας.
Συγκεντρώνω το βλέμμα μου όσο μακρύτερα και μπροστά από το παρμπρίζ και συγκεντρώνομαι στα λόγια του φλύαρου instructor που κάθεται αριστερά μου (δεξιοτίμονο το Cyberster). H πίστα δεν κρύβει ιδιαίτερες εκπλήξεις, είναι γρήγορη αλλά χωρίς συνταρακτικά φρένα και όταν πρωταγωνιστεί το στρίγκλισμα των ελαστικών πρακτικά είναι το μόνο που ακούγεται και σημαίνει ότι το έχεις παρακάνει στην είσοδο, ενδεχομένως και στο υπόλοιπο τόξο της στροφής. Ακόμα και τότε όμως το Cyberster συμπεριφέρεται με ομοιογένεια δεν υπερβάλλει σε αντιδράσεις που θα σε ωθήσουν να σηκώσεις για αρκετή ώρα το πόδι από το πεντάλ της ενέργειας.
Το πλαίσιο δείχνει άκαμπτο, οι 4πίστονες δαγκάνες της Brembo είναι εκεί για να επιβραδύνουν το αυξημένο βάρος της κατασκευής με συνέπεια και η ανάρτηση θα μπορούσε να είναι λίγο πιο σφιχτή, όμως τότε θα έχανε την φιλικότητα συμπεριφοράς που αναζητάς στον δρόμο. Το τιμόνι πάλι προσφέρει μεν άμεση επικοινωνία με το δρόμο, υστερεί όμως ελαφρώς σε βάρος χωρίς να κόβει την διάθεση για δυναμική οδήγηση.
Μέχρι να πάρουμε την εμπειρία από το τετρακίνητο Cyberster, προφανώς στην Ελλάδα, κρατάμε ότι το δικίνητο θυμίζει ένα φιλικό, ευέλικτο, αποτελεσματικό και πρόθυμο GT, πάρα το γεγονός ότι πρόκειται για αυτοκίνητο 300+ ίππων.
Ομορφαίνει το δρόμο
Συνολικά, το Cyberster είναι ένα εντυπωσιακό στο σύνολο και στις λεπτομέρειες αυτοκίνητο που δείχνει μια οδηγική στοχοπροσήλωση και ανεβάζει το πρεστίζ της MG. Συμπεριφέρεται έτσι όπως συνηθίζει παραδοσιακά ένα roadster κάτι που του δίνει έξτρα πόντους γιατί μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν το μόνο ηλεκτρικό roadster παραγωγής που μπορεί οσονούπω να αποκτήσει κανείς. Περισσότερα βέβαια για το MG Cyberster, θα μπορούμε να πούμε με την άφιξή του στην Ελλάδα, η οποία πιθανολογείται στις αρχές του φθινοπώρου.
Μια γιορτή αφορμή για να συγκεντρώσει την αφρόκρεμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε επίπεδο ανθρώπων, εταιρειών, αυτοκίνητων και μοτοσυκλετών. Δεν είναι τυχαία η εντυπωσιακή προσέλευση του κόσμου στο 4ήμερο της εκδήλωσης, δεν είναι τυχαίο που όλο και κάποια πρεμιέρα γίνεται κάθε χρονιά για λογαριασμό μοντέλων και εταιρειών, ενώ η διάσημη ανάβαση φιλοξενεί σπουδαίους οδηγούς, supercars, εξωτικά και αγωνιστικά μοντέλα (Formula1, WRC, MotoGP και όχι μόνο).
Το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood έγινε για πρώτη φορά 28 χρόνια πριν, στα τέλη Ιουνίου του 1993, όταν ο Λόρδος March επιχείρησε να ξαναφέρει τους αγώνες αυτοκινήτου πίσω στο κτήμα Goodwood – μια τοποθεσία με πλούσια ιστορία στους βρετανικούς αγώνες αυτοκινήτου.
Τελικά το εγχείρημα πέτυχε όπως αποδεικνύει η δημοφιλία του event παγκοσμίως και εμείς είμαστε εδώ, στο ομώνυμο κτήμα του Δούκα του Richmond στο ανατολικό Sussex όπου μπροστά στην έπαυλη με αφορμή τον εορτασμό της εκατονταετίας της MG που είναι και η «ντίβα» της χρόνιας για το Goodwood FOS 2024, μια δημιουργία του Βρετανού καλλιτέχνη, Gerry Judah, συνδέει το roadster παρελθόν της MG με το σήμερα, καθώς από την μία ισορροπεί ένα MGB του 1962 και από την άλλη το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Cyberster
H MG πρωταγωνιστής
Για την MG που έρχεται δυναμικότερα των προσδοκιών μετά το πρόσφατο επαναλανσάρισμα της υπό την σκέπη της SAIC, τα νέα τρέχουν γοργά ή για να ακριβολογούμε καλπάζουν. Στο εντυπωσιακό της «περίπτερο» το φρέσκο MG3 με τις εξαιρετικές εντυπώσεις που άφησε προ ημερών που δοκιμάστηκε από το Motorone.gr είναι η απόδειξη ότι ακόμα και το βασικό αυτοκίνητο στην γκάμα MG έχει τις εντυπώσεις με το μέρος του.
New MG HSNew MG HS
Το νεότερο MG HS που αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο του έτους στην Ελλάδα έκανε το επίσημο λανσάρισμά του στο πλαίσιο των εορτασμών των 100 χρόνων για την μάρκα, στο Goodwood Festival of Speed 2024. Σκοπός της MG με το νέο HS είναι να διατηρήσει την φήμη του ως ένα όχημα Value for Money, στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των SUV, αλλά και να αναβαθμίσει την παρουσία του εκεί όντας συνολικά βελτιωμένο και εκμοντερνισμένο σε εικόνα και προσφορά δεδομένων.
Φυσικά το MG Cyberster είχε την τιμητική του και το πλήθος κόσμου δίπλα του είναι μια πρώτη ένδειξη ευρείας αποδοχής που συνήθως στην πράξη οδηγεί και σε εμπορική επιτυχία. Για το τελευταίο, σημαντικό παράγοντα παίζει και η τιμή που θα γνωρίζουμε με την έλευση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα στην είσοδο του Φθινοπώρου.
Δίπλα του και η GTS Coupe εκδοχή, η κλειστή βερσιόν του Cyberster που γοητεύει την ματιά με τις κομψές και δυναμικές καμπύλες της, αλλά προς το παρόν παραμένει ένα concept που αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά την επόμενη χρονιά στο δρόμο για την παραγωγή.
Και μια που μιλάμε για concept και όραμα για το μέλλον η μονοθέσια πρωτότυπη κατασκευή EXE 181 με τον χαμηλότατο αεροδυναμικό συντελεστή της και την space εμφάνιση, είναι λόγος για να σε αφήσει έκθαμβο η MG για την πορεία της στο χρόνο και τις φιλοδοξίες της που φωτογραφίζουν ένα πιθανό παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας (για ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Το πρώτο ηλεκτρικό roadster
Έχουν περάσει 30 χρόνια από την τελευταία φορά που η MG αποκάλυψε ένα διθέσιο cabrio και 60 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου roadster της MG. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το MG Cyberster άργησε να έρθει όμως η μεγάλη είδηση είναι ότι αναμενόμενα πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει πραγματικούς αντιπάλους, μέχρι να βγει στην αγορά το Tesla Roadster, η ηλεκτρική Porsche Boxster ή ακόμα και το Fisker Ronin. Η διάσημη βρετανική μάρκα, η οποία ανήκει πλέον στην κινεζική SAIC, τους πρόλαβε όλους στην κατηγορία ηλεκτρικών roadster.
Το MG Cyberster δεν είναι μικρό στις διαστάσεις του (μήκος 4.535 χιλ., πλάτος 1.913 χιλ. και ύψος 1.329 χιλ.) όμως καταφέρνει να πείσει για τις ευέλικτες αναλογίες του. Αν και λιγότερο ακραίο από το concept, το Cyberster παραγωγής εξακολουθεί να διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παραδοσιακού διθέσιου roadster, με ένα πολύ σύγχρονο σύστημα κίνησης κάτω από το αμάξωμα.
Το πρότυπο αναλογιών ενός παραδοσιακού roadster έχει σίγουρα τηρηθεί, με ένα μακρύ καπό, σχετικά κοντή ουρά και διθέσια καμπίνα, ενώ σχεδιαστικά οι λεπτομέρειες σε κάθε πτυχή του αμαξώματος κάνουν την διαφορά και φωνάζουν έναν εκλεπτυσμένο δυναμισμό.
Η ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να παρέχει ένα ασφαλές εσωτερικό περιβάλλον, αλλά και για να διατηρεί καθαρή τη σιλουέτα του MG Cyberster, ενώ αρκούν μόλις 10 δευτερόλεπτα για άνοιγμα-κλείσιμο και με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα.
Φυσικά οι εντυπωσιακές πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω κλέβουν την παράσταση και είναι ένα γενναίο δείγμα τολμηρής σχεδίασης που αποδεικνύει πως η MG έχει κάνει πολλά άλματα όσον αφορά τον ποιοτικό δυναμισμό των κατασκευών της, κάτι εμφανές καθώς μπαίνεις στη χαμηλή αλλά εκπληκτικά ευρύχωρη καμπίνα.
Το εσωτερικό του Cyberster εστιάζει στον οδηγό με όλα τα χειριστήρια και οι οθόνες να είναι στραμμένα σε αυτόν. Το τιμόνι διαθέτει ενσωματωμένα paddles, με το δεξί να χρησιμοποιείται για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και το αριστερό για την ανάκτηση ενέργειας (σε τρείς βαθμίδες), ενώ θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις.
Οι δύο πισωκίνητες μονού ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 314 και 340 ίππων και 64 και 77 kWh αντίστοιχα, θα έχουν από πάνω τους ιεραρχικά την ισχυρότερη με δυο ηλεκτρομοτέρ τετρακίνητων 510 ίππων με την μεγαλύτερη μπαταρία. Ενδεικτικά δείγμα των επιδόσεων φωτογραφίζει η υπόθεση 0-100 χλμ./ώρα που βρίσκεται στα 4,9 δλ., για την ισχυρότερη πισωκίνητη που θα έρχεται στην Ευρώπη ενώ στην τετρακίνητη έκδοση η αντίστοιχη επίδοση είναι στα 3,2 δλ..
Στην ασφάλτινη πίστα μήκους 3,8 χλμ. του Goodwood, είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη οδηγική γεύση με την πισωκίνητη έκδοση του Cyberster (Trophy) όπου δεν άργησε να φανεί ότι η οδηγοκεντρική προσέγγιση είναι εύστοχη. Οι πόρτες σαφώς κλέβουν την παράσταση, το σαλόνι είναι έτσι όπως περιμένεις από ένα σύγχρονο roadster και οι πληροφορίες οι παροχές και οι οθόνες δεν θα σου λείψουν.
Δεν θα σου λείψει επίσης η προσοχή στη λεπτομέρεια των υλικών και η σωστή συναρμολόγηση, κάτι που μεταφράζεται σε ποιοτικό και μοντέρνο, όμως ο διαθέσιμος χρόνος είναι λιγοστός για οπτικό χαζολόγημα εντός της καμπίνας.
Συγκεντρώνω το βλέμμα μου όσο μακρύτερα και μπροστά από το παρμπρίζ και συγκεντρώνομαι στα λόγια του φλύαρου instructor που κάθεται αριστερά μου (δεξιοτίμονο το Cyberster). H πίστα δεν κρύβει ιδιαίτερες εκπλήξεις, είναι γρήγορη αλλά χωρίς συνταρακτικά φρένα και όταν πρωταγωνιστεί το στρίγκλισμα των ελαστικών πρακτικά είναι το μόνο που ακούγεται και σημαίνει ότι το έχεις παρακάνει στην είσοδο, ενδεχομένως και στο υπόλοιπο τόξο της στροφής. Ακόμα και τότε όμως το Cyberster συμπεριφέρεται με ομοιογένεια δεν υπερβάλλει σε αντιδράσεις που θα σε ωθήσουν να σηκώσεις για αρκετή ώρα το πόδι από το πεντάλ της ενέργειας.
Το πλαίσιο δείχνει άκαμπτο, οι 4πίστονες δαγκάνες της Brembo είναι εκεί για να επιβραδύνουν το αυξημένο βάρος της κατασκευής με συνέπεια και η ανάρτηση θα μπορούσε να είναι λίγο πιο σφιχτή, όμως τότε θα έχανε την φιλικότητα συμπεριφοράς που αναζητάς στον δρόμο. Το τιμόνι πάλι προσφέρει μεν άμεση επικοινωνία με το δρόμο, υστερεί όμως ελαφρώς σε βάρος χωρίς να κόβει την διάθεση για δυναμική οδήγηση.
Μέχρι να πάρουμε την εμπειρία από το τετρακίνητο Cyberster, προφανώς στην Ελλάδα, κρατάμε ότι το δικίνητο θυμίζει ένα φιλικό, ευέλικτο, αποτελεσματικό και πρόθυμο GT, πάρα το γεγονός ότι πρόκειται για αυτοκίνητο 300+ ίππων.
Ομορφαίνει το δρόμο
Συνολικά, το Cyberster είναι ένα εντυπωσιακό στο σύνολο και στις λεπτομέρειες αυτοκίνητο που δείχνει μια οδηγική στοχοπροσήλωση και ανεβάζει το πρεστίζ της MG. Συμπεριφέρεται έτσι όπως συνηθίζει παραδοσιακά ένα roadster κάτι που του δίνει έξτρα πόντους γιατί μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν το μόνο ηλεκτρικό roadster παραγωγής που μπορεί οσονούπω να αποκτήσει κανείς. Περισσότερα βέβαια για το MG Cyberster, θα μπορούμε να πούμε με την άφιξή του στην Ελλάδα, η οποία πιθανολογείται στις αρχές του φθινοπώρου.