Ο «μικρός» απειλούσε ότι θα κατακτήσει την πρώτη του νίκη στη Formula 1 εδώ και αρκετό καιρό. Στο Hungaroring, μία πίστα η οποία ευνοεί τις παρεθνικές νίκες, καθώς έχουν κατακτήσει την πρώτη τους νίκη άλλοι πέντε οδηγοί από το 1986, που αποτελεί μέρος του Πρωταθλήματος, όλες οι συνθήκες ήταν σωστές για τον Oscar Piastri να πανηγυρίσει με τον ψύχραιμο, σχεδόν υποτονικό τρόπο του την πρώτη του -πιθανότατα από πολλές που θα ακολουθήσουν- επιτυχία του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ήδη πριν από το ντεμπούτο του στην F1, ο Piastri είχε ισχυρά διαπιστευτήρια. Είχε κατακτήσει το 2019 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula Renault. Την επόμενη χρονιά το Πρωτάθλημα Formula 3 με την πρώτη. Έκανε το ίδιο και το 2021 στη Formula 2. Μόνο οι Charles Leclerc και George Russell είχαν καταφέρει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν.

Τον Αύγουστο του 2022, ο Αυστραλός (με τη βοήθεια του μάνατζέρ του, Mark Webber), αποφάσισε να αφήσει σύξυλη την Alpine και να μεταβεί στη McLaren. Δύο χρόνια αργότερα, ανταμείφθηκε για την απόφαση αυτή με την πρώτη του νίκη σε Grand Prix. Έχει αποδείξει την ταχύτητά του στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ πέρυσι είχε επικρατήσει στο σπριντ του Κατάρ και τώρα είναι νικητής Grand Prix, με το μέλλον να διαφαίνεται λαμπρό για τον ίδιο.

O Piastri έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον poleman team-mate του, Lando Norris, πήρε την εσωτερική και στη συνέχεια δεν κοίταξε πίσω. Διαχειρίστηκε με άψογο τρόπο την καταπόνηση των ελαστικών (με τη βοήθεια του γεγονότος ότι είχε καθαρή πίστα μπροστά του), τομέας ο οποίος έχει αποτελέσει το αδύνατο σημείο του μέχρι τώρα και ανέπτυξε διαφορά ασφαλείας, έως το μέσο του αγώνα, όπου βγήκε εκτός πίστας και έχασε το προβάδισμα που τον προστάτευε από undercut του Norris.

Ακόμα και σε μια πίστα που απολάμβανε ξεκάθαρο προβάδισμα, η McLaren κατάφερε να κάνει την κατάσταση δύσκολη για τον εαυτό της, όντας υπερβολικά προσεκτική στην υπεράσπιση του «1-2», επιλέγοντας να αντιστρέψει τις θέσεις των δύο οδηγών της στο τελευταίο pit stop, και να διαχειριστεί την κατάσταση αργότερα.

Το δίλημμα του Norris
Ο Lando Norris πραγματοποίησε πρώτος το τελικό pit stop καθώς η McLaren ήθελε να τον προστατεύσει από την απειλή του Lewis Hamilton (που είχε κάνει pit stop νωρίτερα) και ουσιαστικά η ομάδα πραγματοποίησε το undercut επί του Piastri. Ωστόσο, ο Norris… γλυκάθηκε από το δέλεαρ της νίκης. Όταν του ζητήθηκε να παραχωρήσει τη θέση του, βάλθηκε να αποδείξει ότι ο team-mate του δεν θα μπορούσε να τον φτάσει, και στην ουσία το κατάφερε.

Αλλά όσο αντιστεκόταν να παραχωρήσει τη θέση του, και εκτυλισσόταν ένας διάλογος με το μηχανολόγο αγώνα του Norris, Will Joseph να θέτει κάθε επιχείρημα που μπορούσε να σκεφτεί στο τραπέζι, ο Βρετανός οδηγός ρίσκαρε να χαλάσει το κλίμα στην ομάδα, προσπαθώντας να πείσει τη McLaren ότι πρέπει να υποστηρίξει εκείνον, καθώς μάχεται για τον τίτλο. Αλλά αν «έκλεβε» τη νίκη από τον Piastri, θα δημιουργούσε μία κατάσταση στο εσωτερικό της ομάδας που θα λειτουργούσε εναντίον του και προτίμησε να μην παίξει το εγωιστικό χαρτί.

Όπως και στο GP Ισπανίας, ο Norris δεν κατάφερε να μετατρέψει την pole σε νίκη, λόγω κακής εκκίνησης. Αν και η αρχική του αντίδραση είναι πάντα πολύ καλή, δείχνει να χάνει στη δεύτερη φάση, στις πρώτες αλλαγές σχέσεων. Αυτό ήταν αρκετό για να κρίνει τον αγώνα εναντίον του. Το GP Ουγγαρίας αποτέλεσε άλλη μία χαμένη ευκαιρία για τον Βρετανό, και αυτή φαίνεται να είναι η επαναλαμβανόμενη ιστορία φέτος για αυτόν, έπειτα από την πρώτη του -εν μέρει τυχερή- νίκη στο GP Μαϊάμι.

Ο Piastri ήταν αυτός που κατέκτησε την πρώτη νίκη της McLaren πραγματικά επί ίσοις όροις, χωρίς να έχει ευνοηθεί από αυτοκίνητο ασφαλείας. Έχουμε εκφράσει ξανά τις αμφιβολίες μας ότι ο Max Verstappen έχει κάποιον πραγματικό αντίπαλο στη φετινή μάχη του τίτλου. Τα λάθη της McLaren είναι -κυρίως- αυτά που έχουν κοστίσει στον Norris νίκες φέτος (σε Μόντρεαλ και Silverstone), αλλά και ο ίδιος έχει υποπέσει σε ατοπήματα.

Οι εκκινήσεις φαίνεται ότι για κάποιο λόγο αποτελούν αδύναμο σημείο του Norris αυτή τη στιγμή και αυτός ο αγώνας κρίθηκε στα πρώτα μέτρα του. Για αυτό και η McLaren δεν του χρωστούσε αυτή τη νίκη, και θα ήταν άδικο για τον Piastri να μην την πανηγυρίσει επειδή η ομάδα ήθελε να είναι υπερβολικά προσεκτική, και ο Norris αποφάσισε να… σηκώσει μπαϊράκι.

Τα νεύρα του Verstappen
Παράλληλα, ο Max Verstappen, έχοντας ήδη προειδοποιήσει τη Red Bull ότι πρέπει να… ξυπνήσει, ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος με τη στρατηγική της ομάδας του. Το γεγονός ότι η Red Bull δέχθηκε το undercut από τη Mercedes, εγκλώβισε τον Ολλανδό πίσω από τον Lewis Hamilton στο τέλος του δεύτερου stint, όπου υπέστη και δεύτερο undercut, αυτή τη φορά από τη Ferrari και τον Charles Leclerc.

Έπειτα από αυτό, ακουγόταν εξοργισμένος στον ασύρματο, όπου ισχυρίστηκε ότι προσπαθούσε να σώσει ό,τι μπορεί από τη στρατηγική που θεωρούσε ότι του κατέστρεψε τον αγώνα, όπως ανέφερε με αρκετά… γαλλικά. Η Red Bull πόνταρε πολύ στο ρυθμό που περίμενε να έχει στον αγώνα, αλλά υποτίμησε πόση απόδοση θα έχανε η RB20 ακολουθώντας άλλα μονοθέσια. Επιπλέον, παρά το εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων, η Red Bull δεν ήταν ικανή να ακολουθήσει το ρυθμό της McLaren στο Hungaroring.

Το μονοθέσιο είχε υποστροφή και αυτό δεν επέτρεπε στον Verstappen να επιτεθεί στα φρένα και τις στροφές όσο θα ήθελε. Ωστόσο, θα μπορούσε άνετα να έχει τερματίσει στην 3η θέση με καλύτερη στρατηγική. Όταν βρέθηκε ξανά πίσω από τον Hamilton, με 10 γύρους να απομένουν, ήξερε ότι ο Βρετανός δεν θα του έκανε τη ζωή εύκολη.

Όταν ο Ολλανδός άρχισε να παραπονιέται για τις τακτικές υπεράσπισης του Hamilton στον ασύρματο, είδαμε κάτι που δεν έχει συμβεί ξανά: ο μηχανολόγος αγώνα του Max, Gianpiero Lambiase, τον οποίο εμπιστεύεται όσο κανέναν άλλο, τον «κρέμασε». Δεν ήταν υποστηρικτικός όπως είναι συνήθως και του είπε -δικαιολογημένα- πως είχε άδικο στους ισχυρισμούς του για την αρχική μάχη με τον Hamilton.

Γιατί είχε αυτή την αντιμετώπιση το pit wall της Red Bull; Επειδή ο Ολλανδός είχε αψηφήσει τις εντολές να διαχειριστεί τα ελαστικά, ή επειδή είχε χαρακτηρίσει με κοσμητικά επίθετα τη στρατηγική της; Όποιος και αν ήταν ο λόγος, ο Lambiase έδειχνε να μην ενδιαφέρεται να ακούσει τη γκρίνια του Verstappen, σαν να είχε μπουχτίσει με τη συμπεριφορά του, και του απάντησε ότι θα ήταν παιδιάστικο να ξεκινήσει διαφωνίες με άλλες ομάδες μέσω του ασύρματου.

Απώλεια ψυχραιμίας
Ο Verstappen δήλωσε ότι η άρνηση της Red Bull να παραδεχθεί το λάθος της στη στρατηγική στις συνομιλίες στον ασύρματο ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον ίδιο. Στη συνέχεια, έχασε την ψυχραιμία του και κατέληξε να κάνει μία βουτιά στην εσωτερική του Hamilton στην 1η στροφή από αρκετά πίσω.

Ο Ολλανδός μπλόκαρε τα φρένα του, και βρέθηκε να πηγαίνει ευθεία. Μία μικρή επαφή με έναν από τους τροχούς της Mercedes τον έστειλε στον αέρα. Ο Verstappen κατηγόρησε τον Hamilton ότι κινήθηκε στο φρενάρισμα, και για αυτό μπλόκαρε ο ίδιος τα δικά του φρένα, αλλά η τηλεμετρία τον διέψευσε.
Ο Verstappen ήταν πολύ τυχερός που ο αγώνας του δεν έληξε επιτόπου σε εκείνο το σημείο, καθώς η Red Bull δεν είχε υποστεί καμία ζημιά από τη… χαμηλή της πτήση. Προσωπικά, πιστεύουμε ότι ο Hamilton δεν ήθελε να προκαλέσει την επαφή, καθώς έτσι θα διακινδύνευε να πάθει ζημιά και ο ίδιος. Για κάποιο λόγο όμως, δεν απέφυγε τη Red Bull, γεγονός που έκανε τους αγωνοδίκες να αναφέρουν ότι θα μπορούσε να έχει κάνει περισσότερα για να αποτρέψει την επαφή.

Η έλλειψη ψυχραιμίας του Verstappen ίσως του κόστισε εντέλει το βάθρο, καθώς ήταν ταχύτερος από τον Hamilton. Αν ήταν πιο υπομονετικός, ίσως θα μπορούσε να έχει περάσει στο τέλος. Αλλά ο Verstappen έτσι είναι, ένας σχεδόν… δυαδικός χαρακτήρας: Όλα ή τίποτα και αυτή τη φορά, το τίμημα ήταν 1-2 θέσεις στην κατάταξη.

Το τέλος της κυριαρχίας της Red Bull
Αυτός ήταν ο πρώτος κανονικός αγώνας (πέραν της Αυστραλίας και του Μονακό) στον οποίο ο Verstappen δεν είχε καν την ευκαιρία να παλέψει για τη νίκη και είναι εμφανές ότι αυτό δεν του αρέσει καθόλου. Τα παράπονά του είναι αναμενόμενα, δεδομένου ότι σε κάθε παραστράτημα της Red Bull, ακόμα και στην πιο κυριαρχική της σεζόν, την περυσινή, ο Ολλανδός έχει επικρίνει την ομάδα δημοσίως. Αυτό δεν θα άλλαζε τώρα, που νιώθει ότι απειλείται. Ο ίδιος αποδίδει πάντα στο μέγιστο και απαιτεί το ίδιο και από την ομάδα του.

Το Spa-Francorchamps ίσως να βολεύει τη Red Bull και ο Verstappen να είναι ανταγωνιστικός. Ωστόσο, ακριβώς για αυτό, και το γεγονός ότι η χάραξη ευνοεί τα προσπεράσματα, ίσως το GP Βελγίου αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία να πάρει μία αναπόφευκτη ποινή για την επιπλέον μονάδα ισχύος που θα χρειαστεί φέτος, έχοντας χάσει αυτήν του Καναδά και σίγουρα αυτό δεν είναι κάτι που θα τον ευχαριστήσει.

Η περίοδος κυριαρχίας της Red Bull φαίνεται ότι έφτασε αρκετά απότομα στο τέλος της καθώς είναι η πρώτη φορά από το 2021 που έχουν περάσει τρεις αγώνες χωρίς να πανηγυρίσει νίκη, και ο Verstappen δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με το γεγονός αυτό. Αν και φέτος ίσως έχει προλάβει να χτίσει αρκετά μεγάλο προβάδισμα για να φτάσει έως τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του, υπάρχουν πίστες στις οποίες η Red Bull θα δυσκολευτεί, αποδίδοντας απλά μέτρια και αυτή η προοπτική, προφανώς δεν είναι ελκυστική για τον Ολλανδό.
Παραλειπόμενα
Ένα τελικό σχόλιο για το 200ό βάθρο του Lewis Hamilton, ένα μοναδικό επίτευγμα στην F1. Μπορεί ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής να δυσκολεύεται ακόμα στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά στον αγώνα αποδεικνύει τη στόφα του και διαχειρίζεται άψογα τα ελαστικά παρά την γκρίνια του στον ασύρματο.

Ο Sergio Perez πραγματοποίησε τη μέγιστη εφικτή ανάκαμψη στον αγώνα, αλλά κανείς δεν το θυμάται, διότι η προσοχή ήταν στραμμένη αλλού και η εντύπωση που παραμένει είναι το αδικαιολόγητο λάθος στις κατατακτήριες δοκιμές.

Μία πολύ κακή εκκίνηση καταδίκασε τον αγώνα του Carlos Sainz, ενώ αντιθέτως, ο Charles Leclerc απέδωσε πολύ καλά στον αγώνα, προστατεύοντας άψογα τα ελαστικά του. Η Ferrari έδειχνε να κάνει ένα βήμα προόδου, αλλά επρόκειτο για μία πίστα που ευνοεί τα δυνατά σημεία της SF-24. Η πραγματική δοκιμασία για το ιταλικό μονοθέσιο θα είναι το GP Βελγίου.