ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Η Ανίτα Πασαλή μιλά στο MotorOne
Αποτελώντας το σημείο αναφοράς για τον σχεδιασμό και την διεξαγωγή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και το 2024, η κυρία Ανίτα Πασαλή εμπνέεται από την ιστορία του αγώνα που επί χρόνια υπηρετεί και εμπνέει τους ανθρώπους γύρω της μεταδίδοντας, με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο, το αίσθημα ευθύνης που δημιουργεί όχι μόνο η θέση του Αλυτάρχη αλλά κυρίως το δέος που προκαλεί η ύπαρξη του Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του WRC.
Εξαιρετικά έμπειρη, απόλυτα μετρημένη και υποδειγματικά αξιόπιστη στο έργο της, κατευθύνει και συντονίζει την προσπάθεια εκατοντάδων ανθρώπων με διαφορετικά καθήκοντα στον αγώνα ώστε όλοι μαζί να κερδίζουν -δικαίως- τον έπαινο της FIA και του WRC Promoter.
– Τι ήταν αυτό που επέβαλε τον διαφορετικό σχεδιασμό του φετινού αγώνα;
Είναι κάτι που κάνουμε τα τελευταία χρόνια για να υπάρχει ενδιαφέρον. Χρειάστηκε εφέτος να κάνουμε μια αλλαγή ενόψει και της Υπερειδικής Διαδρομής η οποία για πρώτη φορά θα γίνει το Σάββατο και όχι την Πέμπτη που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τον τρόπο και την αλλαγή της βαθμολογίας, για να δώσουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σαββατιάτικο πρόγραμμα που τελειώνει και δίνει τους πρώτους βαθμούς για τον αγώνα, ενώ η Κυριακή είναι κάτι διαφορετικό. Αυτός ήταν ο κυριότερος λόγος. Η Υπερειδική θα γίνει στο τέλος της ημέρας του Σαββάτου και θεωρώ ότι θα δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα όσα θα γίνουν με την βαθμολογία μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Μιλώντας για την Υπερειδική Διαδρομή, θα μας αποκαλύψετε τον τόπο που θα φιλοξενηθεί;
Φυσικά και όχι. Έχει προγραμματισθεί Press Conference την εβδομάδα που αρχίζει στις 22 Ιουλίου. Κρατάμε εκπλήξεις, νομίζω ότι έχει και το ενδιαφέρον του να μαθαίνεις όλη την πληροφόρηση συγκεντρωμένη μαζί, οπότε θα το μάθετε τότε.
OAKA GENERIC 62 PASALH
– Θα είναι ένα Ράλλυ Ακρόπολις χωρίς Ακρόπολη. Δεν είναι η πρώτη φορά που το βλέπουμε αυτό. Αναρωτιέμαι αν ομάδες και οδηγοί το ζήτησαν ή το επέβαλαν, ώστε να αποφύγουν την ταλαιπωρία της διαδρομής από την Λαμία (όπου βρίσκεται το κέντρο του αγώνα) προς την Αθήνα και ξανά πίσω.
Σαφώς και δεν είναι η πρώτη φορά και όχι δεν το ζήτησαν εκείνοι. Γνωρίζετε ότι είναι επαγγελματίες, δεν ζητούν τέτοια πράγματα, υπάρχουν πάρα πολλές ιδιαιτερότητες σε τόσους αγώνες που πηγαίνουν. Δεν θα μπορούσαν να ζητήσουν να μην έρχονται στην Ακρόπολη. Έτσι κι αλλιώς η λέξη «Ακρόπολις» είναι μια ονομασία, είναι «brand name» στον χώρο του WRC, είτε γίνεται η εκκίνηση από την Ακρόπολη, είτε γίνεται από τον Ισθμό, είτε γίνεται από τονΜαρκόπουλο, είτε από οπουδήποτε. Ήταν ο σχεδιασμός του αγώνα που επέβαλε το να μην μπορούμε να έρθουμε στην Ακρόπολη για να κάνουμε την εκκίνηση αυτή τη φορά.
– Επανέρχομαι στη δεύτερη μέρα του αγώνα, το Σάββατο, που θα φιλοξενηθεί χρονικά και η Υπερειδική Διαδρομή. Είναι πολλά τα χιλιόμετρα αυτής της μέρας (σ.σ.: συνολικά 696,87 χλμ. Απλών και Ειδικών Διαδρομών). Βρίσκεστε στη Λαμία, κάνετε αγώνα σε Ειδικές διαδρομές εκεί, καταλήγετε στην Κορινθία και επιστρέφετε πίσω.
Έτσι είναι ακριβώς. Τα περισσότερα χιλιόμετρα είναι αυτά της επιστροφής, το βράδυ. Έτσι κι αλλιώς την Παρασκευή, όταν γινόταν το πρώτο σκέλος μακριά από το κέντρο του αγώνα, υπήρχαν χιλιόμετρα, με την μόνη διαφορά ότι είχε γίνει διανυκτέρευση στο Λουτράκι. Τώρα, υπάρχει αυτή η ιδιαιτερότητα να έχουμε και την επιστροφή, ουσιαστικά μετά το τέλος της Υπερειδικής άρα μόνο χιλιόμετρα Απλής Διαδρομής για να επιστρέψουν τα πληρώματα στη Λαμία, στο κέντρο του αγώνα.
EKO RALLY ACROPOLIS 2024 1 poster
– Πόσο επηρεάζουν οι πυρκαγιές των τελευταίων ετών τις επιλογές σας για τον αγώνα;
Μιλώντας για τον σχεδιασμό σε σημεία που είδαμε πυρκαγιές τα προηγούμενα χρόνια, σίγουρα θέλουμε να βγάλουμε μια καλή εικόνα, ένα ωραίο περιβάλλον στην τηλεοπτική κάλυψη που όπως γνωρίζουν όλοι είναι αρκετά έως πολύ σημαντική ποιοτικά και ποσοτικά. Δεν είναι λοιπόν σωστό να πηγαίνουμε σε περιοχές τις οποίες πονάμε εμείς οι ίδιοι να βλέπουμε και να τις δείχνουμε προς τα έξω. Τέτοια γεγονότα σίγουρα μας επηρεάζουν, θα θέλαμε πάρα πολύ, για παράδειγμα, να πάμε στην Κινέτα, δεν γίνεται όμως αυτό. Είναι τόσο απογοητευτικό το θέαμα, πήγαμε το ψάξαμε, το ξαναψάξαμε, εξετάσαμε μήπως υπάρχει κάποια αλλαγή από τότε που συνέβη και μετά, αλλά δυστυχώς ακόμα είναι πάρα πολύ νωρίς για να πραγματοποιηθεί μια Ειδική Διαδρομή εκεί.
– Καθώς εσείς αναφερθήκατε σε μια συγκεκριμένη Ειδική Διαδρομή επιτρέψτε μου να ρωτήσω για μια άλλη, τις περίφημες «Καρούτες» που δεν βρίσκονται στο φετινό πρόγραμμα.
Στο φετινό πρόγραμμα δυστυχώς δεν ήταν εφικτό να περιληφθεί διότι δεν μπορούσαν να συνδυαστούν όλα τα δεδομένα που μπορούν να μας επιτρέψουν να εντάξουμε κάποιες διαδρομές σε αυτό. Αναφέρομαι κυρίως στον ανεφοδιασμό, ήταν πραγματικά απομακρυσμένη όλη η περιοχή της Φωκίδας, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση έχοντας έναν αγώνα στην άλλη πλευρά να μπορέσουμε να καλύψουμε χιλιόμετρα που θα μας επέτρεπαν -δεδομένου του ανεφοδιασμού που χρειάζονται τα διαφορετικού τύπου αγωνιστικά αυτοκίνητα- να φτάσουμε μέχρι τις «Καρούτες». Είναι μια Ειδική Διαδρομή που την βάλαμε πέρυσι κατηφορικά μετά από τόσα πολλά χρόνια, άρεσε, την θέλαμε και ελπίζω στο μέλλον να την ξαναβάλουμε.
Ott Tänak (EST) and Martin Järveoja (EST) perform during World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on September 10, 2023 // @World / Red Bull Content Pool // SI202309100312 // Usage for editorial use only //
– Ποια ήταν τα σχόλια των ανθρώπων της FIA και του WRC Promoter για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023;
Άρεσε πάρα πολύ ο σχεδιασμός διότι μπήκαν εκτός από τον «Ταρζάν» και οι «Άγιοι Θεόδωροι» που είναι κλασικές Ειδικές Διαδρομές, μπήκαν οι «Καρούτες» με το νέο σχεδιασμό και όχι οι «Βωξίτες» ή το «Προσήλειο» που βάζαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ενθουσιάστηκαν και μάλιστα η Μισέλ Μουτόν είπε τα καλύτερα λόγια. Παρά το γεγονός ότι γενικά ο αγώνας υπέστη πολύ μεγάλη πίεση τόσο στην πλευρά της οργάνωσης όσο και στα πληρώματα, λόγω της κακοκαιρίας “Daniel”, στέφθηκε από επιτυχία. Δεχθήκαμε πολλά συγχαρητήρια για την διοργάνωσή του αλλά και σχόλια ότι άλλοι οργανωτές ενδεχομένως να είχαν ακυρώσει τους αγώνες τους ήδη από τις ενδείξεις που υπήρχαν και όχι μόνο από όσα συνέβησαν.
WRC Sebastien Ogier Toyota GR Yaris acropolis 2023 3
– Προφανώς η διαχείριση που κάνατε πέρυσι συνέβαλε στην επέκταση του συμβολαίου παρουσίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC και το 2026 και το 2027 και μάλιστα με αλλαγή ημερομηνίας. Για εσάς προσωπικά φαντάζομαι ότι λέει κάτι περισσότερο το γεγονός ότι ο αγώνας θα επιστρέψει στην κλασική ημερομηνία του, τον Ιούνιο.
Είναι κάτι που το ζητούσαμε από το 2022. Το 2021 δεχτήκαμε ασυζητητί να μπούμε τον Σεπτέμβριο διότι ήταν το μόνο κενό στο πρόγραμμα που μπορούσαμε να μπούμε, από το 2022 όμως αρχίσαμε πιεστικά να ζητάμε την επιστροφή του αγώνα στην σωστή του ημερομηνία. Τη χαρακτηρίζω «σωστή» διότι όλα τα χρόνια γινόταν εκεί. Μας δίνουν αυτή τη χαρά, τουλάχιστον από το 2025, να επιστρέψει ο αγώνας στην σωστή του ημερομηνία και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς.
– Σας διαβάζω μία από τις ερωτήσεις ακροατών: «Μήπως χρειάζεται και άλλους βοηθούς η κυρία Πασαλή (σ.σ.: εννοώντας ο ακροατής ότι θα ήθελε να συμμετέχει στην προσπάθεια).
Προφανώς (ο ακροατής) αναφέρεται στα νέα παιδιά που έχουμε κοντά μας. Χρειαζόμαστε κάθε δυνατή βοήθεια και όποιος προσφέρεται, συνήθως έρχεται κοντά μας. Φυσικά δεν είναι εύκολο, διότι είμαστε σε ένα πολύ προχωρημένο κομμάτι τώρα, αλλά πάντα θέλουμε νέα παιδιά, θέλουμε νέους ανθρώπους και αυτή τη στιγμή έχουμε τη χαρά να έχουμε πολλά νέα παιδιά κοντά μας τα οποία ελπίζω να πάρουν τα ηνία και να απογειώσουν τον αγώνα στο εγγύς μέλλον.
EKO Acropolis Rally 2023 JK 92
– Γνωρίζοντας τις Ειδικές Διαδρομές του φετινού αγώνα και τον τρόπο που αυτός θα διεξαχθεί, θα ήθελα να πείτε δυο λόγια στους δυνητικούς θεατές του οι οποίοι προγραμματίζουν την παρουσία τους σε κάποια από τις μέρες του ECO Ράλλυ Ακρόπολις 2024.
Δεν θα σταματήσουμε να λέμε ότι η ασφάλεια έρχεται πρώτα. Φέτος θα δώσουμε πάρα πολύ μεγαλύτερη ένταση στο γεγονός ότι υπάρχει μία τάση της FIA, και θα τη δούμε αυτή φέτος στο shakedown, με την φράση «Νο Tape, Νo Public”. Εμείς έχουμε βάλει στόχο να το πετύχουμε. Όπου υπάρχει κορδέλα ή πλέγμα, μόνο εκεί θα μπορούν να βρίσκονται θεατές. Δουλεύουμε πάρα πολύ εντατικά στο να κάνουμε τον σχεδιασμό μας πάνω σε αυτήν την βάση και δεν θα σταματήσουμε, ο καθένας από εμάς που ασχολούμαστε με την οργάνωση του αγώνα, με αυτή την προσπάθεια.
Δεν θα σταματήσουμε να το ζητάμε, να το επαναλαμβάνουμε μέχρι όλοι να καταλάβουν ότι πρέπει να μας βοηθήσουν να μην έχουμε κυρίως ατυχήματα και δευτερευόντως να μην έχουμε καμία καθυστέρηση ή διακοπή σε Ειδικές Διαδρομές. Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά καλούμε τους θεατές να μένουν μόνο πίσω από σημεία τα οποία εμείς έχουμε σχεδιάσει και κρίνουμε με την εμπειρία που έχουμε ότι είναι πιο ασφαλή από οποιοδήποτε άλλο.
Πρέπει να προσέχουν που βρίσκονται, καθώς πολλοί ασχολούνται με τις selfies χωρίς να βλέπουν τι γίνεται στον χώρο, από πού έρχεται το αγωνιστικό αυτοκίνητο, που μπορεί να καταλήξει και να έχουμε δυσκολίες και απρόβλεπτα ατυχήματα. Πρέπει οι θεατές να προσέχουν και να ακούνε τους κριτές που βρίσκονται σε κάθε Ειδική Διαδρομή. Θέλουμε την συνεργασία τους.
– Μιλώντας για συνεργασία, θα ήθελα το σχόλιο σας για την δήλωση του εκπροσώπου του WRC Promoter σχετικά με την στήριξη που λαμβάνει ο αγώνας από την ελληνική κυβέρνηση.
Είναι πραγματικά εκπληκτικό αυτό που συμβαίνει, είναι τόσο πολύ σημαντικό για μας διότι είναι ένας ολόκληρος κόσμος ο οποίος λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα της κυβέρνησης. Είναι η Αστυνομία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι διασώστες, το ΕΚΑΒ, ο Ερυθρός Σταυρός, είναι όλοι τόσο στενά συνδεδεμένοι με αυτόν τον αγώνα και με την Οργάνωση που πραγματικά είναι απόλυτα σημαντικό πλέον και απόλυτα απαραίτητο να υπάρχει αυτός ο σύνδεσμος, αυτό το δέσιμο με το επίσημο κράτος που θέλει τον αγώνα.
Διαφορετικά δεν μπορεί μόνο με την ιδιωτική πρωτοβουλία να γίνονται τόσο μεγάλα γεγονότα σε μία χώρα, χωρίς να έχουν τη στήριξη του κράτους. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και εντοπίζεται και επισημαίνεται και από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και από τον Promoter.
Εξαιρετικά έμπειρη, απόλυτα μετρημένη και υποδειγματικά αξιόπιστη στο έργο της, κατευθύνει και συντονίζει την προσπάθεια εκατοντάδων ανθρώπων με διαφορετικά καθήκοντα στον αγώνα ώστε όλοι μαζί να κερδίζουν -δικαίως- τον έπαινο της FIA και του WRC Promoter.
– Τι ήταν αυτό που επέβαλε τον διαφορετικό σχεδιασμό του φετινού αγώνα;
Είναι κάτι που κάνουμε τα τελευταία χρόνια για να υπάρχει ενδιαφέρον. Χρειάστηκε εφέτος να κάνουμε μια αλλαγή ενόψει και της Υπερειδικής Διαδρομής η οποία για πρώτη φορά θα γίνει το Σάββατο και όχι την Πέμπτη που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τον τρόπο και την αλλαγή της βαθμολογίας, για να δώσουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σαββατιάτικο πρόγραμμα που τελειώνει και δίνει τους πρώτους βαθμούς για τον αγώνα, ενώ η Κυριακή είναι κάτι διαφορετικό. Αυτός ήταν ο κυριότερος λόγος. Η Υπερειδική θα γίνει στο τέλος της ημέρας του Σαββάτου και θεωρώ ότι θα δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα όσα θα γίνουν με την βαθμολογία μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Μιλώντας για την Υπερειδική Διαδρομή, θα μας αποκαλύψετε τον τόπο που θα φιλοξενηθεί;
Φυσικά και όχι. Έχει προγραμματισθεί Press Conference την εβδομάδα που αρχίζει στις 22 Ιουλίου. Κρατάμε εκπλήξεις, νομίζω ότι έχει και το ενδιαφέρον του να μαθαίνεις όλη την πληροφόρηση συγκεντρωμένη μαζί, οπότε θα το μάθετε τότε.
OAKA GENERIC 62 PASALH
– Θα είναι ένα Ράλλυ Ακρόπολις χωρίς Ακρόπολη. Δεν είναι η πρώτη φορά που το βλέπουμε αυτό. Αναρωτιέμαι αν ομάδες και οδηγοί το ζήτησαν ή το επέβαλαν, ώστε να αποφύγουν την ταλαιπωρία της διαδρομής από την Λαμία (όπου βρίσκεται το κέντρο του αγώνα) προς την Αθήνα και ξανά πίσω.
Σαφώς και δεν είναι η πρώτη φορά και όχι δεν το ζήτησαν εκείνοι. Γνωρίζετε ότι είναι επαγγελματίες, δεν ζητούν τέτοια πράγματα, υπάρχουν πάρα πολλές ιδιαιτερότητες σε τόσους αγώνες που πηγαίνουν. Δεν θα μπορούσαν να ζητήσουν να μην έρχονται στην Ακρόπολη. Έτσι κι αλλιώς η λέξη «Ακρόπολις» είναι μια ονομασία, είναι «brand name» στον χώρο του WRC, είτε γίνεται η εκκίνηση από την Ακρόπολη, είτε γίνεται από τον Ισθμό, είτε γίνεται από τονΜαρκόπουλο, είτε από οπουδήποτε. Ήταν ο σχεδιασμός του αγώνα που επέβαλε το να μην μπορούμε να έρθουμε στην Ακρόπολη για να κάνουμε την εκκίνηση αυτή τη φορά.
– Επανέρχομαι στη δεύτερη μέρα του αγώνα, το Σάββατο, που θα φιλοξενηθεί χρονικά και η Υπερειδική Διαδρομή. Είναι πολλά τα χιλιόμετρα αυτής της μέρας (σ.σ.: συνολικά 696,87 χλμ. Απλών και Ειδικών Διαδρομών). Βρίσκεστε στη Λαμία, κάνετε αγώνα σε Ειδικές διαδρομές εκεί, καταλήγετε στην Κορινθία και επιστρέφετε πίσω.
Έτσι είναι ακριβώς. Τα περισσότερα χιλιόμετρα είναι αυτά της επιστροφής, το βράδυ. Έτσι κι αλλιώς την Παρασκευή, όταν γινόταν το πρώτο σκέλος μακριά από το κέντρο του αγώνα, υπήρχαν χιλιόμετρα, με την μόνη διαφορά ότι είχε γίνει διανυκτέρευση στο Λουτράκι. Τώρα, υπάρχει αυτή η ιδιαιτερότητα να έχουμε και την επιστροφή, ουσιαστικά μετά το τέλος της Υπερειδικής άρα μόνο χιλιόμετρα Απλής Διαδρομής για να επιστρέψουν τα πληρώματα στη Λαμία, στο κέντρο του αγώνα.
EKO RALLY ACROPOLIS 2024 1 poster
– Πόσο επηρεάζουν οι πυρκαγιές των τελευταίων ετών τις επιλογές σας για τον αγώνα;
Μιλώντας για τον σχεδιασμό σε σημεία που είδαμε πυρκαγιές τα προηγούμενα χρόνια, σίγουρα θέλουμε να βγάλουμε μια καλή εικόνα, ένα ωραίο περιβάλλον στην τηλεοπτική κάλυψη που όπως γνωρίζουν όλοι είναι αρκετά έως πολύ σημαντική ποιοτικά και ποσοτικά. Δεν είναι λοιπόν σωστό να πηγαίνουμε σε περιοχές τις οποίες πονάμε εμείς οι ίδιοι να βλέπουμε και να τις δείχνουμε προς τα έξω. Τέτοια γεγονότα σίγουρα μας επηρεάζουν, θα θέλαμε πάρα πολύ, για παράδειγμα, να πάμε στην Κινέτα, δεν γίνεται όμως αυτό. Είναι τόσο απογοητευτικό το θέαμα, πήγαμε το ψάξαμε, το ξαναψάξαμε, εξετάσαμε μήπως υπάρχει κάποια αλλαγή από τότε που συνέβη και μετά, αλλά δυστυχώς ακόμα είναι πάρα πολύ νωρίς για να πραγματοποιηθεί μια Ειδική Διαδρομή εκεί.
– Καθώς εσείς αναφερθήκατε σε μια συγκεκριμένη Ειδική Διαδρομή επιτρέψτε μου να ρωτήσω για μια άλλη, τις περίφημες «Καρούτες» που δεν βρίσκονται στο φετινό πρόγραμμα.
Στο φετινό πρόγραμμα δυστυχώς δεν ήταν εφικτό να περιληφθεί διότι δεν μπορούσαν να συνδυαστούν όλα τα δεδομένα που μπορούν να μας επιτρέψουν να εντάξουμε κάποιες διαδρομές σε αυτό. Αναφέρομαι κυρίως στον ανεφοδιασμό, ήταν πραγματικά απομακρυσμένη όλη η περιοχή της Φωκίδας, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση έχοντας έναν αγώνα στην άλλη πλευρά να μπορέσουμε να καλύψουμε χιλιόμετρα που θα μας επέτρεπαν -δεδομένου του ανεφοδιασμού που χρειάζονται τα διαφορετικού τύπου αγωνιστικά αυτοκίνητα- να φτάσουμε μέχρι τις «Καρούτες». Είναι μια Ειδική Διαδρομή που την βάλαμε πέρυσι κατηφορικά μετά από τόσα πολλά χρόνια, άρεσε, την θέλαμε και ελπίζω στο μέλλον να την ξαναβάλουμε.
Ott Tänak (EST) and Martin Järveoja (EST) perform during World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on September 10, 2023 // @World / Red Bull Content Pool // SI202309100312 // Usage for editorial use only //
– Ποια ήταν τα σχόλια των ανθρώπων της FIA και του WRC Promoter για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023;
Άρεσε πάρα πολύ ο σχεδιασμός διότι μπήκαν εκτός από τον «Ταρζάν» και οι «Άγιοι Θεόδωροι» που είναι κλασικές Ειδικές Διαδρομές, μπήκαν οι «Καρούτες» με το νέο σχεδιασμό και όχι οι «Βωξίτες» ή το «Προσήλειο» που βάζαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ενθουσιάστηκαν και μάλιστα η Μισέλ Μουτόν είπε τα καλύτερα λόγια. Παρά το γεγονός ότι γενικά ο αγώνας υπέστη πολύ μεγάλη πίεση τόσο στην πλευρά της οργάνωσης όσο και στα πληρώματα, λόγω της κακοκαιρίας “Daniel”, στέφθηκε από επιτυχία. Δεχθήκαμε πολλά συγχαρητήρια για την διοργάνωσή του αλλά και σχόλια ότι άλλοι οργανωτές ενδεχομένως να είχαν ακυρώσει τους αγώνες τους ήδη από τις ενδείξεις που υπήρχαν και όχι μόνο από όσα συνέβησαν.
WRC Sebastien Ogier Toyota GR Yaris acropolis 2023 3
– Προφανώς η διαχείριση που κάνατε πέρυσι συνέβαλε στην επέκταση του συμβολαίου παρουσίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC και το 2026 και το 2027 και μάλιστα με αλλαγή ημερομηνίας. Για εσάς προσωπικά φαντάζομαι ότι λέει κάτι περισσότερο το γεγονός ότι ο αγώνας θα επιστρέψει στην κλασική ημερομηνία του, τον Ιούνιο.
Είναι κάτι που το ζητούσαμε από το 2022. Το 2021 δεχτήκαμε ασυζητητί να μπούμε τον Σεπτέμβριο διότι ήταν το μόνο κενό στο πρόγραμμα που μπορούσαμε να μπούμε, από το 2022 όμως αρχίσαμε πιεστικά να ζητάμε την επιστροφή του αγώνα στην σωστή του ημερομηνία. Τη χαρακτηρίζω «σωστή» διότι όλα τα χρόνια γινόταν εκεί. Μας δίνουν αυτή τη χαρά, τουλάχιστον από το 2025, να επιστρέψει ο αγώνας στην σωστή του ημερομηνία και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς.
– Σας διαβάζω μία από τις ερωτήσεις ακροατών: «Μήπως χρειάζεται και άλλους βοηθούς η κυρία Πασαλή (σ.σ.: εννοώντας ο ακροατής ότι θα ήθελε να συμμετέχει στην προσπάθεια).
Προφανώς (ο ακροατής) αναφέρεται στα νέα παιδιά που έχουμε κοντά μας. Χρειαζόμαστε κάθε δυνατή βοήθεια και όποιος προσφέρεται, συνήθως έρχεται κοντά μας. Φυσικά δεν είναι εύκολο, διότι είμαστε σε ένα πολύ προχωρημένο κομμάτι τώρα, αλλά πάντα θέλουμε νέα παιδιά, θέλουμε νέους ανθρώπους και αυτή τη στιγμή έχουμε τη χαρά να έχουμε πολλά νέα παιδιά κοντά μας τα οποία ελπίζω να πάρουν τα ηνία και να απογειώσουν τον αγώνα στο εγγύς μέλλον.
EKO Acropolis Rally 2023 JK 92
– Γνωρίζοντας τις Ειδικές Διαδρομές του φετινού αγώνα και τον τρόπο που αυτός θα διεξαχθεί, θα ήθελα να πείτε δυο λόγια στους δυνητικούς θεατές του οι οποίοι προγραμματίζουν την παρουσία τους σε κάποια από τις μέρες του ECO Ράλλυ Ακρόπολις 2024.
Δεν θα σταματήσουμε να λέμε ότι η ασφάλεια έρχεται πρώτα. Φέτος θα δώσουμε πάρα πολύ μεγαλύτερη ένταση στο γεγονός ότι υπάρχει μία τάση της FIA, και θα τη δούμε αυτή φέτος στο shakedown, με την φράση «Νο Tape, Νo Public”. Εμείς έχουμε βάλει στόχο να το πετύχουμε. Όπου υπάρχει κορδέλα ή πλέγμα, μόνο εκεί θα μπορούν να βρίσκονται θεατές. Δουλεύουμε πάρα πολύ εντατικά στο να κάνουμε τον σχεδιασμό μας πάνω σε αυτήν την βάση και δεν θα σταματήσουμε, ο καθένας από εμάς που ασχολούμαστε με την οργάνωση του αγώνα, με αυτή την προσπάθεια.
Δεν θα σταματήσουμε να το ζητάμε, να το επαναλαμβάνουμε μέχρι όλοι να καταλάβουν ότι πρέπει να μας βοηθήσουν να μην έχουμε κυρίως ατυχήματα και δευτερευόντως να μην έχουμε καμία καθυστέρηση ή διακοπή σε Ειδικές Διαδρομές. Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά καλούμε τους θεατές να μένουν μόνο πίσω από σημεία τα οποία εμείς έχουμε σχεδιάσει και κρίνουμε με την εμπειρία που έχουμε ότι είναι πιο ασφαλή από οποιοδήποτε άλλο.
Πρέπει να προσέχουν που βρίσκονται, καθώς πολλοί ασχολούνται με τις selfies χωρίς να βλέπουν τι γίνεται στον χώρο, από πού έρχεται το αγωνιστικό αυτοκίνητο, που μπορεί να καταλήξει και να έχουμε δυσκολίες και απρόβλεπτα ατυχήματα. Πρέπει οι θεατές να προσέχουν και να ακούνε τους κριτές που βρίσκονται σε κάθε Ειδική Διαδρομή. Θέλουμε την συνεργασία τους.
– Μιλώντας για συνεργασία, θα ήθελα το σχόλιο σας για την δήλωση του εκπροσώπου του WRC Promoter σχετικά με την στήριξη που λαμβάνει ο αγώνας από την ελληνική κυβέρνηση.
Είναι πραγματικά εκπληκτικό αυτό που συμβαίνει, είναι τόσο πολύ σημαντικό για μας διότι είναι ένας ολόκληρος κόσμος ο οποίος λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα της κυβέρνησης. Είναι η Αστυνομία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι διασώστες, το ΕΚΑΒ, ο Ερυθρός Σταυρός, είναι όλοι τόσο στενά συνδεδεμένοι με αυτόν τον αγώνα και με την Οργάνωση που πραγματικά είναι απόλυτα σημαντικό πλέον και απόλυτα απαραίτητο να υπάρχει αυτός ο σύνδεσμος, αυτό το δέσιμο με το επίσημο κράτος που θέλει τον αγώνα.
Διαφορετικά δεν μπορεί μόνο με την ιδιωτική πρωτοβουλία να γίνονται τόσο μεγάλα γεγονότα σε μία χώρα, χωρίς να έχουν τη στήριξη του κράτους. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και εντοπίζεται και επισημαίνεται και από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και από τον Promoter.